גידי ליפקין
|
הכתובת הייתה על הקיר: בין אם בהתאחדות לכדורגל רצו לחסוך בכסף ובין אם הייתה פה טעות בהתנהלות של הספק שעובד כל השנים עם ההתאחדות לכדורגל, חברת דיזנהאוז, נבחרת ישראל נכנסה היום (רביעי) למערבולת שאסור היה לה להיכנס אליה.
הגיע הזמן שבהתאחדות יתנו למי שיש הבנה בסיסית בתעופה לטפל בדברים האלה, כי אם היו בודקים ושואלים את מי שצריך, כל הבדיחה הזו ככל הנראה לא הייתה מתרחשת. בהתאחדות לכדורגל יכולים להפיל את הדברים על הספק, אך גם למי שאחראי בהתאחדות יש חלק בכך.
עד לאחרונה, את טיסות הנבחרת היו מבצעות חברות ישראייר וארקיע. בחברת ארקיע אף אמרו הערב: “לא היינו מרוויחים על טיסות הנבחרת, רק מכסים הוצאות. ראינו זאת מתוך שליחות”. אותה חברת דיזנהאוז פנתה לפני כארבעה חודשים לישראייר וארקיע וביקשה הצעות מחיר לגבי הטיסה המורכבת לאלבניה עם איסלנד. מדובר בנסיעה שמראש ידוע שאתה לוקח אליה הרבה מאוד ציוד. בישראייר נתנו את ההצעה, ואז פנו שוב לחברה מדיזנהאוז וביקשו לרדת במחיר. בישראייר אמרו – “נתנו מה שאפשר, וזהו”.
ארקיע גם הגישה הצעה, ואז ביקשו ממנה לרדת עוד במחיר ובסוף החברות הישראליות מצאו את עצמן מחוץ לטיסה. ובמי בחרו? בחברה יוונית עם מטוס אמבראר. גורם תעופתי בכיר אמר ל-ONE בנושא כי “ידוע שמטוס אמבראר שהוא מטוס טוב לטיסות בטווח בינוני, לא יכול לקחת כל כך הרבה ציוד בלי סוף לנסיעה כזו”. ארקיע בעבר הטיסה את הנבחרת לנסיעה בטווח קצר עם מטוס אמבראר ולנסיעה הזו הם הציעו מטוס מסוג איירבוס. גם במקרה הזה, חברת ישראייר הציעה לצורכי הטיסה הזו מטוס מסוג איירבוס. עוד ציין גורם תעופתי: “ידוע שלנבחרת יש ארגזים על ארגזים, ומטוס אמבראר לא בנוי לכך”.
אגב, בטיסת הנבחרת מאלבניה לאיסלנד המטוס אמור לנחות לתדלוק וככה גם בחברה לישראל. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, שהחברה שהוא עומד בראשה כאמור כבר הטיסה בעבר את הנבחרת העלה נקודה מעניינת בנושא: “אני לא מבין מדוע את נבחרת ישראל לא מטיס מוביל ישראלי. זו זכות גדולה להטיס את הנבחרת, וזו גם הזדמנות טובה של החברות הישראליות להתאושש מהקורונה”.
בסופו של דבר, בגלל חיסכון כספי שלא היה נכון במקרה הזה וכל ההתנהלות הלא נכונה, שחקני הנבחרת שילמו מחיר מבחינת ההתנהלות לקראת המשחק החשוב ביום שישי. יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, חייב לעשות ארגון מחדש. יותר מדי מקרים בתקופה כל כך קצרה ודברים שהיו יכולים למנוע אותם אם לא היו מתנהלים בחובבנות”.
נכון, כבר היו תקלות למטוסים, וגם לטיסות של הנבחרת, לא פעם ולא פעמיים בעבר, אך כזה סיפור של עודף משקל שכל בר דעת שיש לו הבנה בענייני תעופה מבין בו – היה אפשר למנוע זאת. מחברת דיזנהאוז לא התקבלה תגובה והיא תובא כאשר תתקבל.