יום שבת, 28.09.2024 שעה 01:16

לפי הנתונים: צרפת פייבוריטית לזכייה ביורו

מחקר חדש של CIES בדק את רמת החוזק של כל הקבוצות לפי ביצועי השחקנים בעונה החולפת. צרפת בראש, גרמניה וספרד מיד אחריה. מה עם אנגליה ובלגיה?

|
אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה חוגגים (רויטרס)
אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה חוגגים (רויטרס)

עונת הכדורגל העולמי הגיעה לסיומה ואנחנו מתקרבים בצעדי ענק לאליפות אירופה, היורו, שנדחתה בשנה לאחר מגפת הקורונה. מחקר חדש של CIES, אתר מחקרי הכדורגל המוכר בעולם, קבע מי הפייבוריטית לזכייה ביורו ואסף נתונים נוספים על הנבחרות השונות.

לפי CIES, אלופת העולם וסגנית אלופת היורו צרפת היא הפייבוריטית לזכייה באליפות אירופה עם ציון של 1.29. אחריה, בהפרש קטן, גרמניה וספרד (1.26 כל אחת) ואז אנגליה עם 1.21. נבחרת בלגיה, שנחשבת לאחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר, במקום השמיני בלבד. אלופת אירופה, פורטוגל, חמישית עם 1.16 – מה שאומר שלפי CIES שלוש מחמשת הפייבוריטיות לזכייה ביורו נמצאות באותו בית. הנבחרת עם הסיכוי הנמוך ביותר היא פינלנד, לה יש ציון של 0.55. 

טרנט אלכסנדר ארנולד. משחק עבור אחת הנבחרות הצעירות בטורניר (רויטרס)טרנט אלכסנדר ארנולד. משחק עבור אחת הנבחרות הצעירות בטורניר (רויטרס)

נבחרת טורקיה, שנחשבת לאחת הנבחרות שיכולות להפתיע בטורניר הקרוב, היא הנבחרת הצעירה ביותר עם ממוצע גילאים של 24.9 שנים. אנגליה שנייה עם 25.5, בעוד המבוגרות ביותר הן בלגיה (29.1) ושבדיה (29.2).

בנוסף, הארגון מדד את כמות הדקות של שחקני הנבחרות השונות בליגות הבכירות. אנגליה מובילה עם 2,496 דקות, פורטוגל שנייה עם 2,403 והולנד שלישית עם 2,292. במקומות האחרונים נמצאות צפון מקדוניה (1,398) ואוקראינה (1,390), שתיהן בבית של הולנד.

אוהדי מכבי חיפה חוגגים מחוץ לסמי עופר
אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */