יום שבת, 06.07.2024 שעה 10:55

ג'וקוביץ' רוצה לסגור מעגל, ציציפאס לסגור חשבון

הסרבי מגיע לגמר הגדול באוסטרליה (מחר, 10:30) בשיאו, היווני שיצטרך יום מושלם, גם מנטלית, עוד סוחב סיוטים מפאריס. כל מה שצריך לדעת לקראת המפגש

|
נובאק ג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס (רויטרס)

בסיום חצי הגמר החד צדדי מול טומי פול נובאק ג’וקוביץ’ נישק את הקרקע, קרקע שעשתה לו צרות צרורות בשנה שעברה בשביל לדרוך עליה, אבל הפעם עם אשרת הכניסה ביד אחת והמחבט הקטלני, עמו הוא עושה קסמים, ביד השנייה הכוכב הסרבי רשם עוד צעד גדול לעבר סגירת המעגל המיוחלת במלבורן.

המכשול האחרון שלו מחר (ראשון) ב-10:30 (שעון ישראל) הוא היווני הכישרוני, סטפנוס ציציפאס שינסה למנוע מנולה לזכות באליפות אוסטרליה בפעם העשירית (!), וכמובן לא פחות חשוב מכך – להשתוות שוב לרפאל נדאל בפסגת תארי הגראנד סלאם. גמר זה גמר והכל בו כמובן יכול לקרות, אבל שוב הסרבי נראה בליגה אחרת. 

נובאק ג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' וסטפנוס ציציפאס (רויטרס)

מלבד העובדה שהוא מגיע רענן יותר לגמר הזה אחרי ששמט מערכה אחת בלבד לאורך כל הטורניר, הסרבי גם מגיע עם הר של ביטחון וניסיון. הוא מעולם לא הפסיד שם במעמד הזה (9/9) ואם זה לא מספיק אז מולו ניצב שחקן, מאוד כישרוני יש לציין, אבל כזה שכבר שנים לא מצליח לזכות בתקרת הזכוכית ומעולם לא נגע בגביע גראנד סלאם. בקיצור, נובאק מגיע לעוד יום במשרד ואילו עבור ציציפאס זה אולי משחק על קריירה.

אם זה לא מספיק אז לשניים (בעיקר לסטפנוס שעוד סוחב עמו סיוטים) בוודאי יושב בראש גמר הרולאן גארוס מ-2021, אז היווני כבר הוביל בבטחה 0:2 במערכות, אך נובאק כמובן השלים מהפך מהסרטים בדרך לתואר על החימר. בכל שמונת המפגשים האחרונים בין השניים ידו של הסרבי הייתה על העליונה ונראה שגם הפעם, אלא אם נקבל הפתעה יוצאת דופן בגמר הגדול.

מאז אמצע השנה שעברה, כולל בטורניר ווטרג’ן בתל אביב, נולה נראה בסבב משלו, ליגה משלו או במגרש משלו, לא משנה איך תקראו לזה הוא רמה אחת מעל כולם. להוציא את ההפסד הבודד להולגר רונה העולה בגמר רולקס הוא מפרק יריב אחרי יריב. גם פול האמריקאי החביב באמת שנתן הכל וכבר הגיע לנקודות שבירה, אבל כשנולה מחליט שזה נהיה טיפה מלחיץ עבורו או קצת צמוד הוא מיד מעלה הילוך ולוקח את מה ששייך שלו אפשר לומר.

נובאק ג'וקוביץ' אחרי העלייה לגמר (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' אחרי העלייה לגמר (רויטרס)

ציציפאס מצדו יצטרך יום אדיר שלו, משחק בינוני של נובאק ואולי הכי חשוב מצדו – התעלות מנטלית. לסטפנוס יש את כל סט היכולות – עוצמתי, זז היטב, חבטת בקהנד מדהימה, יד רכה כשצריך, כושר פיזי מרשים, אבל הוא תמיד נופל בראש, בצד המנטלי. לכן, גם שם היווני יצטרך לעשות סוף סוף את הקפיצה המיוחלת, כזו שאם לא בגמר הנוכחי, תאפשר לו לזכות סוף סוף בתואר מייג’ור כלשהו.

אגב, עבור הג’וקר זה יהיה הגמר ה-33 בקריירה, בדיוק כמו לסרינה וויליאמס האגדית שפרשה בסוף השנה שעברה. אגב נוסף וחשוב לא פחות – הגמר הזה גם יהיה על המקום הראשון בעולם, נובאק יכול לחזור לדירוג שהוא מכיר היטב ואילו היווני יוכל גם לסמן ‘וי’ ענק עם עלייה לראשונה אי פעם לפסגת הדירוג, אם וכאשר ידהים כמובן.

בחצי הגמר ציציפאס בן ה-24 כבר הגיע לשתי נקודות משחק, איבד את המערכה וכבר היה נראה שהנה שוב הוא נופל בחצי הגמר, בפעם הרביעית מתוך ארבעה ניסיונות. אולם הפעם, מול קארן קצ’אנוב הרוסי, המדורג 4 בעולם כן הצליח להרים את הראש וסגר עניין עם 1:3 חשוב במערכות. לאורך הטורניר אגב הוא איבד שלוש מערכות בסך הכל. נובאק יסגור מעגל על אדמת אוסטרליה או שמא היווני ידהים ויסגור עמו חשבון דווקא בגמר הגדול? התשובות בצהרי יום ראשון.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */