יום שישי, 20.09.2024 שעה 17:25

יד שנייה, מידה S: חולצת 'יד האלוהים' תימכר

החולצה שלבש דייגו מרדאונה בעת שכבש את השער המפורסם מול אנגליה במונדיאל 86 עם היד, תוצג במכירה פומבית. המחיר המוערך? ארבעה מיליון ליש"ט

|
גראפיטי של שער יד האלוהים (רויטרס)
גראפיטי של שער יד האלוהים (רויטרס)

כמעט 36 שנה עברו מאז שער “יד האלוהים” המפורסם של דייגו מראדונה במונדיאל 1986 מול אנגליה. האליל הארגנטינאי אומנם כבר לא איתנו, אבל החולצה אותה לבש באותו משחק היסטורי עדיין כאן, ומסתבר שהיא שווה לא מעט כסף.

על פי דיווח באנגליה, החולצה, בה מחזיק שחקן נבחרת שלושת האריות, סטיב הודג’, שקיבל אותה ממספר 10 של האלביסלסטה אחרי המשחק, צפוי להימכר במכירה פומבית שתיערך ביום 20 באפריל ל-4 במאי. המחיר המשוער הוא לא פחות מארבעה מיליון ליש”ט.

“לחולצה הזו של מראדונה יש משמעות תרבותית עמוקה עבור עולם הכדורגל, האוהדים הארגנטינאים וגם האוהדים האנגלים”, אמר הודג’, שהיה זה שמסר אחורה את הכדור אליו קפץ דייגו עם ידו ובכך הקדים את שוער אנגליה. ראש החברה שתבצע את המכירה הפומבית, ברהם וואכטר, הוסיף: “שער ‘יד האלוהים’ הוא באמת רגע היסטורי עבור הספורט ובכלל רגע היסטורי במאה ה-20. מודבר ברגע שגלש הרבה מעבר לגבולות הכדורגל, גם בשל הסמיכות למלחמת פוקלנד, רגע ששימש השראה לסרטים, ספרים ופרויקטים דוקומנטריים”.

האם מסי ישחק עם נעל היהלומים של אדידס?
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */