יום שישי, 05.07.2024 שעה 05:11

"באחריות, קורס ברמה הזאת לא היה בארץ בעבר"

זנדברג אחרי שקיבל את תעודת הפרו: "בטוח שכל מי שהיה פה רכש כלים שישמשו אותו בעתיד". בין שאר המסיימים: ניר ברקוביץ', בניון, בוקסנבאום וברדה

|
מיכאל זנדברג מקבל תעודת פרו (שחר גרוס)
מיכאל זנדברג מקבל תעודת פרו (שחר גרוס)

שחקני עבר רבים בכדורגל הישראלי עושים הסבה מבורכת לתפקיד המאמן, וללא ספק רבים מהם צפויים לקבל תפקיד מרכזי, כשחלקם אף מאמנים בליגת העל כבר היום. היום (ראשון) התקיים בתא הכבוד באצטדיון רמת גן טקס חלוקת תעודות הפרו לבוגרי הקורס האחרון.

מדובר ביוסי בניון, אליניב ברדה, ברק יצחקי, גל אלברמן, עומר בוקסנבאום, דני בונדר, אליעזר בן אהרון, מיכאל זנדברג, גל כהן, עידן שום, משה אוחיון, רן אליאס, אלי לוי, קלמי סבן, ניר ברקוביץ' ודני בונדר. קורס הפרו הבא צפוי להיפתח באוקטובר ומי שירכזו את הקורס הבא יהיה ילה חוס.

מיכאל זנדברג אמר לאחר סיום הקורס: “אני אומר באחריות שקורס ברמה הזאת לא היה פה, היו גם חילוקי דעות וטעויות, אבל רכשנו פה כלים והיו פה תכנים שלא היו באף קורס אחר בארץ. מה שזה דרש מאיתנו גרם לנו להעמיק בנושאים וזה שיפר אותנו. אני לקחתי המון דברים בקריירה הקצרה שלי ואני בטוח שכל מי שייצא מפה רכש כלים ודברים שישמשו אותו בעתיד. אני רוצה לומר תודה לווילי וכל האנשים שליוו את הקורס מההתאחדות ומההדרכה, וכמובן תודה לחברים שלי שאני מאחל להם המון הצלחה. הם תרמו את כל הויכוחים והדיונים שעלו במהלך הקורס”. 

מיכאל זנדברג (רדאד ג'בארה)מיכאל זנדברג (רדאד ג'בארה)

ווילי רוטנשטיינר, אחד ממעבירי הקורס, שלא היה נוכח: “דבר ראשון אני חייב להתנצל שלא יכולתי להגיע לאירוע. אתם יכולים להיות גאים בעצמכם, הגעתם לרמה הכי גבוהה שאפשר באימון כדורגל. לדוגמה הייתי בחצי הגמר של הליגה האירופית של פרנקפורט, לה יש מאמן אוסטרי והוא השתמש באותם עקרונות שלימדנו בקורס ועלה לגמר. יש לכם את הכלים להצליח ברמה הבינלאומית, אתם חייבים להאמין בעצמכם, ולהיות עם ביטחון עצמי, כל מה שתאמינו בו יצליח. תזכרו לעבוד קשה, 95 אחוז מההצלחה זה עבודה קשה. זה תהליך למידה ארוך, אתם חייבים להמשיך ללמוד. לבסוף, אני מאחל לכם ולמשפחותיכם הרבה הצלחה בכדורגל המקצועני. אני גאה בכם ומקווה שאוכל לפגוש אתכם ברמה הגבוה של הכדורגל, כל טוב”.

ווילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)ווילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)

ילה חוס: “מקווה שבסיום הקורס הבא אדבר עברית. קודם כל אני רוצה לברך את כל המסיימים. אתם צריכים לשפר את עצמיכם בלהיות מוקפים בסביבה של אנשים טובים. אנחנו צריכים אנשים שמדברים את אותה שפת כדורגל המתפתח. כמאמן מקצועי צריך ללמוד כל יום, יש לנו מאמנים טובים. כל הממאנים שהגיעו לגמרים האירופים גם נכשלו בעבר, הם נפלו וקמו. אני מאחל לכם מסע נהדר. אם אתם רוצים להפוך למאמן טובים זה קשור גם למנהיגות, חזון טוב ולאסוף את הצוות המתאים כדי להשיג את המטרות שלכם. לפעמים תצטרכו לקחת החלטות קשות. אני מאחל לכם את כל ההצלחה במסע שלכם – אנחנו הכדורגל הישראלי, אנחנו נגדל ונפתח אותו, גם אם זה בנבחרת וגם אם בקבוצה, ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלי”.

יילה חוס (רדאד ג'בארה)יילה חוס (רדאד ג'בארה)

אורן חסון, יו”ר ההתאחדות: “מצטרף לברכות ואני שמח ומתרגש להיות כאן. כשאני הגעתי להתאחדות אמרתי שעל מנת שנתפתח, הבסיס, כמו בכל דבר, הוא הכשרת המאמנים, בדיוק כמו בצבא ובמערכת החינוך. אין לי ספק שהיכולת לשנות ולהצליח קשורה להכשרת המאמנים. כפי שכל אחד מכם זוכר את המאמן שהכי השפיע עליו, גם מקצועית ובגם חינוכית. הרמה הגבוהה של הקורס משקפת את כל המהפך עשינו. ווילי וילה חוס הם ברמה הגבוהה ביותר, גם הצוות הישראלי לימד בצורה טובה מאוד ואני רוצה לברך את כולם. הקורס לא היה פשוט, והיינו צריכים להעביר הרבה בזום, אבל אני שמח שלמרות העיכובים הגענו לקו הגמר. אני חושב שעצם זה שלא התפשרנו בקורס, מראה את השאיפה שלנו למקצוענות”. 

“זה נכון שהגעתם לדרגה הגבוהה ביותר שיש בעולם לאימון, אבל הלימוד אף פעם לא מסתיים, מאחל לכם להיות סקרנים, ושתרצו להשתפר וללמוד עוד על מנת להצליח. כמו שאתם יודעים, הגדלנו בהתאחדות את צוות המאמנים ובנינו את הסגל שאנחנו חושבים שצריך להצעיד את הפעילות של ההתאחדות, בין אם זה בנבחרות ובין אם במרכזי האקדמיה. אני אשמח שחלקכם ישתלב בתפקידים בהתאחדות בעתיד. אני פונה לילה חוס בבקשה לראות גם חניכות שיסיימו את הקורס הבא כבוגרות ומאמנות בכדורגל הישראלי. אני רוצה להודות לכל מי שסייע בקורס ורוצה לראות אתכם מצליחים”, המשיך.

אורן חסון (חגי מיכאלי)אורן חסון (חגי מיכאלי)

גילי לנדאו: “ווילי רוטנשטיינר, רכז הקורס, התחיל בשנת 2020 והציב סטנדרטים גבוהים, אני אישית עברתי אותו. גאים בכם מאוד שאתם פה איתנו כדי לקבל את התעודות. הקורס הציב לנו אתגרים מאוד גבוהים, מעבר לקורונה. זה הזמן להודות לכל מי שלקח חלק בקורס”.

יוסי שרעבי: “אני חווה את עולם הכדורגל האופן אינטנסיבי בשנה האחרונה. גיליתי שהענף הזה זה מקצוע וכמו בכל מקצוע, צריך להשקיע. היום זה מדע. זה לא החובבנות של פעם. אם ישראל רוצה להצליח היא צריכה סטנדרטים גבוהים. יש לכם מידה מסוימת של אחראיות היום. אתם צריכים לעשות שינוי בכדורגל הישראלי ולשים אותנו במקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם, ומתקשים לעשות זאת. לעולם לא נגיע אליהם אם לא יהיו לנו כאן מאמנים טובים, אם לא תהיה כאן מקצוענות ברמה גבוהה, לא יהיו פה סטנדרטים. מי שמביא תא הסטנדרטים האלה זה אתם. ראיתי שווילי בחר להראות את אלכס פרגוסון פופ גוואדיולה, אלה מאמנים של הדור החדש, לא הישן. לא מאמנים של תן וקח. אלו מאמנים ששחקנים מתאבדים בשבילם כי הם יודעים לגעת בשחקנים ולהוציא צהם את ה-150 אחוז וליצור מחויבות ולייצר סטנדרטים, בעיניי, אלו המאמנים של הדור החדש”.

בניון, ברדה, ועוד מקבלים תעודות קורס פרו
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */