יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:12

תישאר בבית התחתון: ישראל הפסידה לצ'כיה 3:1

למרות הניצחון הגדול במשחק הזוגות, עידן לשם הפסיד בשלוש מערכות 4:6, 6:0, 7:5 למדורג 63 בעולם, יירי להצ'קה שסגר את המפגשים מול צ'כיה בדייויס

|
עידן לשם ויוני ארליך (חגי מיכאלי)
עידן לשם ויוני ארליך (חגי מיכאלי)

החלום של נבחרת ישראל לעלות לפלייאוף גביע דייויס נגמר היום (שבת), כשלמרות הניצחון הענק שהשיגו יוני ארליך ודניאל צוקרמן במשחק הזוגות, עידן לשם המדורג 444 בעולם הפסיד ליירי להצ’קה המדורג 63. בתום שלוש מערכות הצ’כי ניצח 6:4, 0:6, 5:7 את הישראלי והעלה את נבחרתו לפלייאוף גביע דייויס. 

עידן לשם פתח את המשחק מעט בהלם אך התעשת על עצמו מהר וסגר את המערכה הראשונה בניצחון 4:6, ואפשר לנבחרת בכחול לבן לפנטז על סנסציה. לאחר מכן הצ’כי הפגין עליונות והוכיח למה הוא המדורג הבכיר של נבחרתו כשניצח בקלות את המערכה השנייה 0:6. במערכה השלישית והמכרעת, שני הטניסאים שיחקו למרות העייפות (להלצ’קה זהו היה המשחק השני של היום), ולאחר שהצ’כי כבר היה ביתרון 3:5 במשחקונים, לשם הצליח להשוות ולגרור את הלצ’קה לשני משחקונים נוספים, בהן האחרון ניצח.

נבחרת צ’כיה עשתה את המוטל עליה כאמור, והצליחה להשיג את הכרטיס לפלייאוף גביע דייויס שממנו ניתן להגיע עד לגמר. מנגד, הנבחרת הישראלית, למרות שהגיע כאנדרדוג מובהק למפגשים, הצליחה לרשום ניצחון ולהנות מדחיפת הקהל, ותמתין להגרלה ולחלון הדייויס הבא בבית התחתון. 

נבחרת ישראל בטניס (חגי מיכאלי)נבחרת ישראל בטניס (חגי מיכאלי)

מערכה ראשונה:

להצ’קה הצליח לנצח את המשחקון הראשון בקלות מול יריבו הישראלי עידן לשם, ולעלות ליתרון ראשון אחרי 30:40 במשחקון. לשם הצליח להשתחרר מהלחץ והשווה את המשחקונים אחרי 30:40 משלו על הצ’כי הצעיר. להצ’קה הרים הילוך וזכה במשחקון נוסף אחרי שהכריח את לשם להרבה טעויות לא מחויבות. אחרי סרב ראשון מוצלח לשם עלה גבוה לרשת והצליח להשוות את המשחקונים. הישראלי הצעיר צבר ביטחון אחרי רצף של מהלכים טובים, הצליח לשבור ועלה ל-0:40 במשחקון השישי כשהוא מוביל 2:3 בסך הכל. הנציג הישראלי המשיך להקשות על הפייבוריט מצ’כיה, ואחרי שבירה נוספת עלה ל-2:4 מרשים במשחקונים.

להצ’קה הוכיח שהוא הגיע על מנת להכריע את המפגשים בין צ’כיה לישראל, ניצח במשחקון ארוך והתקרב לאיזון המשחקונים כשהוא עדיין בפיגור 5:4. נקודה ענקית של לשם איזנה את התוצאה במשחקון התשיעי ל-30:30. בסט פוינט, לשם עשה את המוטל עליו והצליח לעלות ליתרון 0:1 אחרי מערכה ראשונה ארוכה, שנגמרה 4:6 לישראלי.

עידן לשם (חגי מיכאלי)עידן לשם (חגי מיכאלי)
עידן לשם (חגי מיכאלי)עידן לשם (חגי מיכאלי)

מערכה שנייה:

הצ’כי פתח את המערכה השנייה בסערה וניצח את המשחקון הראשון בצורה מושלמת מול הישראלי. לשם לא הצליח לפתוח את המערכה השנייה ובמשחקון השני פיגר 40:0. אחרי שכמעט הצליח לשבור פעמיים רצוף, הישראלי הפסיד משחקון נוסף ובמשחקון השלישי בין השניים, הכניס את עצמו לפיגור כפול בנקודות. לשם חפר לעצמו בור ענק לחזור ממנו בתחילת המערכה השנייה כשנכנס לפיגור 3:0 במשחקונים. מתחילתה המערכה השנייה שייכת לצ’כים וללהצ’קה שחזר לעצמו אחרי המערכה הקשה שעברה עליו, וניצח בקלות את לשם 0:6 כדי לכפות מערכה שלישית.

יירי להצ''קה (חגי מיכאלי)יירי להצ''קה (חגי מיכאלי)
עידן לשם (חגי מיכאלי)עידן לשם (חגי מיכאלי)

מערכה שלישית:

המערכה האחרונה נפתחה כפי שנסגרה הקודמת, עם ניצחון של הצ’כי במשחקון הראשון בקלות יתרה. במשחקון השני הישראלי הצליח לצמצם את מספר הטעויות שלו ולהגיע ל-40:40 מול המדורג 63 בעולם. אחרי שניצח את המשחקון השני, לשם נכנס לפיגור נוסף והלחץ היה על כתפיו לאחר משחקון נוסף אותו ניצח להצ’קה. הישראלי לא היה מוכן לוותר ואחרי שהשווה את המשחקונים במערכה המכרעת, עלה ליתרון 15:30 במשחקון השלישי.אחרי חמישה משחקונים הצ’כי, לו זה המשחק השני של היום החל לגלות סימני עייפות והטעויות שעשה עזרו ללשם להשוות את המשחקונים ל-3:3.

לאחר מערכה נוספת שהלכה לזכותו של להצ’קה, לשם פתח חזק את המשחקון השמינית של המשחק ועלה ל-0:40 במשחקונים. להצ’קה ניצח בקלות את המשחק התשיעי 0:40, וקירב את צ’כיה משחקון אחד מניצחון במפגש כולו. הנציג הישראלי לא מוכן לוותר על המשחק וכפה שוויון 5:5 עם להצ’קה שכזכור, מדורג הרבה מעל לשם. הצ’כי ניצח משחקון נוסף ורחוק שוב משחקון מכריע. למרות שהסתכל לפייבוריט בלבן של העיניים, הלצ’קה ניצח את עידן לשם 5:7 במערכה המכרעת וסגר את חלומות העלייה של ישראל.

יירי להצ''קה חוגג (חגי מיכאלי)יירי להצ''קה חוגג (חגי מיכאלי)
עידן לשם ויירי להצ''קה (חגי מיכאלי)עידן לשם ויירי להצ''קה (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */