יום שבת, 29.06.2024 שעה 19:16

מה שעשינו ב-86': מסי חולם על היסטוריה בקטאר

אחרי הזכייה בקופה, לכוכב יש צ'אנס אחרון להביא לארגנטינה את גביע העולם ולהפוך לגדול מכולם. וגם: השוער שסירב לשחק עם המספר 1 והקשר שצריך להכיר

|
למסי תהיה תמונה דומה גם בקטאר? (רויטרס)
למסי תהיה תמונה דומה גם בקטאר? (רויטרס)

נבחרת ארגנטינה היא אחת המועמדות לזכייה במונדיאל בקטאר ולא רק בגלל שיש לה את ליאו מסי. מחזיקת הקופה אמריקה שזכתה בתואר ב-2021 לראשונה מאז 1993, גם ניצחה 0:3 את איטליה בפינליסימה והיא מציגה תלכיד איכותי ומרשים שחולם להחזיר את הגביע העולמי לארגנטינה לראשונה מאז ימי דייגו מראדונה העליזים ב-1986. במונדיאל 2018 היא הודחה על ידי צרפת בשמינית הגמר.

האלביסלסטה לא הפסידו ב-35 משחקים מאז 2019 - הרצף הטוב בהיסטוריה שלהם - וזה תורם לציפייה שיעפילו לשמינית הגמר לפחות בתור התחלה, בטח כשארגנטינה תשחק בבית עם ערב הסעודית, מקסיקו ופולין. בהחלט יש לאלופת דרום אמריקה את כל מה שצריך כדי לעשות את זה ואף הרבה מעבר לכך.

הכוכב: הריקוד האחרון של מסי

הפרעוש הוא לא רק השחקן הגדול בהיסטוריה בעיני רבים, הוא גם מחזיק בכמה שיאים של נבחרת ארגנטינה ונחשב ללא ספק לגדול שחקניה בדור האחרון. מספר 10 רשם את מספר ההופעות הרב ביותר (165) וכבש את מספר השערים הרב ביותר (90), אבל כל זה לא מספיק לו. בגיל 35, מסי רוצה לא רק להפוך למלך שערי ארגנטינה בהיסטוריה של המונדיאלים (יש לו שישה שערים בארבעה מונדיאלים כשלפניו גבריאל באטיסטוטה עם 10 שערים בשלושה מונדיאלים ומראדונה עם שמונה בארבעה מונדיאלים), אלא בעיקר לחרוט בגדול את שמו כגדול בכל הזמנים.

עכשיו או לעולם לא. מסי ושחקני ארגנטינה (רויטרס)עכשיו או לעולם לא. מסי ושחקני ארגנטינה (רויטרס)

את זה יוכל מסי לעשות רק אם יביא לבואנוס איירס את הגביע. אם לא - תמיד יהיו פרשנים שיציינו שמראדונה הוציא את העם לחגוג ברחובות, בעוד הפרעוש לא עשה זאת מעולם. את הקופה אמריקה, בו זכה מסי ולא זכה מראדונה, ממש לא מחשיבים באותה הקטגוריה.

למסי חסר התואר העולמי מאוד והכישלון בגמר המונדיאל ב-2014 מול גרמניה עדיין מציק לו בלב. כך גם הביקורות שספג לאורך השנים שגרמו לו לפרוש זמנית אחרי הכישלון בגמר הקופה אמריקה סנטנריו ב-2016. למרות זאת, הוא היה ונשאר אליל ההמונים שמעדיפים לא להתעסק בסוגיה ההיסטורית, אלא ליהנות ממנו כל עוד ניתן.

וזה עדיין ניתן, אם כי המונדיאל הקרוב יהיה האחרון של מסי, כפי שהוא אישר לאחרונה. ייתכן שאף יודיע רשמית על פרישה מהנבחרת לאחר הטורניר. בכל מקרה, מסי ירשום בקטאר הופעה במונדיאל חמישי, דבר אותו עשו לפניו רק ארבעה שחקנים בהיסטוריה: השוער המקסיקני אנטוניו קרחבאל, לותר מתיאוס, רפאל מארקס וג'יאנלואיג'י בופון.

עדיין מציק לו. מסי מפספס את גביע העולם ב-2014 (רויטרס)עדיין מציק לו. מסי מפספס את גביע העולם ב-2014 (רויטרס)

שימו לב לאנסו פרננדס

שמו הפרטי ניתן לו מכיוון שאביו, ראול, הינו מעריץ מושבע של כוכב העבר של ריבר פלייט ונבחרת אורוגוואי, אנסו פרנצ'סקולי. הוא גדל בשורות "המיליונרים", זכה איתם באליפות ארגנטינה ב-2021 וגם זכה בגביע הסודאמריקנה בעת ששיחק כמושאל בדפנסה אי חוסטיסיה.

מאז עבר לבנפיקה בקיץ האחרון, הפך פרננדס לאחד השחקנים החשובים שלה ובולט בזכות כושרו הגופני הנפלא, מסירות העומק, התיקולים והעבודה ההגנתית, הבעיטות לשער וגם באומץ שיש לו לספק מסירות עקב מרהיבות ולהתעמת עם כוכבים כמו ניימאר. פרננדס כבש עד כה שלושה שערים ובישל שניים במדי בנפיקה וגם בעקבות זאת שמן של ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, ליברפול ומנצ'סטר סיטי הוזכר כמי שהתעניינו באפשרות לרכוש אותו.

פרננדס גם שותף כמחליף בשני הניצחונות האחרונים של ארגנטינה - 0:3 על הונדורס וג'מייקה - ולאחר מכן הודה המאמן ליונל סקאלוני שהוא שוקל להשתמש בשירותיו. על פי אתר "טרנספרמרקט", שוויו עומד נכון להיום על 20 מיליון אירו, אבל ברור שהסכום יגדל אם הוא יקבל במה בקטאר ויצדיק זאת.

מבוקש. אנסו פרננדס (רויטרס)מבוקש. אנסו פרננדס (רויטרס)

המאמן המוערך סקאלוני החדיר אווירה חיובית

סקאלוני (44), מגן העבר של ניואלס, אסטודיאנטס, דפורטיבו לה קורוניה (זכה איתה באליפות ספרד ב-2000), ווסטהאם, ראסינג סנטאנדר, לאציו, מיורקה ואטאלנטה, כבר שיתף פעולה עם מסי במונדיאל בגרמניה 2006 (רשם שבע הופעות בנבחרת כשחקן). מאז מונה לתפקידו אחרי הכישלון של הנבחרת במונדיאל 2018, הוא הוביל אותה לזכיות בקופה אמריקה ובפינליסימה, ומאזנו הכולל ארבעה הפסדים בלבד ב-49 משחקים, מדבר בעד עצמו.

סקאלוני, המשתכר 2.6 מיליון דולר בעונה (משכורת נמוכה בהרבה משל האנזי פליק שמקבל בגרמניה 6.7 מיליון), לא רק מוערך מאוד מהבחינה המקצועית. בארגנטינה טוענים שגם הצניעות שלו ויחסיו הקרובים עם שחקניו החדירו אווירה חיובית ומעלים את הסיכויים להצליח. בשל כך, אחרי הניצחון האחרון 0:3 על ג'מייקה במשחק ידידות, הודיע נשיא ההתאחדות, קלאודיו טאפיה, שחוזהו של המאמן יוארך עד אחרי המונדיאל ב-2026.

חוזהו כבר הוערך עד אחרי מונדיאל 2026. סקאלוני (רויטרס)חוזהו כבר הוערך עד אחרי מונדיאל 2026. סקאלוני (רויטרס)

הרכב משוער: מסי ועוד 10

סקאלוני צפוי להציב מערך 4-3-3 התקפי שעשוי להשתנות ל-4-2-3-1 מול היריבות החזקות ויכלול את השוער אמיליאנו מרטינס מאסטון וילה, מגיבורי הזכייה בקופה אמריקה. גונסאלו מונטיאל מסביליה ונהואל מולינה מאתלטיקו מדריד יתחרו על מקום בעמדת המגן הימני, בעוד שבעמדת המגן השמאלי צפוי לפתוח ניקולס טגליאפיקו מליון. ניקולס אוטמנדי הוותיק (34) מבנפיקה וכריסטיאן רומרו מטוטנהאם אמורים לשמש כבלמים.

לאנדרו פארדס מיובנטוס יבצע את העבודה ההגנתית במרכז השדה וישחק לצידם של גידו רודריגס מבטיס ורודריגו דה פול מאתלטיקו מדריד. מלבד מסי, תכלול השלישייה הקדמית גם את אנחל די מריה ואת חלוצה של אינטר, לאוטרו מרטינס.

רוצים לחזור עם הגביע. לאוטרו מרטינס ומסי (רויטרס)רוצים לחזור עם הגביע. לאוטרו מרטינס ומסי (רויטרס)

גם פאולו דיבאלה מרומא שנשאר בעבר מחוץ לסגל,  והיה גם הפעם בספק בגלל פציעה, נכלל בחבורה של סקאלוני, אך ככל הנראה יישב כנראה על הספסל. עד היום הוא כבש שלושה שערים בלבד ב-34 הופעות בינלאומיות.

השוער שהכיר את אשתו באוטובוס וסירב לשחק עם המספר 1

שוער אסטון וילה ונבחרת ארגנטינה, אמיליאנו מרטינס (30), ידוע בכינויו "דיבו", קיצור של המילה "Dibujo", שפירושה בספרדית "ציור". הכינוי ניתן לו על שם דמות מסדרת אנימציה שנקראת "המשפחה שלי היא ציור", אשר הייתה פופולרית מאוד בארגנטינה כשהוא החל את הקריירה.

מרטינס, שיצא לאירופה בגיל צעיר, מפורסם בארגנטינה לא רק בזכות עצמו, אלא גם כבעלה של אשת העסקים וכוכבת הרשת אמאנדה מרטינס (במקור אמאנדה גאמה) בת ה-30, הידועה בכינויה "מנדיניה" ובעסקי עיצוב הפנים, בגדי הילדים והצעצועים שבבעלותה.

אמיליאנו מרטינס (רויטרס)אמיליאנו מרטינס (רויטרס)

השניים שנישאו ב-2017 הכירו ב-2009, אחרי שארסנל רכשה אותו מאינדפנדיינטה שבה החל את הקריירה. הוא פגש אותה בזמן שחיכה בתחנת אוטובוס בלונדון (היא נולדה במאר דל פלאטה והתגוררה אז בבירת בריטניה) וכיום השניים הורים לבן (סנטי) ובת (אבה) ונחשבים לזוג נוצץ שמככב במדורי הרכילות. 

מרטינס לא רק משמש כשוער ראשון של נבחרת ארגנטינה, הוא כבש את לב האוהדים בעיקר אחרי שהצטיין בעצירות פנדלים בדו קרב מול קולומביה בחצי גמר הקופה אמריקה 2021 (1:1 בתום המשחק), טורניר שבו זכו שחקני האלביסלסטה בתום 0:1 על ברזיל בגמר. 

השוער סירב ללבוש את האפודה מספר 1 במונדיאל וישחק כשלגבו המספר 23. הסיבה לכך היא שבנו סנטי נולד ב-23 ביוני ושמאז קיבל הזדמנות לשחק במקום פרנקו ארמאני אותו מספר הביא לו מזל. 

אמיליאנו מרטינס עם הספרה 23 (רויטרס)אמיליאנו מרטינס עם הספרה 23 (רויטרס)

בשל כך, במונדיאל הקרוב השוער הראשון של ארגנטינה ישחק עם המספר 23 בעוד ששוער המשנה נרשם כמספר 1. "אני בשום אופן לא מוכן לוותר ולהחליף", השיב כאשר הוצע לו לשחק עם הספרה המסורתית של השוערים.

מסי השובב: הכניס את כל הנבחרת לפאניקה
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */