יום שבת, 28.09.2024 שעה 20:05

"ניצחון מכוער": בירושלים שמחו בעיקר מהתוצאה

בקבוצה מהבירה נשמו לרווחה אחרי ה-71:72 על באקן ברס בליגת האלופות, מייריס קיבל מחמאות מאנשי הקבוצה. דז'יקיץ': "מאמין ויודע שנשחק טוב יותר"

|
שחקני הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)
שחקני הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)

קפיצות של אושר חיבוקים וחיוכים, כך נראו השניות הראשונות לאחר הישמע הבאזר הסופי בהארהוס שבדנמרק. "ניצחון מכוער", אמרו בהפועל ירושלים אתמול (שלישי) לאחר המשחק מול באקן ברס במסגרת המחזור השלישי של ליגת האלופות של פיב"א (71:72). חניכיו של אלכסנדר דז'יקיץ' עלו למאזן של שני ניצחונות מול הפסד אחד בבית 5 ועשו צעד גדול מאוד להמשך הדרך במפעל.

האדומים לבנים מהבירה המריאו לדנמרק אופטימיים, אך גם כשהם דרוכים, והתחושה הכללית הייתה שהפסד מול חניכיו של אנדרס סומר יקרב את העונה האירופית שלהם לכדי סיום מוקדם, ואפילו מוקדם מאוד מן הצפוי. הפועל ירושלים הראתה שתי מחציות שונות לחלוטין, תחילה בצד ההתקפי, במחצית הראשונה קלעו חניכיו של דז'יקיץ' 28 נקודות, 44 בשנייה, בצד ההגנתי נרשם שיפור גם כן במחצית השנייה, וזאת כאשר בשניות הסיום מארקס מייריס הראה כי אפשר שלא להרים ידיים במספר אופנים.

מייריס שזכה למחמאות מאנשי הקבוצה על המשחק שסיפק בדרך לשורה סטטיסטית מרשימה שכללה 15 נקודות, 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, כמעט והפך לגיבור הטרגי של הערב כאשר לא הרים ידיים בהגנה על ריאן אוואנס שנתן את היתרון לבאקן ברס שש שניות לסיום המשחק, רק שמייריס כאמור בדיוק כמו קבוצתו סירב להרים ידיים, והניצחון גם אם היה מכוער כפי שאמרו בסביבת הקבוצה, עדיין היה ניצחון אותו הם שמחו לקחת. 

מארקס מייריס (אורן בן חקון)מארקס מייריס (אורן בן חקון)

הקבוצה מהבירה יכולה הייתה לעשות לעצמה חיים קלים יותר לקראת סיום המשחק אך אפשרה ליריבתה לחזור למשחק ואף להעלות ליתרון. במועדון דיברו בדיוק על כך שלא היו צריכים להגיע למצב אליו הם נקלעו, יחד עם זאת נרשמה שביעות רצון מהאופי שהראו השחקנים כמו גם מהדרך שבה עלו לשחק במחצית השנייה. האדומים לבנים סופרים כאמור שני ניצחונות, כאשר על השני מבחינתם של אנשי הקבוצה מי שחתומים הם מייריס, זאק הנקינס ונועם דוברת.  

אלכסנדר דז’יקיץ’ אמר: “יש עדיין תפיסה שגויה לגבי באקן ברס לאור המשחק הראשון שלה בלודוויגסבורג, אבל אני המשכתי לנסות ולהסביר ששבועיים מאוחר יותר הם נראו כבר הרבה יותר טוב נגד דרושפאקה, והערב הם נראו טובים הרבה יותר מאשר במשחק הקודם, בנוסף זה היה המשחק הראשון שלהם בבית וכמובן שזו צורת דיבור -הם לא הגיעו עם המטרה של לתת לנו לנצח. דקת הכדורסל האחרונה הייתה מבדרת, ובידור זה משהו שבתור מאמן אתה לא רוצה אותו, כלומר שאני אעדיף לנצח בביטחון. אני לא שמח כי ציפיתי שנטפל טוב יותר בדיוף ואוואנס וברבע האחרון אני חושב שהיינו חייבים לעשות עבודה טובה יותר בריבאונד. כנראה שאם היינו טובים יותר בחלק הזה של הכדורסל אז היה לנו משחק שהיה מבדר פחות”. 

אלכסנדר דז'קיץ' (איציק בלניצקי)אלכסנדר דז'קיץ' (איציק בלניצקי)

“אני אחזור על זה שוב, באמת אני לא מופתע מהאיכות של ההופעה שלהם כי זו קבוצה של שחקנים מנוסים גם השחקן הצעיר שעלה מהספסל (גוסטאב קנודשן) גם הוא נתן להם משהו, הם ספציפיים החמש שלהם הוא קלעי שלשות והוא מגן עם אורך שמשנה זריקות בצבע אז זו בעיה עבור כל קבוצה, ואז יש להם את צ'יילדס (אלייז'ה, מ.ב) ואוואנס ויש להם את יוקיץ' (דארקו, מ.ב) יש להם קבוצה מאוד גדולה, עם הרכב ארוך. הם לא שיחקו הגנה אזורית ואנחנו התכוננו להגנה אזורית, אבל הם לא השתמשו בה הערב, אני מאמין שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר ואני יודע שאנחנו נשחק טוב יותר", הוסיף. 

נועם דוברת הוסיף: "הלך קשה מאוד שיחקנו נגד קבוצה קשוחה שלא וויתרה, היא באה אחרי שני הפסדים וידענו שהם יבואו לנסות לנצח בבית, משחק בית ראשון שלהם. נכנסו לא טוב למשחק והכנסנו את עצמנו לבור, אבל בסוף הצלחנו לחזור מזה כקבוצה והכי חשוב שניצחנו". 

על ההבדל במחצית השנייה: "הרמנו את ההגנה שיחקנו יותר אגרסיבי והשלשות נכנסו, במחצית הראשונה הגענו לזריקות טובות והחטאנו ובמחצית השנייה קלענו כמה זריקות וזה החזיר לנו את הביטחון".

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */