יום רביעי, 03.07.2024 שעה 16:38
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

השוער של בית"ר: גיבור על שאוכל 10 ביצים ביום

ארתור רודקו כונה קפטן אמריקה בדינמו קייב, הצטיין בליגת האלופות ונחשב להבטחה, אבל מאז לא עשה הרבה. הכירו את הרכש המיועד שלא צופה בכדורגל

|
ארתור רודקו בימי ליגת האלופות (רויטרס)
ארתור רודקו בימי ליגת האלופות (רויטרס)

מעטים הם השחקנים שיכולים להגיד כי הדיחו מההרכב והוציאו לפנסיה אגדה חיה. ארתור רודקו, השוער המיועד של בית"ר ירושלים, עשה את זה. במשך שנים ארוכות מאוד הוא המתין להזדמנות לעמוד בין הקורות של דינמו קייב, בעוד אולכסנדר שובקובסקי המשיך לככב. השוער המיתולוגי של הקבוצה ערך את הופעת הבכורה עוד ב-1994, כאשר רודקו היה בן שנה, ושיחק עד גיל 41. מבחינת ארתור, הוא היה קודם כל גיבור ילדות ואז המודל לחיקוי כאשר הצטרף לאקדמיה של המועדון בגיל שמונה. בסופו של דבר, הוא היה גם העמית הבכיר לאימונים, וההמתנה לצ'אנס הנדיר הייתה ארוכה – עד שהיא באה בספטמבר 2016.

רודקו בדיוק סיים אז עונת השאלה טובה בהוברלה, שם קיבל סוף כל סוף אפשרות לשחק על בסיס שבועי לראשונה בחייו. הוא שב לקייב עם המון אנרגיות חיוביות והמאמן סרגיי רברוב – בן גילו של שובקובסקי וחברו לקבוצה הגדולה משנות ה-90' – החליט להמר עליו. כאשר שגה הכוכב הוותיק במפגש מול נאפולי בליגת האלופות, התברר בדיעבד שהיה זה משחקו ה-637 והאחרון בדינמו.

רודקו תפס את מקומו וכבר בהופעתו השנייה, התכבד לעלות לכר הדשא בגיהנום של איסטנבול, מול בשיקטש בצ'מפיונס ליג. הוא עשה עבודה טובה, קיבע את מעמדו כשחקן הרכב ורברוב הצהיר: "מי שטוב יותר הוא זה שמשחק. רודקו הרוויח את מקומו ביושר, והוא תורם לנו הרבה ביטחון". גם בתקשורת הביעו הפרשנים שביעות רצון, ונדמה היה כי הסבלנות שגילה השוער השתלמה. בגיל 24, הוא היה לכאורה בעמדת זינוק לרשת את שובקובסקי לא רק בקייב, אלא אפילו בנבחרת אוקראינה.

היו ימים. רודקו בצ'מפיונס (רויטרס)היו ימים. רודקו בצ'מפיונס (רויטרס)

בפועל, המציאות הייתה שונה בתכלית, והתהילה הייתה קצרה. חמשת המשחקים בליגת האלופות היו טובים מבחינה אישית, רודקו ספג בהם ארבעה שערים בלבד, אבל דווקא בזירה המקומית העסק היה פחות זוהר. מחיר הטעות במאבק האליפות התמידי מול שחטאר דונייצק היה גבוה, ורודקו טעה הרבה יותר מפעם אחת. הביטחון העצמי, עליו דיבר רברוב, התערער אחרי האירוע הביזארי במשחק מול אולכסנדריה, אז בעט השוער כדור לגופו של הבלם שלו, דומאגוי וידה הקרואטי, ואיפשר ליריבה להשוות ל-1:1 מול שער ריק.

מאז, הוא שמר פעמיים בלבד על רשת נקייה ב-13 המשחקים שנותרו עד לסיום העונה, ממש לא הציל את דינמו בהפסד 4:3 בקלאסיקו מול שחטאר, והמשבר הגיע לנקודת האל חזור כאשר ספג פעמיים מכדורים חופשיים פשוטים למדי בהפסד 2:0 לזירקה. דינמו שזכתה באליפות בשתי העונות הקודמות, סיימה במקום השני במרחק 14 נקודות שלמות משחטאר, ורברוב התפטר.

בלעדיו, התברר כי סיכוייו של רודקו לשמור על מקומו היו קלושים. המאמן החדש, אלכסנדר חצקביץ', לא בנה עליו כלל, ובמשך שנתיים ישב רודקו על הספסל או ביציע. התקופה הזו דירדרה מאוד את האמונה בו, במיוחד כי לדבריו הוא לא קיבל הצעות ממשיות כלשהן, גם אם השתוקק מאוד לעזוב. "לא היה שום דבר על השולחן, או לפחות לא שמעתי על כך", הוא העיד לימים, "אולי סמכתי יותר מדי על הסוכן שלי". הסוכן המדובר, אגב, הוא בנו של מאמן השוערים של דינמו, והציניקנים אמרו שהוא קיבל מלכתחילה את הצ'אנס אצל רברוב בזכות כך.

האמי ברודקו. רברוב (רדאד ג'בארה)האמי ברודקו. רברוב (רדאד ג'בארה)

היעדר האופציות, ששיגע את רודקו במשך שנתיים, באמת העיד על כך שהוא לא נועד לגדולה, בלשון המעטה. מובן שאינו שוער גרוע, קל וחומר אחרי שקיבל את ההשכלה באקדמיה המצוינת בקייב. יש לו אינסטינקטים לא רעים על קו השער, הוא סביר ביציאות לכדורי גובה ואוהב לצאת מחוץ לרחבה כדי להרחיק את הסכנה בסגנון מנואל נוייר. יש לו גוף אתלטי לתפארת – עד כדי כך שקיבל בדינמו את הכינוי קפטן אמריקה, והוא גם חובב את האימונים בחדר הכושר.

אלא שהוא גם לא מצטיין באמת בשום דבר, והנטיה לטעויות בסיסיות בלטה מאוד לעין בעונתו היחידה בהרכב דינמו. "קייב נהנית מאחוזי החזקת כדור גבוהים בכל המשחקים, אבל הייתה תחושה שכל התקפה מתפרצת של היריבה עלולה להסתיים בשער", נכתב באותה תקופה באתר האינטרנט המוביל של האוהדים.

וכך, מאוכזב ומתוסכל, חתם רודקו בקיץ 2019 בפאפוס הקפריסאית. למה דווקא שם? פשוט כי פאפוס נרכשה ב-2017 על ידי איש העסקים הרוסי, סרגיי דובוב, בסיועו של השותף המיליארדר סרגיי לומאקין. ביחד הם בנו סגל רב לאומי באופן קיצוני, כמעט ללא קפריסאים מקומיים, אשר מספיק רק למרכז הטבלה בליגה במקרה הטוב. בזכות קשריו, הצליח סוכנו של רודקו לארגן לו משהו סוף כל סוף, והשוער היה מאושר. "נסעתי לשם כי זה לא משנה לאן לנסוע, העיקר לחזור לשחק, ואז אוכל להמשיך הלאה", הוא אמר, "המטרה היא לחזור לליגת האלופות ולנסות להיות גם בנבחרת".

הגוף האתלטי סידר לרודקו את הכינוי קפטן אמריקה (רויטרס)הגוף האתלטי סידר לרודקו את הכינוי קפטן אמריקה (רויטרס)

השאיפות האלה היו די מוגזמות, כי רודקו "נתקע" בקפריסין למשך שלוש שנים תמימות. הוא היה באנקר בהרכב ואף זכה מספר פעמים בתואר השוער המצטיין של המחזור, אך לא מעבר לכך. הקבוצה לא השיגה כלום עם תחלופה גבוהה של שחקנים, וגם של מאמנים. במשך מספר חודשים הדריך את פאפוס דמיטרו מיכאילנקו, קשר הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים לשעבר, ואת הקדנציה הקפריסאית סיים רודקו עם מיצ'ל סלגאדו על הקווים כמאמן זמני. בימים כתיקונם משמש כוכב ריאל מדריד לשעבר כיועץ לבעלי ההון הרוסים.

ההרפתקה הזו תמה במאי, ורודקו יצא לדרך חדשה כאשר חתם במטאליסט חרקיב האוקראינית, שלא התכוונה להשתמש בשירותיו, אלא להשאילו. היעד המפתיע היה לך פוזנאן – אלופת פולין חיפשה מחליף למיקי ואן דר הארט ההולנדי שעזב אותה, ובחרה מסיבות הידועות רק לה באוקראיני. עבור רודקו, היה כאן צ'אנס לא צפוי להגשים את החלום ולחזור לליגת האלופות, אך לשם כך היה צורך לעבור את המוקדמות, ואת זה לא הצליחה פוזנאן לעשות באופן המביך ביותר. כבר בסיבוב הראשון ביולי, היא הובסה 5:1 באזרבייג'ן על ידי קרבאך, במשחק בו ביצע השוער טעויות רבות וספג ביקורת נוקבת ביותר בתקשורת הפולנית.

אחרי שאיכזב גם במחזור הפתיחה בליגה המקומית, בהפסד 2:0 לסטאל מלץ, היה ברור שאין לו עתיד. פיליפ בדנארק הפולני הועדף מאז על פניו, וגם את המפגשים מול הפועל באר שבע בליגה האירופית ראה האוקראיני מהספסל. בשלב מסוים, אף הדיח אותו המאמן ג'ון ואן דן ברום והוריד אותו לקבוצת המילואים, וכבר באוקטובר אותתה פוזאן למטאליסט שהיא מעוניינת לקצת את תקופת ההשאלה ולהחזירו כבר בינואר. זה מה שקרה בפועל, ומאז היה עסוק סוכנו במציאת אלטרנטיבה. בית"ר התנדבה לספק אותה.

ההצעה מבית"ר באה לרודקו בזמן. אבוקסיס (אורן בן חקון)ההצעה מבית"ר באה לרודקו בזמן. אבוקסיס (אורן בן חקון)

הירושלמים מקבלים, אם כך, שוער שנשחב פעם להבטחה, אך לתקופה קצרה מאוד. באופן ביזארי למדי, בית"ר תהיה הקבוצה השנייה הכי בכירה בקריירה שלו, בה היה לו מקום בהרכב לתקופה כלשהי, אחרי דינמו קייב. בגיל 30, השאיפות הגדולות כבר נעלמו והכדורגל הפך למקור פרנסה בלבד. בעצם, הוא תמיד היה כזה. רודקו מעיד על עצמו שאינו מתעניין בכדורגל מעבר לקבוצה שלו, לא צופה כלל במשחקים בטלוויזיה, ולא מזהה אפילו את רוב הכוכבים. כך, למשל, לא היה לו מושג מי זה לורנצו אינסינייה כאשר פגש את נאפולי במדי קייב בליגת האלופות.

מדובר בבחור אינטליגנטי ורהוט, אך מופנם מאוד. רודקו נוטה להגיע לאימונים ולחזור הבחיתה, בלי ליצור קשרים קרובים עם עמיתיו לחדר ההלבשה, ולכן כמעט ואין לו חברים בעולם הכדורגל. הוא בורח מהתקשורת, לא מרבה להתראיין, ולכן רוב האוהדים באוקראינה לא ממש ידעו עליו הרבה, פרט לכך שהוא מסוגל לאכול 10 ביצים בכל יום. עד לסיום ההשאלה בבית"ר, כדאי לאנשי המטבח לקחת זאת לתשומת ליבם.

זהבי: קל לשרוק נגדנו, הרסו את המשחק
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */