יום רביעי, 26.06.2024 שעה 22:48
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

בגלל הפארסה: בני סכנין נקנסה ב-250,000 ש"ח

בעקבות ההתנהלות החובבנית של הקבוצה שגרמה לביטול המשחק מול מכבי חיפה, מנהלת הליגות קנסה אותה בסכום חסר תקדים. כלפון: "יריקה בפרצוף האוהדים"

|
אוהדי מכבי חיפה חוסמים את הצומת מחוץ למושבה (אסי ממן)
אוהדי מכבי חיפה חוסמים את הצומת מחוץ למושבה (אסי ממן)

בעקבות ההתנהלות החובבנית וחסרת האחריות של בני סכנין, שלא דאגה למספיק אבטחה למשחק שלה מול מכבי חיפה באצטדיון שלמה ביטוח וגרמה לביטולו, מנהלת הליגות הודיעה היום (שלישי) על קנס חסר תקדים לקבוצה מהמגזר בגובה לא פחות מ-250,000 שקלים, כשבנוסף עצרה את העברת הכספים למועדון.

כזכור, סכנין דאגה רק למחצית מכמות הסדרנים הנדרשת ובמשטרה לא היו מוכנים לקחת סיכונים ושלחו אלפי אוהדים מאוכזבים הביתה, ממה שאמור היה להיות משחק ההכתרה של הירוקים. לקנס הגבוה אין כל קשר להעמדה לדין בהתאחדות לכדורגל והעונש שיגיע לקבוצה משם. נראה שזאת רק ההתחלה. במועדון הגיבו: “את דברנו נציג בפני הגופים והאנשים המוסמכים, אנחנו לא מעוניינים שהשיח מול המנהלת יהיה דרך התקשורת”.

במכתבו של יו”ר המנהלת ארז כלפון לסכנין נכתב כי: “המשחק בוטל עקב היערכות רשלנית, לקויה וחובבנית מצדכם. לצערנו אין המדובר ב"תקלה" או בחוסר תשומת לב רגעי אלא בדפוס פעולה עקבי, מזלזל ולא מקצועי מתוך ראייה קצרת טווח, רצון להגדיל הכנסות (בין היתר על חשבון בטחון האוהדים ורווחתם) ותפיסה לקויה של בעלי התפקידים את מחויבויותיהם ותוך ביזוי כלפי הכדורגל הישראלי, הגופים המנהלים אותו ומעל הכל תוך פגיעה חמורה באוהדי הכדורגל הישראלי.

ארז כלפון (חגי מיכאלי)ארז כלפון (חגי מיכאלי)

אנו סבורים כי אין צורך להרחיב היריעה אודות היקף הנזק אשר נגרם למנהלת, לאוהדים, למכבי חיפה ואוהדיו המסורים ולגורמים רבים נוספים כתוצאה מהתנהלותכם וכמובן לנזק התדמיתי האדיר אותו המועדון גרם (שוב) לכדורגל הישראלי. ביטול המשחק מהווה אירוע מחפיר ומביש בתולדות הכדורגל והמנהלת, לא פחות מיריקה בפרצופם של מליוני אוהדי כדורגל ואלפי אוהדי מכבי חיפה, אשר יצאו ממקומות העבודה ובאו עם נשיהם וילדיהם, תוך השקעת משאבים זמן וכסף, בכדי לחגוג אליפות עם קבוצתם ובמקום זאת חוו מפח נפש ואכזבה רבה.

מובן כי אין בכוונתנו לעבור על כך לסדר היום. לאור האמור לעיל, ונוכח הנזקים האדירים אשר נגרמו ויגרמו למנהלת ומי מטעמה, החלטתי בשלב זה על קיזוז סך של 250,000 ש”ח מהסכומים המגיעים למועדון מהמנהלת; בנוסף הנחיתי על עצירת כל העברת כספים למועדון עד לבירור מלוא הנזקים כמו גם להחזר כספי מלא לאוהדים שרכשו כרטיסים במיטב כספם. אין באמור במכתבי זה או במה שלא נאמר בו בכדי למצות את זכויות המנהלת או לגרוע מהן”.

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

בהמשך פנה כלפון במכתב רשמי גם לתובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף, בבקשה להעניש את סכנין בחומרה: “לצערנו אין צורך בסקירה היסטורית של מחדלי המועדון בשנים האחרונות ודי להביט בעונת המשחקים הנוכחית, בכדי להתרשם מרמת הזלזול והרשלנות בה מתנהל המועדון. כך - בחודש ספטמבר משחק המועדון מול הפועל באר שבע נפתח בשעה ורבע איחור (תוך פגיעה קשה בצופים, בזכיין השידור ובנותני החסות) עקב התקנת שילוט, וסירוב להסירו, בניגוד להנחיות משטרת ישראל.

בסוף חודש נובמבר הכניס המועדון מעל אלף אוהדים מעל המותר על פי דין ליציע - ללא רישוי – כאשר רק בנס נמנע אסון בנפש; בעקבות זאת נסגר האצטדיון על ידי משרד הכלכלה ומשטרת ישראל. לאחר סגירת האצטדיון, משך שבועות רבים, איחר המועדון פעם אחר פעם בתיאומי אצטדיון במשחקים אותם נאלץ לארח מחוץ למגרשו הביתי. באחד המקרים אושר המגרש פחות מ-24 שעות לפני קיומו, כ פסע לפני ביטולו, בהתערבות המנהלת ובמידה לא מבוטלת של מזל.

בעוד לאף מועדון מקצועני אחר לא נרשמה ולו תקלה אחת מעין זו המועדון צבר עוד ועוד תקלות ובעיות אך הפעם נראה כי עלה בידיו המועדון להגיע ל"הישג" ייחודי וחד פעמי של ביטול משחק זמן קצר לפני תחילתו. כידוע, עונש הרדיוס אשר הוטל על המועדון נקבע כך שיחול בפועל בתחילת עונת המשחקים הבאה אך המועדון הוא שביקש מיוזמתו ומשיקוליו הוא לקיים עתה את משחק הרדיוס במשחק הכתרה בעל "חתימה גבוהה" ככל הנראה מתוך ציפייה להכנסות גבוהות ומבלי שנערך כנדרש למשחק זה. 

מוחמד אבו יונס (ראובן שוורץ)מוחמד אבו יונס (ראובן שוורץ)

בימים האחרונים, משטרת ישראל פנתה אל המועדון מספר פעמים והתריעה בפניו כי אינו עומד בדרישות האבטחה ומשכך לא יתאפשר קיום המשחק. משנודע על כך למנהלת היא התריעה בפני המועדון על משמעויות הדבר וניסתה לסייע בידיו, במידת יכולתה, בהיערכות למשחק. יום לפני המשחק בשעה 16:00 התקבל מכתב מטעם הנהלת המועדון בו צוין כי עניין המאבטחים יוסדר "בחצי השעה הקרובה" יחד עם שאר הנושאים הדורשים טיפול מצד משטרת ישראל.

לתדהמתנו הרבה, ביום המשחק - לאחר הגעת אלפי אוהדים, התייצבות ניידות השידור, הצוותים מקצועיים, השופטים והשחקנים נתברר כי חרף התחייבויותיו המועדון לא הצליח להעמיד את סד"כ האבטחה לו התחייב מה שהוביל לביטול המשחק על ידי משטרת ישראל. התכתובות הרלוונטיות מצורפות למכתבי זה. אנו סבורים כי אין צורך להרחיב אודות הנזק האדיר שנגרם לכל המעורבים כתוצאה מהתנהלות זו: לאלפי האוהדים שהקדישו מזמנם ומכספם והגיעו למגרש, למאות האלפים שהמתינו לצפייה במשחק בטלוויזיה, לנותני החסות, המועצה להסדר ההימורים בספורט - אשר כללה את המשחק בטפסיה, זכייני השידור אשר נערכו למשחק וכמובן לנזק התדמיתי האדיר אותו המועדון גרם (שוב) לכדורגל הישראלי.

ביטול המשחק מהווה אירוע מחפיר ומביש בתולדות הכדורגל והמנהלת, לא פחות מיריקה בפרצופם של מליוני אוהדי כדו רגל ואלפי אוהדי מכבי חיפה, אשר יצאו ממקומות העבודה ובאו עם נשיהם וילדיהם, תוך השקעת משאבים זמן וכסף, בכדי לחגוג אליפות עם קבוצתם ובמקום זאת חוו מפח נפש ואכזבה רבה. הנזקים הכלכליים, התדמיתיים והספורטיביים אשר נגרמו כתוצאה מהתנהלות זו מחייבים תגובה וענישה חריפה בחומרתה ואנו בטוחים כי תפעל למצות את מלוא חומרת הדין מול המועדון”, סיכם.

בלאגן וחגיגות סביב האוטובוס של מכבי חיפה
אסור לפספס
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
נגןלא להאמין: הסינית שמשגעת את העולם! בת 17, מתנשאת לגו
סין גאה להציג: כדורסלנית בת 17 בגובה 220
נגןבאים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
באים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
נגןמסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
מסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */