יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:48

"יש חשש כי הוא נגדי": על ה"דרבי" של דקל קינן

בלם לאס וגאס יפתח ב-1:00 עוד עונה בארה"ב ויתמודד מול סוכנו לשעבר, איתמר, המנהל המקצועי של ניו מקסיקו. השניים בראיון על הדרך המשותפת והעתיד

|
דקל קינן עם איתמר קינן ודניאל הבר (מערכת ONE)
דקל קינן עם איתמר קינן ודניאל הבר (מערכת ONE)

הליגה האמריקאית השנייה, ה-USL, תיפתח הלילה (בין ראשון לשני, 1:00) במפגש פיקנטי במיוחד בין ניו מקסיקו יונייטד לבין לאס וגאס לייטס. מעבר להתרגשות מהמחזור הראשון, מצפה לנו גם קרב פיקנטי במיוחד כחול-לבן: דקל קינן (37) בלמה של הקבוצה מוגאס, יפגוש את מי שהוא היה רגיל עד כה שנמצא בצד שלו, איתמר קינן.

איתמר שימש כסוכנו של דקל בשנים האחרונות ולאחר שמונה לפני מספר חודשים למנהל המקצועי של ניו מקסיקו יונייטד, המכוונת לצמרת, הוא יפגוש לראשונה את דקל כיריב. לכבוד המשחק, שוחחנו איתם על התחושות. אגב, לא מדובר בקרובי משפחה.

דקל, אתה פותח עוד עונה. מרגיש את הסוף?
"התרגשות יש וזה בעצם מה שמוביל אותי. אני לא עושה את זה בשביל הכסף או שאני חי בסרט שאתקדם לקבוצה גדולה. אני עושה את זה בשביל האדרנלין, הריגוש וההנאה כמובן".

זו העונה האחרונה שלך?
"קשה לי מאוד להתחייב לזה. ייתכן, אבל קשה לי להתחייב".

דקל קינן במדי סינסינטי (fc cincinnati)דקל קינן במדי סינסינטי (fc cincinnati)

אתה רגיל שאיתמר בצד שלך, פתאום לשחק מולו… איך התחושה?
דקל: "אני רגיל שהוא עשה בשבילי את המלחמות, הטלפונים הקשים, לשבת על חוזים. תמיד ידעתי שאני בידיים בטוחות ובדיוק בגלל זה אני חושש. אני יודע שהוא בנה קבוצה חזקה והפעם זה נגדי. אני שמח מאוד על הקידום שלו וכמו שזה נראה כרגע מהצד, הם עושים עבודה טובה. יהיה כיף לראות אותו”.

איתמר: "אני חשבתי על זה השבוע. זו הפעם הראשונה שאראה משחק ולא אהיה כל כולי בעד דקל ולהפך".

דקל: "אני מבין אותך".

הייתם מאמינים שבליגה האמריקאית יתקיים הדרבי של הקיננים?
איתמר: "אם היית שואל אותי אפילו לפני שנה, לא הייתי מאמין בחיים שזה יכול לקרות. אבל ככה דברים קורים וככה החיים מובילים אותנו. הנה אנחנו נפגשים משני צידי המתרס, כל אחד בתפקיד אחר. יהיה מאוד מעניין וכיף ואני מחכה לראות את דקל".

דקל קינן והוריו (מערכת ONE)דקל קינן והוריו (מערכת ONE)

עכשיו, כשאתה לא הסוכן שלו, דאגת לדקל לייצוג הולם?
איתמר: "הפקרתי אותו (צוחק)".

דקל: "אני אגיד לך מה הוא אמר לי: ‘אתה בן 37, אתה יכול לדאוג לעצמך. אם תצטרך את עזרתי אני פה’. הוא הביא אותי לווגאס וראה שאני נמצא במקום טוב והפכתי חלק מהמערכת. גם עכשיו, כשהוא לא סוכן שלי, אני יודע שכשאצטרך את העזרה הוא יהיה שם. במצב שבו אני נמצא, הוא יכול היה להיות רגוע שהוא עזב אותי”.

איתמר, איך המעבר מסוכן למנהל מקצועי? איך זה קרה באמת?
"זה משהו שהפתיע גם אותי. תמיד היה לי בראש שזה משהו שיכול לקרות בעתיד או שהייתי שמח אם זה יקרה. האמת שלא נקטתי אף פעם צעדים כדי לגרום לזה לקרות. באוגוסט האחרון קיבלתי טלפון מהבחור שהיה המנהל הטכני במועדון אליו הגעתי והוא שאל אותי אם זה מעניין אותי. לפי התגובה המיידית שלי הבנתי שזה מאוד מעניין ומסקרן אותי. שזה תפקיד שאני רוצה לעשות. ניו מקסיקו יונייטד, ודקל יכול להעיד על כך, היא אחת הקבוצות היותר מסקרנות בליגת ה-USL. השבוע אנחנו מצפים לבין 10,000-12,000 צופים במשחק. יש המון עניין וסקרנות בשוק הזה. מה שבנה אותי להיות סוכן, בנה אותי להיות מוכן לתפקיד כזה ולעשות אותו על הצד הטוב ביותר. העבודה היא שונה והרבה יותר אינטנסיבית. אבל יש גם קווי דמיון שמאפשרים לי לעשות עבודה טובה".

דקל קינן (עמרי שטיין)דקל קינן (עמרי שטיין)

מי הקבוצה הפייבוריטית?
דקל:
"התשובה היא די ברורה, הם. בפעם הראשונה בקריירה אני משחק בקבוצה שאמנם הניצחון הוא חשוב, אבל לא הכי חשוב. אנחנו הרי קבוצת הבת של LAFC מה-MLS והמטרה הראשונה היא לקדם ולפתח שחקנים לקבוצה הראשונה. כמובן שאנחנו רוצים לנצח, אבל זה לא הדבר החשוב ביותר. הקבוצה של איתמר תמיד הייתה קבוצה חזקה ועכשיו על הנייר אפילו יותר. התפקיד שלי בקבוצה שונה ממה שהתרגלתי: אני גם שחקן, אבל גם מצפים ממני להוות דוגמה ולהראות לחבר'ה התנהלות נכונה במגרש ומחוצה לו".

איתמר: "הוא מנסה להרדים את היריב, אבל יש להם קבוצה צעירה וכשרונית. על הנייר, כביכול, אנחנו אמורים להיות הקבוצה היותר טובה אבל אין משחק קל בליגה הזאת ודקל יכול להעיד על כך. דקל היה מתקשר אליי פעמיים או שלוש בשבוע ומאז שהתברר שניפגש במחזור הראשון, לא שמעתי ממנו עד היום".

דקל קינן (האתר הרשמי של לאס וגאס לייטס)דקל קינן (האתר הרשמי של לאס וגאס לייטס)

יש טראש טוק?
איתמר:
"הוא לא נותן לי את האפשרות. אני מנסה לעשות סקאוטינג עבור הצוות שלנו והוא לא עונה לי שבועיים".

דקל: "לא עניתי לו ואז גם כתבתי לו שזה רק מטעמי סודיות על המשחק. הוא הבין את זה. הם בכל מקרה יהיו קבוצה חזקה. איתמר עמד בכל המטלות שהיו לו בקיץ".

“שחקנים ישראלים רצו שאסדר להם לשחק פה”

איך תהיה הליגה?
דקל: "זו ליגה משוגעת. נוטים לזלזל בה קצת, אבל יש פה המון שחקנים שעברו מהליגה הזאת לליגה הראשונה, יש שחקן שעבר לליגה הצרפתית ויש גם לספרדית. הליגה מאוד מתפתחת ויש פה הרבה כישרונות. אנחנו אוהבים בישראל לדבר על ג'וש כהן, אבל הוא רק דוגמה אחת. יש פה המון שחקנים שיכולים להשתלב בישראל בקלות. אחרי שפורסם שחתמתי בווגאס, לא מעט שחקנים ישראלים שמעו על כך ורצו שאסדר להם גם לשחק פה. בעבר הייתי מעביר אותם לאיתמר, אבל עכשיו זו בעיה. שומעים וגאס אז העיניים נפתחות".

דקל קינן (שחר גרוס)דקל קינן (שחר גרוס)

דקל, כמה התפקיד של איתמר קורץ לך לעתיד?
"אני לא שם כרגע. אני יודע מתישהו שאסיים לשחק ואשאר בתחום, אבל אני רואה את עצמי על המגרש ולא במשרדים, פגישות בזום וחליפות. אני קיבוצניק. אני אהיה זקוק לדשא, לתחרותיות והאדרנלין של היומיום. איתמר התחיל כסוכן ואני לא ממולח".

איתמר: "אתה קורא לי ממולח?"

דקל: "זה אנדרסטייטמנט. יש לך יחסים בין אישיים טובים. אני ראיתי בביקורים שלו איתי בסקרמנטו ובסינסינטי, שמערכת היחסים שלו עם אנשים היא מאוד מכבדת. אני יודע שהעריכו אותו ואת הדעה הספורטיבית שלו. המהלך שלו הפתיע גם אותי, אבל זה מתאים לו כי הוא חושב על הפרטים הקטנים ומכיר את כל השחקנים בליגה".

איתמר, דקל מתאים לרשת את התפקיד הזה בעתיד? איזה תפקיד אתה רואה אותו מבצע?
דקל: "בלם (צוחק)".

איתמר: "אחרי שיצליחו לגרור אותו מהמגרש, אני מאמין שדקל יהיה מסוגל לעשות את כל מה שהוא יחליט לעשות. אני חושב שהוא יכול להיות מנהל מקצועי מדהים. יש לו את כל הכישורים לעשות את זה. כמו שהוא אמר, אני לא רואה אותו מתרחק מהדשא. כדי לעשות את תפקיד המנהל הספורטיבי, יש הרבה עבודה שהיא לא בהכרח יומיומית. אז אני כן חושב שדקל איכשהו יישאר על המגרש בין אם זה מאמן, עוזר מאמן ומשם הלאה".

דקל קינן (fc cincinnati)דקל קינן (fc cincinnati)

דקל: "אני קודם כל צריך ללמוד לעשות מצגות (צוחק)".

מה יקרה קודם, איתמר יזכה באליפות, או דקל יפרוש מכדורגל?
איתמר: "אני מאחל לדקל לשחק עוד שנים רבות, מאמין שנזכה באליפות לפני שהוא יפרוש”.

לפני סיום, קינן עוד מנסה ניסיונות אחרונים של סקאוטינג, ומתעניין בהרכב הפותח. למרות ניסיונות הפגנת הידע של דקל, איתמר לא מתרשם: "הוא רוצה שאספר לו מי פותח אצלנו בהרכב... זה לא יקרה".

דקל: "היה להם משחק אימון והחלוץ המוביל לא פתח, נכנס כמחליף ונתן גול".

איתמר: "דקל, הסקאוטינג שלך לוקה בחסר ומי שעושה לכם את הסקאוטינג, העביר לך מידע כוזב. הוא פתח במשחק".

שמתיו מקונוהי שותף בקבוצה שאתה אוהד
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */