יום ראשון, 06.10.2024 שעה 18:06

ברטיני ניצח את הורקאש והעפיל לגמר ווימבלדון

בהופעה היסטורית במעמד, האיטלקי ניצח 3:6, 0:6, 7:6, 4:6 את הפולני שהפתיע בסיבוב הקודם את פדרר. יפגוש בגמר את המנצח בין ג'וקוביץ' לשפובולוב

|
מתאו ברטיני חוגג (רויטרס)
מתאו ברטיני חוגג (רויטרס)

שלב חצי הגמר בסבב הגברים בווימבלדון, יצא לדרך היום (שישי), כאשר מתאו ברטיני, המדורג תשיעי בעולם, ניצח 3:6, 0:6, 7:6, 4:6  על משטח הדשא את הפולני, הוברט הורקאש, והעפיל לראשונה לגמר.

אחרי שהדיח את פליקס אוז’ה אליאסים ברבע הגמר והעפיל לראשונה בקריירה לחצי גמר הטורניר הבריטי, האיטלקי אשר נמצא בכושר פנטסטי, ניצח את המשחק ה-11 שערך בשנת 2021 עד כה. זו הייתה ההופעה השנייה של ברטיני במעמד חצי גמר גראנד סלאם, אחרי שהפסיד לרפאל נדאל בחצי גמר אליפות ארה"ב הפתוחה בשנת 2019.

מתאו ברטיני (רויטרס)מתאו ברטיני (רויטרס)

בשתי המערכות הראשונות האיטלקי כלל לא התקשה, ואף ספר רצף של 11 משחקונים רצופים ללא הפסד. למרות שהיה נראה כי הוא בדרך לשייט לעבר הגמר, את המערכה השלישית הוא הפסיד בשובר שוויון והורקאש גרר את המשחק למערכה רביעית, אותה המדורג 9 בעולם ניצח והפך לאיטלקי הראשון שמעפיל לגמר ווימבלדון.

הוברט הורקאש סיים את דרכו בטורניר המופלא שלו. כזכור, הגיע לחצי הגמר לאחר שגבר על אלוף ווימבלדון שמונה פעמים בעבר, רוג'ר פדרר, ועוד לפני כן הדיח את דניל מדבדב המדורג במקום השני בעולם.

מערכה ראשונה: 3:6 למתאו ברטיני

הורקאש פתח היטב במשחקון הראשון, ניצח על האפס ועלה ל-0:1 במערכה. ברטיני הגיב עם משחקון מושלם משלו והשווה ל-1:1. האיטלקי המשיך את המומנטום ופתח עם 0:40, הורקאש חזר, כפה מהפך ועלה ל-1:2. ברטיני ניצח במשחקון הבא, אבל הפולני המשיך בשלו ועלה ל-2:3. המשחקון השישי היה צמוד, אבל הורקאש לא הצליח לשבור, והאיטלקי השווה ל-3:3. ברטיני רשם את השבירה הראשונה במשחק ועלה ל-3:4 בתום משחקון צמוד. המדורג 9 בעולם ניצל את המומנטום, ורבות הודות להגשות חזקות ניצח את המשחקון בקלילות ועלה ל-3:5. רוחו של הפולני נשברה במערכה זו, וברטיני עלה ל-0:1 לאחר ששבר שוב וניצח את המערכה הפותחת 3:6.

הוברט הורקאש (רויטרס)הוברט הורקאש (רויטרס)
מתאו ברטיני מרוצה (רויטרס)מתאו ברטיני מרוצה (רויטרס)

מערכה שנייה: 0:6 למתאו ברטיני

המומנטום של ברטיני נמשך גם במערכה השנייה והוא רשם ניצחון חלק במשחקון הראשון ועלתה ל-0:1. הורקאש לא הצליח להתאושש גם במשחקון השני ושוב הפסיד על ה-0, ברטיני עלה ל-0:2. גם המערכה השלישית הייתה בסימן איטלקי וברטיני פתח פער ועלה ל-0:3. המדורג במקום 18 בעולם נשבר גם במשחקון הרביעי במערכה. זהו היה הניצחון השמיני ברציפות של ברטיני במשחקונים, שהעלה אותו ל-0:4. המערכה החמישית הייתה להורקאש הזדמנות לשבור את המדורג 9 בעולם, אך הוא לא ניצל את ההזדמנות הזו. בריטיני התעשת, ניצח את שלוש הנקודות האחרונות, ועלה ל-0:5. האיטלקי לא הוריד רגל מהגז גם במשחקון השישי ורשם ניצחון 0:6 חלק במערכה.

מתאו ברטיני עולה לרשת (רויטרס)מתאו ברטיני עולה לרשת (רויטרס)
מתאו ברטיני (רויטרס)מתאו ברטיני (רויטרס)

מערכה שלישית: 6:7 להוברט הורקאש

ברטיני ניצח בקלילות את המשחקון הראשון ועלה ל-0:1 מול הפולני המתוסכל. לאחר 11 משחקונים רצופים, הוקאש הצליח סוף סוף לנצח ולהשוות ל-1:1. ברטיני לא התרגש מההפסד במשחקון השני במערכה, וניצח את העקב בקלילות בדרך ל-1:2. הורקאש לא הרים ידיים וניצח את משחקון השני, והשווה ל-2:2. הורקאש סוף לא הצליח להסתדר עם ההגשות של ברטיני, שהעלה את מאזנו ל-13 אייסים ועלה ל-2:3. הורקאש הציג טניס מבריק במשחקון השישי, והשאיר את ברטיני על ה-0, בדרך ל-3:3. הורקאש שוב לא הצליח להסתדר עם ההגשות של ברטיני, שעלה ל-3:4. במהלך המשחקון השמיני במערכה ברטיני נפע קלות בברכו, והורקאש שמר על ההגשה שלו כדי להשוות ל-4:4. האיטלקי שוב הציג עליונות מרשימה בהגשות שלו ורשם ניצחון חלק בדרך ל-4:5. הורקאש סירב להרים ידיים ולא נשבר גם במערכה שהייתה עלולה להיות האחרונה בטורניר עבורו, והשווה ל-5:5. ברטיני לא נלחץ, רשם ניצחון חלק במשחקון העוקב, ועלה ל-5:6. הורקאש המשיך להלחם וקבע 6:6 ושובר שוויון. בשובר השוויון הורקאש עלה ליתרון 0:4 מהיר. משם הפולני לא הביט לאחור וניצח 3:7 בדרך ל-6:7 במערכה.

הוברט הורקאש (רויטרס)הוברט הורקאש (רויטרס)
מתאו ברטיני (רויטרס)מתאו ברטיני (רויטרס)
הוברט הורקאש מרוצה (רויטרס)הוברט הורקאש מרוצה (רויטרס)

מערכה רביעית: 4:6 למתאו ברטיני

לאחר שעבד כל כך קשה על מנת לכפות מערכה רביעית, הורקאש נשבר במשחקון הראשון, וברטיני עלה ל-0:1. ברטיני ניצל את המומנטום במשחקון השני ועלה ל-0:2. הורקאש לא הרים ידיים ורשם משחקון חלק שצימק את התוצאה, 1:2 לברטיני. האיטלקי המשיך להיות בלתי מנוצח בהגשות שלו ועלה ל-1:3. על אף שהיה קרוב לשבור, ברטיני בסופו של דבר לא הצליח לעשות כן והפער קוזז ל-2:3. ברטיני הימח רת המשחקון העוקב ועלה ל-2:4. הפולני לא נשבר במשחקון הבא וצימק את התוצאה, 3:4 לברטיני. האיטלקי רשם משחקון חלק נוסף ועלה ל-3:5. לברטיני כבר הייתה נקודת משחק, אך הורקאש לר נכנע וניצח את המשחקון, 4:5 לברטיני.  כמו בכול המשחק, ברטיני שמר על ההגשות שלו גם במשחקון המכריע וניצח 4:6 במערכה.

מתאו ברטיני (רויטרס)מתאו ברטיני (רויטרס)
מתאו ברטיני חוגג העפלה לגמר (רויטרס)מתאו ברטיני חוגג העפלה לגמר (רויטרס)
הוברט הורקאש מודה לקהל (רויטרס)הוברט הורקאש מודה לקהל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */