יום שישי, 18.10.2024 שעה 07:19

ניצחון נחמה: נבחרת העתודה גברה על מונטנגרו

לאחר שהפסידו לקרואטיה ולא זכו בכרטיס העלייה לאליפות העולם, הנבחרת עד גיל 21 סיימה בטעם מתוק עם 30:42. המנהל המקצועי, פרנקל: "תחושה חמוצה"

|
נבחרת העתודה נגד איטליה  (צילום: Vanni Caputo, FIGH)
נבחרת העתודה נגד איטליה (צילום: Vanni Caputo, FIGH)

נבחרת העתודה של ישראל בכדוריד חתמה הערב את הופעותיה בטורניר מוקדמות אליפות העולם עד גיל 21 באיטליה עם ניצחון מרשים 30:42 על מונטנגרו. העתודה אומנם לא זוכה בכרטיס העלייה לאליפות העולם שתתקיים בקיץ בגרמניה וביוון, בגלל ההפסד ביום שישי למעצמת הכדוריד של קרואטיה (שנתון שסיים לפני שנתיים במקום השני באליפות אירופה עד גיל 19), אבל היא בהחלט יכולה להתנחם בהופעה מכובדת ובשנה פוריה. היא ניצחה בטורניר בצורה משכנעת גם את איטליה המארחת, והערב כאמור גם את מונטנגרו, שתי נבחרות ששיחקו בקיץ באליפות אירופה דרג א'.

עבור חלק גדול מהשחקנים זו הייתה ההופעה האחרונה במסגרת העתודה. חלקם היו שותפים לנשירת נבחרת הנוער מדרג א', אבל בהמשך כאמור הובילו לזכייה באליפות אירופה עד גיל 20 דרג ב' בקיץ האחרון בבולגריה. חלקם כבר נמנים על סגל הנבחרת הלאומית, חלקם כבר משחקים בליגות אירופאיות, ובטורניר האחרון אפשר היה להתרשם גם מהצעירים יותר, שיובילו את העתודה הבאה.

הניצחון הערב צפוי ידרג את העתודה במקום השני בטורניר, כאשר מצפה בהמשך הלילה המפגש בין איטליה לקרואטיה - שניצחה בצורה משכנעת בשני המשחקים הראשונים ויחס השערים צפוי להספיק לה לרשום ההעפלה. ומי יודע, ב-2005, דירוג במקום שני במוקדמות, העניק בסופו של דבר כרטיס לנבחרת עתודה להשתתפות באליפות עולם שנערכה בהונגריה.
 

החניכים של ניסים פלח ואביתר גבעון עלו היום ממוקדים. העתודה עם פתיחה תכליתית מאוד עלתה ליתרון 3:7, עם שערים של נועם סוסנה ונדב כהן, שני המבקיעים המובילים של הנבחרת הערב עם 6 ו-12 שערים, בהתאמה. מה שהוביל את המאמן המונטנגרי לקחת פסק זמן מוקדם אחרי פחות מתשע דקות. לאחריו, טל פלד עצר פנדל. שון סולומון, נדב כהן ואור לוי קבעו 4:10 (12'). הנבחרת המשיכה בקצב ועלתה ל-5:14 (18') משער ממגרש שלם של השוער פלד, שבהמשך סיפק עצירה ואסיסט לנדב כהן שקבע יתרון דו סיפרתי - 7:17. הצד ההגנתי עבד נהדר. תום ליבוב ואורי פלח הגדילו אותו לפלוס 12 שערים (22'), שנשמר עד להפסקה (10:22).

במחצית שנייה, היתרון כבר עלה לפלוס 16, כאשר אסף סוכוליצקי קבע 11:27 (וסוסנה הציג יכולת טובה עם 5 שערים), ובכך הנבחרת חותמת טורניר שאחרי הפסד ראשון לא פשוט, היא חותמת בשני ניצחונות. כובשים לישראל: נדב כהן 12 שערים, נועם סוסנה 6, אור לוי 4, אורי גז, אסף שרון, אור ממן 3 כ"א, אסף סוכוליצקי, תום ליבוב, שון סולומון 2 כ"א, אסף אוחיון, ברק קרמון, רועי ליבגוט, אורי פלח 1 כ"א. שוערים טל פלד וליאור שיין.
 

המנהל המקצועי סער פרנקל סיכם: "חוזרים לארץ עם תחושה חמוצה כי לא עלינו לאליפות עולם וזה מה שכיוונו למרות שידענו שזו תהיה משוכה גבוהה. התחושה חמוצה, כי בשניים וחצי משחקים הצגנו יכולת טובה מאוד, הגנתית והתקפית, וניצחנו שתי נבחרות שניצחו אותנו לפני שנה ושנתיים. יש לנו נבחרת עם כישרונות ייחודיים שבהחלט ראויים בקרוב להיות בנבחרת הבוגרת. שילבנו מספר שחקנים שיהיו דומיננטיים בעתודה הבאה, ועשו התקדמות וצברו ניסיון תוך כדי המשימה".

אסור לפספס
נגןמי צילם את כריסטיאנו מתגלש בבריכה?
לא מניחים לו: רונאלדו צולם מתגלש בבריכה
נגןהצצה לשגרת הטיפוח של נטע אלחמיסטר
הצצה לשגרת הטיפוח של נטע אלחמיסטר
נגןהשחלה מהילד: מרסלו לא האמין שזה קורה לו
השחלה מהילד: מרסלו לא האמין שזה קורה לו
נגןכוכב טוטנהאם חושף את אוסף החולצות שלו
כוכב טוטנהאם חושף את אוסף החולצות שלו
/* LAST / NEXT ROUNDs */