יום שבת, 06.07.2024 שעה 07:03
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

"מכבי ת"א צריכה להגיב טוב ללחץ על ווילבקין"

דרוקר מנתח לקראת הדרבי התל אביבי ב-21:00: "צריכים למצוא פתרון למצ'אפ בין סקוטי לטוקוטו". וגם: הטיפ שלו להתקפה של פרנקו והמפתחות שלו למפגש

|
סקוטי ווילבקין (לילך וויס-רוזנברג)
סקוטי ווילבקין (לילך וויס-רוזנברג)

מכבי תל אביב והפועל תל אביב נפגשו כבר פעמיים במסגרת העונה הסדירה, כאשר שני המשחקים הוכרעו בשניות הסיום וסיפקו מתח עצום שהשאיר טעם של עוד. המפגש השלישי ייערך במסגרת חצי גמר גביע המדינה, ואין כל ספק שהפעם הטמפרטורות יהיו גבוהות אפילו יותר, בעיקר בגלל איך שהתפתחו להם שני המשחקים הקודמים אותם ניצחה הקבוצה מהצד האדום של תל אביב. כדי להתכונן למפגש הלוהט, נעזרנו במאמן נבחרת הנשים שרון דרוקר, במטרה להבין מי צריכה לעשות מה בדרך לגמר הגביע שייערך בחמישי הקרוב.

דרוקר מסמן את ג’יי פי טוקוטו כבר בהתחלה: "מכבי צריכה להגיב טוב ללחץ על ווילבקין, בעיקר למצ'אפ של טוקוטו עליו, צריך לתת לזה פתרון", מסביר המאמן הלאומי. בשני המשחקים מול חניכיו של דני פרנקו, הסקורינג גארד של יאניס ספרופולוס היה בין אלו שקיבלו את ההזדמנות לשלוח את המשחק הראשון בין הצדדים להארכה, ובמפגש השני אליו עלה לשחק עם זריקות אף הייתה לו את ההזדמנות להכריע. המשמעות ברורה הורדת עזרה בעומס לווילבקין בין שמול גיל בני ובין שמול ג'יי פי טוקוטו תעשה לצהובים כחולים טוב.

הנקודות של דרוקר מתמקדות בהגנה, ולא בכדי. בשני המפגשים הקודמים היו שני שחקנים אותם אלופת המדינה לא בדיוק הצליחה להכיל, כל שכן לעצור ג'יימס יאנג וטוקוטו: "מכבי צריכה ליצור מצ' אפ לטוקוטו, לכהן היה קשה איתו, צריך מישהו שיוכל להתמודד עם המהירות והקליעות מחצי מרחק", אמר. ונראה שאצל הדאבליסטית חושבים בדיוק על המצ'אפ הזה כשהעדיפו לרשום דווקא את אנג'לו קלויארו, שמהווה אופציית ניידות בשילוב עם פיזיות. 

אנג'לו קלויארו (רדאד ג'בארה)אנג'לו קלויארו (רדאד ג'בארה)

המפתח השלישי נוגע לפתרונות להיי פיק אנד רול – שורט רול של ג'ייקובן בראון או בר טימור יחד עידן זלמנסון, "זלי" שיכול לקלוע גם מבחוץ וגם מחצי מרחק הצליח להקשות על חניכיו של ספרופולוס גם כן ופתרון שימנע או לחילופין יגביל את התקפת הפיק אנד רול של הקו האחורי של האדומים לבנים עם זלמנסון, בהחלט יכול לעשות את ההבדל. גם כאן ההחלטה ללכת עם קיירי תומאס בסגל הרבה יותר מהגיונית, עד כה ותמאס שמתחיל לצבור קילומטראז' במדים הצהובים כחולים (ובמשחקי הבית האחרונים ביורוליג - לבנים) מתגלה כאיש למשימות איכות בהגנה. 

השורה התחתונה מבחינתה של מכבי תל אביב הוא משחק הריצה, וכאן עולה המשימה ההגנתית הראשונה של הפועל תל אביב כפי שמגדיר אותה דרוקר: "להביא את מכבי תל אביב להתקפה עומדת של חמש על חמש". לשם כך מסביר דרוקר כי הפועל תל אביב חייבת להימנע מאיבודי כדור, ואם כבר לאבד כדורים אז שלא יהיו "חיים" היינו איבודים שמאפשרים יציאה למתפרצות או להתקפות מעבר, וכאמור אם כבר יש התקפת מעבר אזי חניכיו של דני פרנקו צריכים להביא את הצהובים כחולים להתקפה עומדת, "אם הם יאבדו כדורים ומכבי ירוצו אז הקצב יהיה שלהם", מסכם המאמן הלאומי של נבחרת הנשים. 

שרון דרוקר (איציק בלניצקי)שרון דרוקר (איציק בלניצקי)

לפי דרוקר, ההתקפה של פרנקו צריכה "להתקיף נכון, לתקוף מיס מאצ'ים ולמצוא מי האנשים שאפשר ללכת עליהם", ואם מכבי תל אביב צריכה לנסות ולרוץ מתי שהיא רק יכולה, אז איך אומרת הקלישאה – כדורסל הוא משחק של ריצות – אי לכך ובהתאם לזאת גם הפועל תל אביב צריכה ולנסות לרוץ כמה שהיא יכולה מתי שהיא רק יכולה. המפתח השלישי אותו מגדיר דרוקר נוגע לצד ההגנתי והוא גדול, תרתי משמע היו והפועל תל אביב "צריכה למצוא פתרון לאנטה ז'יז'יץ', להרחיק אותו מהטבעת, ואם מנסים לעשות טראפ אז מאיפה".

הדרבי השלישי של העונה יצא לדרך כאשר כבכל דרבי יש על הכף הרבה יותר מכדורסל, ישנה גם יוקרה, ישנם כבר שני ניצחונות אדומים העונה, ניצחונות אותם אוהדי מכבי תל אביב לא רק שלא שכחו אלא גם דאגו להזכיר לשחקנים, מנגד האוהדים באדום לבן חגגו פעמיים על הפרקט בהיכל קבוצת שלמה, ומחוצה לו בהיכל מנורה מבטחים. היכן יערכו החגיגות של המנצחת בדרבי השלישי של העונה? התשובות הערב (שני, 21:00).   

דני פרנקו: אין פייבורטית בגביע
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */