יום ראשון, 06.10.2024 שעה 19:35

יאיר לפיד בירך: איזה כבוד, לינוי את אלופה

אחרי שזכתה במדליית הזהב בטוקיו 2020, המתעמלת האמנותית זוכה לשלל ברכות. מרב מיכאלי: "דמעות של אושר", סגל: "הזכייה שלה היא סגירת מעגל עבורי"

|
לינוי אשרם (רויטרס)
לינוי אשרם (רויטרס)

אחרי שעשתה היסטוריה וזכתה במדליית הזהב בגמר הקרב רב בהתעמלות אמנותית, המתעמלת הישראלית לינוי אשרם, שקטפה את המדליה הרביעית של ישראל בטוקיו 2020 וה-13 אי פעם במשחקים האולימפיים, זוכה לשלל ברכות ברשתות החברתיות לאחר שהפכה לישראלית השלישית שזוכה בזהב אחרי גל פרידמן וארטיום דולגופיאט וכמו כן, לאישה הראשונה שרושמת את ציון הדרך ההיסטורי.

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בירך בטוויטר וכתב: “איזה כבוד! לינוי את אלופה!”.

שר התיירות יואל רזבוזוב, שהיה ג’ודאי מקצועי לפני שנכנס לפוליטיקה, העלה תמונה שלו עם לינוי אשרם וניקול זליקמן וכתב: “איזה רגע היסטורי. מדליית זהב ללינוי אשרם. לינוי וניקול אתן אלופות. ברכות גם למאמנות איילת זוסמן ואלה סמופלוב. הבאתן לנו גאווה ואושר גדול”.

https://www.instagram.com/p/CSRKioZodJS/

שרת התחבורה מרב מיכאלי בירכה וכתבה בטוויטר: “לא יודעת מה אתכן/ם, אני בדמעות של אושר והתרגשות. לינוי אשרם אלופה אולימפית ומלכה באופן כללי. מדהימה. זהב”. השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הוסיפה: “האמת, מרגש. אלופה לינוי. אלופה אולימפית”.

דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי בוועד האולימפי בירך: “זו הייתה תחרות מופלאה. כולנו ידענו שהיא יודעת להתחרות. יש לה אישיות, היא משהו מיוחד במינו. היום היא הייתה מופלאה. היא באה לקחת את הזהב, לא שום דבר אחר. כשדיברנו גילי לוסטיג ואני על הצפי, אמרתי לו שתיים-שלוש לפחות, ואם רוח הקודש נופלת עלינו אז אפשר יותר. זו משלחת אדירה. ההישגים הם מעל הציפיות. לא האמנתי שיהיו שתי מדליות זהב, ידענו שיש לנו ספורטאים ברמה הגבוהה ביותר בעולם, אבל שתי זהב? וואו, זה מטורף. עוד שלוש שנים פאריס, לא יהיה קל לשחזר את מה שהיה פה”.

דני אורן (באדיבות הוועד האולימפי בישראל)דני אורן (באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

חברת הכנסת אפרת רייטן ממפלגת העבודה כתבה: “לינוי אשרם הגשימה את חלומה האישי. לא ויתרה, היתה נחושה, השקיעה עבודה סיזיפית יום אחר יום משך שנים והגיעה לזהב האולימפי. אנחנו הצטרפנו ברגעי הזוהר להריע לך ולהישגים המדהימים שלך. תודה לך על הכבוד העצום שהבאת לישראל”.

חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן ממפלגת הליכוד כתבה: “לינוי אשרם גבירותי ורבותי”. חברת הכנסת קרן ברק הוסיפה: “הללויה! לינוי אשרם את גאווה לישראל, ומודל לילדות ונערות”. גם ח”כ שרן השכל בירכה וכתבה: “לינוי אשרם הוכיחה פעם אחר פעם שעבודה קשה, אומץ, התמדה, התמקדות במטרה ולא משנה מה אומרים קולות הרקע, הם המתכון להגיע לראש הפירמידה. לינוי אלופה שלנו כבר כמה שנים, אזרחי ישראל מריעים ואוהבים אותך. כמה כבוד וגאווה את מביאה הביתה”.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בירך את לינוי, תושבת העיר: “אני גאה ומתרגש לעמוד בראשה של עיר שיצאו ממנה 3 מדליסטים אולימפיים וספורטאים מצטיינים. אני גאה בלינוי שהוכיחה מקצועיות, התמדה ונחישות והביאה לנו עוד הישג היסטורי. בימים אלה סיימנו לתכנן את מרכז המצוינות לספורט הישגי, בהשקעה חסרת תקדים שיהפוך לבית לכל הספורטים בתחום הג׳ודו, התעמלות מכשירים והתעמלות אומנותית. ראשון לציון הפכה למעצמה אולימפית ואנחנו ניתן ונתמוך בספורטאים שלנו לאורך כל הדרך”.

רז קינסטליך (חגי מיכאלי)רז קינסטליך (חגי מיכאלי)

חבר הכנסת איתן גינזבורג, שר התקשורת לשעבר, צייץ: “התרגשות עצומה. לינוי אשרם אלופה אולימפית . גאים בך”.

בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת, בירכה את לינוי וכתבה: “לינוי אשרם אלופה!! מדליית זהב!!! מרגשת כל כך. איזה אושר!! מדהימה! התקווה בטוקיו. תודה לינוי, כולנו מתרגשים ביחד איתך. תודה לך! איזה אופי! את אלופה אולימפית”.

קפטן הפועל תל אביב בעונה החולפת, עומרי אלטמן, צייץ: “כל עירעור אני מרגיש כאילו פוטין עצמו מגיש אותו. איזו מרגשת את לינוי , וונדרוומן”. מגן מכבי תל אביב מאור קנדיל כתב: “יששששש טאטה”. מתן בלטקסה הגיב לקנדיל וכתב: “למה לא כל יום שבת”.

בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, שיתף בפוסט ברשתות החברתיות: ״במאי 2014 חגגה לינוי אשרם יום הולדת 15, סיימה להתחרות בקבוצת הגיל הצעירה ועברה לסטטוס בוגרות, כתוצאה מכך נמנעו ממנה תמיכת המוסדות הלאומים והאולימפיים. התמזל מזלי ובדיעבד מזל כולנו, ונענתי בחיוב לבקשתן של דוברת הוועד האולימפי, ברוריה ביגמן, והמאמנת איילת זוסמן ונרתמתי לסייע עד לזכייתה של לינוי באליפות ישראל לבוגרות והשאר היסטוריה”.

“זכייתה של לינוי היא סגירת מעגל עבורי, אך בעיקר תעודת הוקרה לדרך, לאופי, להתמדה, לעבודה ולמקצוענות יום יומית, עשר ושתים עשרה שעות ביממה (לעתים גם יותר), בלי פגרות, בלי חופשים ובלי תנאים נלווים, כשלעתים רחוקות נהנים ממעט רגעי חסד והוקרה וברוב הזמן מתאמנים ומתאמנים ומתאמנים לרגע השיא, שהתרחש היום בצהריים. למאמנת והכירוגרפית איילת זוסמן שמלווה את לינוי מילדותה ודאגה לה ברגעיה הקשים ביותר(והיו לא מעטים כאלו) ורוב הזמן נשארה בקרן זווית, מגיעות התודות והברכות, בדיוק כמו לספורטאית. תודה לינוי. תודה איילת. תודה למשפחת אשרם ששימחתם ואיחדתם אומה, שכל כך זקוקה לרגעים האלו”.

אייל סגל (רדאד ג'בארה)אייל סגל (רדאד ג'בארה)

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, בירך גם הוא את לינוי אשרם: “ברכות ללינוי ולארטיום גם מגבעתיים.זכייה במדליות אולימפיות ממדינה בה הספורט (חוץ מכדורגל וכדורסל) מעניין מעטים וזוכה לחשיפה מזערית, זה הישג כפול ומכופל. לכל אחד מהם מאמנים/ות אנונימיים, אנשים שנמצאים איתם שנים רבות, מעורבים בכל דבר ובעלי השפעה מכרעת על חייהם וביצועיהם”.

“הייתי שם שנים, כשחקן כמאמן וכיו״ר איגוד. את מה שהספורט נותן, בפרט בענפים אישיים, מבין רק מי שבמשפחתו ספורטאי תחרותי. הגאווה והפרגון של כולנו מרגשים, אבל היא רגעית. בעוד שבוע כבר כמעט ולא ידברו על לינוי, ואת ארטיום כבר הספקנו קצת לשכוח. גם פה, אמשיך לנדנד, מתנצל: הישועה לא תבוא מהמדינה. הספורט במדינת ישראל, ובפרט הענפים ״הקטנים״, חי ומתקיים קצת בזכות האיגודים והרבה בזכות ההשקעה והתמיכה של הרשויות המקומיות”.

רן קוניק (נעם מורנו)רן קוניק (נעם מורנו)

“החוגים, האולמות, הציוד, המדריכים, גיוס הילדים וכו׳, כל זה מתחיל למטה, באולמות שלנו, בערים, בראשל״צ בה גדלו ארטיום ולינוי. רוצים ספורט ברמה גבוהה יותר? תעבירו לנו את התקציבים לטובת הספורט ותנו לנו לנהל את זה. נבנה מתקנים, נתחזק אותם, נכניס ספורט לבתי הספר, נדאג להעסקת המאמנים המקצועיים בביטחון תעסוקתי ובמשכורת ראויה. העבירו, מבטיחים לא לקפוץ על הפודיום כשיגיעו המדליות. (גילוי נאות: אני משמש כיום גם כיו״ר ועדת הספורט במרכז השלטון המקומי)”, סיכם קוניק.

איגוד הכדורסל מיהר לברך בטוויטר כאשר בציוץ נכתב: “אדירה: מדליית זהב ללינוי אשרם בקרב רב בהתעמלות אמנותית!”. גם מנהלת ליגת ווינר סל בירכה: “היינו כחולמים, איזו אלופה מדהימה!”. גם מכבי תל אביב, בכדורגל ובכדורסל ואלופת המדינה בכדורגל מכבי חיפה בירכו את המתעמלת האמנותית על ההישג, בנוסף להתאחדות לכדורגל, שצייצה: “יצירת אמנות”.

המציל שצעק בחוף: התגובות על המדליה
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */