יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:41

"המון לכלוך, כמו מאפיה": הבחירות בהתאחדות

יו"ר דירקטוריון מרכז הפועל, פרוספר בן חמו, מתאר: "אני מתבייש על מה שקורה פה". אבי שגיא תוקף: "חלובה הרס את הפועל". וייסמן: "מערכת של תככים"

|
שער (רויטרס)
שער (רויטרס)

ישיבת דירקטוריון מרכז הפועל שהתקיימה ב-16.11.22 חושפת איך הכדורגל והספורט הישראלי מתנהל. פרוטוקול הישיבה שהגיע לידי ONE מראה כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הוא למעשה מקבל את ההחלטות והאיש החזק, בניגוד למה שרצו להחליט אנשי המרכז.

הפרוטוקול חושף דברים קשים בהתנהלות, ומראה איך מקבלים החלטות בספורט הישראלי. יו"ר הדירקטוריון  פרוספר בן חמו אמר במהלך הישיבה: "נעשו דברים בידיעתי וגם דברים שנעשו ללא ידיעתי, ללא ידיעת חברי הדירקטוריון. כשידעתי, פניתי למי שצריך. החלטות מרכז הפועל הן של הדירקטוריון  בלבד.  הייתה המלצה שלי, כנרת (כנרת צדף, ג.ל),  ויורם (יורם אורנשטיין, ג.ל)  ללא ללכת עם אורן חסון”.

“נפגשתי עם ארנון (בר דוד, יו"ר ההסתדרות, ג.ל) והוא אמר לי שצריך את אורן חסון, אני הגבתי שאני לא תומך באורן. בדירקטוריון הקודם הודעתי כי רק דירקטוריון מרכז הפועל יחליט ולא כל גורם  אחר. אני רוצה לדווח לכם מה עשיתי מאז ישיבת הדירקטוריון הקודם ועד היום. שטרן חלובה ניסה לדבר איתי, הייתי בדרך לחופשה ולא יצא לי לדבר איתו. צלצל אליי ארנון ואמר לי שהוא החליט והוא תומך באורן חסון. שמעתי ארנון והגבתי ‘אני אחשוב’”.

פרוספר בן חמו (ניר שועלי, מרכז הפועל)פרוספר בן חמו (ניר שועלי, מרכז הפועל)

הוא הוסיף: “נפגשתי עם אלונה ברקת וג'קי בן זקן ואחרי ששמעתי אותם אמרתי שאני אביא לידיעת הדירקטוריון. היה המון לכלוך, כמו מאפיה". בן חמו ממשיך ומתאר בישיבה: "צלצל אליי מישהו ואמר לי שיש מטה בתוך מרכז הפועל שעושה טלפונים. הרמתי טלפון לבני עיני (אח של עופר עיני, ג.ל)  ארנון ביקש ממנו שיעזור”.

“אני יו"ר הדירקטוריון. אני אוביל כל החלטה ביחד עם חברי הדירקטוריון. אני שואל את יורם, מה קרה? אתם עושים טלפונים ללא החלטה של הדירקטוריון? אין דבר שאני עושה ולא מרים טלפון ליורם.  למה אני כועס עליך יורם? אתה יורם, יושב ועושה דברים מאחורי גבי ואני שומע את זה מאחרים. אני נותן לך גיבוי מלא מאז שאני יו"ר הדירקטוריון. וכך אתה עושה דברים, בלי ידיעת הדירקטוריון?”, הוסיף.

“מהבוקר אני מתבייש על מה שקורה פה ואני מתכוון להיפגש עם יו"ר ההסתדרות. אף אחד לא יעשה עליי רוח. הדירקטוריון זה לא אוויר וכל אחד שיושב פה זכותו להגיד שזה לא נראה לו, אף אחד לא ינהל את העניינים, רק מרכז הפועל. יו"ר ההסתדרות רוצה את אורן חסון ואני מביא לידיעת הדירקטוריון ונקבל  החלטות. גם אם ההחלטה תהיה אחרת נישאר חברים", סיכם.

חבר הדירקטוריון, יו"ר איגוד ההתעמלות וחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל בתוקף משקיף, אבי שגיא, אמר דברים קשים: "זה מחזק את חלק מחברי הדירקטוריון כי השמועות אמרו, כולם תומכים באורן חסון. בן אדם אחד הרס את הפועל וזה שטרן חלובה. אני לא פוחד, הוא הוביל אותנו לסכסוכים וחבל".

אבי שגיא (שחר גרוס)אבי שגיא (שחר גרוס)

פרוספור בן חמו: "אין סכסוכים, התנהלות לא נכונה".

מיכאל וייסמן, רכז הכדורגל במרכז הפועל, אמר: "התחילה מערכת רוויית תככים ואיומים שאני מפחד להגיד מה אני חושב”.

יוסי בננו אמר: "אני לא מבין את הדיון, איחרנו את המועד, הפכו אותנו לחותמת גומי”.

יורם אורנשטיין אמר בין השאר כי: "ב-24.5 היו בחירות להסתדרות ואז התחלנו עם ארנון. ארנון זימן אותנו ושאל אם יש לנו מועמד אני רוצה לדעת מי הוא. התחלנו להתנהל מול האפשרויות שקיימות. ישבנו והחלטנו בהפועל שאורן חסון לא ראוי כי שיקר לנו במספר פעמים במספר הזדמנויות. מכיוון שלוח הזמנים התקדם לא מצאנו מתמודד אחר".

יורם אורנשטיין (חגי מיכאלי)יורם אורנשטיין (חגי מיכאלי)

עוד המשיך ואמר בישיבה יורם אורנשטיין: "נכון להיום, עשיתי כל דבר בתיאום ועדכנתי את פרוספר. אפילו את דבר מינויי של ביני עיני לאיש מטעמו של ארנון לצורך הבחירות עדכנתי את פרוספר במיידי. פרט לפגישה שהייתה שלשום במשרדי, לא נפגשתי עם אנשי אורן חסון ותומכיו. אם אני לא הייתי, אורן חסון לא היה עובר את רף ה-20% להיות מועמד. לגבי איש חזק בכדורגל (שטרן חלובה) בישיבה הזו, יושבים שאני אנשים חזקים, מיכאל קליין באיגוד הטניס ונועם צבי באיגוד השחייה. גם בכדורסל אנחנו שולטים. אורן חסון איש אמיד והאנשים שלו הקימו מטה. אני לא מחפש כבוד, אבל אם אני לא הייתי מחתים לאורן, הוא לא היה מגיע לוועדת כשירות. כולם רוצים להביא מועמדים".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */