לברון ג’יימס הוא ללא ספק אחד הכדורסלנים הטובים בהיסטוריה, אך לא רבים יודעים שהכוכב הוא גם איש עסקים מחונן להפליא. כוכב ה-NBA ביצע מספר עסקאות שיהפכו אותו להיות בקרוב אחד מהספורטאים המיליארדרים הבאים, ואין הרבה כאלו בהיסטוריה.
ג’יימס בעצם משתווה למיליארדרים אחרים בספורט כמו ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו ומשיג אפילו את מה שמייקל ג’ורדן לא הצליח להשיג בתקופות הזוהר שלו כשחקן. לברון הוא לא רק ספורטאי טיפוסי שמככב בפרסומות ואומר לצרכנים לקנות מוצר מסוים; במובן מסוים, הוא הופך להיות חלק מהמוצר, ובמקרים רבים הוא מרוויח. ג'יימס הוא לא רק נותן חסות, הוא לפעמים לכל הפחות בעלים משותף ולכל היותר בעלים בלעדי של החברות אותן מפרסם.
הנעליים של לברון ג'יימס, חוזה מפלצתי עם נייקי (רויטרס)בגיל 18 דפקו על דלתו חברות נעלי הכדורסל הגדולות ביותר. אדידס, ריבוק וכמובן שנייקי, כולן רצו שג'יימס ינעל את נעליהן. נייקי לא הייתה המתמודדת החזקה ביותר, אבל הכוכב בחר בה על פני כולם מפני שהייתה המותג הגדול ביותר וזה בדיוק מה שהוא חלם ללבוש. זה לא ממש היה משנה לו שאדידס הציגה את קבוצת הכדורסל של ג'יימס בתיכון, או שריבוק הציעה יותר כסף מראש.
וכך נולד אחד החוזים הגדולים ביותר בהיסטוריה, כשהוא נועל נעליים עם מיתוג שלו ומקבל לא פחות ממיליאד דולר בחוזה לכל החיים – סכום מטורף לכל הדעות, ובעצם שם הכול התחיל.
השחקן בעל מניות במספר חברות ענק כמו פפסי, AT&T וקאלם. לאחרונה הוכרז כי ג'יימס ושותפו העסקי הוותיק, מאבריק קרטר, הם הבעלים המשותפים של קבוצת הבייסבול בוסטון רד סוקס. לג'יימס יש גם חלק מליברפול, ועכשיו הוא יכול, לצד קרטר, להשתתף בהחלטות החשובות שהזכיינים מקבלים. ג’יימס אף נכנס לעסקי הקולנוע ויככב בסרט “Space Jam: A Legacy New”.
לברון ג'יימס וכובע של ספייס ג'אם (אינסטגרם)כמו כן, ג’יימס נכנס לעסקי התקשורת כשהקים חברת מדיה משלו, שהיא פלטפורמה מיוחדת שנותנת לספורטאים לספר את הסיפורים שלהם. לא מפתיע בהתחשב במעורבות האישית שלו ברשתות החברתיות ובמדיה העולמית. זה בכלל התחיל כקטעי וידאו קצרים בטוויטר או באינסטגרם, וכעת הפך לפודקאסטים ולסרטים עלילתיים. עם הסיסמה "יותר מאשר אתלט", והיא מאפשרת לספורטאים להביע את מי שהם לקהל בדיוק כפי שהם רוצים.
לברון אף נכנס לעסקי המזון והשקיע לפני מספר שנים ברשת פיצות קטנה בשם “פיצה בלייז”, סכום של מיליון דולרים, ואז החברה הקטנה הזאת התפוצצה והיום היא רשת ענקית. גם לעסקי התזונה בספורט הכוכב נכנס אך זה דווקא אחד מהעסקים הפחות מוכרים שלו.
ג’יימס קידם את חברת האוזניות הגדולה ‘ביטס’, קיבל עבור כך מניות, וכשזו נמכרה ל’אפל’, הכוכב הכניס לא פחות מ-30 מיליון דולרים. לברון תמיד עשה דברים בדרכו והצליח מאוד מחוץ למגרש. עם האופן שבו הדברים נמצאים בצד העסקי, בטוח שהוא ימשיך לשגשג מאוד בעסקים לאחר שיפרוש לגמלאות. בדיוק כמו כוכב אחר - מייקל ג’ורדן. הסיפור מצלצל לכם מוכר?
לברון ג'יימס עם האוזניות (רויטרס)