יום שני, 24.06.2024 שעה 15:17

לא באו ליהנות: התנאים של הספורטאים בטוקיו

מי שישתתפו במשחקים האולימפיים יהיו תחת איסורים רבים בגלל מגפת הקורונה. אז איך נראים החיים שלהם בכפר האולימפי ביפן? אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
דגל ישראל בכפר האולימפי (רויטרס)
דגל ישראל בכפר האולימפי (רויטרס)

המתעמלים אלכס שטילוב, ארטיום דולגופיאט, ליהיא רז, הקשת איתי שני ולוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג נכנסו אמש (שבת) לכפר הספורטאים בטוקיו, בעוד שענת ליליאור תפסה מלון בסמוך לאתר התחרות שלה בדומה לשייטים שי קקון, קטי ספיצ’קוב ויואב כהן שכבר התמקמו במלון אחר בהינושימה. ראשוני הספורטאים הישראלים כבר בעיר המארחת של אולימפיאדת טוקיו - והחיים בכפר, איך נאמר, הם לא ממש חוויה גדולה.

כל מי שייכנס בשערי הכפר לא צפוי ליהנות במיוחד, משום שעל הספורטאים חלים איסורים רבים עקב מגפת הקורונה והם יעברו בדיקות קורונה מידי יום. הספורטאים רשאים להיכנס לחדריהם בכפר האולימפי רק חמישה ימים לפני יום התחרות הראשון שלהם, ועליהם לעזוב מיד לאחר שיסיימו להתחרות.

אלכס שטילוב מתאמן (אינסטגרם)אלכס שטילוב מתאמן (אינסטגרם)

מעבר לכך, על כולם יחולו איסורים אפילו במתקנים עצמם. בתוך האולמות והאצטדיונים ביפן אסור יהיה לשיר, למאמנים אסור יהיה לצעוק לעבר הספורטאים שלהם ובטח שלא לעודד אותם בקול, אלא רק למחוא כפיים. אומנם אין קהל ביציעים וכמות הנוכחים בכל מתקן ירדה פלאים, אבל היפנים חוששים כי שימוש במיתרי הקול עלול להוביל להפצת הווירוס בקרב המשתתפים, בהנחה והוא הצליח לחמוק מתחת לרדאר של גורמי הרפואה ואנשי הטכנולוגיה שכל הזמן עוקבים אחרי המשתתפים.

בתוך הכפר ישנה הקפדה על מרחק בין הספורטאים. בכניסה לחדר הכושר, לדוגמה, לצד מכשירי הכושר הרבים יש גם המון עמדות עם מיכלי אלכוג'ל לניקוי הידיים בין מתאמן למתאמן. חוץ מבדיקות דופינג למציאת חומרים ממריצים אסורים, נוספו גם חדרים לבדיקות קורונה ואפילו נבנתה מרפאה מיוחדת למאומתים שיסבלו מתסמינים. לכל משלחת יהיו את האזורים שלה וגם בהם הספורטאים לא יוכלו לנוע בחופשיות, כך שהם מצידם יצטרכו להגיע כמה ימים לפני התחרות, לצאת לאימונים, לחזור לחדר, להיבדק, להתחרות ואז פשוט לעזוב.

הכניסה לחדר כושר (רויטרס)הכניסה לחדר כושר (רויטרס)

אף אחד מהספורטאים לא באמת יבלה או ייהנה בטוקיו. רבים מהם פשוט סגורים בחדר לאורך רוב רוב שעות היום, כאשר האטרקציה המרכזית לעת עתה היא הנסיעה ברכבים האוטונומיים שלוקחים את הספורטאים מהמגורים שלהם לחדר האוכל, לחדר הכושר או לאולמות האימונים.

הכפר האולימפי (רויטרס)הכפר האולימפי (רויטרס)

בהנחיות לספורטאים התווסף לו אפילו “סעיף אנטי סקס” שאוסר עליהם לפגוש ספורטאים אחרים בכפר באופן יזום. גם המיטות שלהם עשויות מקרטונים ממוחזרים, כך שהן יכולות לשאת רק משקל של אדם אחד, והפעם גם לא יחולקו קונדומים בחינם. כל זה יצמצם מפגשים בין הספורטאים לדעתם של היפנים.

החדרים בכפר האולימפי (רויטרס)החדרים בכפר האולימפי (רויטרס)

מעבר לזה, לאף אחד אסור כמובן לנסוע בתחבורה ציבורית או לצאת החוצה, פרט לתחרויות ואימונים ובאישור. היציאה לעיר, אפילו לסיבוב קצר או למסעדה, אסורה באופן מוחלט. מי שיעשו זאת ויחצו את שערי הכפר לתוך העיר בלי אישור, לא יוכלו לחזור פנימה ולמעשה יצטרכו לעלות על מטוס חזרה הביתה.

אם אחד מהמשתתפים במשחקים יעבור ברחוב עבירה משמעותית שנוגדת את מצב החירום בו נמצאת טוקיו, לאזרחים יש אישור לצלם אותו ברחוב ולהעלות את התיעוד לרשתות החברתיות. "והעבריין ייענש", הזהירו המארגנים את המשתתפים.

חלוקת המזון היא האתגר המרכזי בתוך הכפר, הרי איך מאכילים כל כך הרבה פיות במזון ועוד כמה פעמים ביום? במקור תכננו המארגנים להאכיל את תושבי הכפר בחדרי אוכל עצומים, כאשר הגדול ביותר היה אמור להכיל כ-4,500 סועדים במקביל - אך כעת, המארגנים מבקשים מהספורטאים לאכול לבדם, לשמור על מרחק רב מהיתר וגם לפנות ולנגב את המגשים כדי למנוע את התפשטות הווירוס בקרב העובדים. לוותיקים שבחבורה זה ייראה מוזר הרי שמדובר באירוע שונה לחלוטין מכל מה שהכירו.

טוקיו (רויטרס)טוקיו (רויטרס)
פלורנטינו פרס מלכלך על אוזיל
אסור לפספס
נגןהשפריץ על זהבי מים קרים וכמעט שילם בחייו
השפריץ על זהבי מים קרים וכמעט שילם בחייו
נגןגבר רומנטי: מנור סולומון מציע נישואין
גבר רומנטי: מנור סולומון מציע נישואין
נגןהפרעוש מתפרנס: מקבץ פרסומות עם ליאו מסי
הפרעוש מתפרנס: מקבץ פרסומות עם ליאו מסי
נגןזהבי לוקח את החברים במטוס פרטי למיקונוס
זהבי לוקח את החברים במטוס פרטי למיקונוס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */