יום שבת, 05.10.2024 שעה 14:39

97.3% הצלחה וההכנסות: מספרי רפאל נדאל

השור ממיורקה הניף את הגביע בצרפת בפעם ה-14 ושמר על מאזן מושלם בגמרים, כולל מאזן מפלצתי של 3:112. וגם: כמה כסף גרף לכיסו מרווחים ומי מעליו?

|
רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)
רפאל נדאל מאושר בסיום (רויטרס)

רפאל נדאל שוב חגג היום (ראשון) ב’פיליפ שאטרייה’ בפאריס והניף את הגביע מספר 14 שלו ברולאן גארוס. אחרי שהאכזבה בשנה שעברה בשלב חצי הגמר, הפעם מלך החימר בן ה-36 שמר על 2/2 בטורנירי הגראנד סלאם של 2020 וחגג את תואר המייג’ור ה-22 בקריירה המאוד מפוארת שלו, אחרי שניצח את קספר רוד בפאריס.

החלוקה הולכת כך – השור ממיורקה הניף 14 פעמים את הגביע בפאריס, עוד ארבעה באליפות ארצות הברית הפתוחה, שניים בווימבלדון ועוד שניים באליפות אוסטרליה, כשאחד מהם כאמור רק לפני כמה חודשים. עד כמה הוא דומיננטי במגרש החימר ברולאן גארוס? שלושה הפסדים בלבד מול לא פחות מ-112 ניצחונות, 97.3% הצלחה ליתר דיוק. מאזן מפלצתי ובלתי נתפס.

ומה בנוגע לרווחים? בזכות הניצחון בגמר בפאריס, נדאל גרף לכיסו סכום של 2.2 מיליון אירו כאשר המפסיד קיבל מחצית מכך. בסך הכול בקריירה, הספרדי זכה בכ-130 מיליון דולר כפרסים. הוא עדיין מתחת לנובאק ג’וקוביץ’, שהכניס בקריירה כ-156 מיליון דולר.

השור ממיורקה גם שמר על מאזן נקי מהפסדים בגמר בפאריס, 14 ניצחונות ב-14 משחקים ובסך הכל המאזן שלו בגמרי גראנד סלאם הוא 30/22, מרשים ביותר. מלבד זאת, לרפא 36 זכיות בטורנירי מאסטרס, שניים פחות מג’וקוביץ’, 92 תארים בסך הכל ו-209 שבועות במקום הראשון, שם לא היה כבר הרבה זמן וכנראה גם שלא יהיה לאור כך שעונת הדשא מתקרבת, ושם מלך החימר ינוח. המאזן של נדאל ב-2022 הוא 30 ניצחונות מול שלושה הפסדים.

והיה גם צד מפסיד, שראוי להרבה מחמאות על הדרך שעשה השנה בפאריס. קספר רוד, הכוכב העולה מאוסלו, רשם את הישג בקריירה עם הגעה לגמר גראנד סלאם ראשון, כשהוא גם הנורבגי הראשון לעשות זאת. המדורג שמיני בעולם, שהפך בשנה האחרונה לאחד משחקני החימר הטובים בעולם, עוד יזכה בלא מעט תארים בהמשך הקריירה, ובעיקר על המשטח האדום.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */