יום רביעי, 03.07.2024 שעה 15:48
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

זוארץ: התפטרתי כי לא הסכמתי להיכנע לעסקנים

המועמד ליו"ר ההתאחדות מציג את התוכנית האסטרטגית שלו לפיתוח הכדורגל: "מרגיש כעת יותר בשל ומוכן, חייבים להקצות יותר משאבים לכדורגל הנשים"

|
שינו זוארץ (שחר גרוס)
שינו זוארץ (שחר גרוס)

הבחירות בין שינו זוארץ ואורן חסון על תפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל ייערכו ביום שלישי הקרוב – 27 לדצמבר. היום (חמישי) המועמד שינו זוארץ דיבר במסיבת העיתונאים לקראת הבחירות והציג את התוכנית האסטרטגית שלו לפיתוח הכדורגל בארץ, במסיבת העיתונאים שהועברה בשידור חי כאן באתר, בה נכחו בין היתר נשיא מכבי חיפה יעקב שחר וג’ק אנגלידיס ועו”ד מורן מאירי מטעם מכבי תל אביב. 

“אני רוצה להתחיל בנימה אישית” פתח שינו זוארץ את דבריו. “אני משנת 2018 נבחרתי ליו”ר ההתאחדות לכדורגל עם תמיכה רחבה של כל הקבוצות והמרכזים. לאחר מספר חודשים, הודעתי על התפטרות וסיימתי את תפקידי לאחר 18 חודשים. הסיבה שהתפטרתי היא כי לא הסכמתי שעסקנים או מרכזים ישלטו וינווטו את מה שצריך לקרות התאחדות לכדורגל ולא שום סיבה אחרת. היום, אני עומד פה כשאנחנו באים לשנות את ההתאחדות לכדורגל. לבוא, פעם ראשונה בחיים, עם רשימה של קבוצות, לא של מרכזים, שיובילו וינהלו את ההתאחדות לכדורגל, ואני שמח וגאה לעמוד בראשה. הכנתי פה תכנית אסטרטגית, התכנית הוצגה לקבוצות בכל מקום אפשרי בחודש וחצי האחרונים. קיבלתי הערות, קיבלתי פידבקים, דברים שונו ותוקנו, באתי להציג לכם אותה כדי שתבינו מה התכניות שלנו בהתאחדות לכדורגל ולא תהיו ניזונים משמועות”.

שינו זוארץ מציג את חזון הכדורגל שלו בארץ
שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

זוארץ המשיך והציג את התכנית הרחבה לשיפור הכדורגל הישראלי: “אני מעל 15 שנה בכדורגל הישראלי, בארבע שנים האחרונות הייתי גם יו”ר וגם חבר הנהלה. יש לי חזון ואני רוצה לראות שדרוג משמעותי ומעמיק לכל המערכות בכדורגל הישראלי, ובראשה ההתאחדות לכדורגל. יש מספר נקודות שהן מאוד חשובות שאגע בהן”. 

רפורמה נרחבת בענף הכדורגל בארץ: “יש חשיבות גדולה למנהלת ולהתאחדות לכדורגל, שני הגופים האלה חייבים לעבוד ביחד ובאופן שוטף. להקים מרכזי מצוינות, להטמיע את ענף הכדורגל דרך בתי הספר ולשתף פעולה עם השלטון המקומי. אנחנו המדינה עם הכי מעט שחקנים פעילים באירופה, אנחנו חייבים להגדיל את הכמות הזאת. חייבים להקים גופים חיצוניים שיבקרו את ההתאחדות ויגרמו לאנשים להבין מה באמת קורה בהתאחדות”.

הכשרת המאמנים: “אני מדבר על זה עם המון אנשי מקצוע, והם אומרים לי שיש לנו בעיה קשה בכל מה שקשור לייצור מאמנים. אנחנו חייבים לשדרג באופן משמעותי את המאמנים בארץ, אם זה אומר קידום על ידי מרצים בעלי שם עולמי שיגיעו לפה ויסייעו בזה. לפני שבוע ישבתי במקרה עם ועדת הספורט בכנסת, הוא אמר לי שיש כסף להכשרות מאמנים ושאל למה ההתאחדות לא לוקחת אותו כדי להעביר למאמנים השתלמויות בחו”ל”. 

בעלי הקבוצות שתומכות בשינו זוארץ (שחר גרוס)בעלי הקבוצות שתומכות בשינו זוארץ (שחר גרוס)

הקמת אקדמיות להכשרת מאמנים לילדים ונוער: “אנחנו חייבים לבדוק ולוודא שהמאמנים האלה מקבלים את השעות וההשתלמויות האחרונות, אם המאמן יהיה טוב, השחקן יהיה טוב. מאמן זה מקצוע, זו לא השלמת הכנסה. אם אנחנו מצפים שמאמן יעבוד כמקצוע כהשלמת הכנסה, אז ככה זה ייראה. 

שדרוג המתקנים והתשתיות בכל הליגות: “הקמת מרכזי פיתוח לכישרונות צעירים וכמובן, לשדרג את התאורה. היום יש מעט מאוד מגרשים שיש בהם תאורה, יש כסף שנמצא בקרן המתקנים. צריך לשתף פעולה עם המועדונים הגדולים ולשכנע אותם להקים אקדמיות. צריך לחפש את כל הכישרונות שנמצאים בפריפריה. יש מספיק מקומות שבהם השחקנים לא מקבלים את הכלים הנדרשים, שם אנחנו צריכים לפעול. אין לי ספק שאם מועדונים יחזיקו באקדמיות משלהם, אין לי ספק שזה ירים את הרמה שלהם”. 

מבנה ליגות הילדים: “צריך לבחון את חלוקת המשחקים לאזורים. לבחון שיטה של ביטול הליגות בגילאים האלה, טורנירים שיהיו בחגים וייצרו להם אפשרויות לשחק לא תחת לחץ, אנחנו צריכים ללמוד ממה שקורה באירופה בעניין הזה. בנוסף, מתן תקציב לשיפור בגישה להגעה למשחקים וטיפול בכל נושא השירות הצבאי”. 

יעקב שחר (שחר גרוס)יעקב שחר (שחר גרוס)

משאבים לקבוצות הילדים והנוער: “אני חושב שבכל מועדון חייב להיות היום תזונאי, פיזיותרפיסט, אנשים שדואגים למצב הגופני של הילד. צריכים בנוסף לסגור את מתחמי האימונים להורים. אין שום סיבה שהורה יגיע לאימון. בנוסף, הטמעת הכדורגל דרך בתי הספר הכרחית ותעזור לנו להביא עוד שחקנים”.

הליגות הנמוכות: “אנחנו חווים קשיים גדולים מאוד בכל מה שקשור לליגות הנמוכות. יש רפורמה שנעשתה בהתאחדות, צריך לדאוג שהקבוצות האלה יקבלו את מה שהן צריכות ולסייע להן להתקדם. בתקופתי, עשיתי פיילוט למכור את הזכויות בליגה א’ ושהכספים הזכויות השידור האלה יעברו לקבוצות”. 

“כולם מדברים על זה שאני רוצה להקטין את הליגות, אני לא מבין מאיפה הדברים האלה נאמרים. אני באתי ממכבי פ”ת, אני יודע מה זה לנהל מועדון קטן וחסר אמצעים. אנחנו רק רוצים לקבוע קריטריונים לקבוצה לשחק בליגה מקצוענית. יש קריטריונים שנקבעו. אני חושב שגם אנחנו צריכים לבצע את הדברים האלה, זה קשור בבקרה, בתקציבים, במחלקות נוער, במתקנים, בכל מה שאנחנו רוצים שיעלה את הרמה”.

מורן מאירי, שינו זוארץ ,קרן בן נשרויעקוב שחר (שחר גרוס)מורן מאירי, שינו זוארץ ,קרן בן נשרויעקוב שחר (שחר גרוס)

החזרת הליגה הארצית: “אני חושב שצריך לבחון את הקמת הליגה הארצית בחזרה ולהעלות קבוצות מליגה א’. נוכל להביא את התקציב לכך מהטוטו. צריך לבחון את האופציה של קבוצות שניות (מילואים), שישחקו בליגה השלישית, שישתפו רק שחקני נוער ושחקנים שחזרו מפציעה לתקופה מסוימת. 

כדורגל הנשים: “כדורגל נשים בעולם מתפתח בצורה בלתי רגילה ופה לצערי הוא דורך במקום. חייבים להקצות משאבים לדבר הזה. אנחנו צריכים לפתח ולהביא ספורטאיות. אני מתכנן להקים אגף נשים, להקים מרכזי מצוינות גם לבנות בכדורגל הישראלי. צריך להשוות את התנאים, אין שום סיבה שהבנות יקבלו תנאים שאינם זהים לבנים. אם לקבוצות גדולות יהיה אינטרס להקים קבוצות נשים, אין לי ספק שזה ישדרג את הענף בצורה בלתי רגילה”.

נבחרת הנשים של ישראל (שחר גרוס)נבחרת הנשים של ישראל (שחר גרוס)

שינוי מבנה ההתאחדות: הכוח עובר לקבוצות. לא כל מי שרוצה יוכל להיות מנהל ועדה. כיום כל ישיבה מתנהלת עם 60 אנשים, ככה קשה מאוד לנהל את הדברים. הציבור צריך לדעת על המינויים, שתהיה שקיפות מלאה. בנוסף, כמובן להגביל קדנציות. 

איגוד השופטים: “אני חושב שאנחנו צריכים לשדרג את מערך השיפוט בצורה בלתי רגילה, להקים מערך סקאוטינג לאיתור שופטים מצטיינים, להעלות את השכר שלהם, שיהיו מקצוענים. חייבים לדאוג לציוד ייצוגי, להשתלמויות, להכשרות וכמובן להגדיל את כמות השופטים הפעילים בארץ”.

תדמית ושיווק: “צריך ליצור מנגנון שיתוף פעולה קבוע ולהטמיע אותו, צריך למגר את האלימות והגזענות ולהפוך את הכדורגל לאירוע משפחתי. אני רואה כמה מועדונים משקיעים בעניין הזה, אבל אנחנו צריכים כולנו ביחד לגרום לזה להפוך לחוויה אמיתית, בדיוק כמו שקורה באירופה”.

הקשר עם שחקני עבר: “צריך לחזק את הקשר עם שחקני העבר. צריך פעילות יותר שקופה מול גופי התקשורת בישראל. אחד הדברים שאני יותר שומע וקשוב אליהם שההתאחדות צריכה לסייע לקבוצות. אנחנו כגוף שמנהל את הכדורגל הישראלי, צריך לסייע לקבוצות ולהעניק להם את כל המעטפת הנדרשת. אנחנו חייבים להיות זמינים ולענות להם במענה מיידי על כל הצרכים שלהם”. 

חיזוק הקשר לנבחרת: “צריך לחזק את הקשר בין האוהד לנבחרת על ידי מרצ’נדייז, על ידי אימונים פתוחים, אימונים בפריפריה, להחזיר את הקהל לנבחרת. בנוסף, צריך לייצר שיתופי פעולה עם חברות הייטק על מנת לשפר ולייצר אמצעים טכנולוגיים בכדורגל. אני לא מפחד מאתגרים ואני בטוח שנדע להוביל את זה בצורה הטובה ביותר. 

לגבי כל הנושא של ההתנהלות ביציעים והעונשים שהקבוצות מקבלות, המועדונים שמקצים מאות אלפי שקלים מהקציב שלהן כדי לאתר את הפורעים, עדיין נענשות.
”יש המון שינויים שצריך לבצע בתקנון, יש השקעה גדולה שנעשית על ידי הקבוצות. הייתי בסיורים וראיתי מה הם עושים בהשקעה שלהם מול אותם אוהדים מתפרעים. אין לי ספק שכרגע הענישה היא לא פרופורציונלית, כשהענישה הקולקטיבית חייבת לרדת מסדר היום. אין שום סיבה שכל הקהל ייענש, חייבים לשנות את זה”.

מאבטחים מפנים אבוקות (עמרי שטיין)מאבטחים מפנים אבוקות (עמרי שטיין)

מה אתה חושב על זה שאורן חסון מנסה פעם אחר פעם לגרום לזה שלא תתמודד?
”זכותו של כל אחד לערער, אני מאוד מאמין בדמוקרטיה ובזכות האדם לבחור ולהיבחר. הלוואי והיו עוד מועמדים, הבחירות היו יותר מעניינות, אני מאוד מקווה שבית הדין ישאיר את ההחלטה בעינה ונוכל לקיים בחירות אמיתיות להתאחדות לכדורגל, זו פעם ראשונה שזה קורה. אני מקווה שמי שישיג את מירב הקולות ינצח כששנינו נתמודד. אני חי את השטח, אני עובר אין סוף קבוצות, בכל הקבוצות, אם נשיג את מה שאנחנו עושים מבחינת עבודה וזה יהיה בקלפי, אז ננצח. אם נמשיך ככה, אין לי ספק שאנחנו ננצח בסופו של דבר”.

האם אפשר באמת בקדנציה אחת להוציא לפועל את כל הרפורמות שדיברת עליהן?
”לא הכל תלוי בתקציבים, אבל יש הרבה כספים שנמצאים וצריך לדעת להביא אותם. הכסף קיים. פשוט צריך לדעת לקחת אותו. אם אנחנו לא ניקח אותו, מישהו אחר ייקח אותו. זה יהיה מאתגר, זה יהיה קשה, יש פה הרבה דברים שצריך ליישם אותם, אבל אם לא היינו מאמינים שזה אפשרי, לא הייתי מעלה אותם על הכתב. הכוח שיש לנו היום, מבחינת קבוצות, שהן תומכות ונותנות את הרוח הגבית ללא עסקנים פוליטיים שמושכים למקומות כאלה ואחרים, יהיה לנו הרבה יותר קהל לעשות את זה. אני מבין שיש רצון אמיתי לשינוי, לתת לקבוצות את הכוח להוביל את ההתאחדות לכדורגל”.

איך אפשר למגר את האלימות לא בססמאות, אלא בפעולות?
”אני חושב שצריך קודם כל למצוא את העונשים הנכונים בתקנון, ענישה קולקטיבית לא תפתור את הבעיה. אנחנו נצטרך לטפל בזה ביחד עם המשטרה והפרקליטות ולמצוא את הדרך לשנות את זה. יש פה תרבות, זה לא נמצא רק בכדורגל. אם אנחנו כציבור לא נבין שאנחנו רוצים את הסביבה שלנו בטוחה וטובה, אל תבואו בטענות רק לכדורגל. זה מתחיל כבר במשחקים של הילדים, בין ההורים לקבוצות ובין ההורים לבין עצמם. זה לא לעניין. לשים אנשים שיפקחו, שידאגו, ולפתור את הבעיות. אנחנו אחר כך נעלה מדרגה ונטפל בזה גם בלמעלה, אבל צריך להתחיל מלמטה”.

מה השינוי שאתה מרגיש ברמה האישית בין מה שהיה ב-2018 למה שקורה עכשיו שגרם לך להתמודד?
אני מרגיש עכשיו הרבה יותר בשל, הרבה יותר מוכן, אם זה לא היה בצורה הזאת, לא הייתי חוזר לשם.

מה היחס שלך לגבי התנאים הרעועים במגזר הערבי?
“אבו לאם (בעלי אום אל פאחם) הוא סממן לשינוי שאנחנו רוצים לעשות במגזר. יש לו הבנה בכל מה שקורה בכדורגל במגזר, אני ישבתי איתו והבנתי איך הוא רוצה לעשות את הדברים”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */