יום ראשון, 29.09.2024 שעה 01:26
ליגת העל 24-25
121-84מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
66-24עירוני טבריה5
53-54הפועל חיפה6
52-34הפועל ב"ש7
48-64מ.ס אשדוד8
49-65הפועל ירושלים9
49-25מכבי פ"ת10
33-44בני סכנין11
38-54מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
24-24הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • 4 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי בני ריינה
  • 2 - 0
  • בית"ר ירושלים
  • הפועל ירושלים
  • 1 - 4
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 29/09, 20:00
  • עירוני טבריה
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 29/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 30/09, 20:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל חדרה
  • שני, 30/09, 20:00
  • מ.ס אשדוד

ולאדן איביץ' מקווה לצרף חלוץ חדש עוד השבוע

מאמן מכבי ת"א רוצה מחליף לפריצה והצהובים ישמחו לסיים את המו"מ על כהן. הסרבי אחרי ה-1:3 על ק"ש: "יחשבו שאני משוגע שאינני מרוצה, יענישו אותנו"

|
קניקובסקי חוגג עם ז'ראלדש, גלוך ויובאנוביץ' (ראובן שוורץ)
קניקובסקי חוגג עם ז'ראלדש, גלוך ויובאנוביץ' (ראובן שוורץ)

מכבי תל אביב נותרה מושלמת בליגת העל אחרי 1:3 אמש (שבת) על עירוני קריית שמונה. גבי קניקובסקי כבש צמד והצטיין, פארפה גויאגון רשם שער בכורה במדים הצהובים, אוסקר גלוך שוב בישל וגם דור פרץ שעלה מהספסל מול הפועל חדרה והבקיע, הפעם עלה מהספסל והוסיף אסיסט. לצד זאת, במועדון לא היו שבעי רצון מהיכולת לאורך רוב שלבי המשחק, כעסו מאוד על אישור השער של איתמר שבירו שלטענתם היה בנבדל ברור ובנוסף, מאוד לא אהבו את ההרחקה של ג'ורג'ה יובאנוביץ', שהפקיר את הקבוצה לקראת המשחק מול מ.ס אשדוד בלי חלוץ. 

אחרי עזיבתו של סטיפה פריצה וכאשר עוד אין שחקני כנף במכבי ת"א, ולאדן איביץ' נותר מוגבל התקפית לקראת המשחק מול אשדוד במחזור הקרוב ויצטרך לראות כיצד הוא פותר את הסוגיה ועם מי הוא משחק לצד ערן זהבי, זאת כאשר הסרבי מורחק והחלוץ הנוסף בסגל הוא דור תורג'מן, שכלל לא היה בסגל למפגש מול ק"ש. איביץ' מבחינתו רוצה כבר לסיים את נושא החיזוק ולצרף שחקנים בעמדות ההתקפה כדי שיהיה לו עומק וייתכן כי גם את הבלם דריק לוקאסן שאיתו נוהלו מגעים מתקדמים בסוף השבוע שעבר אך זה עדיין לא הבשיל לכדי חתימה רשמית. נושא נוסף שמקווים לסיים השבוע הוא את המו"מ עם יונתן כהן כאשר התקווה היא שהוא יעלה על מטוס מאיטליה לישראל בימים הקרובים. 

"אני מקווה שנחתים חלוץ במקום סטיפה פריצה השבוע", אמר איביץ' בנושא הרכש והוסיף: "אלי דסה (שבדרך לדינמו מוסקבה) לא חלק מאיתנו ואני לא רוצה לדבר עליו. התכנית שלי היא למצוא את השחקנים הנכונים שיגיעו לכאן. דיברנו עם כמה שחקנים ששוב היו קרובים להצטרף, אבל ברגע האחרון חלק מהם העדיפו להישאר איפה שהם עכשיו. זה תהליך, אני צריך כמה עמדות וכולם יודעים, זה כבר עניין דחוף. זה לא משהו חדש. אפשר רק לקוות שזה יקרה מהר". 

איביץ' מרוצה (ראובן שוורץ)איביץ' מרוצה (ראובן שוורץ)

איביץ' לא אהב חלקים רבים במשחק וניסה להסביר בסיום כיצד הוא יכול להיות מאוכזב דווקא אחרי עוד ניצחון שלא הוטל בספק בשום רגע: "אנחנו צריכים לעבוד בשני צידי המגרש כקבוצה, לעבוד לפי התכנית הטקטית ולקבל מכל אחד מה שאנחנו מבקשים ממנו כי אנחנו לא יכולים לשחק רק כאשר הכדור אצלנו ברגליים. כן, ניצחנו שלושה משחקים עם מאזן שערים 1:14, אולי אני נראה לכם משוגע, אבל אני מסתכל על העתיד. אנחנו חייבים להיות מציאותיים ולהבין מה הבעיות. אני לא אגיד אותן לכם אלא רק לשחקנים שלי. אנחנו צריכים להתחיל לעבוד כדי לתקן את זה בהקדם. יהיו קבוצות שיענישו אותנו על הבעיות שלנו". 

ולאדן איביץ' (ראובן שוורץ)ולאדן איביץ' (ראובן שוורץ)

איביץ' המשיך: "אולי יגידו שאני משוגע כי הבקענו 14 שערים ואנחנו עם מאזן מושלם. אוקיי, יש לנו שחקנים יצירתיים מקדימה שיודעים לבשל ולהבקיע ואני שמח מאוד שהם אצלנו בקבוצה, אבל כדורגל זה יותר מזה. אם אשים את ליאו מסי לצד 10 שחקנים שלא עושים כלום על הדשא, הם לא יוכלו לנצח את המשחק רק כי מסי איתם. נגד קבוצות רציניות זה לא יעבוד. אנחנו צריכים לקחת אחריות ואני הראשון. אם אני לא אצליח לתקן את הבעיות שראיתי, אז אני הבעיה. אדבר עם השחקנים, אסביר להם מה היה בסדר ומה לא בסדר. כל מי שפה צריך לעבוד לפי ההוראות ומי שלא יעשה את זה, לא ישחק". 

"ראיתי כמה דברים שיכולים בעתיד להיות לרעתנו ואני לא רוצה לאפשר שמצב כזה יקרה", הוסיף הסרבי. "קודם כל צריך לסדר לנו את הראש, להבין מה אנחנו צריכים לעשות בסיטואציות שאנחנו בלי הכדור, איפה אנחנו רוצים לעשות לחץ, מה לעשות כשאנחנו רוצים את הכדור. לפעמים אני מרוצה יותר מ-0:1 מאשר מ-0:6. זה תלוי באיך שיחקנו ואיך עבדנו בזמן המשחק. במשחק האחרון ניצחנו 0:6 ואמרתי לשחקנים שהיינו לא בסדר פה ופה ופה, ושכל זה ירדוף אותנו נגד ק"ש. זה בדיוק מה שקרה. נצטרך לעבוד עכשיו בדרך אחרת". 

קניקובסקי חוגג (ראובן שוורץ)קניקובסקי חוגג (ראובן שוורץ)

מי שהצטיין במשחק היה כמובן קניקובסקי כאשר לצידו מלבד גלוך, בלטו גם אופיר דוידזאדה ואנריק סבוריט שהיו במשחק מצוין, ושחר פיבן שנאלץ לצאת בעקבות פציעה. כובש הצמד היה זה שיצא אח"כ לדבר עם התקשורת ואמר: "בארץ כולם רוצים מספרים, לי חשוב באמת לעזור לקבוצה, לעשות את המטרות שלנו ועמדנו בזה במשחק נגד ק"ש. השבת תמיד בראש שלי וקצת קשה לי עם זה, גם לראות קדימה שכל המשחקים בשבת לי אישית זה כואב אבל צריך להתרכז בכדורגל. אני צריך להיות מקצוען ולשים את זה בצד. לכל שחקן יש בעיות כאלה או אחרות אבל הן צריכות להישאר בצד כשעולים על המגרש". 

על האמירות של איביץ': שלא היה מרוצה, אמר קניקובסקי: "אני מבין למה הוא מתכוון. עבדנו כל השבוע על משהו מסוים. כאשר המאמן רואה שאנחנו לא מיישמים זה בטוח כואב לו. אנחנו צריכים להשתפר כדי לעמוד בציפיות של מכבי ת"א ושלו ואני חושב שנשפר את זה".

קניקובסקי חוגג (ראובן שוורץ)קניקובסקי חוגג (ראובן שוורץ)

הקשר הוסיף על המאבק במרכז המגרש: "אנחנו צריכים לעמוד בלחץ ולעמוד בציפיות. לפני כמה ימים חבר שאל אותי 'מה זה כל הקשרים האלה', ואני עונה שהשנה במכבי אין אגו ואיביץ' עושה את זה בצורה מטורפת. בחדר הלבשה כולם דוחפים ותומכים אחד בשני. ברור שמי שלא משחק מבואס ותמיד רוצה לשחק, זה לגיטימי אבל החדר הלבשה מפרגן לכולם וזה מתכון להצלחה. המטרה בסוף שמכבי תרוץ לכל התארים וזה לא משנה אם אני אשחק או מישהו אחר". 

ההשפעה של ערן זהבי וניר ביטון עליו ועל החבר'ה הצעירים יותר: "זה שערן נוכח בחדר הלבשה, במגרש, גורם לכל אחד להבין שצריך לדחוף את עצמך לקצה כדי לעמוד במה שהוא עושה וזו זכות להיות לצד שחקן כזה. אני חושב שהנוכחות שלו ושל ביטון נותנת לנו תוספת. לראות אותם נותנים 100% בכל אימון, זה דוחף אותך לתת בדיוק כמוהם וגורם לך להבין שאתה לא יכול לעשות פחות. רואים את זה גם על המגרש". 

ולאדן איביץ' ומנחם קורצקי במסע"ת לאחר המשחק

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */