יום רביעי, 03.07.2024 שעה 19:33
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

"מנהלים שכירים השתלטו על ההחלטות במכבי"

שרף מכיר היטב את מה שקורה אצל הצהובים, גם מליניאק מנתח: "ההנהלה התעייפה אבל זו הקבוצה שלהם. הבעיה - ווילבקין". וגם: שינוי בעלות כמו עם מיץ'?

|
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

משהו רע עובר על מכבי תל אביב, ונראה שזה לא רק בצד המקצועי של הקבוצה שבסופו של דבר יאניס ספרופולוס משלם את מחיר הכישלון בגביע המדינה וביורוליג (לאורך שנים) וזאת כמובן לצד חוסר ההצלחה בליגה המקומית. השאלה האם החלפתו של יאניס היא הפתרון של הצהובים? מה החלק של ההנהלה? של הבעלים של הקבוצה? האם גם שם היא חייבת לאורך כל השנים לאחר ההצלחות הגדולות מאחר ונראה שמשהו שם כבר לא עובד כפי שהורגלנו במכבי הישנה.

בזמנו ראינו שכניסתו של מיץ’ גולדהאר שינתה את כל דפוסי ההתנהלות של קבוצת הכדורגל שהייתה במשבר גדול. בתקפה של לוני הרציקוביץ' מכבי הגיעה לראשונה לליגת האלופות, אך גם כאשר לוני בעצמו הבין שהוא לא יכול יותר להביא כסף מהבית, והבין שחייב לעבור שינוי, הוא מכר את הקבוצה לאלכס שניידר שמכר לאחר מכן לגולדהאר.

שחקני מכבי ת"א חוגגים לאחר הדרבי

בשנים האחרונות פורסמו ידיעות שונות על אפשרויות של שינוי בבעלות ע"י כניסת אנשי עסקים כאלה ואחרים, אבל בסופו של דבר מבנה הבעלות הכוללת את דייויד פדרמן ובנו דני, משפחת רקנאטי אודי ושי, וכמובן שמעון מזרחי, נשארה יחד עם תוספת של בן אשכנזי וריצר'ד דיץ'.

אגב מי שמקפיד לא להיכנס למערבולת הזו, זה המנכ"ל עדלי מרכוס. כפי שבמנהלת הכדורסל הוא ברח כל השנים מהפוליטיקות – השאיר לשמואל פרנקל לטפל בכל זה, כך גם  אצל הצהובים. מרכוס הוא יותר כמו מנהל שיווק ומכירות, ולא כמו מנכ"ל כפי שאנחנו מצפים לראות בארגונים הגדולים. הוא בורח מכך, ואולי הקבוצה, בגלל הבעיות הרבות שיש לה, צריכה מנכ"ל אמיתי, שלא חושש לקבל החלטות וגם לחתוך דברים.

צביקה שרף מכיר היטב את מכבי. לפי שרף לצהובים יש מספר רב של בעיות: "אחת הבעיות שיש במכבי – מנהלים שכירים שהשתלטו על קבלת ההחלטות, ושם צריך לדעת לרענן. אי ההצלחה בקבוצה זה לא משהו של חודש וגם לא שנה. הם צריכים לשבת בעיניים פקוחות ולקבל החלטות".

סקוטי ווילבקין ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

לנקודה האם הקבוצה צריכה אולי שינוי במבנה הבעלות אמר שרף: "לא יכול לומר על כך, כדי לקחת מועדון כמו מכבי תל אביב צריכים להיות אנשים מיוחדים, אנשים שאוהבים את הקבוצה, שיש להם כסף לשים. זה כלל לא פשוט. לא כל איש עסקים ולא כל אחד יכול לנהל את מכבי”.

שרף ממשיך ומציין את הבעיות: "יש פה בעייתיות - 6 הפסדים בליגה, הפסד חצי גמר, יורוליג בינוני ומטה. זה לא דבר אחד, אלא הרבה מאוד דברים: בחירת שחקנים לא טובה, תמהיל שחקנים לא טוב, תמהיל החלטות מקצועיות שלא מוכיח את עצמו. בנוסף, מנהלים ותיקים זזו קצת הצידה, אך הם צריכים בסופו של דבר לקבל החלטות. הם יודעים מה הולך טוב והם גם הבעלים".

דייויד פדרמן, שמעון מזרחי ואודי רקאנטי (איציק בלניצקי)דייויד פדרמן, שמעון מזרחי ואודי רקאנטי (איציק בלניצקי)

בנוסף, איש הכדורסל הוותיק, אריה מליניאק, רואה בצורה שונה את כל מה שקורה במכבי ת"א עם ביקורת גדולה. מליניאק אמר ל-ONE: "למה מחליפים מאמן? אופציה אחת היא שמאמן מאבד שליטה על הקבוצה, אך ראיתי שחקנים במכבי שהיו מבסוטים מיאניס, זו לא הייתה בעיה. הוא איש חזק ולא היה בלגן, הפגנות או שביתות ע"י שחקנים נגדו בקבוצה".

שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

אך מנגד מבקר איש הכדורסל הוותיק את המאמן היווני: "לפני כשלושה חודשים היו דיבורים שמכבי מחליפים אותו. אבל אז טענו כאילו לא מפטרים בגלל שאין לו מחליף. אין כסף, אין מישהו שיעשה יותר טוב ממנו. באותו רגע החליטו לא לעשות כלום, נהיה איתו, איש נחמד כנראה גם מאמן לא רע. אבל אני לא מבין למשל בפסקי הזמן במקום להסתכל לשחקנים בעיניים הוא קשקש עוד תרגיל. תגיד עוד תרגיל ישנה משהו?".

“יש למכבי בעיות מובנות, יסודיות, כל יומיים משחק. גם אם מישהו ירצה לעשות שינוי יסודי בקבוצה הוא לא יוכל. בזמן שאבי אבן אימן את הקבוצה הוא ניסה לעשות דברים נחמדים, אך פעם הלך ופעם לא. המשחקים בארץ כיום יותר קשים מאשר באירופה – שם הציפיות נמוכות, באירופה מאמנים פוגשים קבוצות פעמיים בעונה, ויש להם יום וחצי להכין משחק. מנגד, בישראל רואים 3 פעמים בשבוע את מכבי משחקת, והמאמנים באים מוכנים אליה”.

יאניס ספרופולוס ודני פדרמן (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס ודני פדרמן (איציק בלניצקי)

“במשחקים במסגרת היורוליג יפתח זיו יכול להגיע עד הטבעת כי לא מכירים, אך בישראל כולם מכירים אותו ואין סיכוי שיתנו לו לעשות כאלה דברים. מכבי בסופו של דבר תגיע לפלייאוף ויש לה בעיה גדולה עם סקוטי ווילבקין. כיום מכבי זה שחקן אחד שמשחק, כשארבעה לידו עומדים. באשר להנהלה, האם הקבוצה הייתה צריכה לעבור שינוי? אין ספק שההנהלה של מכבי התעייפה, אבל זו קבוצה שלהם. זה כמו שתגיד לעופרה שטראוס לרענן את ההנהלה אצלה”.

“פעם היינו רגילים שמכבי תל אביב רצה כמו טורנדו, כיום היא הפכה להיות כמו מסע הלוויה שמובל על ידי ווילבקין. הוא הולך עם הכדור  בין הרגליים כ-17 שניות בכל התקפה. לאוהדים אין הבנה, אז שהוא קולע סל מרחוק, הם מבסוטים, אבל ככה לא משחקים כדורסל. אי אפשר לבלף את לוח התוצאות, מכבי הפכה לקבוצה עצובה”, כמו כן מליניאק סיכם בחיוך: “פעם כשהם היו חדים אז הם היו מפטרים מאמן ב-2:30 לפנות בוקר, היום כבר מחכים שם לשעות הצהריים”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */