יום חמישי, 04.07.2024 שעה 21:48
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

משחק העונה: מה מספרים הנתונים לפני המפגש?

המאזנים במשחקים בין השתיים עדיין לטובת הצהובים שמפגינים דומיננטיות מוחלטת. וגם: הסטטיסטיקה הפיקנטית וכמה סבוריט ואצילי משמעותיים יותר מכולם?

|
אנריק סבוריט ועומר אצילי (איציק בלניצקי ואורן בן חקון)
אנריק סבוריט ועומר אצילי (איציק בלניצקי ואורן בן חקון)

יש לנו ציפיות גדולות מהמפגש בין מכבי חיפה למכבי תל אביב שיתקיים הערב (שבת) ב-20:30 באצטדיון סמי עופר, כאשר מה שמצדיק את אותן הציפיות הם הנתונים הקבוצתיים והאישיים בשני הצדדים, ולכן זה זמן לגעת בכל סוגי הנתונים – הפיקנטיים והמקצועיים. 

על רמת האטרקטיביות בהתמודדויות בין הצהובים לירוקים, תעיד העובדה שהפעם האחרונה שהקבוצות נפרדו ב-0:0 הייתה לפני חמש שנים, בספטמבר 2017. ב-21 המפגשים האחרונים, נכבש לפחות שער אחד בכל משחק בין הקבוצות, כך שאוהדי הכדורגל לרוב לא מתאכזבים מהצפייה.

יש לציין כי בכל 21 מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות, רק פעם אחת ניצח המועדון מהכרמל וזה היה בסיבוב השני של העונה הסדירה בשנה שעברה עם מהפך בדרך ל-2:3. מנגד, הצהובים מגיעים לראשונה מהמקום הראשון מאז המחזור ה-29 בעונת 2020/21. המאזן של ולאדן איביץ’ נגד מכבי חיפה עד היום עומד על שבעה ניצחונות ותוצאת תיקו בודדה, כשהוא בלתי מנוצח לעת עתה.

ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)ולאדן איביץ' (איציק בלניצקי)

יש לציין כי צמד המאמנים בקרב הגדול הם אלו שלקחו את כל שבע האליפויות האחרונות בישראל, כשברק בכר זכה שלוש פעמים עם הפועל באר שבע, אחריו איביץ’ פעמיים ברציפות עם הצהובים וכעת בכר שוב אלוף פעמיים ברציפות עם הירוקים. ראוי לציין שבכר לא זכה בתואר כשאיביץ’ נכח בסביבה.

המאזן בין שתי הקבוצות בעשרת המפגשים האחרונים עומד על ארבעה ניצחונות למכבי תל אביב, כאשר הצהובים ניצחו שלושה משחקים בליגה ואחד בחצי גמר גביע המדינה, ארבע תוצאות תיקו ושני ניצחונות של החיפאים – פעם אחת בליגה ופעם אחת באלוף האלופים בתחילת העונה שעברה.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

אחד הנתונים שאולי מעידים על היצירתיות של שתי הקבוצות מפתיחת הליגה, הוא כמות ניסיונות ההבקעה, כאשר מכבי חיפה שנייה בליגה עם ממוצע של 16.4 ניסיונות למשחק בעוד מכבי ת”א ראשונה בפער עם 18.8 ניסיונות במה שאולי מסביר את הכלים ההתקפיים שיש לשתיהן ביחס לתחרות המקומית.

איך מבססים דומיננטיות במשחקים? כמובן בניצחונות במאבקים על הכדור. לא מפתיע ששתי הקבוצות שמובילות את הטבלה הן אלו שמצליחות ביותר בקטגוריה הזו, כשהאלופה עומדת על 52.5 אחוזי הצלחה במאבקים, בעוד מוליכת הטבלה מובילה גם בקטגוריה הזו עם 53.7 אחוזי הצלחה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זהבי (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זהבי (איציק בלניצקי)

עד כה, מכבי חיפה פגשה מתחילת העונה את בני סכנין, הפועל באר שבע, מכבי נתניה, סקציה נס ציונה והפועל ירושלים. לפחות ארבע מתוכן, נחשבות חזקות וכאלו שיכולות ליצור נזקים לכל יריבה בליגה. הירוקים שמרו על רשת נקייה רק במשחק אחד נגד סכנין, כשבסך הכל ספגו שישה שערים כולל מהעולה החדשה.

מנגד, לא מפתיע בכלל שהחבורה של איביץ’ שתמיד מאופיינת בקשיחות, ספגה עד כה רק שער אחד בודד ומדובר בשער מצמק בגארבג’ טיים בניצחון 1:3 על עירוני קריית שמונה. עם זאת, כדי להיות הוגנים עם הסטטיסטיקה – היריבות של איביץ’ נחשבות מהפחות חזקות בליגה, בדמות מכבי בני ריינה, הפועל חדרה, עירוני קריית שמונה, מ.ס אשדוד ובית”ר ירושלים.

דניאל פרץ (איציק בלניצקי)דניאל פרץ (איציק בלניצקי)

בפן ההתקפי, צריך להחמיא למכבי תל אביב שפורייה בצורה חריגה מתחילת העונה והבקיעה 18 שערים בחמישה משחקים (שישייה, חמישייה, רביעייה ושלישייה), בעוד היריבה הגדולה עם עשרה שערים במקום השלישי בליגה – שער אחד פחות מהפועל באר שבע שבמקום הרביעי עם 11 שערי זכות.

מה שהכי בולט אצל הצהובים, זו חלוקת השערים הבריאה בין שחקני הקבוצה, כאשר ג’ורג’ה יובאנוביץ’, אוסקר גלוך וגבי קניקובסקי עם שלושה שערים, ערן זהבי וסטיפה פריצה (שכבר עזב) עם שני שערים ואייל גולסה, דור פרץ, אבי ריקן, אנריק סבוריט, ופארפה גויאגון הוסיפו שער אחד כל אחד.

עומר אצילי ודנילו פריירה (עמרי שטיין)עומר אצילי ודנילו פריירה (עמרי שטיין)

לעומת זאת, אצל הירוקים נדמה כי כרגע הם מפתחים תלות מסוימת בכיבוש השערים בנוגע לעומר אצילי. מספר 7 בירוק כבש העונה שישה שערים מתוך עשרת השערים שכבשה הקבוצה, כשמי שמשלימים אותו הם צ’ירון שרי עם שני שערים, פרנזי פיירו ושון גולדברג עם שער בודד כל אחד.

נתונים אישיים

אם ניגע בשחקני המפתח של מכבי חיפה מפתיחת העונה בזירה המקומית, אפשר להמשיך לנתונים מעניינים לא פחות: המבשלים המובילים של הירוקים הם שחקן הכנף עומר אצילי והמגן השמאלי פייר קורנו שעד כה הספיקו לבשל פעמיים כל אחד, כשאצילי יחד עם הקשר המרכזי מוחמד אבו פאני מובילים בניסיונות הבקעה עם 15 כל אחד.

פייר קורנו מרים (עמרי שטיין)פייר קורנו מרים (עמרי שטיין)

אצילי מבסס את הדומיננטיות שלו עוד יותר כששומעים שניפק הכי הרבה מסירות מפתח – שבעה. בסך הכול, הקיצוני מעורב ב-80 אחוז משערי קבוצתו אם משלבים אם ששת השערים שלו וצמד הבישולים. מי הכי חמקמק אצל בכר? דולב חזיזה עם 15 דריבלים מוצלחים. מסתבר שמי שמתגונן ברמה האישית בצורה הכי טובה, הוא דווקא פייר קורנו שרשם עד כה 10 תיקולים מוצלחים.

בצד השני, אצל הצהובים הקשר ההתקפי הצעיר אוסקר גלוך הוא המבשל המוצלח ביותר עם ארבעה כאלו, כאשר צמד החלוצים הנוצץ של הצהובים, ג’ורג’ה יובאנוביץ’ וערן זהבי, הוא המסוכן ביותר עם 17 ניסיונות הבקעה כל אחד. הסרבי כאמור כבש שלושה שערים והכוכב המתקאמבק הוסיף שניים.

ערן זהבי (איציק בלניצקי)ערן זהבי (איציק בלניצקי)

איך מסבירים כמה אנריק סבוריט הוא הזר המשמעותי ביותר של מכבי ת”א? הבלם/מגן שמאלי, שבפועל מתפקד כמו עוד קשר באמצע, ניפק הכי הרבה מסירות מפתח – שבעה (השני בליגה). השחקן החמקמק ביותר של איביץ’ הוא ללא ספק גלוך שרשם 23 דריבלים מוצלחים, כשסבוריט ממשיך להיות דומיננטי גם בחלקת ההתגוננות שלו עבור הקבוצה עם 12 תיקולים מוצלחים.

לא מעט פעמים, עבור לא מעט שחקנים, סטטיסטיקת המסירות המוצלחות שהשלימו היא די משקרת, בטח עבור שחקני הגנה וקשרים אחוריים. עם זאת, סבוריט שנוהג להשתלב בשטחים מתקדמים במיוחד של המגרש שצפופים יותר ודורשים דיוק רב יותר בתנאים יותר קשים – הוא עדיין מוביל את הליגה במסירות מדויקות שהשלים 465 מוצלחות מתוך 515 שניסה להוציא לפועל.  

אנריק סבוריט (רדאד ג'בארה)אנריק סבוריט (רדאד ג'בארה)
איזו שאלה גרמה לאיביץ' להיקרע מצחוק?

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */