יום שישי, 05.07.2024 שעה 13:35
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

"מי שחושב שנקבל הפסדים בהבנה טועה ובענק"

כעס ודאגה במכבי ת"א, במועדון שלחו מסר לשחקנים ולצוות האימון, שקיבלו ביקורות ("באו כאילו יש עוד משחקים בקופה"). עוז בלייזר הסביר את החילוף

|
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

כעס ודאגה במכבי תל אביב לאחר ההפסד 85:74 אמש (חמישי) לקאזאן במסגרת המחזור ה-14 של היורוליג. לאחר המשחק חצי הביקורות עפו לכל כיוון. הכעס כמובן נובע מכך שהקבוצה הפסידה בבית וכשתצוגת הכדורסל על הפרקט לא בדיוק נראתה טוב, והדאגה היא כמובן מהעתיד רגע לפני שהקבוצה יוצאת לשבוע משחקים כפול ביורוליג בסימן טורקי. צוות האימון היה האחרון לעזוב את ההיכל ב-00:30, זמן רב אחר כולם, ורגע לפני שאלופת המדינה תחל את השבוע הכפול אותו מגדירים במועדון כקריטי, היא תפגוש בשבת הקרובה את הפועל באר שבע.    

"לא יכול להיות שמול ריאל אנחנו חוטפים 72 נקודות ובבית אנחנו חוטפים 85 במשחק חשוב מאין כמותו", אמרו בסביבת הקבוצה בניסיון להבין מה לא עבד. האכזבה היא רבה, ולאחר המשחק שאלו במועדון בניסיון להבין מדוע המאמן בחר ללכת עם עוז בלייזר ברבע הרביעי ולא עם דריק וויליאמס, שסיים את המשחק עם מדד +/- של 1-. בלייזר סיים את המשחק עם +/- של 7- ואנג'לו קלויארו עם 15-. הסיבה לתהייה נבעה מכך שמריו הזוניה קלע ברבע הרביעי תשע נקודות מתוך ה-22 של קבוצתו. אגב, יאניס ספרופולוס נשאל לאחר המשחק על הבחירה בבלייזר לאחר שהקהל קרא בוז כשהוריד אותו מהפרקט ברבע השלישי, והוא השיב כי הבחירה נבעה דווקא מטעמים הגנתיים.  

ספרופולוס: ״צריכים את הקהל איתנו״

טוני ג'קירי היה אחראי ללא מעט נזק, הוא אמנם סיים את המשחק רק עם שש נקודות ותשעה ריבאונדים, אך החסימות שלו בפיק אנד רול הסתיימו בכך שהגארדים של ולימיר פראסוביץ', עם דגש על לורנזו בראון, הצליחו להגיע לטבעת בקלות יתרה. תוכנית המשחק ההגנתית הייתה שהגבוה על הפרקט ייצא "וידחוף" למעלה כדי להקשות עליו לחדור פנימה, רק שבסופו של דבר חניכיו של ספרופולוס לא הוציאו לפועל כפי שנדרשו כלל וכלל. הביקורת בסביבת הקבוצה כאמור נמשכה והגיעה גם לשחקנים ובגדול, למעשה למעט סקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ' ורומן סורקין שמראים עקביות וכי הם נמצאים בפורמה טובה, ישנה אכזבה משאר השחקנים שכבר מספר מחזורים לא מספקים את הסחורה.  
  
במועדון שלחו מסר ברור ואמרו: "מי שחושב שנקבל את ההפסדים האלו בהבנה טועה בענק", זה היה ההפסד הרביעי ברציפות של אלופת המדינה ביורוליג, והחמישי בשישה משחקים. במועדון ראו את המשחק כחשוב במיוחד. קאזאן מסתמנת כקבוצה שתיאבק על כניסה לשמונה האחרונות בתום העונה הסדירה ובסביבת הקבוצה ציפו שהשחקנים יגיעו אחרת למשחק, היות וזה לא היה עוד משחק, כי אם משחק בעל חשיבות של פלייאוף והשחקנים לא הגיעו בהתאם.  

שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

"זה היה משחק חשוב והשחקנים באו כאילו יש עוד משחקים בקופה", נאמר בקבוצה. בסופו של דבר, לורנזו בראון, מריו הזוניה אייזיאה קנאן וג'ון בראון עשו את שהם עושים, אך העצירות בהגנה שספגה את מרבית הביקורת, לא הגיעו ובמועדון סיכמו: "לא עצרנו את הגארדים, השחקנים לא שיחקו בהתאם". 

התלות של ספרופולוס בווילבקין, ז'יז'יץ' וסורקין מוצדקת לחלוטין עד כה, ההרמוניה ההתקפית עם ג'יימס נאנלי בעייתית, קמרון טיילור לא בקצב, דריק וויליאמס יצא מהקצב, את ג'יילן ריינולדס מנסים להכניס לעניינים בתחילת ההתקפות, אך חוסר האיזון שנוצר לפעמים ההגנתי ולפעמים ההתקפי עושה את החיים עבורו לקשים, אמש הוא קיבל מספר פעמים את הכדור על סוף שעון והוא הפך לתחנה אחרונה.

ג'יילן ריינולדס מאוכזב (איציק בלניצקי)ג'יילן ריינולדס מאוכזב (איציק בלניצקי)

אנג'לו קלויארו לא בעניינים מבחינה התקפית, והבעיה אולי הכי גדולה של מאמנה היווני של אלופת המדינה היא אולי הליבה המקומית, שבינתיים נראית יותר כאילו נחלשה משנה לשנה, כלומר מעונת 2019/20 ועד כה. 

הדומיננטיות של עומרי כספי בפתיחת אותה העונה, כמו גם  העוגן ההגנתי שהיה יובל זוסמן באותה העונה, בנוסף להתפתחות המטאורית של דני אבדיה ולכך שג'ון דיברתולומאו וג'ייק כהן היו בכושר נהדר, עשו את ההבדל, שכן מעבר להצלחה ביורוליג, הם אפשרו גם לא מעט אופציות בליגה המקומית ובין היתר הביאו לאיזון שמנעו עייפות בשלב מוקדם.

ג'יימס נאנלי (איציק בלניצקי)ג'יימס נאנלי (איציק בלניצקי)

לשם השוואה, אולימפיאקוס של יאניס ספרופולוס גם הייתה תלויה מאוד בליבה המקומית שלה שכללה את ואסיליס ספאנוליס ויורגוס פרינטזיס, שלא פעם הובילו את המדדים הסטטיסטיים של קבוצתם בעונות המוצלחות של הקבוצה.  חזרה לצהובים כחולים, במועדון מבינים עד כמה השבוע הבא יהיה קריטי עבורם וקשה מאוד בהתחשב בזהות היריבות. על הנייר יאניס ספרופולוס וחניכיו יוכלו לתקן את שקרה עם שבוע של שני ניצחונות מה שיהיה בדרגת קושי עצומה, לעומת זאת צמד הפסדים יוכל להביא אותם שלהם לנקודת האל חזור.

עוז בלייזר אמר לאחר המשחק: "הפסד כואב אין ספק. רצינו לחזור הביתה אחרי רצף משחקי החוץ שהיה לנו ולא ניצלנו את זה. סיימנו את המשחק ברבע הרביעי גם הגנתית לא טוב וגם התקפית. לא הוצאנו לפועל ולא קלענו מספיק. צריך להמשיך הלאה, זו עונה ארוכה, ממשיכים הלאה”.

רומן סורקין ועוז בלייזר (איציק בלניצקי)רומן סורקין ועוז בלייזר (איציק בלניצקי)

“לא מתייחס לקריאות מהקהל, מרוכז במגרש, זה היה חילוף טקטי של מאצ'אפים, אני מקבל את זה, זה חלק מלהיות שחקן בקבוצה זה לקבל את ההחלטות של המאמן. הוא רצה לסדר את המצ'אפ מול השחקן, אין לי שום בעיה עם זה, אני מתרגש במה הקבוצה צריכה על המגרש. אני מקווה שהקהל יביע תמיכה בי גם בדברים טובים. אין לי מה להתעסק בזה בכלל, זה היה חילוף טקטי וזה היה בסדר גמור”, הוסיף.

עוד אמר בלייזר: “אנחנו צריכים לראות מה קורה לנו ברבעים אחרונים, זה לא פעם ראשונה, אנחנו שמים על עצמנו יותר מדי לחץ, צריכים לשפר את זה, לשחק חופשי כמו כל המשחק, ולא בכבדות והססנות כמו ברבע האחרון. רצינו מאוד את הניצחון הזה כדי לצאת לדרך חדשה, צריכים לשחק יותר משוחרר בסוף המשחק, זו עונה ארוכה, עשינו רצף של ניצחונות ועכשיו אנחנו ברצף של הפסדים. אני מאמין בחבר'ה ומאמין שאנחנו יכולים לצאת מזה.

זה חלק מעונה, אנחנו עדיין לומדים אחד את השני, רואים את זה שיש לנו פיקים וירידות במהלך המשחק ובין משחקים, אנחנו מסוגלים לחזור ולסיים את העונה הזאת בכוח מלא. עוד לא הגענו לאמצע ויש עוד עונה ארוכה, אני מאמין שנעשה ריצה ונהיה יותר טובים. הוא אמר שאנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה ולהישאר ביחד, אנחנו משפחה אחת ושאנחנו נמצא את הדרך ונצא לדרך חדשה בקרוב ואי אפשר להתעכב על רצף ההפסדים, אם נתעכב על רצף ההפסדים לא ננצח בהמשך".

עוז בלייזר (איציק בלניצקי)עוז בלייזר (איציק בלניצקי)

קינן אוואנס הוסיף: "זה היה משחק צמוד לכל אורכו, עשינו ריצות והם עשו ריצות, ברבע האחרון זה היה קשה בשבילנו לקלוע, הם ביצעו כמו שצריך וניצחו את המשחק ברבע האחרון. אנחנו עדיין אותה קבוצה, אותה קבוצה שניצחה חמישה משחקים ברציפות, זה החיים ביורוליג, יש דברים שאנחנו צריכים לתקן. היו הפסדים צמודים, צריכים לדעת להתגבר על המהמורה הזאת.

זו עונה ארוכה, יש לנו הרבה משחקים עדיין, אסור לתת לנו להוריד את הראש. ניצחנו חמישה משחקים לא מזמן, ולא היינו יותר מדי בגובה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לרדת יותר מדי. זה קצת מכל דבר, בסוף אנחנו צריכים להישאר ביחד והעיקר זה ההגנה. צריכים להוריד את הלחץ ולנסות לנצח את המשחק ברבע הרביעי, יהיו עוד הרבה משחקים כאלה, נצטרך להמשיך הלאה". 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */