יום שני, 08.07.2024 שעה 15:41
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

רק שיהיה בריא: הכירו את הבלם החדש של חיפה

בטובינסיקה סומן מגיל צעיר מאוד בפ.ס.ז', גדל לצד קימפמבה, ראביו וקומאן והרשים בכל מקום בו היה, אך בעל היסטורית פציעות רחבה ביחס לגילו. פרופיל

|
דילן בטובינסיקה (אינסטגרם)
דילן בטובינסיקה (אינסטגרם)

אחרי לא מעט שמות שעלו מאז עזיבתו של בוגדן פלאניץ’ לשבאב על אהלי מאיחוד האמירויות, מכבי חיפה הודיעה היום (רביעי) רשמית על החתמתו של דילן בטובינסיקה. הצרפתי, שהושאל מפמליקאו הפורטוגלית עד תום העונה עם אופציית רכישה, יצטרך להיכנס לנעליים הגדולות שהותיר אחריו הבלם הסרבי שהצטיין בשנתיים האחרונות. 

בטובינסיקה בן ה-26 הוא בלם צרפתי ממוצא קונגולזי, שהוחתם בין היתר גם מהסיבה ששיתף פעולה עם הבלם הנוסף שאמור לחתום בשורות הירוקים, עבדולאי סק, שצפוי להצטרף גם הוא בקרוב. בטובינסיקה, שממבט קצר על ביצועיו ניתן לגלות כי מדובר בבלם די מהיר, בעל יכולת יציאה טובה קדימה עם הכדור ומשחק ראש מצוין (1.88), גדל במחלקת הנוער של פאריס סן ז’רמן ולא היה רחוק מקריירה בקבוצה הראשונה של אלופת צרפת. 

בטובינסיקה חתם על חוזה מקצועני עם פ.ס.ז’, אותה יפגוש במדי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות, עוד בגיל נוער. הוא גדל לצד שמות גדולים כמו בלם הקבוצה כיום פרסנל קימפמבה, קינגסלי קומאן, אדריאן ראביו, מייק מנאן ומוסא דמבלה. “תמיד הייתי שחקן מוביל בקבוצות הנוער, אפשר לומר שאפילו הייתי כמו מאמן על המגרש”, סיפר בטובינסיקה. “אבל אני חושב שלא היה לי את הפרופיל הנכון וכנראה גם ‘נפלתי’ על זמן לא טוב”. כשדילן מדבר על ‘זמן לא טוב’, הוא מתכוון להשתלטות הקטארים על המועדון, אז היה בן 15, מה שבאופן טבעי דחק החוצה שחקנים צעירים ומוכשרים ממחלקת הנוער, כשהוא היה אחד מהם.

דילן בטובינסיקה ועבדולאי סק (אינסטגרם)דילן בטובינסיקה ועבדולאי סק (אינסטגרם)

במידה מסוימת, הקריירה של דילן הייתה יכולה להיראות אחרת לגמרי לולא החלטתו של אנטרו הנריקה. ב-2017, דילן, שרשם חמש הופעות בנבחרת הצעירה של צרפת, הפנים מהר מאוד כי הסיכוי שיקבל הזדמנות בקבוצה הראשונה של פ.ס.ז’ הוא אפסי ולא היה מוכן לחכות. הוא רצה לעזוב, אך למרות שגרר התעניינות רבה משלל קבוצות בליגה הראשונה והשנייה בצרפת, אותו הנריקה, המנהל המקצועי של קבוצתו דאז, לא היה מוכן לשחרר אותו בשום אופן לשום מועדון אחר במדינה. הנריקה, שעבד בעבר בפורטו, רצה לשלוח את הבלם כבר אז להשאלה בפורטוגל, אך השחקן לא היה מעוניין ובעונת 2017 חתם באנטוורפן הבלגית.

הפתיחה של דילן באנטוורפן הייתה פנטסטית. הוא השתלב מיד כשחקן הרכב והשלים 90 דקות ב-19 משחקים ברציפות מפתיחת העונה, אך אז החל חוסר המזל של השחקן. מכבי חיפה צריכה לקחת בחשבון שהיא מקבלת שחקן עם פוטנציאל אדיר להיות אחד הבלמים הטובים בכדורגל שלנו, אך גם כזה שנעדר לא מעט בגלל פציעות. אחת כזאת השביתה אותו כמעט לאורך כל עונת 2019/20, כשלצערו לא שותף במסע של קבוצתו וליאור רפאלוב לזכייה בגביע הבלגי.

דילן בטובינסיקה (הטוויטר של אנטוורפן)דילן בטובינסיקה (הטוויטר של אנטוורפן)

מהראיונות של דילן עושה רושם כי מבחינת האופי של השחקן, מכבי חיפה הרוויחה. ברק בכר, שצפוי להחזיק בסגל כארבעה בלמים, יצטרך לעשות לא מעט רוטציות לאור המשחקים בליגת האלופות, אך דילן כבר הראה בעבר שהוא יודע לשבת על הספסל כשצריך. “אני לא הטיפוס שבורח”, אמר בזמן שהתאושש מהפציעה ואיבד את מקומו לבלם אחר באנטוורפן. “שחקן אחר החליף אותי במהלך הפציעה והוא עושה עבודה טובה, אעשה הכל כדי לחזור להרכב”. ובכלל, בכל הראיונות דילן נראה אדם חייכן במיוחד, בעל חוש הומור, כזה שצפוי “לעשות שמח” בחדר ההלבשה של האלופה. 

באיחור של ארבע שנים, דילן נענה בסוף לרצונו של אנריקה והגיע לפורטוגל. הוא עזב את אנטוורפן אחרי עונה טובה סה”כ בה רשם 31 הופעות בכל המסגרות והגיע לפמליקאו של איש העסקים הישראלי עידו עופר. במדי הקבוצה הפורטוגלית, דילן רשם בעונה שעברה 26 הופעות בכל המסגרות והיה חלק משמעותי בעונה הנהדרת של הקבוצה הצנועה, שסיימה במקום השמיני בטבלה. 

דילן בטובינסיקה (אינסטגרם)דילן בטובינסיקה (אינסטגרם)

״לעידן היה קשר מיוחד עם דילן, שחשב שלשחק בליגת האלופות זאת הזדמנות מדהימה בשבילו ושהוא יכול לעזור מאוד למכבי חיפה”, מספרים גורמים בפמליקאו על המעבר. בנוסף, אותם גורמים מספרים כי ברגע שהשחקן שמע כי הוא הולך לשחק באצטדיון הקרוי על שמו של סמי עופר ז”ל, אביו של עידן, הוא דחק בקבוצה לשחרר אותו לירוקים. “מאד אהבנו לעבוד עם גל אלברמן מקצועי שקט והכי חשוב ללא הדלפות”, הוסיפו בקבוצה הפורטוגלית. 

מכבי חיפה מקבלת חידה. מצד אחד, שחקן שנראה כמו נכס לחדר ההלבשה, בעל יכולות אתלטיות יוצאות דופן, בטח במושגים של הכדורגל שלנו, עם שליטה טובה בכדור ויכולת טכנית טובה והמון אומץ במשחק שלו, תכונה בה הוא די מזכיר את פלאניץ’. עם העובדה שכבר שיחק בעבר עם עבדולאי סק שצפוי להצטרף גם כן לבטח דחפה לעסקה, אך עדיין, קשה מאוד להתעלם מהעבר הרפואי של דילן, שכולל לא מעט פציעות כאמור. אם הוא יהיה בריא, עושה רושם שהאלופה הרוויחה בלם שיכול לתרום לה המון ובהחלט כזה שמסוגל למלא את מקומו של בוגדן פלאניץ’. משימה לא פשוטה.

דילן בטובינסיקה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)דילן בטובינסיקה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */