יום שבת, 29.06.2024 שעה 09:42
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

איביץ' בכה: מתנצל בפני הקהל, מודה לגולדהאר

מאמן מכבי ת"א דמע כשנפרד מחניכיו והעניק ראיון נרחב: "זה הסגל הטוב בארץ, מאחל שהמאמן הבא יהיה טוב ממני". וגם: סיבות העזיבה ומאחורי הקלעים

|
ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)
ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)

עידן ולאדן איביץ’ נסגר אמש (שלישי) עם 0:5 על בני סכנין בשמינית גמר גביע המדינה. לעיני כ-11 אלף צופים באצטדיון בלומפילד, המאמן הסרבי נפרד אחרי חצי שנה בלבד, שנה וחצי לפני תום החוזה שלו, ויעשה את דרכו לקרסנודאר הרוסית כפי שנחשף בלעדית ב-ONE באחת הידיעות המרעידות של השנה האחרונה בכדורגל הישראלי.

עבור התרת החוזה שלו ולקיחתו באמצע העונה, הרוסים יפצו את מכבי ת”א בכ-750 אלף אירו. לא שמיץ’ גולדהאר זקוק לכסף הזה, אך בניגוד לכל האמירות הלא נכונות שנפוצו, למאמן לא היה סעיף שחרור באמצע העונה וכדי ללכת הוא היה צריך להביא תשלום על הפרידה ממנו. 

במכבי ת”א הדגישו כי עזיבתו של איביץ’ דווקא אחרי המשחק מול סכנין היא עניין שהוא נדרש לעשות על ידי המועדון. ברגע בו הודיע כי ברצונו לעזוב, מיד לאחר המשחק מול אום אל פאחם, הודיע לו מיץ’ גולדהאר דרך ג’ק אנגלידיס כי הוא לא יכול לפנות את כסאו עד אשר למועדון יהיה מחליף. אם היה צריך להישאר למשחק מול אשדוד, היה נשאר ועל כן ההערכות הן כי כבר סגרה את הגעתו של אייטור קראנקה לקריית שלום לקראת המשחק מול אשדוד ביום שבת ב-17:30.

ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)

כפי שפורסם ב-ONE אתמול, בסביבתו של המאמן אייטור קראנקה אישרו כי התנהל מו”מ על הגעתו לישראל. זה הכי הרבה שהם הסכימו לשתף, יחד עם טענה כי המועדון הישראלי מעריך מאוד את כישוריו של הבאסקי. במכבי ת”א לא הכחישו את הידיעה על כך שקראנקה עתיד להיות מחליפו של איביץ’. נהפוך הוא, ישנם אפילו שחקנים במועדון שכבר עודכנו בכך שהבאסקי הוא המאמן הבא.

יש לציין כי בנוסף ישנם גורמים בכירים בכדורגל הישראלי הטוענים כי קראנקה הוא המאמן הבא וכל מה שנותר הוא ההכרזה הרשמית. כך או אחרת, האימון שתוכנן להיום (רביעי) בוטל. ההתכנסות הבאה בקריית שלום תהיה ביום חמישי בבוקר, אז גם אמורה להיות מסיבת עיתונאים אשר נקבעה מראש לקראת אשדוד ואם אכן הכל יהיה כשורה והבאסקי כבר יהיה בת”א, הוא יוצג רשמית ויעביר לאחר מכן את האימון.

אייטור קראנקה (רויטרס)אייטור קראנקה (רויטרס)

המשחק אמש לא עבר בצורה חלקה ולמרות התוצאה 0:5, בסיום המשחק נאלצו הצהובים להתעסק באיתור האוהדים אשר נהמו לעבר טאלב טוואטחה. במועדון הבהירו כי האוהדים האלה יורחקו לצמיתות ממשחקי הקבוצה ועל כל נזק כלכלי שתספוג מכבי ת”א הם בתגובה ייתבעו אזרחית. במכבי ת”א ציינו בנוסף כי לצד הנהמות והקללות אשר אותם הם מגנים, היה גם דין ודברים בין השחקן עצמו לבין האוהדים המדוברים. 

בחזרה למי שעוזב. אמש מיד עם שריקת הסיום למשחק מול סכנין יצאה ההודעה הרשמית על איביץ’. הוא עשה את דרכו אל חדר ההלבשה ושם נפרד בדמעות מהשחקנים. לאחר מכן, העניק ראיון נרחב על עזיבתו, בו התנצל לא מעט פעמים. “זה רגע לא קל עבורי, ההחלטה התקבלה ובעבודה הזו אתה צריך לדעת לקבל החלטות. אני ביקשתי לעזוב ואני רוצה להגיד תודה למשפחת מכבי, לכל מי שעובד בה, לאוהדי מכבי, לשחקנים שלי על חצי שנה ביחד. תודה לבעלים מיץ’ גולדהאר שהיה האיש שקרוב אלינו ונתן לנו כוח להמשיך כדי לנסות להצליח”, פתח איביץ’ את דבריו. 

מיץ’ היה נרגש מאוד שחזרת. איך הוא הגיב כאשר ביקשת לעזוב?
”זה לא היה קל. אני רוצה להודות לו באופן אישי, מה שנאמר בינינו יהיה בינינו. הוא ג’נטלמן גדול. אני יכול רק להחמיא לו כי זה מגיע לו”. 

מיץ' גולדהאר ו-ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)מיץ' גולדהאר ו-ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)

הוא עשה הרבה כדי להחזיר אותך ואתה מוצא את עצמך מבקש לעזוב. מה הסיבה באמת?
”אני מכבד אתכם מאוד, אבל אין לי יותר מה להוסיף מעבר למה שאמרתי על כך. הליגה הרוסית חזקה יותר, זה אתגר שמעניין אותי. לכולם יש את הזכות להגיד מה שהם רוצים ולחשוב מה שהם רוצים. בסופו של יום הייתי צריך לקחת החלטה עבור הקריירה שלי וזה מה שעשיתי”. 

זה לא רגיל לעזוב מועדון אחרי חצי שנה. מה עמד מאחורי ההחלטה שלך?
”זה לא רגיל, אבל לפעמים קורים עוד דברים כמו פיטורין של מאמן. זה קורה להרבה מאמנים. ההחלטה הייתה קשה מבחינתי. אבל לקחתי אותה ואני אחראי עליה”.

ולאדן איביץ' (ניסן עייש)ולאדן איביץ' (ניסן עייש)

אתה מבין את הקהל שמאוכזב מאוד ממך?
”אני מבין היטב ואני מתנצל בפניהם. עשיתי את הכל עבור מכבי ת”א מאז שחזרתי. אני יודע שהיינו יכולים להיות טובים יותר, אבל אני מאמין שיש למכבי את הכוח להמשיך, היא תהיה טובה יותר ממשחק למשחק. השחקנים הוכיחו במשחקים הקודמים שיש להם אופי, איכות, שהם יודעים להתנהג נכון. אני מאמין שיש במועדון הזה אווירה בריאה. אולי אנחנו רק במקום השני עכשיו ובמרחק 6 נקודות ממכבי חיפה, אבל בכדורגל דברים משתנים כל הזמן. אני מאחל שזה ישתנה ושמכבי תחגוג בסיום העונה. יש פה את הארגון הטוב ביותר, את השחקנים הטובים ביותר ותאמינו לי שאחגוג בגדול אם הדברים האלה יקרו ומכבי תזכה באליפות”. 

מה היה מאתגר יותר מבחינתך בקדנציה הקצרה הזו?
”קשה לי מאוד להשוות בין הקדנציות. אני חושב שפעם קודמת כולנו היינו חדשים, הפעם הכרתי את כולם, זה אולי השינוי היחיד. האתגרים היו אתגרים דומים. אני חושב שב-10 הימים האחרונים לאנשים היה זיכרון קצר מדי ונכתבו כל מיני דברים ונאמרו כל מיני דברים, אבל זה בסדר. האצטדיון קיים עבור הרגעים האלה, שאנשים יגיעו ויגידו מה שהם חושבים ואני צריך לדעת לכבד את זה”. 

איך היה המפגש עם השחקנים כשהודעת שאתה עוזב?
”למען האמת אני בכיתי, אני חוזר על עצמי שוב – לא קל לי. את חלק מהשחקנים אני מכיר מהקדנציה הקודמת עוד. היו לי 23 שחקנים שכולם יכולים לשחק, לכולם מגיע לשחק ואני צריך לבחור 11, ורק 5 מחליפים ובכל משחק אני משאיר 5 מחוץ לסגל. אבל באמת אני לא יכול להגיד שאפילו אחד מהם עשה משהו לא בסדר מבחינתי. יש אווירה בריאה סביב מכבי ת”א לפניי וגם אחריי. אני מאחל להם את כל הטוב שיש ואני באמת מאמין שמכבי תצליח עוד השנה”. 

שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

אמרת בעצמך שאנשים יגידו מה שהם רוצים והייתי שמח לקבל את התגובה שלך למשהו שנאמר בימים האחרונים, אנשים טענו שאתה עוזב כי לא קיבלת את השחקנים שרצית ושאתה לא מרוצה מהסגל שלך. 
“לא. זה לא נכון. יש לנו את הסגל הכי טוב בישראל. מכבי הקבוצה הכי טובה. אני עומד מאחורי המילים האלה. ברור שהיינו יכולים לעשות טוב יותר, אבל אל תשכחו שמתחילת העונה הבאנו המון שחקנים. חלקם הגיעו פצועים, חלקם הגיעו בלי דקות משחק במשך תקופה ממשוכת קודם. עבדנו איתם כדי לבנות את הכושר הגופני והבטחון שלהם והדברים התחילו להתפתח בצורה שרצינו. ברגע הזה למכבי יש הכי הרבה שערים והכי מעט ספיגות. מכבי יצרה הכי הרבה מצבים בהשוואה לכל קבוצה זה פער ענק. מכבי יכולה להיות גאה בעצמה, באנשים שעובדים בה ואני מקווה שיגיע מאמן טוב יותר ממני ואני מאחל לו שינצח כל משחק מעתה. זה לא קל אבל זה אפשרי והלוואי והוא יביא למועדון הזה את מה שמגיע לו”. 


איביץ’ הקדיש את הניצחון לשלומי אברמוב, אחראי קשרי הזרים במכבי ת”א, שאבל את מות אביו. לסיום אמר: “לא היה פשוט לא להתייחס לשמועות על עתידי בימים האלה. אבל אני מאמן, הייתי שחקן קודם. למדתי המון דברים כשהתחלתי לאמן. אני לא יודע לעשות משהו אחר בחיים שלי חוץ מכדורגל. צריך לדעת להתמודד עם מצבים כאלה, לתת את הכל, השחקנים לא צריכים להבין שום דבר או לדעת משהו במצבים כאלה. למכבי אני ממש מצטער על המשחק האחרון מול ק”ש, היה צריך להיות 1:7 לנו ולדעתי אנשי ק”ש חגגו בסיום שהם יצאו בלי תבוסה. לצערי זו לא הפעם הראשונה. אבל דברים משתנים בכדורגל. אני מקווה שזה יתהפך לטובת מכבי בהמשך הדרך”. 

איביץ':זאת לא היתה החלטה קלה,תודה למיץ'
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */