בחגיגות ההעפלה לליגת האלופות, מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמר: "הפכנו לקבוצה של המדינה". האמת, אין כמעט אף משחק בו אצטדיון סמי עופר לא הופך לסולד אאוט. מכירת המנויים סולד אאוט, משחקי ליגת העל סולד אאוט, משחקי הגביע סולד אאוט, בשבת בצהריים סולד אאוט, במוקדמות ליגת האלופות באמצע השבוע ובשעת לילה מאוחרת סולד אאוט - כולם רוצים להגיע למשחקים של הקבוצה ויש רק 30 אלף מושבים. הזוי לחשוב שהקיבולת הזו צרה מלהכיל את כולם.
אחרי ההעפלה לליגת האלופות, בימים אלה אנשי מכבי חיפה נמצאים תחת מתקפה של הודעות וטלפונים. אנשים רבים רוצים להשיג כרטיס או מנוי, כדי לראות את ליאו מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה, אבל גם את דולב חזיזה ועומר אצילי מככבים בבמה הגדולה ביותר באירופה. חלק מאנשי המועדון אפילו החליפו את תמונת הפרופיל שלהם בחשבונות הוואטסאפ לתמונה שמעוצבת עם לוגו הקבוצה ובה כתוב: "מצטער אהובים, אין לי כרטיסים/מנויים לליגת האלופות, מיותר לסמס".
מעבר לדרישה לכרטיסים, בעקבות הטירוף סביב הקבוצה תחקיר ONE בדק האם באמת מכבי חיפה הפכה לקבוצה של המדינה? מאיפה מגיעים האוהדים שלה? כמה מנויים ויתרו על חידוש אחרי האליפות האחרונה? כמה עוד נמצאים ברשימת ההמתנה?
מכבי חיפה בימים משוגעים. עוד לפני שעלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות, הקבוצה סיימה את מכירת המנויים שלה כך שכל 21,200 המנויים שהוצעו למכירה נמכרו מראש. מתוך 21,200 אלף בעלי המנויים של מכבי חיפה, כ-2,000 הן נשים.
לפי טווח הגילים של בעלי המנויים, 5% מהמנויים הם ילדים ובני נוער, 27% הם בני 20 עד 30, הרוב שזה 32% מהמנויים הם בגילי 30 עד 40, עוד 21% הם בני 40 עד 50, עוד 9% הם בני 50 עד 60 ו-6% הנותרים הם בני 60 ומעלה.
המנויים של מכבי חיפה מגיעים מכל רחבי הארץ. רוב המנויים הם מאזור חיפה והקריות כאשר 57% מהמנויים באים משם, אבל עוד 43% מהמנויים מגיעים מידי שבוע לאצטדיון סמי עופר מרחבי הארץ. 11% מהמנויים באים מאזור תל אביב והמרכז, 10% מאזור השרון, 10% מהגליל והגולן, 7% מהעמקים והיתר פזורים בדרום ובשאר האזורים במדינה.
למכבי חיפה יש 36 מנויים מאילת, 44 מקריית שמונה, 65 מדימונה, 36 משפרעם, 100 מדליית אל כרמל ועוספיא, 124 מבאר שבע ו-1,012 מתל אביב. כלומר, למכבי חיפה יש אוהדים יהודים וערבים, מפריפריה ומהמרכז, גברים ונשים.
לא פחות מ-98.7% מהמנויים שהיו בעונה שעברה חידשו את המנוי שלהם גם לעונה הנוכחית. מדובר בנתון מדהים שספק אם קרה אי פעם בקבוצת כדורגל ישראלית. רק כ-250 מנויים לא חידשו, רובם מתגייסים טריים לצה"ל ובחלק קטן מהם מדובר באנשים שהלכו לעולמם. זאת אומרת, שבדומה לקבוצות הגדולות של אירופה, מי שלא רכש מנוי כנראה יצטרך לחכות כמה שנים עד שיקבל את הזכות לרכוש מנוי בעקבות כיסא שהתפנה.
במכבי חיפה הכינו רשימת המתנה לעונה הבאה עבור האוהדים שמעוניינים לקנות מנוי - וכרגע יש רשימת המתנה של כ-10,000 איש שמעוניינים במנויים הרגילים ועוד כ-4,000 איש שביקשו להירשם לרשימת ההמתנה ליציע ה-VIP בו מחירי המנויים גבוהים יותר.
אבל זה לא הכול. בנוסף, לאוהדי מכבי חיפה יש מועדון אוהדים מיוחד עם הטבות שנקרא "גרין פלוס", אליו נרשמו על פי ההערכות ברשת מעל 20,000 איש. מדובר בכרטיס חבר מועדון שמאפשר קדימות במכירות הכרטיסים והטבות נוספות בתשלום מראש, בלי קשר לתשלום על המנוי. לאחרונה רק חברי "גרין פלוס" יכולים לרכוש כרטיסים למשחקיה של הקבוצה, כולל במשחקי החוץ, כי בדרך כלל המכירה לא נפתחת לקהל הרחב אלא קודם כל למנויים הקבועים ולחברי "גרין פלוס".
לפי התפלגות רוכשי הכרטיסים, 9% מהקונים הם ילדים, בני נוער וחיילים, 34% מהאוהדים שקונים כרטיס הם בני 20 עד 30, עוד 26% הם בני 30 עד 40, כאשר 19% מהקונים הם בני 40 עד 50 ועוד 12% הם בני 50 ומעלה.
יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה, אמר על כך: "אני לא נכנס לדברים האלה, אנחנו עושים את העבודה ואני שמח שיש הישגים. הלך לנו יפה. הפכנו להיות קבוצה כזאת שהאוהדים של קבוצות אחרות, כאשר שואלים אותם מי הקבוצה השנייה שהם אוהבים, הם אומרים מכבי חיפה".
איציק עובדיה, מנכ"ל מכבי חיפה, אמר בתגובה: "העוגנים המרכזיים במכבי חיפה הם שילוב של קהילתיות וקהילה ייחודית לצד תרבות ארגונית וניהולית איכותית ומובילה. המועדון נמצא בלב ציבור אוהדי הכדורגל בישראל ואנו,שמחים שיותר ויותר אוהדים מתחברים לקבוצה, לערכים, לרוח לאמירה החברתית שלנו. הכדורגל אינו רק משחק, זוהי אחריות גדולה שהמועדון שלנו מייצג בגאווה קהילה של מאות אלפי אוהדים, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, בכל רחבי המדינה, המעניקים רוח גבית בעלת משמעות אדירה ועוצרת נשימה לעשייה הספורטיבית והקהילתית של כולנו".
מנכ"ל הקבוצה הוסיף כי "ההשפעה החיובית על תרבות הספורט בישראל היא חלק מהחזון של נשיא המועדון, יעקב שחר, ובהתאם לכך זה גם תפיסת העבודה במועדון. כולנו עובדים לילות כימים כדי להפוך את החזון למציאות. בסוף אנחנו גם קבוצת כדורגל”.
במכבי חיפה בונים כבר עכשיו על הדור הבא, כאשר בימים אלה מוקם המוזיאון של הקבוצה שייפתח בתוך כשנה וחצי, כאשר על פי התוכנית האסטרטגית השאיפה היא להשריש בנוער ובילדים את הרוח המועדון. בין היתר, במכבי חיפה מתכוונים להביא בתי ספר מכל רחבי ישראל לבקר במוזיאון בחיפה.
מאיפה האוהדים שרוכשים כרטיסים מגיעים למשחקים? ובכן, רוב הקהל שקונה כרטיסים למשחקיה של מכבי חיפה, 55% מהם ליתר דיוק, בכלל לא מגיע מאזור חיפה והקריות. 13% מהאוהדים שרכשו כרטיס לאחרונה באו מאזור תל אביב והמרכז, 12% מאזור השרון, 4% מאזור השפלה ועוד 4% מהדרום.
בהשוואה לנתוני המנויים, יש זינוק חד בקרב האוהדים שרוכשים כרטיסים מדרום הארץ. רק 4% מהמנויים מגיעים מאזור השפלה, הנגב והדרום בכלל - אבל לא פחות מ-8% מרוכשי הכרטיסים מגיעים משם. זאת אומרת, ייתכן כי אותם האוהדים רוצים להגיע למשחקים של הקבוצה באופן קבוע, אבל קשה להם לעשות את הנסיעות לצפון מידי שבוע ולכן הם מגיעים בעיקר למשחקי החוץ הקרובים למקום מגוריהם. או כפי שאמר ברק בכר, מכבי חיפה הפכה לקבוצה שבאים לראות מכל רחבי המדינה.