יום שלישי, 09.07.2024 שעה 00:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"לא אמרתי לכרוז שזריקת חפצים תפוצץ את המשחק"

שופט הדרבי, ריינשרייבר, אומר בראיון ל-ONE שלא חשב בשום שלב לסיים את המשחק: "דיבר על דעת עצמו". וגם: הלקח מ-2014, המידע מהמשטרה ולמה ירד מהר?

|
עוד דרבי סוער. ריינשרייבר וזהבי (איציק בלניצקי)
עוד דרבי סוער. ריינשרייבר וזהבי (איציק בלניצקי)

רועי ריינשרייבר יודע איך זה מרגיש לנהל דרבי תל אביבי סוער וחם שעומד בסכנת פיצוץ, אבל גם הוא לא תיאר לעצמו מה יקרה על הדשא וביציעים של אצטדיון בלומפילד. השופט שהרחיק את ערן זהבי בדרבי הזכור ב-2014 כשאוהד הפועל ת"א פרץ לדשא והכה את החלוץ, היה במוקד גם אמש (שני) כשהחליט שלא לעצור את המשחק למרות שהקהל האדום הפריע למהלכו שוב ושוב.

בראיון ל-ONE ריינשרייבר לקח אותנו לקבלת ההחלטות שלו ברגעי הדרמה של הדרבי. השופט סיפר מה קרה ברגעים שבו הכרוז איים שהפרעה נוספת למהלך המשחק תגרום להפסקתו הסופית - מה שלא קרה לבסוף - וסיפר למה בעצם המשחק הגיע לסיומו בזמן החוקי, כשהוא טען שלא אמר לכרוז שזריקת חפצים נוספת תגרום לסיום המשחק. ריינשרייבר סיפר גם מה אמרו לו לפני המשחק במשטרה על התוכניות של האוהדים, וגם מה הוא למד מהדרבי ההוא ב-2014.

בסוף המשחק נראית כאילו עברת מרתון, נראית עייף ומותש. עבר עליך משהו?
”לא הייתי מותש, אני כן יכול להגיד לך שהיה מן הסתם עומס מנטלי, פשוט כבר רציתי להיות אחרי המשחק. התאכזבתי מאוד מההתנהלות של הקהלים והבעתי את זה ככה בירידה שלי בסיום המשחק. לא רציתי להישאר לטקס שלפעמים קיים ולפעמים לא בלחיצות ידיים, מבחינתי הייתי מספיק על המגרש אתמול בערב והייתי כל כך קרוב לחדר ההלבשה שכבר ממש רציתי להגיע לשם”.

רועי ריינשרייבר עם דן אייבינדר וערן זהבי אחרי זריקת כדור נוספת מיציע הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)רועי ריינשרייבר עם דן אייבינדר וערן זהבי אחרי זריקת כדור נוספת מיציע הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

מה עבר עליך במהלך המשחק עצמו, אתה רואה את זריקת רימוני העשן והחזיזים, אחרי זה הכדורים ומניעת ההתקפות של מכבי. הבנתי שלא היה שלב שאתה רצית באמת להפסיק את המשחק.
”מן הסתם לנושא זריקת החפצים היינו ערוכים, לפני תחילת המשחק הגיע כוח שיטור וערכנו תדרוך. בתדרוך אמרו לי מה הולך להיות מבחינת הקהלים, הוא ידע לפי המידע המודיעיני שלו שיהיו שתי עצירות למשחק, בתחילתו ומיד לאחר מכן, עם הפירוטכניקה של שני הקהלים. היינו ערוכים לנושא הזה. נושא זריקת הכדורים זה משהו שקרה מספר פעמים במשחקי הפועל ת”א, בזריקת הכדורים הם מנסים לפגוע בשטף המשחק ולמנוע את התקפת היריבה. גם לזה היינו ערוכים, במרבית הפעמים זה לא השפיע על מהלך המשחק, באירוע נוסף היה לי מאוד בולט שהזריקה הייתה באזור של המשחק המסוכן ושל מי שהולכים לשחק בכדור. בחרתי להמשיך במשחק”.

שם אולי קיבלת החלטה לא נכונה, מכבי קופחה שם.
”מכבי לא קופחה, זה לא מנע מהם להגיע למצב הבקעת שער, לא היה שחקן שנפגע מהכדור או שיחק לא טוב בגלל זריקת החפץ. אני מבין איך זה הצטייר בטלוויזיה, אולי זה היה נראה שונה מאיך שראינו במגרש. בשלב מסוים ניגשתי לכרוז וביקשתי שיבקש מהקהל להפסיק. לרגע לא ביקשתי להגיד את המילים שאמר שאם ייזרק פעם נוספת ייעצר המשחק, לא אמרתי דבר כזה ולא ביקשתי ממנו את זה, הוא אמר את זה על דעת עצמו וחבל שככה זה נאמר כי בסוף הקהל והמשתתפים חשבו שבזריקת החפצים הבאה המשחק ייעצר. זו לא הייתה הכוונה שלי, רק רציתי למנוע את זריקת החפצים”.

אוהדי הפועל תל אביב מדליקים אבוקות (ראובן שוורץ)אוהדי הפועל תל אביב מדליקים אבוקות (ראובן שוורץ)

לא חשבת באיזה שלב שהמשחק איבד ספורטיביות וכל רגע נעצר? זה נראה כאילו זה איבד ערך ספורטיבי במחצית הראשונה. אתה כמובן לא אשם במה שקרה, אבל אני בתחושה שכן היה צריך להפסיק את המשחק הזה.
”יש מספר שלבים שעושים לפני הפסקת משחק. זה מקרה קיצוני ואנחנו מקווים שזה לא יקרה אצלנו בכדורגל. קודם יורדים לחדר הלבשה, כורזים, משתמשים בקפטן כדי לבקש מהקהל להפסיק, במבחן התוצאה המשחק היה ספורטיבי מאוד והגיע לסיומו ללא נפגעים, אני לא יודע מה יכול לקרות אם היינו עוצרים את המשחק, להעניש כמות כזאת של קהל שהגיע, הביא בייביסיטר, קנה כרטיס, אוכל ושתייה, שילם על הדלק, יום שלם בשביל להגיע למשחק ולשלוח הביתה בגלל התנהגות כזאת של קהל… אני חושב שבסוף מבחן התוצאה מעיד שהפעולה הייתה נכונה ואני שמח שהמשחק הסתיים בזמן החוקי ובצורה שאף אחד מהשחקנים והקהל לא נפגע”.

אז באף שלב במשחק לא חשבת על הפסקת המשחק.
”מהניסיון שלי ידעתי שבמחצית השנייה זה לא יקרה, ידעתי שכשיעברו לצד השני אוהדי הפועל ת”א לא יזרקו כדורים לרחבה שלהם, והעדפתי מהניסיון שהיה לי שברגע שנעבור צדדים ונחליף את הרחבות, האירוע הזה לא יחזור. אני שמח שבמבחן התוצאה זה עמד”.

רועי ריינשרייבר (איציק בלניצקי)רועי ריינשרייבר (איציק בלניצקי)

כבר יש לך סיוט מהדרבים האלה. 
”זה דרבי רביעי שאני שופט, גם בעונה שעברה שפטתי את הדרבי, גם במשחק הזה בדקה הראשונה נזרקו אבוקות, הדרבי ב-2014 הוא חלק מההיסטוריה של הכדורגל וחלק מההיסטוריה האישית שלי. שופט מוביל ושופט עם ניסיון אמור לדעת לנהל את האירועים האלה, ללמוד מהניסיון הקודם ולא לחזור על טעויות”.

לאור הניסיון שלך, גם אם היו אירועים יותר חריגים, אתה בא בגישה שונה בראש ויש לך כל מני תסריטים?
”היו מספר תרחישים למשחק הזה, מספר פעולות שעשינו בשנים האחרונות לאירועים חריגים של קהל, אם זה להיכנס ממרכז המגרש או לרדת מהמגרש למספר דקות כדי להבהיר מסר לקהלים. במקרה האחרון שכבר איך אומרים אין ברירה, אז לעצור משחק. הרגשתי שהמשחק במחצית השנייה היה ספורטיבי מאוד והוגן. הובלנו אותו לסיום המשחק במועד החוקי, ללא נפגעים, רק נזקים קלים לרכוש באצטדיון. ברגע שהצלחנו להביא את האירוע לפן ספורטיבי שנגמר בסיום המשחק, אז הצלחנו להביא את האירוע לתוצאה חיובית וטובה”.

ערן זהבי אמר בסיום המשחק שאמרת לו ולקפטן הפועל ת”א שאם יהיה גול וזורקים כדור, אתה תאשר את השער, גם אם זה בניגוד לתקנון היבש.
”החוק מתייחס לנושא זריקת הכדורים בצורה כזאת שאם הכדור מפריע למהלך המשחק, צריך לעצור את המשחק. אם מהלך המשחק לא נפגע, נמשיך במשחק. במבחן התוצאה לא היה אירוע כזה, לא היה שער שנכבש בזמן זריקת חפץ, אז אין טעם להעלות את הספקולציות האלה. לא הייתי שובר את החוקה, הייתי פועל לפי מה שדורשים ממני, ומה שאמרתי לשני הקפטנים זה אחד לאחד לפי החוקה ולא לפי גחמה אישית שלי”.

ערן זהבי חוגג (ראובן שוורץ)ערן זהבי חוגג (ראובן שוורץ)

לקראת סיום המשחק עידן ורד נכנס בצורה מסוכנת באנדרה ז’ראלדש ממכבי ת”א, הסתפקתם רק בצהוב. בגלל שזה סוף משחק לא רציתם להלהיט?
”הפגיעה של עידן חייבה כרטיס צהוב. הוא אמנם גלש בצורה מסוכנת, אך לא נעץ את הפקקים ברגל. לראייה השחקן שספג את התיקול לא נפל לדשא ולא קיבל טיפול, כן בחרתי עדיין לעצור את ההתלהבות של עידן שנכנס כמה דקות לפני כן ולהעניש אותו בכרטיס צהוב. במשחקים כאלה כרטיס אדום צריך להיות אחד כזה שכל העולם ראה, שכל המגרש וכל אנשי הצוות השיפוט ראו, וזה לא היה אירוע כזה. הוא גילח את הרגל ולא פגע עם הפקקים”.

איביץ': ״קשה לשחקנים עם העצירות האלה״
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */