יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

אם זהבי היה מככב בהולנד, היו נותנים לו סוויטה

חזן הודיע לשחקני הנבחרת כבר לפני כ-4 חודשים שאין עוד חדרים בודדים, אך כשאתה נותן לכוכב הנבחרת כבר 4 שנים חדר בודד אתה לא שולח אותו כך הביתה

|
ערן זהבי (ראובן שוורץ)
ערן זהבי (ראובן שוורץ)

מתחילת העונה הזו, ערן זהבי הוא עדיין לא ערן זהבי שהורגלנו לראות בשנים האחרונות. זה נכתב עוד לפני המשחק של מכבי ת"א הערב (שבת) מול בית"ר ירושלים, שאולי זהבי יתפוצץ בו.

זהבי עבר פציעה לא פשוטה לשחקן בגיל 35. רואים שעדיין הוא לא עושה את הדברים שפעם היה עושה בקלות, ובטוח שעדיין כואב לו בברכו. עם זאת, מה שקרה בסוף השבוע עם פרשת זהבי והחדר, שכתוצאה מכך הכוכב בדרך לסיים את דרכו בנבחרת ישראל, לא צריך ולא ואמור להיות בצורה כזו.

נכון, אלון חזן מאמן הנבחרת הודיע כבר לפני כארבעה חודשים שמבחינתו אין יותר חדרים בודדים לשחקני הנבחרת. חזן היה עוזר מאמן בתקופה של וילי רוטנשטיינר, בה הוא נתן מספרים ללא מעט שחקנים לעשות מה שרוצים, בלי קשר לזהבי.

ערן זהבי (ראובן שוורץ)ערן זהבי (ראובן שוורץ)

באותה תקופה, זהבי קיבל במשך ארבע שנים חדר לבד. חזן סיפר לאנשים בסביבת הנבחרת ששחקנים אחרים התמרמרו מכך, ולא אהבו את זה. באותה תקופה גם הקפטן ביברס נאתכו קיבל חדר לבד. זהבי, מאז המינוי של חזן כמאמן ויוסי בניון כמנהל מקצועי, לא היה בסגל בגלל פציעה.

בנבחרת אומרים שזהבי היה זה שיזם את השיחה על נושא החדר והציב אולטימטום.  זהבי כוכב הנבחרת, מלך השערים שלה, לא היה מוכן לקבל תכתיב שהוא יותר לא יהיה בחדר בודד. בסביבת הנבחרת אומרים שהסגנון האולטימטום של זהבי הוא זה ששבר סופית את הכלים. יחד עם זאת, בנבחרת ידעו שזהבי הוא הסיפור, והוא כבר מקבל את הפריבילגיה הזו במשך ארבע שנים, אז כעת אתם באים לחנך אותו כאשר הוא בשלהי הקריירה כשאין לו עוד הרבה משחקים להיות בהם בנבחרת?

יוסי בניון (רדאד ג'בארה)יוסי בניון (רדאד ג'בארה)

לזהבי יש 33 שערים ב-70 הופעות בנבחרת ישראל, ואילו בנבחרת אמרו בניון וחזן שהם שוקלים להעביר מהלך ששחקן שיש לו 60 הופעות בנבחרת יקבל חדר בודד.  מי מעביר את המהלך? אתם בנבחרת, למה לא העברתם אותו כבר כעת? למה אתם צריכים לכתוב תקנון מיוחד, להביא מומחים מחו"ל?  כמו שאלון חזן קבע שיותר אין חדרים בודדים, אז הייתם יכולים לקבוע  כבר כעת שמי שיש לו 60 הופעות יקבל חדר בודד.

בניון אומר בשיחות סגורות כי הוא תמיד רצה ורוצה את ערן בנבחרת, וכי אם הוא לא היה רוצה אותו אז הוא היה אומר לו את זה ישירות כבר ביום הראשון. מנגד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, אומר שזהבי  התחיל לקבל את החדר בודד עוד בטרם נכנס לתפקיד היו"ר, ומעולם לא התערב בכך. חסון אף אומר כי ניסה להשפיע, אך כאשר ערן התבצר בעמדתו, לא עלה מבחינתו לנסות לכפוף את הצוות המקצועי. חסון יודע שבמקרה כזה, בניון היה הולך הביתה כפי שעשה בבית"ר ובצדק מבחינתו.

יוסי בניון (שחר גרוס)יוסי בניון (שחר גרוס)

יוסי גם כיכב בנבחרת ישראל וגם תרם לה רבות. גם לו היו בצדק בעבר כל מיני דרישות וכעס כאשר השחקנים לא קיבלו תנאים מסוימים. בהרבה מקומות בעולם, במיוחד מאז הקורונה, השחקנים והצוות מקבלים כיום חדרים בודדים. ראינו רק השבוע את שחקני פ.ס.ז’, כאשר הקבוצה התמקמה במלון דן כרמל ב-87 חדרים בודדים.

אלון חזן עושה את המהלך הזה לדבריו כדי לגבש את השחקנים, לא ליצור מרמור או מעמדות. האם  הצוות המקצועי גם יתגבש יחד בחדרים בזוגות? זו זכותם של חזן ובניון כאחראים מקצועיים לקבל את ההחלטות, לקבוע את הדרך, לשנות מדיניות וכו', אבל כאשר הכוכב שלך רגיל למשהו כל כך הרבה שנים שהיה נהוג בנבחרת, אז אתה לא בא ושובר את הכלים בגלל חדר.

אלון חזן (ראובן שוורץ)אלון חזן (ראובן שוורץ)

אני בטוח, שאם זהבי היה מככב כיום בהולנד כאשר הוא מבקיע כל שבוע שערים, לא היו נותנים לו חדר בודד לא גם סוויטה אם היה מבקש. הרי ברור לי שבנבחרת לא בנו על זהבי כשחקן הרכב, אלא כשחקן שיכול לעזור לנבחרת להיכנס בסביבות הדקה ה-60 כי כאשר אתה בונה על שחקן, אתה לא מוותר עליו בגלל חדר. 

בסביבת הנבחרת אומרים שזהבי שבר את הכלים, כאשר הציב את האולטימטום ואם היו נכנעים לו, אז הצוות היה נחשב לכזה שהתרפס ולא עומד על שלו, וייתפס כחלש בעיני השחקנים. עוד אומרים בסביבת הנבחרת שאם זהבי היה בא ומבקש בצורה אחרת, היה אפשר לפתור את זה.

ערן זהבי (איציק בלניצקי)ערן זהבי (איציק בלניצקי)

אנחנו יודעים שיש פה לא מעט דמויות עם הרבה אגו, במיוחד זהבי ובניון. אני מסכים שאורן חסון לא יכול לכפוף את  הצוות המקצועי, אך הוא היה חייב להביא לפתרון יצירתי כמו שידעו למצוא את הנוסחה לזימונו של עומר אצילי לנבחרת כשבניון לא רצה אותו בבית"ר ירושלים כאשר עוד הפרשה הייתה בשיאה. 

לא בגלל סיפור של חדר גורמים לכוכב הגדול של הנבחרת לפרוש ממנה בצורה כזו. יש יותר מדי פרשות בנבחרת בזמן  כל כך קצר ולנבחרת מצפה משחק חשוב וקובע בשבת הבאה מול אלבניה. כנראה בנבחרת בטוחים שיוכלו להצליח גם בלי זהבי.

שמעתי מאז יום חמישי מאות סיפורים, עדכונים, גרסאות סביב הפרשה הזו. תראו במה מתעסק הכדורגל הישראלי,  בחדר בודד אותו ביקש להמשיך לקבל כוכב הנבחרת. האם הצבת השחקנים כעת כזוגות-זוגות, כמו בתיבת נוח, תשדרג את הנבחרת? דבר אחד ברור – השתגענו לגמרי אך עדיין לא מאוחר, אפשר להוריד את האגו הגדול של כל צד ולפתור את סיפור החדר.   

חזן ובניון מסבירים את הניפוי של ערן זהבי
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */