יום ראשון, 29.09.2024 שעה 01:06
ליגת העל 24-25
121-84מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
66-24עירוני טבריה5
53-54הפועל חיפה6
52-34הפועל ב"ש7
48-64מ.ס אשדוד8
49-65הפועל ירושלים9
49-25מכבי פ"ת10
33-44בני סכנין11
3 8-54מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
24-24הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • 4 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי בני ריינה
  • 2 - 0
  • בית"ר ירושלים
  • הפועל ירושלים
  • 1 - 4
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 29/09, 20:00
  • עירוני טבריה
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 29/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 30/09, 20:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל חדרה
  • שני, 30/09, 20:00
  • מ.ס אשדוד

הגיע כגיבוי והשתלט על השער: גלזר פורח בב"ש

דלת נסגרת, דלת נפתחת: השוער ידע לקחת את הצ'אנס בנגב, הראה שיש על מי לסמוך וקטף את אפודת השוער הבכיר מהרוש. אנטמן מנתח, ב-20:00: מכבי ת"א

|
עומרי גלזר (חגי מיכאלי)
עומרי גלזר (חגי מיכאלי)

אחד הסיפורים היותר מעניינים בהפועל באר שבע של העונה הנוכחית נמצא דווקא בין הקורות. בקיץ האחרון, עוד בתחילת מסע ההחתמות הדו ספרתי של רוני לוי ואליניב ברדה, הצטרף בהפתעה השוער השני של מכבי חיפה, עומרי גלזר, בחוזה לשלוש עונות. גלזר חתם בבירת הנגב אחרי חמש עונות במכבי חיפה, ולמרות שהוא היה השוער הראשון שחתם, היה ברור לכולם שיגיע שוער בכיר יותר ממנו שיוביל את החוליה האחורית של רוני לוי. עוד הרבה לפני המפגשים נגד מכבי תל אביב הערב (שבת, 20:00) ובהמשך מכבי חיפה ומכבי נתניה בגביע, עומרי גלזר תפס את אפודת השוער בבירת הנגב ובכושר הנוכחי שלו יהיה לא פשוט לקחת לו אותה. 

בזמן שגלזר נכנס לעניינים בבאר שבע אחרי סחבת ארוכה והתלבטויות רבות, החליט רוני לוי ללכת בסופו של דבר על שוער בכיר שיוכל לעמוד בלחץ הציפיות ואריאל הרוש היה הנבחר, כאשר יחד עם זאת הוא היה צריך להתמודד עם הביקורת שצצה מצד הקהל. הרוש הגיע כדי להחיות את הקריירה שלו בתור שוער ראשון ולמרות הדיבורים סביבו, הוא הצליח להראות שהוא אחד השוערים הכי טובים בישראל וגם אהבת הקהל חזרה.

אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)

פתיחת העונה הטובה של אריאל הרוש באה לידי ביטוי גם בהופעות טובות נגד בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, אבל במשחק מול הירוקים בסיבוב הראשון הגיעה פריקת הכתף שהשביתה אותו עד לא מזמן. הפציעה של הרוש בדקה ה-37 בסמי עופר באה בטיימינג גרוע, גם במשחק המרכזי של המחזור ורגע לפני משחק הנבחרת נגד סקוטלנד.

בכדורגל כמו בכדורגל, דלת אחת נסגרת ודלת אחת נפתחת. הפציעה הלא פשוטה של הרוש הובילה לתת את כפפות השוער הראשון לעומרי גלזר. השוער שיהיה במרץ בן 26 כבר עמד בתור השוער הראשון במדי מכבי חיפה, הוא מכיר מה זה לחץ של קהל במשחקים גדולים, אבל להזדמנות הזאת כנראה שהוא מגיע הרבה יותר בשל מההזדמנות הראשונה שלו.

עומרי גלזר (שחר גרוס)עומרי גלזר (שחר גרוס)

הכניסה של גלזר אל בין הקורות בבאר שבע לוותה בקצת חשש, אבל שחקני ההגנה שמסביבו הרגישו תוך כדי תנועה שיש על מי לסמוך. עתידו של גלזר לפניו ויש לו עוד כמה תכונות טובות כמו מנהיגות וקבלת החלטות, שעוזרות לו ברגעים הנכונים, במהלכם הוא מעניק ביטחון לחבריו בחלק האחורי. מהרגע שנכנס לשער, גלזר ספג רק שבעה שערים ב-11 משחקים, מתוכם בחמישה משחקים שמר על רשת נקייה, כשבבאר שבע מרוצים מאוד מהיכולת של השוער.

התופעה בה השוערים המשניים עוברים לעמדת השוערים הבכירים היא מגמה שהולכת ונהיית ריאלית יותר ויותר בכדורגל הישראלי, בטח בבאר שבע. גיא חיימוב לקח את אפודת השוער הראשון לדודו גורש, אוהד לויטה לקח לאריאל הרוש והנה זה קורה להרוש שוב. במכבי חיפה, ג'וש כהן לקח את המקום של גיא חיימוב, שמאז כבר פרש, ומחזיק בו עד עצם היום הזה. במכבי תל אביב לקח דניאל טננבאום בהצלחה אדירה את המקום של יאניוטיס למשך שנתיים. והנה היום, דניאל פרץ עושה לטננבאום את מה שטננבאום עשה לא מזמן ליאניוטיס.

דניאל טננבאום. איבד את מקומו לדניאל פרץ (רדאד ג'בארה)דניאל טננבאום. איבד את מקומו לדניאל פרץ (רדאד ג'בארה)

בנוסף לכך, עומרי גלזר כבר לא אותו הילד שהיה במכבי חיפה. השוער הצעיר התארס לפני שישה חודשים ובקיץ הקרוב הוא צפוי להתחתן עם בחירת ליבו שירה, כך שזה עוד שלב בדרך שלו להיות מרוכז יותר בכדורגל. ישנם כדורגלנים שבוחרים ליהנות מהחיים הטובים ולא להתפקס מאה אחוז במקצוע, אבל ישנם שחקנים כמו גלזר שיודעים שהדבר הכי נכון לקריירה ובכלל לחיים הוא להקים משפחה, שבה ההשקעה והאנרגיות היא כלפי המשפחה והעבודה על כר הדשא.

עומרי גלזר וארוסתו (מיכה בננו)עומרי גלזר וארוסתו (מיכה בננו)

אחד האנשים שליוו את גלזר בקריירה, הוא מאמן השוערים האגדי גיורא אנטמן, שהביא את גלזר בזמנו מהפועל רעננה. אנטמן מלווה לפרקים עד היום את גלזר, מייעץ ומכווין כשצריך. עם החתימה של גלזר בבאר שבע, אנטמן עלה לתוכנית הספורט ברדיו דרום ולא הסכים עם העובדה שגלזר הגיע בתור שוער שני: "אין דבר כזה שוער ראשון ושוער שני. לכל שוער תהיה הזדמנות להיות השוער הראשון בגלל עניין בריאותי או מקצועי, השאלה מה הוא יעשה עם ההזדמנות הזאת".

גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)

במבט לאחור, אנטמן בהחלט צדק והוא מאוד אופטימי על המשך דרכו. "ראשית, עד עכשיו עומרי לא טועה שזה כבר טוב", אמר מאמן השוערים ל-ONE: "לפעמים לא צריך לעשות הרבה בשביל לקלקל, אפשר רק לטעות. שנית משחק ההגנה של הפועל באר שבע ממש טוב, עם בלם כמו מיגל ויטור שעושה רוגע לשוער. כמה זה משמעותי שיש לעומרי גלזר בלמים לידו כמו ויטור, טיבי, אלחמיד, ואבו עביד? אין לאנשים מושג כמה זה משמעותי שיש לידו בלמים כאלו.

מה שצריך שוער בדרך כלל זה לצבור ניסיון ולא לעשות טעויות. דרך מסירה לא טובה, בעיטה לא טובה, השמטה וכו’. אני לא מדבר על הצלות מהחיבור, השילוב של הבלמים האיכותיים והכושר הנוכחי שלו זה מה שעושה את ההבדל. ברגע שהשוער מתחבר להגנה, זה שילוב טוב. ההגנה בבאר שבע עושה שקט לשוער, לפעמים שוער עושה שקט להגנה. במקרה הזה, ההגנה עוזרת לעומרי לייצר שקט. זה לדעתי ההבדל אצל עומרי העונה. בעבר היו לו טעיות שיצרו חוסר שקט והיום זה לא קורה לשמחתי”.

גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)

גלזר כבר בשל כדי להיות שוער ראשון בקבוצה גדולה?
"המבחן המשמעותי שלו עוד יגיע", הוסיף אנטמן, "אנחנו לפניו עדיין. באר שבע נכון לעכשיו רצה לאליפות. אם תזכור את ג'וש כהן, הוא הביא משחקים בעונה שעברה. כרגע באר שבע עדיין לא נזקקה לשוער כדי להביא משחקים ברמה של חיים ומוות. עומרי עושה דברים נהדרים, אבל המבחן שלו עדיין לא הגיע. ג'וש כהן עצר פנדל מכריע למשל נגד מכבי פתח תקווה בעונה שעברה, גם עומרי יעמוד באתגר כזה העונה וזה יהיה המבחן שלו, אנחנו עוד לא שם. כל עוד הוא לא עושה טעויות שמערערות, הוא אמור להישאר בתור השוער הראשון. רק בנסיבות של הפסד, או טעות, הוא עלול לאבד את המקום לאריאל הרוש. אבל גם אם זה יקרה, הוא יצטרך לעבור את זה. בהפועל באר שבע בונים עליו לשנים הבאות וזה חלק מתהליך התבגרות של שוער".

עומרי גלזר. בבאר שבע בונים עליו (ראובן שוורץ)עומרי גלזר. בבאר שבע בונים עליו (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */