יום שני, 08.07.2024 שעה 17:13

"התנהלות 'היו"ר במסיכה' הייתה פשוט חרפה"

עו"ד בוסי המייצג את זוארץ המתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות תוקף את חסון: "נתן יד להכפשות אנונימיות, בסוף ההתאחדות תהיה אוליגרכיה אבסולוטית"

|
אורן חסון (מיכה בננו)
אורן חסון (מיכה בננו)

המאבק על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל הפך למערכת הבחירות הכי חמה, לוהטת ומלאת יצרים מאז ומעולם. היו"ר המכהן אורן חסון החליט לצאת בכל הכוח במאבק במסגרת הפסים המשפטיים נגד משה שינו זוארץ. אתמול (רביעי) התקיים עוד דיון, הפעם בבית הדין העליון, לאחר שזה דן בפנייתו של חסון שטען לניגוד עניינים של זוארץ בקשר שלו עם קבוצות ועל כך שתרם להן כספים.

בית הדין העליון החליט להחזיר את העניין שוב לוועדת הכשירות שכבר דחתה בפעם הראשונה פנייה בנושא. בית הדין ביקש מזוארץ להעביר תצהיר מפורט לגבי התמיכות  הכספיות, העסקאות והחסויות  שניתנו על ידו לקבוצות השונות.

מי שביקש לתת את הצד של זוארץ לעניין, הוא עו"ד גיא בוסי שמייצג אותו ואמר ל-ONE  בנושא: "קודם כל נדהמתי לקרוא את ההדלפות המגמתיות מתוך הדיון שהיה בבית הדין אתמול. אני לא יודע אם מי שהדליף זה היו”ר או עורך הדין, אבל זה מגמתי ולכן אין ברירה וצריך להגיד: ההתנהלות של יו”ר ההתאחדות המכהן או איך שכונה בדיון – ‘היו”ר במסיכה’, הייתה פשוט חרפה”.

עו״ד גיא בוסי (מערכת ONE)עו״ד גיא בוסי (מערכת ONE)

בוסי המשיך במתקפה: “זה מישהו שפעל באנונימיות ונתן יד להכפשות אנונימיות כנגד קודמו בתפקיד, מישהו שלא בוחל בשום אמצעי כולל שקרים, ואני אומר את זה מפורשות, אמרתי את זה גם בדיון אתמול – הוא שיקר לוועדת הכשירות, גם בתצהיר יש מה שנקרא ‘טובל ושרץ בידו’ וזה מה שזה בדיוק”.

עוד מוסיף עו"ד בוסי: “מצד אחד ה’תקינות’ וביד השנייה הוא טובל בחלוקה של כספים, טובל בקידום של פונקציונרים. שיהיה ברור – הדיון אתמול היה ענייני, השופט סטרשנוב ניהל אותו בתבונה וביקש לבצע בדיקה יסודית. אנחנו תומכים בזה, אבל לא יעזור בית דין, לא לאותם אנשים אינטרסנטים. אני כיניתי אותם אוליגרכיה, שמזיזים להם את הגבינה.

אורן חסון (ראובן שוורץ)אורן חסון (ראובן שוורץ)

“הקבוצות יועצמו, הספורט בעולם זז מהעסקנים ואין שום סיבה שבישראל הוא עדיין יישאר כבול בתוך העסקנים. זה שאורן חסון עושה יד אחת עם אותם עסקנים מדבר בעיקר עליו. אנחנו נלך לוועדת הכשירות שוב, נציג את כל העובדות. צריך להבין, יש כאן כשל משפטי יסודי. ניגוד עניינים הוא לא מה שעשית בעבר, אלא ניגוד עניינים זה מכאן ולהבא”. 

על דבריו של עורך הדין בומבך המייצג את חסון שטען לניגוד עניינים של שינו זוארץ ואמר שהם ילכו על כך  עד לבית המשפט העליון אם צריך, אמר עורך דינו של זוארץ: “עורך הדין בומבך הוא מעורכי הדין המובילים בישראל, אין מחלוקת על כך, אבל פה אני חושב שהוא שגה לחלוטין מהפרשנות שלו מהיסוד. אני חוזר ואומר – ניגוד עניינים זה משהו שאתה פותר מכאן ולהבא. לדוגמה, אם מישהו עבד בעבר בחברה מסוימת – ניגוד העניינים שלו הוא לא האם עבר לחברה חדשה, אלא מה שהיה לו מכאן ולהבא.

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

“כאן בכלל יש גם מישהו שהיה יושב ראש ובתפקידו כיושב ראש מילא אחר כל הכללים. שיהיה ברור – זו חלק ממלחמה, אין כאן שום דבר ממשי. הם רוצים להתיש את שינו זוארץ. אם נלך בדרכים העקלקלות שהם סללו – מכבי חיפה עם יעקב שחר, מכבי תל אביב עם התרומה שלה ועוד קבוצות מליגת העל, הליגה הלאומית ומתחת לא יהיו חלק מההתאחדות ותהיה רק רשימת שלטון או אוליגרכיה אבסולוטית. משל שיש סולטן או מלוכה שעוברת בירושה, ולזה אורן חסון נותן יד”.

עוד הוסיף: “הצגנו בדיון פרוטוקלים של מרכז הפועל, כולל בפונקציה של ההסתדרות, על המעורבות בחלוקת כספים. אנשים אומרים שהוא (אורן חסון) לא מתאים ועדיין מחלקים כאן כמויות אדירות. אם רק היה תחקיר עיתונאי בסיסי שיבדוק את המועדים והקשר, היו רואים את החשש הכבד מאוד שיש כאן”. 

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

חסון אמר על הדברים של עו"ד בוסי לגבי ה’זמר במסכה’ במהלך הדיון: “אני פה ולא במסכה. אני הופעתי בפני וועדת הכשירות כ-5 פעמים, אני רק רוצה לתקן  ולדייק. משעה שמישהו פנה ודיבר על ניגוד עניינים עם סמנכ"ל הכספים, אני פניתי לוועדת  הכשירות.  במעמד של אישור כהונתי ליו"ר ההתאחדות, אמרתם שככל שיתעוררו שאלות  אני מוזמן לפנות לוועדה, וכך היה.

“לטובת מראית העין היה חשוב למצוא לזה הסדר, וכך היה. אני רוצה לציין, כשאני הופעתי בכל אחת מהפעמים בפני וועדת הכשירות, נדרשתי  לציין אם יש לי קשר כלשהו כי הם אמרו לי שככל שזה קיים מבחינתם, הם לא בטוחים שיוכלו לאשר אותי".

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

רק היה רצוי לדייק בדברים כי רק לאחר חשיפת ONE על ניגוד העניינים שהיו לחסון עם אייל ליפשיץ סמנכ"ל הכספים של המנהלת, חסון פנה שוב לוועדת הכשירות.

במסגרת כתב הגנה שהוגש על ידי כותב שירות אלה לבית המשפט השלום בת"א במסגרת תביעה שניהל חסון נגד כותב שירות אלה נכתב בין השאר: “אין ולא יכולה להיות מחלוקת, כי התובע היה מצוי בניגוד עניינים חמור בעודו מכהן כיו"ר התובעת ובנוסף, אין ולא יכולה להיות מחלוקת, כי רק לאחר חשיפת הנתבע  את התנהלותו של התובע, פנה זה האחרון לוועדת ההכשר והתוודה על מעשיו ואף התחייב לסיים התחייבויותיו המעמידות אותו בניגוד עניינים זה”.

תגובתו של חסון תובא כאשר תתקבל.

אורן חסון (שחר גרוס)אורן חסון (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */