יום שבת, 06.07.2024 שעה 00:38
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

פרס אופיר: דוידזאדה הוא השחקן שכל מאמן צריך

הוא נקרא אל הדגל במשחק העונה, ניטרל את אצילי וסיפק משחק מושלם. ב-20:30, המגן שמגדיר מחדש את המונח "מחליף", רוצה לעשות זאת שוב מול הפועל ב"ש

|
אופיר דוידזאדה (חגי מיכאלי)
אופיר דוידזאדה (חגי מיכאלי)

שבוע למשחק העונה. מכבי ת”א מארחת את מכבי פ”ת בבלומפילד, אנריק סבוריט נפצע ונוטש את המגרש במהלך המחצית הראשונה, במה שגרם לכל אוהד של מחזיקת הגביע וסגנית האלופה לתפוס את הראש. “מי יעצור עכשיו את עומר אצילי?” שאלו את עצמם האוהדים הצהובים. גם הם לבטח לא דמיינו שבדיוק שבוע לאחר מכן הם יקבלו תצוגת תכלית של אופיר דוידזאדה, מי שנדחק לשולי הספסל הצהוב וכאשר נקרא אל הדגל, ביטל באופן מוחלט את השחקן הכי חם בכדורגל הישראלי, בדרך ל-1:2 על מכבי חיפה במשחק שהחזיר את סגנית האלופה לחיים ובגדול. 

הערב (שבת, 20:30), למכבי ת”א מחכה משחק עונה נוסף, שבוע שני ברציפות, הפעם מול הפועל באר שבע. גם הפעם דוידזאדה יאייש את עמדת המגן השמאלי, זו שבמשך שלוש השנים האחרונות נחשבת למשמעותית כשאוישה על ידי סבוריט, שהפך בן רגע למגן השמאלי הטוב ביותר בכדורגל הישראלי, ולדעת רבים אחד מהזרים הטובים ביותר שהיו בליגת העל מאז עזיבתו של טוני וואקמה. עבור דוידזאדה מדובר ביותר ממשחק צמרת לוהט, אלא בדרבי פרטי מול הקבוצה בה גדל ופרץ לתודעה של הכדורגל הישראלי, בדרך לאפיזודה קצרה באירופה ובנבחרת ישראל.

אופיר דוידזאדה עם הכדור (רויטרס)אופיר דוידזאדה עם הכדור (רויטרס)

משחק מושלם

קרוב לוודאי שכל שחקן בפרופיל של דוידזאדה היה מתייאש מזמן. על פניו, בעמדה שנחשבת במשך שנים לעקב אכילס של הכדורגל שלנו, הוא יכול להוות פתרון ולמצוא את מקומו בכל קבוצה בליגת העל. נכון, הבעיות בנגיעה האחרונה תמיד היו שם וכנראה לא ייעלמו, אבל לצידן ניצב שק תכונות שכל מאמן היה רוצה מהמגן שלו – מהירות, כושר גופני יוצא דופן, לחימה חסרת פשרות ובעיקר – אופי. אותו אופי שאחרי שנים שבהן ראה בעיקר ספסל, אפשר לו להציג את השיא שלו ברגע שהקבוצה שלו נדרשה לכך. בלי פוזות, בלי פרצופים ועם המון מחויבות, דוידזאדה פוצץ את הנראטיב לפיו בעמדת המגן השמאלי, שהפכה לחשוב מאוד בשלוש השנים האחרונות, למכבי ת”א אין תחליף. 

ב-1:2 של מכבי ת”א על מכבי חיפה, עיני כולם נישאו באופן טבעי לרגעי הקסם של ברנדלי קוואס, לסטיפה פריצה ששוב כבש וגם לקניקובסקי שהמשיך לשדרג את הקבוצה ולדניאל פרץ שרשם מספר הצלות מרהיבות. טבעו של המשחק גורם לנו לשים לב בעיקר לשחקנים ה”נוצצים”, אלו שבשבילכם אנחנו קונים כרטיס. דוידזאדה מעולם לא היה כזה וגם לא יהיה, אבל הוא כן שחקן שאיתו מנצחים משחקי עונה.

עומר אצילי מול אופיר דוידזאדה (רדאד ג'בארה)עומר אצילי מול אופיר דוידזאדה (רדאד ג'בארה)

צלילה לנתונים המדהימים שלו מספרת את כל הסיפור. דוידזאדה הוביל את שחקני שתי הקבוצות במאבקים מוצלחים, 15/17 כאלה היו לו, 11/12 על הקרקע, 4/5 באוויר. הוא חילץ 4 כדורים, ניצח בכל התיקולים שלו (3/3) וכל זה כבר אמרנו – מול שחקן ההתקפה הטוב בליגה. טוב נו, עד שראינו את קוואס. 

אחת התכונות החשובות ביותר לשחקן כדורגל היא לדעת את המגרעות שלו, ודוידזאדה הוא כזה. גם נגד מכבי חיפה, הוא בחר את הדריבלים שלו בתבונה ולא איבד כדור באף אחד מהם (4/4). הוא דייק ב-34 מתוך 45 המסירות שביצע, שני בקטגוריה במכבי ת”א רק לעידן נחמיאס, ואיבד בסך הכל 3 כדורים במשחק כולו, הכי מעט מבין שחקני השדה של מכבי ת”א, יחד עם לואיס הרננדס וברנדלי קוואס. 

“הוא כמו חייל, תמיד מחויב”

קל לשכוח, אבל דוידזאדה עזב את ישראל כמגן הישראלי הבכיר באותה תקופה. הוא גדל בהפועל באר שבע, ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת ב-2009 ומאז, לא עזב את קו שמאל, אותו חרך גם באליפות הראשונה של המועדון בעידן הנוכחי ב-2015/16 תחת ברק בכר, אז שיתף פעולה בצד השמאלי עם טוני וואקמה. הוא הספיק לעבור 185 הופעות בליגת העל ולעלות עם הקבוצה מבירת הנגב לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות ובגיל 25 זכה לשדרוג לו היה ראוי, כשחתם בגנט הבלגית. 

אבל עוד לפני ימי הזוהר והאליפות הראשונה מזה 40 שנה, דוידזאדה עוד הספיק לחרוך את הקו גם באצטדיון וסרמיל. הוא עשה זאת תחת אלישע לוי, לדעת רבים מי שהניח את היסודות לאימפריה שבנה ברק בכר בזמנו ומאמן הפועל חיפה בהווה, שלא מופתע בכלל מהצלילה הכל כך טבעית של דוידזאדה בחזרה להרכב בבמה הכי מרכזית של הכדורגל הישראלי כפי שעשה בשבוע שעבר. 

אופיר דוידזאדה עם הכדור (רויטרס)אופיר דוידזאדה עם הכדור (רויטרס)

“הוא עשה כברת דרך מאוד ארוכה, אבל מה שתמיד מייחד אותו זה שהוא תמיד מחויב, תמיד מתקדם” אומר אלישע, “במכבי ת”א יודעים מה היכולות שלו, יש לו כושר גופני מדהים. אני ממש לא מופתע ממה שראינו מול מכבי חיפה. הוא כמו חייל. הוא צבר ניסיון במשך השנים, עבר באירופה, הוא מבין מה המשמעות של רוטציה ושל מאבק ובגלל זה מכבי מחזיקים אותו. רק לקבוצה כמו מכבי ת”א יש לוקסוס כזה להחזיק שחקן כמוהו בסגל כמחליף”.

לא תשמעו ממנו מילה

אלישע יודע מה הוא אומר. מחויבות זו אחת התכונות שמייחדת את דוידזאדה. בזמן שבמשך השנים עוד ועוד שחקנים במכבי ת”א הוזכרו ככאלו ש”לא מרוצים ממעמדם”, חיפוש ב’גוגל’ עם שמו של המגן השמאלי מעולם לא העלה ידיעה שכזאת. תמיד שם, תמיד עובד קשה, תמיד מוכן לרגע שבו יקראו לו. בדיוק המחליף שכל מאמן רוצה. 

צריך לשים את הדברים על השולחן – טוב ככל שיהיה, ברגע שסבוריט שוב יהיה כשיר, דוידזאדה ימצא שוב את מקומו על הספסל הצהוב. העובדה שהצהובים משחקים בשתי מסגרות גם העונה תסייע לו באופן טבעי לקבל עוד ועוד דקות, אך כל עוד הספרדי נמצא, הוא יהיה המגן הבכיר. אבל את דוידזאדה זה לא מעניין. הוא ממשיך להמציא מחדש את ההגדרה ל”שחקן מחליף”, אבל לפחות כמו שהוא נראה עד עתה, אוהדי מכבי ת”א כנראה כבר לא יתפסו את הראש בכזו עוצמה כפי שעשו זאת לפני שבועיים.  

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */