יום ראשון, 07.07.2024 שעה 16:09

המחבט האחרון: יוני ארליך פרש בטקס מרגש

הטניסאי בן ה-45 נפרד מהקהל בתל אביב בפעם האחרונה: "אנדי קרא לי לווימבלדון כשהיו לי רק 20 פאונד בכיס, בשבוע האחרון לא הצלחתי לישון יותר מדי"

|
יוני ארליך נפרד (חגי מיכאלי)
יוני ארליך נפרד (חגי מיכאלי)

נובאק ג’וקוביץ’ כינה את זה בתור “הריקוד האחרון של יוני ארליך” והוא באמת היה אמור להיות כזה, אבל אלילת המזל לא הייתה עם הטניסאי הישראלי הוותיק. בגיל 45, הוא היה אמור לשחק עם הפנומן הסרבי בזוגות בטורניר ווטרג’ן, אולי אף לזכות בו ואז לפרוש מול הקהל החם בתל אביב, אבל פציעה בגבו שינתה את התוכניות וכעת הוא נפרד באופן סופי מקריירת המשחק שלו.

באמצע השבוע ארליך עוד ניסה להתאמן לקראת המשחק עם ג’וקוביץ’, אבל נאלץ לוותר. במקום לשחק עם הסרבי בזוגות, הוא עלה על המגרש לצדו ורק נפרד מהקהל כשהוא נרגש מתמיד. כעת הוא נפרד באמת בפעם האחרונה בטקס מרגש שנערך בת”א.

כידוע, ארליך זכה עם ג’וקוביץ’ בטורניר קווינס ב-2010, אבל זה כמובן לא היה ההישג היחיד של הישראלי הוותיק בקריירה המפוארת שלו. את מרביתה העביר ארליך עם אנדי רם והצמד שכונה 'אנדיוני' הגיע לשיאו עם זכייה בזוגות באליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2008.

לאחר הניצחון 0:2 של ג’וקוביץ על ספיולין בחצי הגמר, נערך הטקס בו נשא דברים יוני ארליך: “באתי להגיד שאני חוזר ולא פורש (צוחק). תודה למיכאל שארגן את האירוע, עשית אירוע מדהים, זו חוויה בלתי רגילה. נובאק אם תלך לסינגל זה לא כזה בעיה. בשבוע האחרון לא ישנתי יותר מדי, צריך לסכם 27 שנים של קריירה, בן 45 לשחק עם ילדים בני 22 זה לא פשוט, כל השבוע הזה עבר לי המשחקים בעבר. אני רוצה להודות למורלי המאמן שהכרתי בגיל 15 והלך איתי שנים כשלא האמינו בי והוא נלחם בשבילי תודה רונן”.

“נועם בר, מאמן שהלך עם אנדי ואיתי, כשאנדי אמר לי ניקח אותו מאמן חשבתי שהוא השתגע, כי הוא בחור לא קל, ואנדי שכנע ועשינו איתו דרך מדהימה. המאמן הישראלי היחיד שיש לו גראנד-סלאם. סוזאן הפסיכולוגית בלעדייך הקריירה שלי לא הייתה, את העיקרית בהצלחה שלי”.

“תודה לאשתי היקרה שבזכותה ובזכות הילדים הארכתי את הקריירה, זה סיום לכולנו. הימים האחרונים היו מאוד קשים לנו, תודה על כל השנים האלה. בלעדייך הייתי פורש מזמן. מחכה לשנים הבאות איתך, גידלת שני ילדים שהם הכל בשבילי בחיים, מצפה לנו המון בחיים”.

“סיום המסע זה סיום להרבה אנשים, ובמיוחד לשניים שהתחילו איתי מגיל 5 ונסעו איתי לכל מקום במדינה, גם כשהיה מצב כלכלי קשה הם לא ויתרו עליי וליוו אותי בשקט ולימדו אותי מה זה להלחם ולהיות צנוע. זה ההורים שלי מן הסתם, אוהב אותכם, מגיע לכם, ההישג הכי דגול זה לא התארים, אלא לראות את ההורים שלי מאושרים, תודה אני אוהב אותכם בזכותכם אני מי שאני. אני אעביר את הערכים האלה הלאה”.

“תודה לאנדי. חשבתי הרבה מה להגיד עליו, אני לא דתי אבל בימים של חשבון נפש כיום, אני יודע שה’ שלח אותך אליי. ברגעים הכי עקרים בחיים שלי כשחשבתי שהקרירה שלי נגמרה, הוא קרא לי אליו ל-ווימבלדון בלונדון ושכנע אותי להגיע למרות שהיו לי רק 20 פאונד בכיס, ובסוף הגענו עד לחצי גמר אז”.

“תודה לקהל בשבילכם אני משחק, גאה להיות ישראלי נתתי ממני המון גאה לייצג אותכם, תודה מכל הלב אוהב אותכם מאוד”.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */