יום שבת, 29.06.2024 שעה 18:49
ליגה לאומית 24-25
00-00בני יהודה1
00-00הפועל א.א. פאחם2
00-00הפועל כפ"ס3
00-00הפועל כפר שלם4
00-00הפועל נוף הגליל5
00-00הפועל ניר רמה"ש6
00-00הפועל עכו7
00-00הפועל עפולה8
00-00הפועל פ"ת9
00-00הפועל ר"ג10
00-00הפועל ראשל"צ11
00-00הפועל רעננה12
00-00הפועל ת"א13
00-00מ.ס כפר קאסם14
00-00מכבי הרצליה15
00-00מכבי יפו16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל כפ"ס
  • מכבי יפו
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל עפולה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל עכו
  • בני יהודה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • מ.ס כפר קאסם
  • הפועל ראשל"צ
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל ניר רמה"ש
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל כפר שלם
  • הפועל רעננה
  • חמישי, 22/08, 00:00
  • הפועל נוף הגליל

אזברגה: בני יהודה זה משחק עונה על החיים שלנו

מאמן כפר קאסם מתכונן למשחק הגורלי במאבק על ליגת העל: "לא רוצים ליפול כמו ריינה לאותה מלכודת". ויזינגר: "בכר המודל לחיקוי, הכי קרוב לאירופה"

|
סלימאן אזברגה (שחר גרוס)
סלימאן אזברגה (שחר גרוס)

הליגה הלאומית מתקרבת לסיום. בתחתית, הפועל עכו, עירוני ראשל"צ והפועל רעננה יאבקו עד הרגע האחרון על ההישארות, כשבצמרת, מ.ס כפר קאסם הפכה למנצחת הגדולה של המחזור עם ניצחון 0:3 באצטדיון שלמה ביטוח על הפועל פ"ת והתקרבה משמעותית להעפלה לליגת העל.

סלימאן אזברגה, שעומד על מאזן של שבע נקודות מתוך תשע מאז הגיע לקבוצה, נמצא דרך להעפלה היסטורית לליגת העל, כשרגע לפני המשחק מול בני יהודה ביום שישי, הוא התראיין למדור "לאומית במוקד".

סלימאן, מה עבד לכם מול הפועל פ"ת?
"מה עבד לנו? הלב. הלב שלנו עבד וכשהלב עובד הגוף מתפקד, כשהגוף מתפקד, יוצאים דברים חיוביים בעזרת הבורא והשחקנים. השחקנים הבינו שרק במלחמה, באחדות ובהקרבה ננצח גם משחקים קשים".

סלימאן אזברגה (רדאד ג'בארה)סלימאן אזברגה (רדאד ג'בארה)

הגעתם אל מול כל הקהל של הפועל פ"ת.
"התכוננו גם לקהל הזה, אני מחמיא מאוד לאוהדים של הפועל פ"ת על הכמות שהם הצליחו להביא. כל קבוצה בליגת העל הייתה שמחה לכמות כזו. יש קומץ קטן שקילל אותי, אבל זה טבעי בכדורגל. הגענו מוכנים, למדנו אותם ואת נקודות הכוח והתורפה שלהם. עשינו את מה שמוטל עלינו".

ביום שישי אתם פוגשים את בני יהודה ותוכלו להבטיח עלייה.
"זה המשחק שהוא הכי מוקש מבחינתי ואני יכול להגיד לך שמשחק העונה הוא נגד בני יהודה. אתה בא לשחק נגד קבוצה ללא עניין בליגה, שאין לה מה להפסיד חוץ מלעזור לקבוצות אחרות. נצטרך להתכונן יותר קשה מאשר לשלושת המשחקים הקודמים שלי. עובדה שהם ניצחו את ריינה ואנחנו לא רוצים ליפול למלכודת הזאת. אנחנו צריכים לדמיין שזה משחק של החיים שלנו, על ההישארות ולא על העלייה. השחקנים קיבלו ממני מסר שזה משחק הישארות ולא עלייה. אני מכבד ומעריך את בני יהודה, מדובר בקבוצה טובה. המיקום שלה משקר אבל קרו שם סיטואציות שלא אכנס לשם".

שחקני מ.ס כפר קאסם חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מ.ס כפר קאסם חוגגים (רדאד ג'בארה)

האמנת שתצליח להשיג שבע נקודות מתוך תשע אפשריות?
"יותר מכך, ציפיתי לקחת 9 מ-9. זה שהתפקשש לנו המשחק נגד נס ציונה זה משהו אחר. היינו יותר טובים, במיוחד במחצית השנייה. השופטים עושים עבודה יפה, אבל הפנדל שקיבלנו לא היה ממש צריך להישרק. אבל זה היופי בכדורגל, שדברים לא צפויים קורים".

בוא נחזור לרגע שאתה חוזר לכפר קאסם, מה ידעת שאתה צריך לשנות?
"באתי למועדון בזמן שהיה לי זמן קצר מאוד, הייתי צריך לקלוע בדיוק ולא לטעות. היה חשוב לעבוד מנטלית ופסיכולוגית כי בזמן כזה אין הרבה זמן ללמד כדורגל. יש סגל אדיר בכפר קאסם, יש קבוצה טובה שבכל עמדה מתחרים שני שחקנים. יש תחרות בריאה, השחקנים נקלעו לנפילת מתח ואובדן ביטחון ולמומנטום שלילי. היה לי מאוד חשוב לעבוד על האלמנטים האלה, להעיר אותם מחדש. שיבינו שכשאתה רוצה את הלחם זה לא כמו שאתה רוצה את הקצפת. אם תילחם על הלחם תשרוד בחיים, אם תילחם על הקצפת המצב יהיה קשה יותר".

שחקני מ.ס כפר קאסם חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מ.ס כפר קאסם חוגגים (רדאד ג'בארה)

אתה יכול להבין למה אנשים הופתעו מהמינוי שלך? נעלמת.
"אני לא נעלמתי, הייתי בקשרים עם קבוצות והיו לי כמה משאים ומתנים שלא נסגרו מסיבות אישיות שלי. אם לי יש בקשות שהקבוצות לא יכולות להתמודד איתן, אז אני לא חותם. אחת הסיבות שנעלמתי הייתה פטירתו של אחי ז"ל. הכיף מהכדורגל קצת נעלם לי. אני בטוח שאחי ז"ל מתפלל מלמעלה למעני ולמען הקבוצה,  אני מאמן שאני אגשים לו את החלום שהוא רצה – לעלות ליגה. זה לא יהיה עם בני לוד, אבל הוא ישמח שאח שלו יעלה גם עם קבוצה אחרת".

מה עושים כדי לא ליפול מנטלית שוב?
"צריך שקט נפשי, אסור להתקרב לתקשורת ולשמוע סיפורים מבחוץ. להתרכז נטו במה שדורש המאמן ולהתרכז בעבודה הקשה. אם אני אופטימי? אני לא יודע מה אלוהים רשם בחוברת שלי ועל המצח שלי, אדע את זה תוך עשרה ימים. יבוא היום ותבוא הדקה שאדע. בחוברת שלי רשום מה העתיד שלי, כולי תקווה שבכותרות שלי יש שמחה".

סלימן אזברגה (רדאד ג'בארה)סלימן אזברגה (רדאד ג'בארה)

במעבר חד – בתחתית, מי שקרובה לעשות את מה שנראה כבלתי ייאמן עד לפני מספר חודשים היא הפועל עפולה. המאמן שחר ויזינגר, שהחל את העונה כמאמן ראשי ובהמשך חזר אליה, הצליח להשיג מאזן של 29 נקודות מתוך 48 אפשריות ולהצעיד אותה לחוף מבטחים. ויזינגר, אחיו של גיא ויזינגר, מאמן השוערים של מכבי חיפה, מצליח על אף גילו הצעיר (26).

פתחת את העונה כמאמן ראשי זמני, מה הצלחת להביא שונה בקדנציה השנייה?
"תשמע, כשאתה מאמן זמני זה מאוד שונה. אתה יודע שבסופו של דבר מחפשים מאמן ועולים שמות כאלה ואחרים אז אתה מבין שיגיע מאמן ולא הכול על הכתפיים שלך ואתה מוביל את הדרך. גם בתחילת השנה, במחזורים הראשונים שהתוצאות היו פחות טובות, שיחקנו כדורגל מצוין. היו לנו פציעות וחוסר מזל, הקבוצה כיום היא מאוד שונה".

שחר ויזינגר (עמרי שטיין)שחר ויזינגר (עמרי שטיין)

לא פתחת לקחת את הקבוצה במצב שהיא הייתה?
"למען האמת, מאוד האמנתי בקבוצה והיה לי הרבה יותר קל כי אני מכיר חלק מהשחקנים עוד ממכבי חיפה. אמרתי לשחקנים שהיינו במקום האחרון ומרחק גדול מהישארות, שאנחנו מפסיקים להסתכל על הטבלה ועל קבוצות אחרות. שאנחנו מתחילים לנצח ומעכשיו מתחברים ל-DNA של המקום. ללחוץ גבוה, לשחק כדורגל, לבנות תבניות התקפה. התחלנו לייצר רצף של ניצחונות ולשחק כדורגל".

שאתה אומר שהאמנת, מה חשבת? שאין לך מה להפסיד או שאתה יכול להרוויח?
"האופציה השנייה. כן יש לי מה להפסיד: אני מאמן צעיר ששואף הכי גבוה שיש וכל היום רוצה ללמוד ולהתקדם. לשמחתי ליוויתי במכבי חיפה את ברק בכר, הייתי עוזר המאמן של בני לם שהוא מאמן מצליח. למדתי מהמאמנים הכי טובים ובסופו של דבר האמנתי כי באמת ידעתי שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. מה להפסיד היה לי והמון".

בני לם (עמרי שטיין)בני לם (עמרי שטיין)

מה למדת מברק?
”שאבתי את האישיות שלו, איך שהוא מנהל את הדברים ואת המשחק. גם השנה עם בני נתנה לי דברים שאקח לעד כמאמן ואני יכול להגיד לך שבתחילת הדרך מי שבאמת שם אותי כמאמן היה אברהם אבוקרט, ככה שבאמת יצא לי ללמוד מאגדות עבר. השנה שעברה במכבי חיפה בנוער עם בני ואיציק עובדיה נתנה לי למידה והתפתחות ענקית”.

מה באמת השינוי שהבאת?
"אני לא קוסם וזה ברור. עבדנו בצוות וזו לא רק ההצלחה שלי, זה נעשה בשיתוף פעולה עם מאור בורג. אני בחור צעיר שרוצה ללמוד ולהצליח אבל שוב, הבאתי את ה-DNA של השחקנים ושל המועדון. אגב, באותה סיטואציה שמעתי משפטים כמו: ‘לא תצליחו להישאר עם הכדורגל היפה והנאיבי הזה בליגה’. לא הקשבתי לזה והאמנתי בדרך הזאת, שהיא זאת שתשאיר אותנו בליגה".

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

זה לא מוזר לך לאמן שחקנים שמחלקם אתה צעיר יותר?
"למען האמת, לא. מאור כל הזמן צוחק עליי שאני אמנם בן 26, אבל אני חי כמו זקן בן 40. זה אופי של בן אדם, בגרות ובשלות. הגיל הוא באמת רק מספר כי בסוף אתה מביא את האופי שלך למגרש, האימונים והאסיפות שלך. זה בסוף איך אתה בא לידי ביטוי מבחינת הבשלות והאופי שלך”.

יכולת להבין את מי שהיה מופתע מהבחירה בך?
"ברור, חובת ההוכחה הייתה עליי. כל הזמן ידברו ויגידו ואנשים תמיד ירימו גבה כי אני מאמן צעיר אבל הייתי צריך להוכיח".

שחר ויזינגר (עמרי שטיין)שחר ויזינגר (עמרי שטיין)

מי המודל שלך?
”שוב אגיע לברק בכר. מבחינתי הוא בישראל המודל הכי אירופאי שיש לנו בכדורגל. לא רק מבחינת התוצאות שהוא משיג, אלא הדרך, הפאסון והבן אדם שהוא. מה שהוא עשה בכדורגל, אין לזה אח ורע. מכולם אני לומד – אם מברק לקחתי דברים מסוימים, גם מבני לקחתי דברים אחרים כמו הקצב, האינטנסיביות והרגשת השחקנים. מכל אחד אני לומד ומתפתח, אפילו בדברים הכי קטנים".

מה התוכניות שלך הלאה?
"קודם כל נצטרך לסיים את העבודה רשמית. לאחר מכן, על ידי עבודה קשה וצניעות, השמיים הם הגבול. אני רוצה להתפתח ולהצליח ולהתקדם לאט לאט למקומות הכי גבוהים. אני עובד תחת גל אלברמן ומאור בורג. זו זכות עבורי לעבוד תחת גל וללמוד דברים טובים".

ברק בכר (שחר גרוס)ברק בכר (שחר גרוס)

ובשנה הבאה?
"ברור שמעניין אותי להיות מאמן ראשי, אבל אני לא פוסל כלום. אני יכול להגיד לך שנשארתי בעפולה גם כשקיבלתי שתי הצעות מליגת העל להיות עוזר מאמן במשך התקופה הקשה. כרגע טוב לי איפה שאני נמצא ואשקול כל פנייה שתהיה. כשאתה פה ברור שאתה רוצה להיות מאמן ראשי, אבל אין לי שום אגו".

מי האח הבכיר? גיא או אתה?
"אח שלי. יש בינינו קשר מאוד מיוחד. למדתי ממנו המון, אנחנו מדברים שלוש או ארבע פעמים ביום בכל יום. במוסר העבודה שלו, הוא מודל לחיקוי בעיניי. אני מאוד גאה בו ומעריך את מה שהוא עשה ועושה, הוא מודל לחיקוי עצום בשבילי".

גיא ויזינגר (עמרי שטיין)גיא ויזינגר (עמרי שטיין)

ספר על שיתוף הפעולה עם מאור בורג ויובל שוואט
קודם כל מאור הוא האחראי על פרויקט שיתוף הפעולה עם מכבי חיפה מטעמם. מאז שקיבלתי את תפקיד המאמן הראשי הוא עוזר לי בכל דבר אפשרי. הוא איש הסוד שלי ולפעמים אנחנו מנתחים יריבות בשתיים בלילה. הוא הסקאוט של מכבי חיפה ועובד תחת גל אלברמן. יש לו הרבה זכויות במה שקורה במכבי חיפה כיום. גם גל ויזהר שעובדים תחת גל עוזרים לנו מאוד וכך גם כחל שמנתח את היריבות.

יובל שוואט המנהל המקצועי יושב בספסל לפי בקשה שלי כי אין לי עוזר מאמן כרגע ואני רציתי לשמוע את דעתו. הוא מאוד קרוב לשחקנים ומאוד מכבדים אותו. יש גם את אריק שמואלי וג'ורדן סעדה מאמן הכושר. שיתוף הפעולה המשולש? זה הכדורגל של היום. יושבים סביב שולחן ומנתחים. כל אחד אומר את דעתו ובסוף מקבלים החלטה. ברור שבסוף ההחלטה היא שלי כמאמן".

גל אלברמן (עמרי שטיין)גל אלברמן (עמרי שטיין)

שיתוף הפעולה בין מכבי חיפה לעפולה עושה טוב לעפולה?
"חד משמעית כן, אנחנו מתנהלים כמו מועדון מקצועני לכל דבר. יש לנו את מחזיק תיק הספורט שלומי אלבז שנותן את כל התנאים הכי טובים שיש. להפועל עפולה יש את התנאים הכי טובים בלאומית ביחד עם שמעון פרי המנכ"ל. שיתוף הפעולה הזה הביא איתו המון צעירים שירכיבו את הפאזל של צמרת הכדורגל הישראלי בעוד כמה שנים. עפולה יוצאת נשכרת כי זה לא דבר של מה בכך לקבל שחקנים מושאלים שהם ממחלקת הנוער הכי טובה בארץ. אין סיבה ששיתוף הפעולה הזה לא ימשיך".

יש העדפה לשחקני מכבי חיפה?
"ממש לא, אנחנו שופטים את כל שחקני הסגל על פי היכולת המקצועית. כשאני בוחר הרכב אני לא מסתכל מי שחקן מכבי חיפה ומי לא. אנחנו מנהלים את הסגל על הצורה המקצועית ביותר. בסוף מאמן ומועדון צריכים תוצאות והמאמן גם רוצה להצליח. אני עושה את השיקול המקצועי הבלעדי, שמי שהכי טוב לכל משחק ספציפי משחק".

ארצית לנוער צפון לוהטת: פרדסייה תעפיל?
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */