יום שבת, 29.06.2024 שעה 13:13
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

התלמיד מול המנטור: מה ברדה למד מברק בכר?

מאמן ב"ש זכה באליפויות תחת הקולגה מחיפה, היה עוזרו וב-20:30 הוא יגיע למבחן הגדול שלו. האם זה הערב שייקח את הקריירה שלו למסלול אחר לגמרי?

|
ראש בראש. בכר מול ברדה (גרפיקה: ניסים ימין)
ראש בראש. בכר מול ברדה (גרפיקה: ניסים ימין)

משחק העונה הערב (שני, 20:30) בין הפועל באר שבע לבין האלופה מכבי חיפה יפגיש על הקווים שתי דמויות בכירות בכדורגל הישראלי: אליניב ברדה שנקרא אל הדגל בצד האדום וברק בכר בצד הירוק. השניים שיתפו פעולה עד לפני שלוש שנים בבירת הנגב כשברדה זכה כשחקן בשתי אליפויות תחת בכר, ובאליפות השלישית הוא זכה כששימש בחלק מהעונה כעוזרו של מאמן חיפה הנוכחי עקב העובדה שנאלץ לפרוש מסיבות רפואיות.

המשחק המרתק יפגיש את השניים למאבק מסקרן במיוחד, בעיקר מאחר וברדה הגיע די בהפתעה לפוזיציה הנוכחית שלו. כולם זוכרים שהוא הגיע בלית ברירה לעמדת המאמן לאור פיטורי רוני לוי בתחילת חודש מרץ ומאז באר שבע לא עוצרת. ברור שזה לא יימשך לנצח, אבל כנראה שברדה זה מה שבבירת הנגב היו צריכים בנקודת הזמן הנוכחית (ואולי קודם לכן) לאור ההידרדרות תחת לוי.

בשנים שבהן ברק בכר זכה בשלוש אליפויות בבאר שבע, המשמעות שלו הייתה דומיננטית ביותר. נכון, היו לבכר גם שחקני על כמו אליניב ברדה, טוני וואקמה, אובידיו הובאן, מאור מליקסון, מאור בוזגלו, ג'ון אוגו ועוד רבים וטובים, אבל בסופו של יום הוא היה זה שהיה שניצח על הלהקה עמוסת הכוכבים הזו. בכר התעצם והתעצב בתור אחד המאמנים הטובים של השנים האחרונות והוא בדרך לרשימה של הגדולים ביותר. מי שהיה על ידו באותה התקופה ולמד ממנו גם על כר הדשא וגם על הספסל היה ברדה, והערב נצטרך לראות אם זה יבוא גם לידי ביטוי.

אליניב ברדה לקראת המשחק מול מכבי חיפה

"ברגע שאליניב קיבל החלטה לפרוש ממשחק פעיל, זה היה ברור שהוא יילך למסלול הזה של ניהול קבוצת כדורגל", אמר גורם בבאר שבע. "ידענו שיש לו את כל הכלים כדי להיות איש מקצוע מצוין ואין יותר טוב ללמוד מאחד כמו ברק בכר. הוא חרוץ, רעב, אנרגטי ויודע להיכנס ללב של כל אחד ואחד. בענף הזה, אם אתה מביא איתך טוב, אתה בסוף תרוויח את השחקנים ותצליח. מכל מיני סיבות, ברדה בחר לעצמו קריירה של מנהל מקצועי, תפקיד שאותו הכיר היטב בבלגיה. היום הוא על הקווים, אבל כל דבר שהוא יעשה בתחום הזה הוא יצליח להשפיע בו".

באר שבע וברדה מגיעים לסמי עופר אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, כל אחד מרשים בדרך שלו. המסע הזה מתחיל בגביע עם העפלה דרמטית בהארכה לחצי הגמר וממשיך עם שלושה ניצחונות רצופים על הפועל חיפה, הפועל נוף הגליל ומכבי נתניה, שהביאו את האדומים מהדרום לנקודה הנוכחית כשהם במאבק האליפות. אבל עם כל הכבוד, המבחן האמיתי והגדול של ברדה בקדנציה הזו הוא מול הירוקים ומול המאמן הישראלי הטוב ביותר היום, ברק בכר.

אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)

"זכיתי לעבוד תחתיו כשחקן וכעוזר מאמן וזה היה כיף גדול", אמר אתמול אליניב ברדה במסיבת העיתונאים ואפשר היה לראות בשפת הגוף את הכבוד וההערכה לבכר. "ברק ואליניב ביחסים נהדרים ואוהבים מאוד אחד את השני”, אמר גורם בבירת הנגב, “המשחק יהיה מרגש ומותח במקביל, הם היו שותפים לדרך שכללה עליות ומורדות. היה לאליניב לא פשוט תחת ברק באותה תקופה בכל מה שקשור לדקות משחק, אבל הכבוד ביניהם היה מעורר השראה וברגע שברדה פרש זה יצא החוצה".

שרון מימר שהיה עוזרו של בכר בעונת האליפות הראשונה ב-2015/16, אומר: "אליניב הוא אחד שעבר הרבה קבוצות ומאמנים איכותיים. אני בטוח שהוא לקח מכל אחד משהו, אבל בסופו של דבר העניין העיקרי שעומד לטובתו היא האישיות שלו. הוא לא חייב להביא דברים ממאמנים אחרים, אלא את המקצוענות שלו והאישיות שלו. הוא מנהיג אמיתי וזה לפני כדורגל. מבחינת כדורגל, אליניב קיבל קבוצה די מאומנת עם שחקנים טובים וסגל טוב וכדי להכריע את המשחק לטובת באר שבע, הוא צריך לבוא מפוקס וחדור מטרה ושגם השחקנים שלו יגיעו למשחק הזה ככה".

אליניב ברדה וברק בכר (מרטין גוטדאמק)אליניב ברדה וברק בכר (מרטין גוטדאמק)

מה הוא יכל ללמוד מבכר? "בכל השנים שלו עם ברק אפשר ללמוד על הכנה ראויה למשחק גדול, להגיע עם אמונה ומטרה שאפשר לעשות הכל בכל משחק. בבאר שבע צריך להגיע למאני טיים הכי טוב שיש ואני בטוח שאת זה הוא לקח. אין ספק שהניסיון של המאמנים משמעותי, אני בטוח שהרעב של אליניב זה לא משהו שמביאים אחרי 7-8 שנים של מאמן וזה יכול להיות היתרון שלו. ברק היה במצבים האלה ויודע איך להגיב וזה יכול להיות גם היתרון של מכבי חיפה".

אם נסכם, המפגש על הקווים בין ברק בכר לבין אליניב ברדה יהיה פיקנטי ביותר וככל הנראה קרב המוחות הזה יכריע לאן העונה של כל אחד הולכת. אמנם הערב ברדה יעמוד על הקווים בתור מאמן הקבוצה, אבל צריך לזכור שמדובר בתפקיד זמני אחרי שזה קיבל את החלטת אלונה ברקת לרדת אל כר הדשא מעמדת המנהל המקצועי. עד לרגע זה, ברדה עדיין "חוקר" את התפקיד, אבל יכול מאוד להיות שאם הוא ייהנה מניצחון גדול מול סמי עופר מפוצץ, זה ייתן לו את הפענוח הראוי ביותר להבין עד כמה הוא יכול להשפיע בתור מאמן.

שרון מימר (רדאד ג'בארה)שרון מימר (רדאד ג'בארה)

מי יודע, אולי הערב הזה ייקח את הקריירה של ברדה למקום אחר ממה שחשב ויהיה זה שישים אותו ואת ב”ש חזק בתמונת האליפות.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */