יום שני, 08.07.2024 שעה 18:11

השנה המאושרת בקריירה: סיכום 2022 של מסי

כמו חלום. הנתונים של קפטן ארגנטינה בנבחרת ובפ.ס.ז', השערים, הבישולים וכמובן התארים: הפרעוש הציג גרסה חדשה ומיוחדת של עצמו. כל המספרים בפנים

|
ליאו מסי (רויטרס)
ליאו מסי (רויטרס)

שנת 2022 הייתה מיוחדת למגוון ספורטאים ומועדונים. החל מארלינג הולאנד שעזב את החממה בדורטמונד והחל לחורר רשתות באנגליה, מכבי חיפה והקמפיין הקסום באירופה, או אפילו הגאווה האדירה של הנבחרת המרוקאית שהגיעה לחצי גמר גביע העולם. אך עם כל הכבוד העצום לאלו שרשומים למעלה, יש רק אדם אחד ששנת 2022 תיזכר בספרי ההיסטוריה כשנה המשמעותית בחייו – ליאו מסי.

אחרי שהגיע לפאריס בקיץ 2021 וחווה שנה לא פשוטה, כבר נדמה היה שהמעבר לעיר האורות הוא אקורד סיום כושל, אך הפרעוש לימד אותנו שוב למה הוא יחיד במינו והציג יכולת בלתי נשכחת, ששיאה היה הזכייה במונדיאל עם ארגנטינה. עד כמה אדירה הייתה השנה של מסי אתם שואלים? הנה המספרים של הפרעוש לשנת 2022.

עם פאריס סן ז’רמן הפרעוש שיחק 28 משחקים בהם כבש 12 שערים והוסיף 20 בישולים, חלקם מעונת 2021/22 והשאר מהעונה הנוכחית. באמצע השנה הוא זכה באליפות עם ניימאר וקיליאן אמבפה וגם בסופר קאפ הצרפתי מול נאנט, בו כבש מסי את השער הראשון ב-0:4 מול האוהדים הנרגשים באצטדיון בלומפילד, אך לא הכול היה ורוד.

ליאו מסי (רויטרס)ליאו מסי (רויטרס)

בשלב שמינית הגמר של הגביע הצרפתי 2021/22 הוא הודח על ידי ניס בדו קרב פנדלים, אך ההדחה שהכי כואבת היא בוודאי ההדחה בבית מול ריאל מדריד בליגת האלופות, לאחר שקבוצתו ניצחה במשחק הראשון 0:1. השנה זה כבר שונה, ובחמישה מתוך ששת משחקי שלב הבתים בהם שותף, מסי כבש ארבעה שערים ובישל מספר זהה. בשלב הבא זו כבר לא מכבי חיפה, אלא באיירן מינכן שמחכה לו בשמינית הגמר.

במדי האלביסלסטה זה כבר היה סיפור אחר לגמרי. 2022 של הפרעוש עם נבחרת ארגנטינה היא ללא ספק תהיה שנה בלתי נשכחת עבורו. מסי שיחק בסך הכול 14 משחקים, כבש 18 שערים וסיפק שישה בישולים. מספר 10 של ארגנטינה בילה 1,264 דקות על המגרש במדי הנבחרת, שם גם היו לו 75 בעיטות (39 למסגרת). בנוסף, הוא ניצח 10 משחקים,  שלוש תוצאות תיקו והפסיד רק פעם אחת - בהופעת הבכורה שלו בקטאר מול לא אחרת מאשר ערב הסעודית.

הפרעוש שיחק השנה גם בארבעה משחקי ידידות בהם כבש שמונה שערים ובישל אחד, כולל חמישייה בניצחון מול אסטוניה ביוני האחרון. גם בפינאליסימה מסי לא נעלם ולמרות שלא כבש הוא נתן תרומה “מעטה” בדמות שני בישולים מול הנבחרת האיטלקית.

ליאו מסי בטירוף (רויטרס)ליאו מסי בטירוף (רויטרס)

אבל הדובדבן שקצפת הוא הכי חשוב. הפרעוש הגיע לשיא תהילתו במונדיאל 2022 בקטאר. יחד עם חבריו אמיליאנו מרטינס וניקולס אוטמנדי, מסי השלים את השלישייה ששיחקה בכל דקה במונדיאל עבור ארגנטינה, במהלכו כבש שבעה שערים וסיפק שלושה בישולים. מיותר לציין מי נבחר ל-MVP של הטורניר. 

הדבר הכי חשוב בשנת הפרעוש, היא דמותו של מסי. הוא היה הקפטן, המנהיג והסמל של הקבוצה, הוא הראה לעולם שאפשר להגשים חלומות, שיש סוף טוב לפעמים. עכשיו הוא גם סוף כל סוף יכול להיות רגוע, כי מה שהשיג בתחילת דצמבר 2022, חקוק בספרי ההיסטוריה. כדור הזהב השמיני בדרך?

ליאו מסי עם הגביע (רויטרס)ליאו מסי עם הגביע (רויטרס)

השנה של מסי במספרים

51 משחקים

35 שערים

30 בישולים

תארים: אליפות, פינאליסימה, סופר קאפ צרפתי, מונדיאל, שחקן הטורניר במונדיאל. 

לפני 10 שנים: מסי כבש את שער העונה בספרד
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */