יום רביעי, 03.07.2024 שעה 11:29

לראשונה בקריירה: רוד עלה לגמר אליפות ארה"ב

הנורבגי סיים לילה מצוין ונמצא במרחק של משחק אחד בלבד מזכייה בגראנד סלאם ראשון בקריירה. המדורג שביעי בעולם גבר על חצ'אנוב 6:7, 2:6, 7:5, 2:6

|
קספר רוד מרוצה (רויטרס)
קספר רוד מרוצה (רויטרס)

לראשונה בקרייה, קספר רוד עלה הלילה (בין שישי לשבת) לגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. הנורבגי ישחק בגמר גראנד סלאם שני בקריירה שלו לאחר שניצח את קארן חצ'אנוב 6:7, 2:6, 7:5, 2:6.

המערכה הראשונה הייתה מאוזנת, אבל לא בצורה רגילה, כשהיה נראה כאילו אין משמעות גדולה מדי למשחקוני הגשה. כל אחד הצליח לשבור פעמיים ולבסוף המשחק הגיע לשובר שוויון שבו ניצח רוד 5:7 בתום ראלי ארוך ומרשים בנקודה האחרונה.

הנורבגי, שמדורג במקום השביעי בעולם, הגיע חדור מטרה למערכה השנייה, הציג יכולת נהדרת ושבר פעמיים מוקדמות שהעלו אותו ל-1:4. רוד שמר על ההגשות שלו בשניים משלושת המשחקונים הבאים וסיים עם 2:6 ב-33 דקות בלבד.

קספר רוד חוגג (רויטרס)קספר רוד חוגג (רויטרס)

המערכה השלישית קיבלה אופי שונה תחילת המשחק. שני הטניסאים הרבו לטעות כשההגשה הייתה נגדם ובמשך 11 משחקונים אף אחד לא הצליח לשבור. בסופו של דבר חצ’אנוב הגיע למשחקון האחרון עם יתרון 5:6, התעלה על עצמו ושבר לראשונה  במערכה כדי לקבוע 5:7.

לאחר שעתיים ו-22 דקות של טניס, קספר רוד החליט שהוא מיצה את הלילה הזה והתחיל לתקוף. הנורבגי השאיר את יריבו הרוסי חסר אונים פעם אחר פעם, שבר פעמיים בקלות והשיג ניצחון 2:6 ואיתו את המקום בגמר.

מערכה ראשונה

קספר רוד פתח היטב, שמר על ההגשה ומיד שבר את במשחקון השני ועלה ל-0:2. חצ’אנוב שבר מיד חזרה בקלות והשיג משחקון ראשון לאחר מספר טעויות של הנורבגי. לראשונה ראינו את הטניסאים מתחילים לעלות לכיוון הרשת במשחקון הרביעי, אותו חצ’אנוב הצליח להשאיר אצלו ולהשוות ל-2:2. רוד התאושש ושמר על ההגשה במשחקון החמישי. המדורג 31 בעולם הגיש נהדר ושמר בקלות על ההגשה במשחקון השישי.

קארן חצ'אנוב (רויטרס)קארן חצ'אנוב (רויטרס)

הרוסי הגיב מצוין להגשות של רוד במשחקון העוקב, שבר אותו פעם נוספת ועלה ל-3:4. הנורבגי התאושש עם שבירה נוספת משלו והמשחק חזר לשוויון. לאחר משחקון קשה, קספר רוד חזר להוביל והוא קרוב להשגת המערכה הראשונה. המדורג 31 לא נחלץ, שמר על המשחקון העשירי ואיזן ל-5:5. הנורבגי הראה הרבה יותר ביטחון בהגשה ועלה ליתרון, אך פעם נוספת לא יכל להגשות של יריבו שאיזן בקלות ל-6:6. רוד התעלה על עצמו בשובר השוויון ולקח את הנקודה הראשונה בתום ראלי משוגע שהרגיש כאילו לא נגמר.

קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)
קספר רוד בפעולה (רויטרס)קספר רוד בפעולה (רויטרס)

מערכה שנייה

חצ’אנוב נקלע לשלוש נקודות שבירה במשחקון ההגשה הראשון שלו, אך התאושש בצורה נהדרת והשיג את היתרון הראשון. קספר רוד הראה דומיננטיות, שמר על ההגשות ומיד שבר במשחקון השלישי ועלה ל-1:2. המדורג שביעי בעולם נראה נהדר, שמר על ההגשות ושבר פעם נוספת במשחקון מושלם. המדורג 31 פשוט התרסק במערכה השנייה, כשחבטת הפורהנד שלו מפילה אותו פעם אחר פעם והוא ירד ל-5:1. חצ’אנוב הצליח להשיג משחקון שני במערכה, אך נכנע מיד וירד לפיגור 2:6.

קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)

מערכה שלישית

הפעם קארן חצ'אנוב פתח בצורה טובה את המשחקון הראשון ושמר על ההגשה, אך רוד הגיב וניצח בקלות את המשחקון השני. הרוסי המשיך למשחקון שלישי נהדר, עלה ל-1:2, וכבר קיבל נקודת שבירה במשחקון הרביעי, אך הוא פספס אותה ואפשר לרוד לאזן פעם נוספת. עוד שני משחקונים עברו וכלום לא השתנה, השניים מצליחים לשלוט במשחקוני ההגשה שלהם והמאזן הוא 3:3 במשחקונים.

קארן חצ'אנוב (רויטרס)קארן חצ'אנוב (רויטרס)

חצ’אנוב השלים משחקון מושלם עם אייס ועלה ל-3:4. המגמה נמשכת, משחק הפורהנד של הרוסי התייצב וכל אחד לא מוכן לוותר על ההגשות שלו, רוד עשה זאת פעמיים, חצ’אנוב החזיר בפעמיים משלו והמשחק עומד על יתרון 5:6 למדורג 31 בעולם שיכל לשבור ולהשיג מערכה ראשונה. בסוף זה הגיע, חצ’אנוב הציג יכולת מצוינת במשחקון ה-12 וניצח במערכה.

קארן חצ'אנוב מרוצה (רויטרס)קארן חצ'אנוב מרוצה (רויטרס)

מערכה רביעית

בתום משחקון פתיחה ארוך לרבע, רוד ביצע שתי טעויות לא מחויבות שהעניקו את המשחקון ליריבו. משחק הגשה יציב של הנורבגי איזן במהרה ל-1:1. המדורג שביעי בעולם הצליח לשבור מוקדם הפעם, לאחר שווינר נהדר שלו מסיטואציה קשה העניק לו את המשחקון השלישי. חצ’אנוב עם מספר טעויות לא מחויבות אפשר ליריבו לעלות ל-1:3. שוב הרוסי טעה במכות קלות והתקשה להצליח בהגשה הראשונה שלו, רוד עלה ל-1:4. הנורבגי שמר על ההגשה והתקרב לזכייה. חצ’אנוב צימק ל-5:2, אך ראה את רוד מנצח בקלות את המשחקון האחרון ועולה לגמר גראנד סלאם שני בקריירה.

קספר רוד חוגג (רויטרס)קספר רוד חוגג (רויטרס)
אסור לפספס
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */