יום שישי, 05.07.2024 שעה 15:56

כץ: השופט טעה טעות גסה, נעלה לפלייאוף העליון

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, שוחחנו עם הבעלים של הפועל חיפה: "אשאר פה עוד שנים רבות". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית הספורט של ישראל, נדבר על ההצגה של עומר אצילי, שכבש רביעייה במכבי חיפה ב-0:6 מול מ.ס אשדוד. נשוחח על עתידו של השחקן, האפשרות שייצא לאירופה והנבחרת.

שוחחנו עם הבעלים הפועל חיפה, יואב כץ, על המצב של הקבוצה בטבלה, האם תגיע לפלייאוף העליון וכמובן על מצב השופטים בישראל.

יואב כץ ושחקני הפועל חיפה (עמרי שטיין)יואב כץ ושחקני הפועל חיפה (עמרי שטיין)

ערב טוב יואב כץ:
“ערב טוב”.

מה עם הפועל חיפה?
“הפועל חיפה ספגה מכה קשה מטעות של שופט (שלום בן אברהם) אבל אנחנו נתגבר על זה. זו הייתה טעות גסה מאוד. אני חושב שהשופטים משתדלים, הם עושים טעיות שגם שופטים בינלאומיים עושים. הטעות הכי גדולה היא לתת את השריקות לטובת הקבוצות הגדולות. במקרה הנוכחי (פסילת השער מול חדרה) הם לא היו הוגנים איתנו. שיחקנו יותר טוב מחדרה אבל כן פחות טוב מהמשחקים הקודמים. זה לא הספיק בגלל טעות גסה של שופט”.

שחקני הפועל חיפה בהלם מהחלטת בן אברהם (נעם מורנו)שחקני הפועל חיפה בהלם מהחלטת בן אברהם (נעם מורנו)

צריך להחליף את השופטים הישראלים בזרים?
”אני ממש לא יודע אם צריך להחליף את השופטים בשופטים זרים, אני לא חושב שזה מה שצריך לעשות, עדיף תוצרת ישראל מאשר תוצרת אירופה, כנ”ל לגבי משרת המאמן, יש הרבה ישראלים חכמים. בכל העולם הקבוצות הגדולות מקבלות שריקות מהשופטים, זה יותר טוב להם מבחינה עסקית. הקבוצות הגדולות טובות להם. שופטים אמרו לי מראש כשרציתי לרכוש קבוצה גדולה שהם יעזרו לנו. יש טעויות שיפוט וטעיות אנוש, זו הייתה טעות גסה”.

האם הפועל חיפה תגיע לפלייאוף העליון?
”הפועל חיפה תהיה בפלייאוף העליון, זה יהיה קשה אבל זה יקרה. אני לא קורא עתידות אבל אני גורם לדברים לקרות. אני לא צעיר כמוך (אייל) אבל אין סיבה שלא אשאר בהפועל חיפה עוד שנים רבות”. 

שחקני הפועל חיפה (נעם מורנו)שחקני הפועל חיפה (נעם מורנו)

דיברנו עם מנהלה המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן, על סיפור ההצלחה של הקבוצה ומצבה הכלכלי המסובך, המצב הקשה בבית”ר ירושלים והסאגה של עזיבת גוסטבו מרמנטיני להפועל ב”ש שגרמה לקרע בינו לבין מנחם קורצקי.

אורן גולן (איציק בלניצקי)אורן גולן (איציק בלניצקי)

ערב טוב אורן גולן:
“ערב טוב”.

אתה טוב בניהול משברים:
“אני טוב בזה, אפשר להגיד שעברתי משבר או שניים. בית”ר? אני מאוד אוהב את האנשים של בית”ר, אני מכבד את הקבוצה. מאמין שמי שמושך שם בחוטים יעשה עבודה טובה. הייתי עוזר לבית”ר ברמה ההומנית אבל לא בכלכלית. אבל אני בטוח שאף אחד לא היה עוזר לחדרה אם הייתה במצב של בית”ר. הם מועדון חשוב יותר לליגה מאשר חדרה. איך הם לא עושים את זה? צריך לשאול אותם. אנחנו שנה חמישית בונים על אותו DNA. שחקנים שרוצים להצליח, נחושים ואנחנו לוקחים את זה קדימה”.

יש משבר כלכלי בחדרה?
“אין משבר כלכלי גדול, תמיד למועדונים קטנים חסר תזרים של כסף. אני לא יכול לשרוד בלי תזרים של ראש העיר. ראש העיר המכהן הוא אוהב כדורגל ותומך. חדרה היא מותג לעיר. חדרה לא מחפשת רוכש, סגרנו עם יוסי מאור ועמירם שחר כי הם הציעו לתמוך במועדון. העסקה מדברת על כך שקבוצת הרכישה הזאת עוזרת לנו עד סוף העונה עם תזרימים ובקיץ נעביר את המועדון לידיים פרטיות. אני אשאר בשנים הקרובות במועדון. נגיע לקיץ ונראה על כמה כסף מדובר”.

שחקני הפועל חדרה בטירוף עם ג'ונתן סיסה (נעם מורנו)שחקני הפועל חדרה בטירוף עם ג'ונתן סיסה (נעם מורנו)

אתה וקורצקי מסתדרים?
“עברו עלינו שעות מתוכות. מי שמכיר אותו יודע שקשה להרגיע אותו. הוא מאוד רזה כי עשינו לו טוב, הוא הפך להיות דוגמן בחדרה (צוחק). ניצחנו 0:1 את הפועל חיפה וזה כדור ההרגעה הגדול ביותר שיכול להיות. ראיתם את כל השחקנים קופצים עליו ונותנים לו אהבה וזה סיפור העניין, החיבור. מנחם איש אמוציונלי, הוא מאוד כעס. הוא לקח את העזיבה של מרמנטיני קשה, גוסטבו עזב כי הוא הטיל וטו שהוא רוצה ללכת לב”ש ואפשר להבין אותו כי הוא רוצה להתקדם”.

גולן הוסיף: “יכולתי לטרפד את המעבר של מרמנטיני אבל אני לא בנאדם כזה. הוא רצה להתקדם. הוא לא הטיל וטו כשהייתה הצעה מהפועל ת”א, אך כשהגיעה מב”ש הוא רצה ללכת כמה שיותר מהר. למנחם היה קשה עם זה, הוא לקחת את זה למקום אישי. עד עכשיו מנחם עושה עבודה מדהימה. בוא ניקח את הכרטיס לפלייאוף העליון והוא יקבל את המשך עבודתו בזכות”.

מנחם קורצקי (ראובן שוורץ)מנחם קורצקי (ראובן שוורץ)

שוחחנו עם כוכב העבר של מכבי חיפה, זאהי ארמלי, על התקופה הנפלאה שעוברת על הקבוצה ועל כך שהוא שגריר המועדון. כמו כן, נגענו עם ארמלי על נושא אצילי ופרשת הקטינות.

זאהי ארמלי ועומר אצילי (עמית מצפה ורדאד ג'בארה)זאהי ארמלי ועומר אצילי (עמית מצפה ורדאד ג'בארה)

ערב טוב זאהי ארמלי:
“ערב טוב”.

מה אתה חושב על התקופה האחרונה במכבי חיפה?
“מכבי חיפה נראית טוב מאוד. נהניתי מהמשחק, אפילו ניחשתי את תוצאת המשחק מראש וצדקתי. אני רואה שמכבי חיפה משתפרת, הפצועים חזרו, נטע לביא היה חסר מאוד, מרגע שהוא חזר לשחק משהו השתנה. אין ספק שהקבוצה משתפרת מאוד. המשחק נגד אשדוד זה הוכחה לכמה הסגל של חיפה חזק. הרגשתי אמש שמכבי חיפה בעונת 1983/84, הם ממש מזכירים לי אותנו. אצילי היה במקום הנכון בכל הבקעת שער”.

שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (עמרי שטיין)

מה קרה לחיפה בשני המשחקים הקודמים לאשדוד?
“לכל קבוצה אחרי עשרה ניצחונות תהיה נפילה מסוימת. אבל מה שטוב זה שהם לא הפסידו, הם סיימו פעמיים בתיקו. אבל היופי בזה שהם לא נשברו גם כשהיו בפיגור. יש מלחמה על ההרכב הראשון, זה טוב ובריא לקבוצה ובכר יודע לנהל את הסגל בצורה טובה”.

ארמלי הוסיף: “אני מסכים שהאדום טרף את הקלפים, אבל זה נתן ביטחון לקבוצה. כולם מדברים עכשיו על מכבי חיפה ועל עומר אצילי. הקבוצה מובילה את הטבלה בצדק, אני רואה את ב”ש וזה לא דומה בכלל. אני הימרתי מתחילת העונה שמכבי חיפה זוכה באליפות שנייה. יכול להיות שב”ש תזכה אבל מכבי חיפה טובה יותר. ברור שלא יהיה קל, אבל עד סוף הסיבוב השני שתי הקבוצות ישחקו נגד קבוצות שהן ברמתן ומי שינצח את המשחקים הללו ייקח את האליפות”. 

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

איך נוצר השינוי בקבוצה?
“מי שאין לו עבר אין לו עתיד. מכבי חיפה עברה משברים בעשר השנים האחרונות. מאז שאנחנו נכנסנו לתפקידי השגרירים (שחקני העבר) משהו השתנה שם. ברגע שאתה מביא את העבר, היכולת של השחקנים והאתגר שלהם גדול יותר והם מחפשים לעשות היסטוריה בעצמם. בשבילי זה כבוד גדול להיות במעמד כזה. נבחרנו בהתחלה, יש איתנו גם את אלון חרזי. מכבי חיפה שינתה צורה וזו התוצאה”.

מה דעתך על כך שגולדהאר שחרר את אצילי?
”הוא לא היה צריך לשפוט את אצילי מתחילת הסיפור. בסוף אצילי יצא נקי מהסיפור הזה. מכבי ת”א משלמת מחיר על הרשלנות שלה כלפי אצילי. אין בנאדם שהוא לא אשם ויכול ללכת לכלא. אל תשפטו בנאדם לפני. גולדהאר שפט אותו מוקדם ומכבי חיפה הרוויחה מזה. אצילי בנאדם צנוע, שקט ואהוב. לפי דעתי מכבי ת”א הפסידה ומכבי חיפה הרוויחה”.

מיץ' גולדהאר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)מיץ' גולדהאר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */