יום שני, 08.07.2024 שעה 16:04
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00 מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

יונתן כהן: המטרה היא לצאת לאירופה פעם נוספת

"טעיתי, חוויתי כישלונות, חזרתי יותר מאופק, סבלני ולויאלי לקבוצה ולמטרותיה", אחרי שפתח לראשונה ב-0:2 על הפועל ירושלים, שחקן מכבי תל אביב נפתח

|
יונתן כהן (איציק בלניצקי)
יונתן כהן (איציק בלניצקי)

הכדורגל הישראלי חזר אמש (רביעי) לפעילות עם משחקי גביע הטוטו, כאשר מכבי תל אביב רשמה 0:2 על הפועל ירושלים וסיימה את חלקה במפעל כשהיא במקום השביעי. היה זה משחק שהוגדר על ידי הצהובים כמשחק אימון אחרון לפני הגביע מול אום אל פאחם וחזרתה של ליגת העל לפעילות, אך הם יצאו ממנו עם בשורות לא טובות כאשר לקראת חצות עודכנו אנשי המועדון כי הבלם עידן נחמיאס קרע את הרצועות הצולבות בברכו ובכך סיים את העונה. 

נחמיאס נפצע במהלך המחצית הראשונה במאבק על הכדור ליד הרחבה הצהובה והוחלף בניר ביטון, כאשר כבר כאשר ירד לחדרי ההלבשה, כולם הבינו את חומרת הפציעה. השחקנים שלחו לו איחולי החלמה מהירה והיה נראה כי הם כואבים יחד איתו, כאשר יונתן כהן אמר: “אנחנו נהיה איתו לאורך כל הדרך ונהיה שם בשבילו בהתמודדות עם הפציעה, אנחנו מאחוריו תמיד ויהיה בסדר בעזרת השם”. גם המאמן ולאדן איביץ’ מסר דברים דומים עוד לפני שהתקבלו התוצאות בנוגע לפציעתו של הבלם. 

במשחק עצמו קיבלו שחקנים נוספים הזדמנות, כאשר רוי רביבו עלה כמחליף לדקות הראשונות שלו העונה. דור תורג’מן פתח, השלים 90 דקות ואף היה אחראי על בישול השער הראשון לפארפה גייאגון, דניאל טננבאום שמר על רשת נקייה עם כמה עצירות טובות וכמובן יונתן כהן שפתח לראשונה מאז שחזר מאיטליה. מי שלא שותף והיה אמור להיות על המגרש על פי התכנון הוא דן ביטון, אלא שהוא לא חש בטוב ביום המשחק ונגרע מהסגל. סיכויים גדולים מאוד כי הקשר יעזוב בחלון ההעברות של ינואר בהשאלה כאשר בית”ר ירושלים מעוניינת בו כפי שפורסם ב-ONE לראשונה.

עידן נחמיאס יורד מהמגרש. בשורות קשות עבור הבלם (איציק בלניצקי)עידן נחמיאס יורד מהמגרש. בשורות קשות עבור הבלם (איציק בלניצקי)

לאחר המשחק, יונתן כהן התפנה לראיון ראשון מאז חזרתו לישראל: “כיף גדול לפתוח, חיכיתי לזה קצת זמן, כולם יודעים שבאתי לא בכושר כי לא שיחקתי והתאמנתי שם כל כך, הייתה לי פציעה קטנה שעיכבה אותי אבל אני ברוך השם אחרי מחנה טוב ומרגיש מצוין”. 

על העמדה בה הוצב במשחק כווינגבאק שמאלי אמר: “אני מכיר אותה מהקדנציה הקודמת וגם לפני שבאתי לפה ידעתי שזה סוג של תפקיד שאשחק בו, שהמאמן רוצה אותי בו וכל עוד אני על המגרש, אתן הכל למען הקבוצה. אין לי בעיה עם זה, ידעתי לאן אני מגיע, דיברתי עם המאמן ויישרנו את הקווים”.

כהן נשאל מהן המסקנות שלו אחרי שחזר מאיטליה בחלוף שנה אחת: “למרות שאני יצאתי, עדיין השאיפה לי היא לצאת שוב. אני רוצה להגשים את החלום הזה כי אני לא חושב שמיציתי אותו. זה לא סוד. אבל צריך לצאת למקום שאתה יודע שהוא מקום טוב עבורך, עם המערך והמאמן שמתאימים לך, כנראה שעשיתי טעות או שתיים בדרך. אני במקום שטוב לי בו עכשיו, זה הבית שלי”. 

יונתן כהן בפעולה מול הפועל ירושלים: "ידעתי לפני שהגעתי שהמאמן רוצה אותי בעמדה הזו" (איציק בלניצקי)יונתן כהן בפעולה מול הפועל ירושלים: "ידעתי לפני שהגעתי שהמאמן רוצה אותי בעמדה הזו" (איציק בלניצקי)

“בדיעבד אפשר לעשות הרבה דברים אחרת, אני חושב שיצאתי ופחות שיחקתי אבל שיפרתי את המשחק האישי שלי, אני בן אדם אחר, אני שמח שאני פה וזה הכי חשוב”, הוסיף כהן שהתייחס לשאלה האם המעבר לאיטליה הוא גדול יותר על השחקן הישראלי: “היה לי הרבה שיחות עם דור פרץ בתקופה באיטליה וזה כדורגל לא פשוט, סגנון אחר לגמרי, הדרישה שם אחרת, עניין השפה מאוד הקשה עלינו להגיע לחדר הלבשה ולא להבין אף אחד”.

עוד אמר: “אני לא חשוב שזו קפיצה כל כך גדולה כי לא קיבלתי את ההזדמנות שמגיעה לי. אם הייתי משחק רציף אז הייתי מביא תפוקה אבל הכל בסדר. שנינו פה עם המשפחה ואנחנו נהנים והכל בסדר”. 

על מה שהשתנה בו השיב: “אתה חווה כישלונות. במכבי הכרתי בעיקר ניצחונות ותהילה ולהגיע ככוכב לכל משחק. עכשיו בקבוצה חדשה צריך לשנות את כל הדינמיקה. אני יותר מאופק, יותר סבלני, יותר לויאלי לקבוצה והמטרות של הקבוצה הן הכי חשובות”. 

ולדימיר איביץ'. כהן: "חזרתי יותר לויאלי למטרות של הקבוצה" (איציק בלניצקי)ולדימיר איביץ'. כהן: "חזרתי יותר לויאלי למטרות של הקבוצה" (איציק בלניצקי)

השחקן המשיך: “יכול להיות שהיו אי הבנות בין המאמנים לצוות המקצועי ולהנהלה לגבי, אבל אני לא רוצה להסתכל על זה יותר. אני כבר לא שם, אני פה, יש למכבי ת”א מטרות ואני רוצה לעזור לקבוצה להשיג אותן עד סוף העונה”. 

על הציפיות ממנו אמר: “אני אוהב את זה, הלחץ הזה מוציא ממני הרבה דברים טובים. ידעתי שאגיע לפה ושיש פה סגל פנטסטי, מהטובים שהיו בשנים האחרונות במכבי ת”א והמטרה היא הכי גבוה שיש”. 

על היכולת של מכבי ת”א והקושי שלה לכבוש שערים ממרחק: “אם אנחנו רוצים להשתדרג כקבוצה ולקחת את התארים שאנחנו רוצים אז צריך לנצל את המצבים שאנחנו מגיעים אליהם. אני חושב שזה הרבה קור רוח וביטחון שצריך לעלות ועבדנו על זה הרבה במחנה אימון, התגבשנו יותר כקבוצה ואני חושב שאתם תראו את התוצאות עכשיו. יש לי הרבה דברים שאני יכול לתרום לקבוצה, אני עוד צריך להיכנס לכושר משחק אבל אני כבר מרגיש יותר טוב עכשיו”. 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */