יום שלישי, 09.07.2024 שעה 01:13
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"הכניסו לי יד לתוך החזייה, זאת הטרדה מינית"

רעות נוי, אוהדת מכבי חיפה, עם עדות מחרידה מהבידוק באצטדיון האור בליסבון: "משכה לי את הג'ינס ודחפה לי את כל היד לישבן והכניסה לי אצבע פנימה"

|
אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)
אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

העדויות המזעזעות של מכבי חיפה מהיחס המחפיר מצד הפורטוגלים במשחק מול בנפיקה באצטדיון האור מליסבון ממשיכות לזרום. כעת, רעות נוי, אוהדת הקבוצה שנכחה במשחק, סיפרה בפוסט חריף במיוחד כי מעולם לא נתקלה ביחס כזה ואף טוענת להטרדה מינית. 

“זה לא פוסט על כדורגל! זה פוסט על הטרדה מינית ואלימות! אני 23 שנה אוהדת כדורגל, הייתי בכל העולם עם מכבי חיפה, אני בת 35 ובחיים שלי לא עברתי ולא ראיתי מה שעברנו וראינו בליסבון באצטדיון האור” כתבה רעות נוי.

נוי המשיכה: “בבוקר של יום המשחק מכבי שלחו לנו הנחיות הגעה למשחק, 3 שעות לפני המשחק היינו צריכים להגיע ל- commerce Square משם ירדנו לכיוון המטרו ומשם התחיל סיוט שהמשיך עד הרגע שחזרנו חזרה למטרו לאחר המשחק. במטרו חיכו לנו שוטרים עם מגנים ואלות ודחפו אותנו לכיוון הרכבת. כשיצאנו מהמטרו הובלנו כעדר לכיוון האיצטדיון שמשני צדדינו כל מטר עומדים שוטרים עם מגנים ואלות”. 

אוהדי מכבי חיפה באצטדיון האור בליסבון (עמרי שטיין)אוהדי מכבי חיפה באצטדיון האור בליסבון (עמרי שטיין)

“אין אישור לצאת מהשביל, לא בשביל להשתין, לא בשביל לקנות שתיה בצד הדרך ולא בשביל לקנות איזו מזכרת לצד הדרך. מי שמנסה לצאת הודפים אותו עם אלה, גבר שהצליח לצאת כדי ללכת להשתין נתנו לו מכות עם האלה. בכניסה לאצטדיון חילקו אותנו לקבוצות... איך חילקו, חצצו בנינו שוטרים, נכנסו בנינו והפרידו ודחפו עד שהיה חוצץ בין קבוצות האוהדים.

נוי המשיכה וחשפה דברים קשים במיוחד שעברו עליה בעת הבידוק: “שחררו כל פעם חלק קטן של אוהדים לכיוון הבידוק הביטחוני, הכניסו אותנו בין גדרות שהלכו ונהיו צרים יותר ויותר עד לרוחב שרק בן אדם אחד יכול לעבור. ושם בסוף הגדרות הכניסו אחד אחד בהפרשים גדולים וכל אחד מאיתנו עבר הטרדה מינית, נשים, ילדים,  מבוגרים, נכים. הם היו מאבטחים עם כפפות. הופנתי למאבטחת (כמקובל מאבטחות בודקות נשים, מאבטחים גברים). המאבטחת התחילה בבידוק הרגיל נגעה ברגליים ומשם התחילה לעלות למעלה בגוף, ואז היא הגיע לכיוון החזה שלי הכניסה את היד מתחת לחולצה והרימה לי את החזייה, צעקתי עליה שלא תיגע בי ככה, אז היא התעצבנה וקראה למאבטחת אחרת ואמרה לה שאני עושה בעיות, המאבטחת השנייה אמרה לי שאם אני אתנגד לבידוק אני לא אכנס לאצטדיון ואני אמרתי לה שאני לא מתנגדת לבידוק אבל להכניס לי יד מתחת לחזייה זה הטרדה”. 

אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

“המאבטחת השנייה אמרה לי שהיא מבקשת רשות לעשות עלי בידוק מחדש, אמרתי לה כל עוד תעשי בידוק הוגן אין בעיה, ושוב היא התחילה לגעת בי מלמטה התחילה לעלות למעלה בגוף ואז משכה לי את הג'ינס ודחפה לי את הכל היד לתחת והכניסה לי אצבע פנימה, צרחתי עליה ודחפתי אותה. רצה אלי שוטרת ותפסה לי את היד לקחה אותי הצידה, זה הרגע שכבר עמדו לי דמעות בגרון הסברתי לה מה שתי המאבטחות עשו לי והיא טענה שאלו הוראת מאופ"א ואם אני עוד פעם אחת אתנגד לבידוק ישאירו אותי מחוץ לאצטדיון ויטפלו בי”.

“השוטרת העבירה אותי בידוק דומה בצד, הרימה לי את החולצה נגעה לי בחזה , נגעה לי בשני האזורים האינטימיים בגופי אך מעל בגדי, פתחה לי את הפאוץ הקטן שהיה עלי לקחה לי את המצית והשפתון לובלו וזרקה לפח ונתנה לי להיכנס. עמדתי בצד וחיכיתי לחברים שלי שיכנסו, זה היה מראה מזעזע, נשים, ילדים, גברים נכים הכניסו להם ידיים לתחתונים נגעו להם באיזורים אינטימיים, נהגו בנו באלימות. לאחר המשחק השאירו אותנו באצטדיון כשעה וכשפתחו לנו את השערים נכנסו שוב לאותו השביל בין שתי שורות השוטרים שהובילו אותנו עד הכניסה למטרו אין יציאה מהשביל מי שמנסה לצאת נהדף באלות”.

תגובת מכבי חיפה לעדויות הקשות על הבידוק הפולשני: "אנו אוספים את העדויות ומתכוונים לפנות לגורמים הרשמיים בנדון. עוד בשלב הבידוק טרם כניסת האוהדים/ות לאצטדיון קיבלנו את העדויות ומיד פנינו למשקיף מטעם אופ"א ולנציג המשטרה הישראלי שסייעו לנו. חשוב לציין כי הקבוצה האורחת אינה חלק מתהליך הבידוק במשחקי חוץ. אנו מצטערים על החוויה הלא פשוטה שעברו אוהדינו ונפנה כאמור לגורמים הרלוונטיים באופ"א".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */