יום רביעי, 03.07.2024 שעה 11:46

"זמן להפסיק לזלזל ולהבין שאנחנו לא מעצמה"

אחרי הכישלון של נבחרת הכדורסל ביורובאסקט, יו"ר הוועדה המקצועית, עמוס פרישמן, בראיון ל-ONE: "לא עמדנו במבחן התוצאה, אף אחד לא בורח מאחריות"

|
שחקני נבחרת ישראל (איציק בלניצקי)
שחקני נבחרת ישראל (איציק בלניצקי)

אחרי כישלון נבחרת הכדורסל באליפות אירופה, שמי לא בורח מאחריות ונותן הסברים זה יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, עמוס פרישמן. ייאמר לזכותו של פרישמן שהוא לא בורח, אך לחלק מהשאלות אין לו עדיין תשובות לפני שהוא ישב עם אנשי הנבחרת, המאמן גיא גודס וצוותו, והמנהל המקצועי פיני גרשון.

בראיון ל-ONE, פרישמן מנסה לתת הסבר ראשוני לכישלון באליפות אירופה.

עמוס פרישמן (חגי מיכאלי)עמוס פרישמן (חגי מיכאלי)

עמוס, איך אתה מסכם כיושב ראש הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל את הכישלון של הנבחרת, אין משהו שאחר להגיד, זהו כישלון גדול?
”אני חושב, ואני לא מתחמק משום תשובה, אבל אני גם אשמח לראיון הרבה יותר ארוך ומעמיק. אני כרגע, כשעוד לא עברו שעתיים מסוף הקמפיין, אני לא חושב שזה זמן להגיע למסקנות, זה חסר אחריות, אני יכול להגיד בתחושה אישית שכן נכשלנו, לא עמדנו ביעדים, אבל מעבר לזה אני לא חושב שזה הזמן להרחיב בנושא”.

במעקב אחרי הנבחרת, כשאתה בוחן את הפרמטרים, לא הצלחנו הגנתית, לא התקפית, שחקנים שהיו רחוקים משיאם חוץ אולי מדני אבדיה שפה ושם לקח את הנבחרת, אולי גם גיא פניני עם הבלחות בגיל 39 וים מדר, כל השאר פשוט לא הגיעו לאליפות, מה אתה חושב על כך?
”אני לא נכנס לענייניים המקצועיים. העניין המקצועי שלי היה לבחור את המאמן, אני חושב שגיא הוא מאמן ראוי ומאמן טוב וכל הצוות שלו, לצערי כולנו לא עמדנו ביעדים. אי אפשר לבוא בטענות רק למאמן ובשביל זה אני אומר צריכים לשבת בצורה מסודרת וזה מה שאני אעשה שהנבחרת תחזור. 

"אי אפשר לבוא בטענות רק למאמן". גודס (רויטרס)"אי אפשר לבוא בטענות רק למאמן". גודס (רויטרס)

אנחנו ניפגש כל הצוות, נדבר על כל העניין המקצועי, זה מחובתי לבוא ולהקשיב. אני יכול להגיד שממה שאני שמעתי בשבועות האחרונים, 'שיש אווירה לא טובה בנבחרת ושחקנים ממורמרים' אני אומר לך, אני לא יודע מי המציא את זה, ואני לא בא לכסות על אף אחד ואני אומר לך שזה לא היה בכלל. כל מיני דברים שפורסמו בתקשורת על תככים בין השחקנים לצערי הרב אני לא יודע מאיפה כותבים את זה, אני אומר לך באחריות – לא היה דבר כזה”.

אחד הדברים שהפריעו לי ומשהו שכן מעניין אותי מה דעתך, ואני שואל אותך בתור ראש הוועדה המקצועית, פיני גרשון – יש לו אמנם ניסיון גדול מאוד ורזומה, אבל באף מקום בעולם, לא בכדורגל ולא בכדורסל, מנהל מקצועי לא  יושב על הספסל. אתם יכולים לספר לי סיפורים עד מחר שלגיא אין בעיה, אבל כשנושף בעורפו אחד כמו פיני זה בטח מורגש, לך זה לא הפריע בתור יושב ראש ועדה?
”אני לא אענה על הנושא הזה כרגע. אני אומר לך שאנחנו נשב כל הצוות, ואני לא אתחמק משום תשובה, אנחנו נדון בכל הדברים שהיו, מה היה טוב ומה לא היה טוב, אנחנו נשב ונדבר על זה”.

פיני גרשון (איציק בלניצקי)פיני גרשון (איציק בלניצקי)

אבל לך זה לא הפריע בתור יושב ראש ועדה מקצועית?
“אני אומר לך, זה לא הזמן לדבר על כל הנושא המקצועי הזה, אנחנו נשב כולנו ביחד ואז נדבר, אני לא בורח משום דבר. אני יכול להגיד לך בצורה הכי כנה, כן אני ציפיתי כמו כולם ליותר.  אני יודע שיש מישהו אחד שלא ציפה ליותר, אבל אני אומר שאני לא יוצא במחולות וריקודים אחרי ניצחונות ואני גם לא מתאבל על הפסדים.

צריך ללמוד, אף אחד לא בורח מאחריות, לא עמדנו במבחן התוצאה, אבל לבוא עכשיו ולערוף ראשים ולפזר שמועות שבכירים באיגוד לא מרוצים וגיא יפוטר ואריאל בית הלחמי יהיה במקומו, אני לא יודע מזה, לא שמעתי על זה, זה לא על דעתי בכלל וחבל שדברים כאלה מתפרסמים ככה סתם,  זה לא מכבד ולא מוסיף לאף אחד”.

עמוס פרישמן וגיא גודס (רדאד ג'בארה)עמוס פרישמן וגיא גודס (רדאד ג'בארה)

יכול להיות שיש לנו בעיה עמוקה מאוד והשלנו את עצמנו לגבי הכדורסל הישראלי?
”תראה, מה זה השלנו את עצמנו? אני חושב שגם לכם התקשורת כשאתם עושים את העבודה שלכם נאמנה, גם אתם יצאתם מגדרכם ואמרתם שזאת ה-נבחרת. אני עדיין חושב שזאת נבחרת טובה, אני חושב שיש שחקנים טובים, אני גם מאמין שאנחנו נצליח, אני רק חושב שיש לנו נטייה לזלזל בנבחרות אחרות כמו פינלנד או צ’כיה והגיע הזמן שנפסיק לזלזל ונבין שאנחנו לא מעצמת כדורסל. דרך אגב, אם אתה שואל אותי על המקום הריאלי שלנו, זה 16-12".

אתה יודע מה מפריע לי? שמשחקי האימון שלנו היו מצחיקים, לא יריבות שנתנו פרופורציות, ואני אמרתי את זה עוד לפני האליפות.
”אני מסכים איתך, שוב אתה מושך אותי לכיוון של הנושא של המסקנות. אני לא רוצה לדבר על זה, זה חלק מהדברים שאנחנו צריכים לשבת ולדבר איתם, אין ספק שמשחקי ההכנה שלנו היו לא במקום, אין לי וויכוח על זה, אבל צריך לזכור שאף אחד אחר לא רצה לשחק נגדנו”.

אף אחד לא רצה לשחק נגד ישראל?
”אף אחד, היינו צריכים להיות בטורניר ביוון עם שלוש או ארבע נבחרות מצוינות ואחרי שהיינו בפנים היוונים הודיעו לנו שאנחנו לא באים ונשאר שאף אחד לא רוצה לשחק נגדנו”.

אימון נבחרת ישראל (משה ברדה)אימון נבחרת ישראל (משה ברדה)

אני רואה עכשיו את מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, הפועל ירושלים, עם יופי של יריבות למשחקי אימון לפני העונה ונוסעים לטורנירים, מישהו פה באיגוד הכדורסל כשל בדבר הזה.
”אני אומר עוד פעם, אלה חלק מהדברים שאנחנו נצטרך לשבת, לדבר, להסיק מסקנות וללמוד מטעויות, חד משמעית. כל דבר שאני עכשיו אומר אני אומר לא בצורה מספיק מעמיקה כי אנחנו צריכים לשבת עם כולם ואף אחד לא בורח משום אחריות ואף אחד לא מנסה לטאטא שום דבר מתחת לשטיח. אנחנו נשב, נלמד מטעויות וללמוד מה עושים קדימה”.

אתה תיקח אחריות אישית?
”אני תמיד לוקח אחריות, אבל אם אני אתפטר אז מה? הנבחרת הבאה תהיה יותר טובה? מה הקשר בין זה לזה, זה שטויות ואני לא מתכוון להתפטר”.

תומר גינת לאחר ההפסד וההדחה מהיורובאסקט

אסור לפספס
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */