יום שבת, 28.09.2024 שעה 01:42

למרות יום לא מושלם, ביילס עלתה לששת הגמרים

כוכבת ההתעמלות ביצעה טעויות בנחיתה בקרקע, בקפיצות ובקורה, אך קיבלה ציונים גבוהים, העפילה, ותהיה בגמר גם בקרב-רב ובקבוצתי. הרוסיות הרשימו

|
סימון ביילס (רויטרס)
סימון ביילס (רויטרס)

חמש שנים אחרי שהדהימה את העולם עם הופעות בלתי נשכחות באולם ההתעמלות בברזיל, סימון ביילס, כוכבת ההתעמלות האמריקאית, שזכתה בחמש מדליות במשחקים האולימפיים בריו 2016, החלה היום (ראשון) להתחרות גם בטוקיו. 

ביילס וחברותיה לנבחרת האמריקאיות השתתפו בבית השלישי של שלב המוקדמות, כשהן כבר יודעות את התוצאות של המתעמלות הרוסיות והסיניות, שהתחרו בשני הבתים הראשונים. כל האמריקאיות, וביילס ביניהן, התחרו בארבעת המכשירים וכמובן בתחרות הקרב-רב, וארבע מהן – ביילס, סאניסה לי, ג’ורדן צ’יילס וגרייס מקולום, השתתפו גם בתחרות הקבוצתית.

ביילס לא הייתה בשיאה במוקדמות. היא יצאה מהמשטח בתרגיל הקרקע, נחתה לא טוב בקפיצה הראשונה שלה מבין שתיים בקפיצות וגם מהקורה היא נחתה לא טוב אחרי תרגיל נהדר. אבל בגלל דרגת הקושי הגבוהה בכל התרגילים היא קיבלה בשלושתם ציונים גבוהים מאוד ובכולם היא עלתה לגמר. בקפיצות היא עלתה מהמקום הראשון, בקרקע מהמקום השני ובקורה מהמקום השישי (שביעי למעשה, אבל שלוש סיניות הקדימו אותה ומקסימום שתיים מכל מדינה עולות לכל גמר).

סימון ביילס (רויטרס)סימון ביילס (רויטרס)

דווקא בתרגיל הכי חלש שלה, המקבילים המדורגים, היא לא עשתה טעות דרמטית, אבל גם לא עשתה תרגיל ברמת קושי גבוהה ממש, והציון הסופי שלה הספיק בקושי לגמר, אליו היא עלתה מהמקום השמיני והאחרון (למעשה סיימה עשירית אבל שוב – שתיים מהמדורגות לפניה לא עלו כי הן לא היו בין שתי הראשונות ממדינתן – רוסיה). כמובן שביילס עלתה גם לגמר הקרב-רב – מהמקום הראשון, וכן לגמר הקבוצתי עם הנבחרת האמריקאית. כתוצאה מכך, חללום שש המדליות של ביילס עדיין חי וקיים.

מבין חברותיה של ביילס, סאניסה לי הצטרפה אליה בגמרים במקבילים המדורגים ובקורה, ואילו ג’יי קיירי תהיה איתה בגמרים בקפיות (סיימה שנייה, אחרי ביילס) ובקרקע (סיימה שלישית, גם כן אחרי ביילס). הנבחרת האמריקאית עלתה רק מהמקום השני, אחרי הרוסיות שהרשימו מאוד, בעוד הסיניות תפסו את המקום השלישי.

ג'ייד קרי (רויטרס)ג'ייד קרי (רויטרס)

מהלך התחרות

הנבחרת האמריקאית התחילה עם תרגיל הקרקע בסבב הראשון בבית השלישי, עם גרייס מקולום, שעשתה תרגיל לא מדהים, וכמוה גם סאניסה לי. אחריהן עלתה סימון ביילס שפתחה נפלא עם שלוש צוקהרות והמשיכה טוב עם אלמנט שנקרא על שמה, אלמנט ה”ביילס”. אלא שבפס הבא היא ביצעה טעות גדולה כשעפה מחוץ למשטח, לפני שסיימה עם דאבל צוקהרה. למרות הטעות בפס השלישי, בעקבות דרגת הקושי הגבוהה קיבלה ביילס ציון של 14.133, שאלא אם יקרה משהו מאוד בלתי צפוי, יספיק לה לגמר. ג’ייד קרי סגרה את תרגילי הקרקע של האמריקאיות עם דאבל צוקהרה בגוף ישר, המשיכה עם אלמנטים נהדרים גם בפסים הבאים וסיימה פשוט נפלא. היא קיבלה 14.100, וגם היא תהיה בגמר תרגיל הקרקע יחד עם ביילס (אם לא יקרה משהו מאוד בלתי צפוי בהמשך).

סימון ביילס (רויטרס)סימון ביילס (רויטרס)

במקביל על הקורה, לאריסה יורדאקה הרומנייה בת ה-25, מהמועמדות למדליה בתרגילי הקורה והקרקע, שמחזיקה בארבע מדליות באליפויות עולם, נפצעה בירידה מהקורה ונראה שהיא לא תמשיך בתחרות. מדובר במכה גדולה ליורדאקה, שהייתה מעפילה לגמר ככל הנראה עם התרגיל המעולה שהיא עשתה לפני הנפילה, ולרומנים בכלל.

בסבב השני האמריקאיות היו בקפיצות. סימון ביילס ביצעה את הקפיצה עצמה טוב, עם דרגת קושי של 6.2, אבל יצאה מהמשטח במהלך הנחיתה. למרות היציאה, קיבלה ביילס ציון של 14.966, שמציב אותה במקום הראשון. לאחר מכן עשתה תרגיל ברמת קושי פחותה, 5.8, אבל עשתה אותו מצוין, קיבלה 15.400 (כולל 9.6 על הביצוע), ובסך הכל של שתי הקפיצות יש לה 15.183, שמציב אותה במקום הראשון במכשיר מבין כל הקופצות. היא תהיה בגמר גם בתרגיל הקפיצות. גם כאן פרט לביילס, האמריקאית הנוספת שתהיה בגמר היא ג’ייד קרי, שביצעה תרגיל נהדר, קיבלה 15.166 בממוצע בשתי הקפיצות וכרגע היא במקום השני במכשיר.

ג'ייד קרי (רויטרס)ג'ייד קרי (רויטרס)

באותו סבב סאנה וויברס ההולנדית, האלופה האולימפית בתרגיל הקורה מריו 2016, ביצעה צרגיל לא מספיק טוב מבחינתה וקיבלה ציון של 13.866. ציון שעשוי שלא להספיק לה להגעה לגמר. אם היא תצליח להעפיל לגמר זה יהיה מהמקום השמיני, אך היא תצטרך לקוות שיורדאקה הרומנייה לא תוכל לחזור וכן ששאר המתעמלות שעוד נותרו בתחרות (פרט לשתי אמריקאיות) לא יצליחו לעבור אותה.

בסבב השלישי האמריקאיות היו במקבילים המדורגים, המכשיר החלש ביותר של סימון ביילס מבין ארבעת המכשירים. היא סיימה עם ירידה מדהימה של דאבל צוקהרה וקיבלה 14.566, ציון שמספיק לה בשלב זה להעפלה לגמר והיא כנראה תהיה בגמר. סאניסה לי, חברתה לנבחרת האמריקאית, עלתה מיד אחריה למקבילים המדורגים וביצעה תרגיל נהדר שנתן לה ציון גבוה מאוד של 15.200, שהעלה אותה למקום הראשון מבין כל המתעמלות והיא תהיה בוודאות בגמר. אחריה הייתה זו ג’ייד קרי שעשתה גם היא תרגיל נהדר אבל קיבלה 14.133, תוצאה יפה אבל כזו שלא תאפשר לה לעלות לגמר.

סימון ביילס (רויטרס)סימון ביילס (רויטרס)

בסבב הרביעי, על הקורה, סאניסה לי ביצעה תרגיל פשוט נפלא וקיבלה 14.200, שכמעט בוודאות יספיק לה למקום בגמר. ביילס עשתה מיד אחריה תרגיל נהדר על הקורה עצמה, אבל הנחיתה שלה לא הייתה טובה, ולכן היא קיבלה 14.066. לשמחתה שתי האמריקאיות שנותרו, ג’ייד קיירי ומקיילה סקינר, לא הצליחו לעבור אותה. כעת ביילס שנייה מבין האמריקאיות, אבל היא תצטרך לחכות לשני הבתים שנותרו כדי לראות אם היא עולה לגמר.

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */