יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:40

רפואה: היו לי הצעות טובות, אבל בחרתי בסכנין

מאמנה הטרי של בני סכנין, קובי רפואה, דיבר בתכנית הספורט של ישראל על האתגר החדש: "אני מגיע למקום שמאוד רוצה אותי, זה גורם לי לתת את המקסימום"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית: נדבר על משחקי היום במונדיאל, כשבמוקד המפגש של נבחרת ארגנטינה עם נבחרת פולין בקרב אדיר על המקום בשלב הבא והמפגש המסקרן בין דנמרק לאוסטרליה. בנוסף, נדבר עם מאמנה החדש של בני סכנין, קובי רפואה, שהתמנה לתפקיד אתמול (שלישי) לאחר שפוטר מהפועל ת”א בתחילת העונה.

קובי רפואה: מאוד מתרגש, בחרתי בסכנין על פני מקומות אחרים

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם מאמנה החדש של בני סכנין, קובי רפואה, שהתמנה לתפקיד אתמול (שלישי) חודשיים לאחר שפוטר מהפועל תל אביב בעקבות פתיחת העונה הרעה של האדומים: “אתגר חדש, אני מאוד מתרגש, כל פעם מחדש זה מרגש. אני יודע שהגעתי לקבוצה טובה וחובת ההוכחה עליי. אני תמיד מוסיף פלפל לקבוצות שאני מגיע אליהן”.

קובי רפואה (איציק בלניצקי)קובי רפואה (איציק בלניצקי)

ערב טוב קובי רפואה
“ערב טוב אופירה וברקוביץ’”.

למה דווקא בני סכנין על פני ההצעות האחרות?
יש לסכנין שאיפות גבוהות ובני סכנין זה משהו אחר, השאיפה היא להגיע לאירופה בסיום העונה אבל קודם כל צריך לייצב את הקבוצה ולחשוב איך מגיעים לפלייאוף העליון”.

מה המטרות שהציב לך אבו יונס?
“הוא רוצה לייצב את הקבוצה ושהיא תשחק כדורגל התקפי. השאיפות זה קודם כל לעשות פלייאוף עליון, אבל אנחנו נצטרך לשנות דברים ולעשות שינויים שירימו את הקבוצה. יש לי אישור לחזק את הקבוצה בשחקן או שניים בינואר”.

קובי רפואה, מוחמד אבו יונס וחלאד דוכי (איציק בלניצקי)קובי רפואה, מוחמד אבו יונס וחלאד דוכי (איציק בלניצקי)

זה יחזיק מעמד?
“זו שאלה שתמיד עולה שאני מגיע לקבוצה. אנחנו נמצאים לא מאתמול בכדורגל ואפשר לדעת מה יקרה בבני סכנין גם בלי להיות שם. רוצים לראות שם תוצאות, ותוצאות מיידיות. מאמן נמדד לפני שלושה ארבעה מחזורים? לא. תסתכלו לאן הגיעו הקבוצות שלי. בקריית שמונה הגענו לפלייאוף העליון אחרי שבע שנים, בהפועל היינו רחוקים שתי נקודות מאירופה”.

אבל היו לך שלוש קדנציות בהפועל תל אביב
“הפועל תל אביב בשבילי זה לא עוד מועדון. חזרתי כי רציתי לחזור. נכון שפחנו לא טוב את העונה אבל אני לא חושב שזה כישלון. הסביבתי עבודה שלי גם לא הייתה נוחה”.

הרגשת לא רצוי?
“זה לא שהרגשתי לא רצוי, אבל לא הייתה לי סביבת עבודה נוחה. לא הייתה לי אפשרות לעשות דברים בדרך שלי או שלא היה לי עם מי לדבר. אבל אני לא חושב שנכשלתי, בהפועל תל אביב יש סביבך הרבה מאוד אנשים שעובדים במועדון”.

קובי רפואה בימיו בהפועל תל אביב (שחר גרוס)קובי רפואה בימיו בהפועל תל אביב (שחר גרוס)

רצית את עומר דמארי כעוזר מאמן לא?
“רציתי את קוסטיקה ואת עומר דמארי. קוסטיקה הלך לחדרה וחשבתי שאני יוכל לסדר את זה, ולחצתי ולחצתי, אבל טעיתי. התנהלתי בצורה לא נכונה ושילמתי על זה בתפקיד שלי אני מודה בזה”.

למה אתה חתום רק עד סוף העונה?
“זאת הייתה החלטה שלי בלבד, באתי עם ההצעה הזאת אליהם כי זה מה ששבתי לנכון לעשות. אני רוצה שהם יראו את העבודה שלי ולראות אם טוב לי ובסוף העונה נדבר. יכולתי לקבל חוזה לשנה וחצי אבל בחרתי שלא”.

בקבוצות תחתית אחרי שני הפסדים כבר מתחילות השמועות, זה יהיה שונה?
”שאתה מאמן קבוצות בסדר גודל כזה אז כל נקודה היא ברכה. אבל שאתה נמצא במועדון כמו סכנין ששואף לפלייאוף עליון שעשה השקעה אדירה השנה ורוצה להגיע גבוה”.

קובי רפואה (איציק בלניצקי)קובי רפואה (איציק בלניצקי)

לאיזה מקום אתה מצפה להגיע בסיום העונה?
“קודם כל פלייאוף עליון זאת המטרה הראשונית. ברגע שאתה מגיע לפלייאוף עליון המטרות  שלך משתנות אבל קודם כל אנחנו צריכים להגיע לשם ואז נתקדם הלאה”.

התגעגעת לאמן?
“אני מאמין שאתם התגעגעתם יותר”.

לירן ליאני: שופטים בארץ מקבל משכורת יותר נמוכה מחיילים

בעקבות תוספות הזמן השנויות במחלוקת שנוספו לרבים מהמשחקים במונדיאל, דיברנו עם השופט לשעבר, לירן ליאני, ולתנאים הקשים ולשכר הזעום של השופטים בישראל: “אנחנו לא שופטים כל שבוע ויש לך משכורת בסיס של 1,500 שקלים, תוסיף לזה שני משחקים בחודש ובסוף תבין כמה קצת מרוויחים. לעבוד שבתות, לצאת מוקדם, לחזור מאוחר וכל זה בשביל 5,000 שקל נטו”.

לירן ליאני (רדאד ג'בארה)לירן ליאני (רדאד ג'בארה)

ערב טוב לירן ליאני
”ערב טוב אופירה וברקוביץ’”.

איך אתה מנצל את הזמן אחרי הפרישה?
“אני מבלה המון זמן עם המשפחה האמת, פתאום יש לי המון שבתות פנויות וזה כיף גדול”.

מה דעתך על השיפוט במונדיאל?
“השיפוט די בסדר, הוא פחות טוב מהמונדיאל הקודם לדעתי. במונדיאל הנוכחי יש שימוש ראשוני במערכת הנבדל החצי אוטומטי. אני לא אוהב את התוספות הארוכות”.

תוספת הזמן (רויטרס)תוספת הזמן (רויטרס)

מה אתה באמת חושב על תוספות הזמן?
“אני חושב שצריך להוסיף את תוספות הזמן, אבל שמדובר בבזבוזי זמן. אם אין בזבוזי זמן ומוסיפים המון דקות אז יש פה בעיה. יכול להיות שבסוף השנה שערים שיובקעו בדקות כאלו, יהיו משמעותיים. אני תמיד היית מוסיף גם אם המשחק היה גמור, בלתי אפשרי לא להוסיף זמן”.

לדעתך זה יגיע גם אלינו?
“זה תלוי מה אופ”א ייקחו מהמונדיאל הזה כי הוא זה שמנחה אותנו. השאלה היא אם הם אוהבים את זה או לא, כי זה בדיוק מה שיכול השפיע עלינו. אם צריך להוסיף, תוסיפו. אבל לבוא ולהוסיף על דברים כמו שוער ששותה מים או נפילה קטנה, זה פשוט לא נכון”.

למה לוקח הרבה זמן לעשות את בדיקות ה-VAR?
“יש פה אחריות מאוד גדולה. שתגעו שיש צוות VAR מאוד גדול, בארץ זה יותר קטן ובמונדיאל זה צוות רחב עם הרבה זוויות צילום. זה נובע מכך ששופטים מגיעים ממדינות שונות אז קשה יותר לתקשר”.

שחקני נבחרת קמרון חוגגים אחרי החלטת ה-VAR (רויטרס)שחקני נבחרת קמרון חוגגים אחרי החלטת ה-VAR (רויטרס)

מה דעתך על ההחלטה לשבץ את השופטת צרפתייה, סטפני פרפאר, למשחקי המונדיאל?
“אופ”א ופיפ”א עשו דבר מדהים. היא שופטת מאוד מנוסה והיא שופטת בליגה הצרפתית והיא שפטה גם בסופרקאפ האירופי. יש לה כושר גופני אדיר, והיא ראויה להיות איפה שהיא בזכות עצמה. היא שופטת מוכרת ושחקנים מכירים אותה והם יכבדו אותה. היא הוכיחה את עצמה והיא שפטה משחקים בעלי חשיבות, מקווה שהיא תפתח דרך לשופטות אחרות”.

איך זה להיות במעמד כזה?
“שופטים ברמות האלו עובדים במשך שנה שלמה ויש להם כנסים והמון מבדקים גופניים. אתה יכול ללכת הביתה על כל טעות קטנה וזה לא פשוט, אבל זה מעמד גדול”.

למה אין  שופט ישראלי במונדיאל?
“לכל התאחדות יש את המכסה שלה. לנו יש שופטים ששופטים בליגת האלופות אבל מאוד מאוד קשה להתברג. השופטים באירופה הם הכי טובים שיש. סופרים אותנו, אבל יש שופטים ברמה יותר גבוהה. אנחנו מדינה קטנה יחסית והכדורגל שלנו לא הכי טוב באירופה, אז ככה שזה קשה לישראלי להגיע למונדיאל”.

סטפני פרפאר (רויטרס)סטפני פרפאר (רויטרס)

איך זה לצפות מהבית?
“האמת שאני נהנה וזה כיף, אני מסתכל בעיקר על השיפוט. אני מסתכל על דברים שאוהד רגיל לא מסתכל עליהם. על שיתוף הפעולה בין צוות השופטים, או על שפת גוף”.

אתה תגיע בחזרה לאיגוד השופטים?
“איגוד השופטים זה בית. לפעמים יש תקופות יותר טובות ופחות טובות, אבל אני מאמין שאני אחזור לשם מתישהו כשאהיה רענן. יכולתי להישאר במגוון תפקידים אחרים אבל אני מחכה להזדמנות אחרת לחזור”. 

לשופטים בישראל יש את הכלים הכי טובים לעשות את העבודה שלהם?
“השאלה שלכם מעולה. השופטים בארץ לא מקצוענים בגישה שלהם. מבחינה כלכלתי שופטים בארץ הולכים לעבוד בשתי עבודות. השכר של שופט ישראלי בליגת העל מקבל 3,000 שקל ברוטו למשחק, זה אפילו לא משכורת חייל וזו גם הסיבה שקשה לגייס שופטים”.

לירן ליאני (עמרי שטיין)לירן ליאני (עמרי שטיין)

איך מתמודדים עם זה?
“יש כושר טוב והשופטים עושים את המקסימום אבל בהחלט יש מקום לשפר. הרבה פעמים ויתרתי על אירועים כי לא היה לי זוויות צילום ודברים שהייתי צריך כדי לבחון בעיה. הדור של היום לא רוצה לשפוט. שופטים לא מעניינים את הדור הצעיר”.

ועד השופטים הוא בכלל גוף עם כוח?
“אני חושב שלפעמים לועד השופטים אין הכוח לבוא ולהשבית את הליגה. אני יכול לומר לך שההסכם האחרון שנחתם בין השופטים להתאחדות מסתיים במאי הקרוב ונפתח מחדש”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */