יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:36
ליגה אנגלית 24-25
00-00ברייטון1
00-00פולהאם2
00-00נוטינגהאם פורסט3
00-00בורנמות'4
00-00ברנטפורד5
00-00מנצ'סטר יונייטד6
00-00ניוקאסל7
00-00ווסטהאם8
00-00צ'לסי9
00-00מנצ'סטר סיטי10
00-00סאות'המפטון11
00-00טוטנהאם12
00-00ארסנל13
00-00וולבס14
00-00קריסטל פאלאס15
00-00לסטר16
00-00ליברפול17
00-00אברטון18
00-00איפסוויץ'19
00-00אסטון וילה20
לוח משחקים
  • מנצ'סטר יונייטד
  • שישי, 16/08, 22:00
  • פולהאם
  • איפסוויץ'
  • שבת, 17/08, 14:30
  • ליברפול
  • ארסנל
  • שבת, 17/08, 17:00
  • וולבס
  • אברטון
  • שבת, 17/08, 17:00
  • ברייטון
  • ניוקאסל
  • שבת, 17/08, 17:00
  • סאות'המפטון
  • נוטינגהאם פורסט
  • שבת, 17/08, 17:00
  • בורנמות'
  • ווסטהאם
  • שבת, 17/08, 19:30
  • אסטון וילה
  • ברנטפורד
  • ראשון, 18/08, 16:00
  • קריסטל פאלאס
  • צ'לסי
  • ראשון, 18/08, 18:30
  • מנצ'סטר סיטי
  • לסטר
  • שני, 19/08, 22:00
  • טוטנהאם

הגיבור או הנבל: העונה של רונאלדו נעה בקיצוניות

השלושער המזהיר לרשת טוטנהאם בא אחרי שבוע של שפל ושמועות על הרצון לעזוב. כך נראית הקנדציה של הפורטוגלי - רגעי שיא נהדרים לצד כישלונות ומשברים

|
כיכב. כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)
כיכב. כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

זה באמת היה שלושער מהסרטים – איכותי, רב גוני, מדגיש את שלל הכישורים המופלאים של כריסטיאנו רונאלדו. הוא התחיל עם טיל לחיבורים ממרחק, שהזכיר את אחד הכיבושים המפורסמים ביותר בקריירה שלו, מול פורטו ברבע גמר ליגת האלופות ב-2009, ממש בשלהי הקדנציה הראשונה שלו במדי מנצ'סטר יונייטד. אריק דאייר לא יצא לקראתו משום מה – והנה לכם 0:1. הוא המשיך עם שער קלאסי שסיים התקפת מעבר, עם תנועה מהירה וחכמה לשטח מת בתיבת השוער, הרבה לפני ששחקני ההגנה הצליחו לסגור אותו. מסירת הרוחב של ג'יידון סאנצ'ו היתה מצוינת – והנה לכם 1:2. 

לבסוף, הוא חתם את הערב עם נגיחה אופיינית מאוד ממצב נייח. כדור קרן של אלכס טלס הוגבה לרחבה, והפורטוגלי התרומם מעל כולם – במיוחד מעל מאט דוהרטי, לו לא היה כל סיכוי לשמור על הסקורר שתמיד היה מצוין במשחק ראש, אבל הפך אותו בשנים האחרונות לנשק הקטלני ביותר שלו, כיאה לשחקן אגף שעבר בהדרגה הסבה לחלוץ מרכזי. רונאלדו ניתר כחצי מטר מעליו – והנה לכם 2:3 דרמטי ומכונן, אשר העלה את השדים האדומים, באופן זמני לפחות, למקום הרביעי הנכסף.

היה זה משחק אדיר של כריסטיאנו, עם שמונה איומים על השער, חמישה ניסיונות למסגרת – אולי ההופעה הטובה ביותר שלו העונה. העובדה כי על הדרך הוא שבר שיא בן יותר מ-60 שנה והפך לכובש הפורה ביותר בתולדות הכדורגל רק העצימה את החגיגה. היום הזה היה מושלם, כל הכותרות היללו אותו, ומעריציו קפצו לשמיים מאושר. האם דרושה עוד הוכחה לכך שמדובר בסופרסטאר שלא נגמר אף פעם?

בלתי נגמר. רונאלדו (רויטרס)בלתי נגמר. רונאלדו (רויטרס)

מאידך, רק לפני כמה ימים דיברו על רונאלדו במונחים של שחקן גמור, ושונאיו שמחו לאידו. במהלך השבוע שעבר נפוצו הדיווחים על כך שהכוכב מאס במערכת היחסים עם המאמן ראלף ראנגניק, מצטער על ההחלטה לשוב לאולד טראפורד באוגוסט, ומחפש נואשות את נתיב המילוט בקיץ. הוא לא שותף בתבוסה 4:1 בדרבי נגד מנצ'סטר סיטי, בו הובסה הנציגה האדומה של העיר שוק על ירך, והיו שגרסו כי הדיווחים הרשמיים על פציעה היוו המצאה כדי להסתיר את התקרית האמיתית. ראנגניק הודיע לכאורה לרונאלדו על כך שלא יהיה בהרכב מסיבות טקטיות, ובתגובה סירב הכוכב להתלבש כלל. אין לדעת אם זו האמת, אבל אפילו הרמיזה על כך היא נקודת שפל קשה מאוד עבור החלוץ. 

אז אולי מפתה לדבר על ההצגה מול טוטנהאם במונחים של "קאמבק" של כוכב ש"סתם למבקריו את הפה", אבל בעצם זה דפוס שחוזר על עצמו מאז ספטמבר. מאז שובו של רונאלדו, הקדנציה השנייה שלו נעה בין אופוריה מוחלטת וחגיגות חסרות מעצורים לבין דכדוך תהומי ומשבר קיומי. הוא נוסק לשמיים ומתרסק לתהום, ואז נוסק שוב, ומתרסק שוב – וחוזר חלילה. כל העונה הזו של כריסטיאנו רונאלדו היא סוג של התקף מאניה דפרסיה. יש כאן קפיצות בלתי סבירות מקיצוניות אחת לקיצוניות שניה. אין באמצע. 

מקיצוניות אחת לשנייה. רונאלדו (רויטרס)מקיצוניות אחת לשנייה. רונאלדו (רויטרס)

זוכרים את הבכורה המחודשת שלו במדים האדומים בתיאטרון החלומות? ב-11 בספטמבר, כאשר התחילו כל משחקי המחזור בשעה 15:00 שעון בריטניה, לא העז אף אחד להבקיע עד שרונאלדו בכבודו ובעצמו שם את הכדור ברשת של ניוקאסל בדקה ה-45, ורק אז, במחצית השנייה, באו גם כיבושים בכל יתר המגרשים. מנצ'סטר יונייטד ניצחה אז 1:4, הבן הגולה שחזר השלים צמד, והאוהדים פנטזו על אליפות שנראתה בהישג יד.

שלושה ימים חלפו, ויונייטד בגרסת כריסטיאנו כבר ספגה הפסד מביך ראשון, מול יאנג בויז בליגת האלופות, והפורטוגלי ספג ביקורת נוקבת על היעדר נכונות להשתתף במשחק הלחץ. עוד חמישה ימים חלפו, והוא הפציץ מול ווסטהאם של דייויד מויס במשחק משובח, אבל אז – מיד לאחר מכן – הפסידו השדים האדומים בבית לאסטון וילה, בעוד כריסטיאנו נותן לברונו פרננדש לבצע את הפנדל בזמן פציעות. נוכחותו הלחיצה לכאורה את בן ארצו, והכדור טס גבוה מעל המסגרת. כך נולד הפיאסקו הראשון בפרמייר ליג.

כריסטיאנו רונאלדו וברונו פרננדש (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו וברונו פרננדש (רויטרס)

אז כריסטיאנו "ענה לכולם" עם שער נצחון פנומנלי בדקה ה-90 מול ויאריאל בליגת האלופות, אך זמן קצר לאחר מכן הגיעה התבוסה בלסטר, והפרשנים החלו לדבר על העונה במונחים של משבר מתמשך. הוא "ענה" שוב כאשר הקבוצה חזרה מפיגור כפול מול אטאלנטה על מנת לנצח 2:3 משער של – איך לא? – כריסטיאנו, אבל מיד לאחר מכן בקושי הורגש כאשר השדים האדומים פורקו 5:0 בבית על ידי ליברפול, ואפילו שער מצמק נאה של רונאלדו נפסל בגלל נבדל. הוא "השתיק את המלעיזים" עם צמד לרשת אטאלנטה במופע נוסף בצ'מפיונס, ומיד לאחר מכן הפגין יכולת עלובה במיוחד בהפסד 2:0 בדרבי למנצ'סטר סיטי שהיה אמור להסתיים בתבוסה גדולה הרבה יותר. 

או שהוא הגיבור הגדול, או שהוא הנבל הגדול. או שהוא מציל את הקבוצה, או שהוא הורס אותה. או שהוא יוצר אין-ספור בעיות, או שהוא פותר אותן. או שהוא לוקח את מנצ'סטר יונייטד לעתיד במו רגליו, או שהוא גורר אותה לעבר ולא מאפשר לה להתקדם. או שהוא תקוע כמו עצם בגרון אצל ראנגניק שלא סובל בהגדרה שחקנים מבוגרים ולא ניידים כמוהו, או שהוא מתאים לפתע כמו כפפה ליד למערך של אותו ראנגניק.

רונאלדו - הבעיה או הפתרון? ראנגניק (רויטרס)רונאלדו - הבעיה או הפתרון? ראנגניק (רויטרס)

העונה הזו היא פסיפס של הצגות כבירות שמשלבות רגעי שיא, ושל הופעות מבישות שמלוות לעתים בהתנהגות ילדותית, כמו הקושי להשלים עם חילוף פשוט לקראת סוף המשחק נגד ברנטפורד. חוסר היציבות הקיצוני הזה הוא הדבר הכי יציב באולד טראפורד. אחרי כל צמד או שלושער, אפשר להיות בטוחים שיגיע משחק עלוב. ואחרי כל משחק עלוב, אפשר להיות בטוחים שתגיע התעלות נוספת, ואז לא צריך לקנא ביריבה – רונאלדו יכניע אותה ללא תנאי.

וכך, כולם מקבלים את מה שהם רוצים לראות. אוהדיו הרבים של כריסטיאנו משוכנעים שהוא עדיין מסוגלת לתת שואו גם בגיל 37, וביום טוב הוא בלתי ניתן לעצירה. שונאיו הרבים משוכנעים שהוא תוקע מקלות בגלגלים של הקבוצה, גורסים כי הוא לא יכול לתפקד כשחקן מודרני בגיל 37. מי צודק? למען האמת, כולם. העונה הזו היא הצלחה מסחררת וכישלון מהדהד בו זמנית. מנצ'סטר יונייטד תהיה קבוצה הרבה יותר טובה בלעדיו, אבל גם קבוצה הרבה יותר גרועה בלעדיו. 

אתמול היה זה יום אדיר של כריסטיאנו רונאלדו, אבל האם הוא ישחזר את המופע במשחק הגומלין נגד אתלטיקו מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות, אחרי שהפגין יכולת ירודה מאוד במשחק הראשון בספרד? לסוגיית ההעפלה לרבע הגמר תהיה השפעה משמעותית על התשובה הסופית לשאלות הגדולות – האם היה כדאי לכריסטיאנו לחזור למועדון בו הפך לכוכב על, והאם יש טעם להמשיך לעונה נוספת?

השיא של רונאלדו ניפץ את הרשת
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */