יום רביעי, 03.07.2024 שעה 15:29
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

תעזור לי לעזור לך: ההזדמנות של יונתן אלון

העוזר שקודם לעמדת המאמן בירושלים ינסה להוציא את הקבוצה מהבירה מהבוץ. הרזומה, האמונה והצ'אנס אחרי 12 שנים. ב-21:15: האתגר הראשון, מול מכבי

|
יונתן אלון (מרטין גוטדאמק)
יונתן אלון (מרטין גוטדאמק)

כאשר היא מתקרבת לשלבי הסיום בעונה המאכזבת ורוויות הכשלונות ביותר שלה בשנים האחרונות, הפועל ירושלים החליטה ביום שישי האחרון להיפרד ממאמנה הליטאי דאיניוס אדומאיטיס שלושה חודשים בלבד אחרי שמונה כמחליפו של עודד קטש, שעזב לפנאתינייקוס אחרי שלוש שנים מוצלחות שכללו זכייה בשני גביעי מדינה ובגביע ווינר אחד והותיר חור גדול בעמדת המאמן הראשי.

“הוא מאמן פצצה שיביא לנו אליפות”, הצהיר הבעלים אייל חומסקי על דאיניוס אדומאיטיס במסיבת העיתונאים להצגתו של המאמן הליטאי ביום חמישי ה-14 בינואר, לפני קצת פחות משלושה חודשים, שלושה חודשים בהם הקבוצה מהבירה איבדה סיכוי לזכות בשלושה תארים, גביע המדינה, ליגת האלופות של פיב״א והליגה הבלקנית, ונכנסה לסחרור.

דאיניוס אדומאיטיס (שחר גרוס)דאיניוס אדומאיטיס (שחר גרוס)

בבירה הבינו במהרה שהצעד להחתמת אדומאיטיס לא היה נכון בדיעבד, כן, יש צורך בשינוי, מה גם שלאחר עזיבת קטש לא נותרה ברירה אלא לבצע שינוי על הקווים, אך השינוי צריך לבוא מבפנים, מתוך המערכת ובעזרת מישהו שמכיר את השחקנים ואת הדינמיקה בקבוצה ובחדר ההלבשה, דבר בו אדומאיטיס, למרות כל הרצון הטוב וההבנה הגדולה בכדורסל ואף הניסיון שצבר בשנותיו כשחקן וכמאמן, פשוט לא הצליח להביא. 

החיבור לא עבד, השחקנים לא הצליחו לרדת לסוף דעתו של אדומאיטיס ויש שיגידו שאפילו לא באמת רצו. 15 משחקים רשמיים בלבד, בהם ירושלים הפסידה בלא פחות מתשעה, הספיקו להנהלת הקבוצה מהבירה וגם למאמן הליטאי עצמו שככה אין אפשרות להמשיך, כאשר נקודת השבירה הגיעה בתבוסה המשפילה 98:67 למכבי ראשון לציון, שהיוותה את שירת הברבור העצובה לקדנציה המאכזבת של אדומאיטיס בירושלים.

דאיניוס אדומאיטיס (עמרי שטיין)דאיניוס אדומאיטיס (עמרי שטיין)

כעת, כאשר התואר היחיד שנשאר על המדף הוא אליפות המדינה, המטרה העיקרית אליה ירושלים מכוונת בכל השנים האחרונות, בבירה מקווים שלמרות התקופה הקשה, האכזבות, הכישלונות, ההפסדים, הפציעות וחילופי המאמנים, בסופו של דבר מעז ייצא מתוק, כאשר בבירה החליטו לתת את ההזדמנות לעוזר המאמן יונתן אלון, שזוכה להערכה רבה בקרב אנשי הפועל ירושלים, מההנהלה, דרך השחקנים ועד לאוהדים.

אז מי אתה יונתן אלון?

יונתן אלון בן ה-39, או כמו שאוהבים לקרוא לו בבירה ‘יונצ׳וק’, צמח כמאמן במחלקות הנוער של הפועל ירושלים החל משנת 2003, קודם ב-2009 לעמדת עוזר המאמן השני תחת גיא גודס ולאחר מכן גם סייע לעודד קטש בקדנציה הראשונה שלו כמאמנה של הפועל ירושלים. אחרי שנתיים כעוזר מאמן בבירה, אלון החליט לצאת לאתגר חדש והצטרף לבני השרון כעוזרו של רועי חגאי, כאשר בעונתו השנייה בשרון עבד תחת אריאל בית הלחמי.

יונתן אלון (חגי מיכאלי)יונתן אלון (חגי מיכאלי)

ב-2014 אלון המשיך לנדוד והצטרף להפועל חולון כעוזרו של אלעד חסין לעונה אחת, המשיך לעונה במכבי אשדוד והצטרף לצוות של מאיר טפירו ועונה לאחר מכן שב ב-2017 לחולוניה, הפעם כעוזרו של דן שמיר. בקדנציה השנייה בחולון, יונתן אלון היה חלק מצוות האימון שהוביל את הסגולים לזכייה בגביע המדינה בפעם השנייה בתולדות המועדון.

אגב, מי שזכו באותו גביע עם חולון ובעונה שלאחר מכן עברו ביחד איתו להפועל ירושלים היו תמיר בלאט וטיישון תומאס, עימם זכה בגביע המדינה פעמיים נוספות, הפעם בשורות הקבוצה מהבירה. לצד בלאט ותומאס, גם שאר השחקנים מאוד מעריכים את אלון וראו בו, עוד לפני מינויו כמאמן ראשי לאחר הפרידה מאדומאיטיס, כמאמן לכל דבר.

תמיר בלאט עם הכדור (איציק בלניצקי)תמיר בלאט עם הכדור (איציק בלניצקי)

בעוד הבעיה העיקרית של אדומאיטיס הייתה העובדה שהוא נכנס לקבוצה שמישהו אחר בנה ושהייתה רגילה לשחק ולהילחם למען מישהו אחר ועל כן, לא הצליח לרתום את השחקנים על מנת שיישחקו עבורו כפי שרצה, אלון, אולי למעט עודד קטש, הוא האיש שמכיר בצורה הטובה ביותר את הקבוצה הנוכחית של הפועל ירושלים. הוא מכיר את החוזקות והחולשות של כל שחקן ואת הדינמיקה בחדר ההלבשה ובבירה מקווים שבידיו גם נמצאת התשובה להוציא את הקבוצה לדרך חדשה.

במילותיו שלו, אלון הודה שלא מדובר במצב אידיאלי לקבל בו את התפקיד ואמר: “מדובר בהרגשה האישית שלי, אני מרגיש בשל לתפקיד כבר כמה שנים, בטח שלא זו הסיטואציה שהייתי בוחר, אבל אף אחד לא שאל אותי. יש לי חלק גדול בכל הדברים הרעים שקרו בקבוצה עד עכשיו וגם אני צריך להפיק לקחים מהטעויות שנעשו פה, שחלקן טעויות שלי. אעשה הכל כדי שזה יצליח”.

יונתן אלון (שחר גרוס)יונתן אלון (שחר גרוס)

במהלך הימים שעברו מאז ההודעה על מינויו של אלון למאמנה הראשי של ירושלים ביום שישי האחרון שם אחד נשמע רבות בסביבתה של הפועל ירושלים וזהו שמו של מודי מאור, שמונה למאמנה של הקבוצה מהבירה לאחר פיטוריו של פוטיס קציקאריס ב-2017 ולאחר שלושה חודשים בהם לא הצליח להביא את השינוי פוטר ופינה את מקומו לעודד קטש. עם זאת, בבירה מאמינים, או לכל הפחות מקווים, כי הפעם מדובר בסיפור שונה וכי אלון מנוסה ומוכן יותר מאשר מאור היה בזמנו.

בשלב הראשון אלון מתכנן לחזור עם השחקנים לבסיס על מנת לאפשר להם לצבור מחדש ביטחון ולהתייצב, כאשר האתגר הראשון שניצב בפניו הוא לא פשוט בדמות המפגש הגדול ביותר שיש לכדורסל הישראלי להציע בשנים האחרונות, מול היריבה המרה של ירושלים, מכבי תל אביב הערב (שני) ב-21:15 בארנה.

לא בטוח אם מדובר במשחק קריטי להמשך העונה של ירושלים, אך דבר אחד ברור, ניצחון על הצהובים יכול להוות נקודת מפנה בעונה של הקבוצה מהבירה ויכול להזניק את עידן יונתן אלון כמאמנה של הפועל ירושלים בצורה המושלמת ולספק בוסט אדיר לקראת המשך הדרך, כאשר במועדון האדום מקווים כי כל התלאות, המכאובים והמרורים שעברו בדרך בסופו של דבר יניבו פרי.

פרנקו: "המשחק מול גלבוע הוא אתגר עבורנו"
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */