יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:22
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

הפרויקטורים: ואן לוון וקלינגר הפכו את העונה

ההולנדי מעופף לפסגה ומאמן הפועל ת"א עם עונת מהפך שנייה ברצף. לוזון מחק לבכר ולחיפה את החיוך ושלח אותם לפלייאוף אול-אין. וגם: רב"ש ואטוולד

|
ניר קלינגר ופטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)
ניר קלינגר ופטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

הפרויקטורים

הסיבוב השני בליגת העל עוד רגע מאחורינו, שלב הפלייאוף כבר מעבר לפינה, ומי שיגיעו, בכל מקרה, עם הראש מורם הכי גבוה מכל מאמני ליגת העל לקו הסיום של העונה הסדירה הם פטריק ואן לוון וניר קלינגר. המאמנים של מכבי והפועל ת"א יכולים לרשום לעצמם וי ענק של מהפכים מקצועיים גדולים בקריית שלום ובמתחם חודורוב במהלך הסיבוב השני, מהפכים שיציבו את הצהובים והאדומים בעמדות פתיחות מצוינות לפתיחת שלבי הפלייאוף, העליון והתחתון, והפכו לגמרי את העונה בליגה, לאכזבת היריבות בצמרת ובתחתית.

ההולנדי מעופף

פטריק ואן לוון (עמרי שטיין) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)פטריק ואן לוון (עמרי שטיין) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

המהפך שהצליח לייצר ההולנדי במכבי ת"א הוא לא פחות ממדהים. כשלושה חודשים אחורה, כשהוא סגר בדיוק סיבוב על הקווים, ואן לוון החל את דרכו אחרי 0:0 מול בית”ר ירושלים, כשהאלופה במקום החמישי ורחוקה 8 נקודות ממכבי חיפה הראשונה. כעת, בדיוק במאני-טיים, הצהובים השלימו את ההפיכה כשהעפילו למקום הראשון בטבלה לראשונה העונה, כשהוא אוסף בדרך 37 נקודות מתוך 39 אפשריות, משמע ניצח 12 משחקים מתוך 13 (!).

אם המאמן ושחקניו ישכילו לשמור על הבכורה עד לסיום העונה הסדירה, הם ישיגו לעצמם יתרון נוסף לקראת הפלייאוף, כשהם כבר למעשה מבססים את עצמם כפייבוריטים לזכייה באליפות לאור התהליך המרשים שעברו מאז פיטורי גאורגיוס דוניס ולמרות הפער הגדול שהיה למכבי חיפה, שמעדה פעם אחר פעם עד שאיבדה את הפסגה, ועל אף ההערכות שהצהובים כבר איבדו את התואר אחרי שתי אליפויות רצופות. ההולנדי של מכבי ת"א מעופף איתה עד למקום הראשון, ולא מתכוון לנחות משם עד לסיום העונה.

תגובות מכבי ת"א לניצחון על בית"ר

עונת המהפך 2

ניר קלינגר ודן איינבינדר (רדאד ג'בארה) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)ניר קלינגר ודן איינבינדר (רדאד ג'בארה) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

בצד האדום של ת"א, מתגאים במהפך ענק, אולי קצת פחות גדול מזה של העונה שעברה, שהחל עם הגעתם של קלינגר ומשה סיני לוולפסון והסתיים בפלייאוף העליון ובחצי גמר הגביע, אבל העונה עוד לא הסתיימה. לפני החזרה לפעילות (בשל סגר הקורונה השלישי במדינה), הפועל ספרה 10 נקודות בלבד, בעוד סוחבת את כל ליגת העל על גבה, במקום האחרון.

מאז, כשהיה זה המשחק הראשון של שחקני הרכש ששינו את פני הקבוצה בינואר – דן איינבינדר, בן ביטון, אופק ביטון, לידור כהן ושלומי אזולאי (רז שטיין עוד לקח לקבוצתו הנוכחית נקודה כשהשווה ל-2:2 בבלומפילד, לפני המעבר) – האדומים השיגו 16 נקודות מתוך 27 אפשריות, בקצב צבירת נקודות של קבוצת צמרת לכל דבר ולא פלא שהאדומים מסתכלים לאחור, כשכל שחקני הרכש שהגיעו היו מועמדים גם בקיץ ומבוקשים על ידי קלינגר וסיני, ואומרים שאם הם היו מגיעים קודם – הקבוצה הייתה יכולה להעפיל לפלייאוף העליון, ביכולתה ובקצב התקדמותה.

במונחים של קבוצת תחתית, עם 59% הצלחה בתהליך שכרגע מציב אותה במקום ה-11 בפער של 3 נקודות מעל הקו האדום, ועם ים של ביטחון ואמונה עצמית לקראת המשך מאבקי התחתית – מדובר בהצלחה גדולה. אבל על כל זה צריך לשמור כדי, כמו שמפנטזים האדומים, להישאר בליגה "בלי דפיקות לב מיותרות" וכמה שיותר מהר. ויש גם את גביע המדינה שאפשר לחלום עליו.

החיוך שנמחק

גיא לוזון וברק בכר (שחר גרוס) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)גיא לוזון וברק בכר (שחר גרוס) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

ברק בכר וגיא לוזון, כל אחד בפרויקט שלו, יצא בהצהרות כוונות כבר עם פתיחת העונה. מכבי פתח תקווה ניצחה את מכבי ת"א במחזור הראשון והתבססה בצמרת כבר בפתיחת העונה, בעוד מכבי חיפה התמקמה בפסגה החל מהמחזור השמיני, כשסיימה עם הקמפיין האירופי שלה וחזרה למסלול אחרי המעידות במחזורי הפתיחה. כעת, ערב הפלייאוף, לוזון חוזר לחייך ושם את קבוצתו בעמדה מצוינת להעפלה ולתחילת הסיבוב האחרון של העונה, בזמן שמחק לבכר כבר את החיוך עם ה-0:2 על מכבי חיפה, כשהאחרון כבר לא יכול להצהיר יותר שום דבר.

בכר ושחקניו עם הגב אל הקיר בפעם הראשונה העונה, בנקודה קריטית, ומעבר לנעילת הטבלה לפני קביעת לוח המשחקים בפלייאוף, על שלל השלכותיה המקצועיות והפסיכולוגיות, הם חייבים לספק ריצה מרשימה ולהתעלות על עצמם, בכלל ובמיוחד מול מכבי ת"א בהזדמנויות הבאות, כדי לזכות באליפות. פחות מפלייאוף מדהים והירואי, כולל ניצחון ישיר אחד על אלופת השנתיים האחרונות, והירוקים ימשיכו לחכות לצלחת לה הם משוועים כבר עשור.

יש יותר כבוד

ריימונד אטוולד ורן בן שמעון (שחר גרוס) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)ריימונד אטוולד ורן בן שמעון (שחר גרוס) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

מאמנים אחרים שזכו וזוכים לקרדיט בלתי מוגבל מהמועדונים שלהם, הם רן בן שמעון וריימונד אטוולד. בעוד רב"ש כבר קיבל הארכת חוזה לאור ההערכה על העונה הגדולה שלו בעיר הנמל ועצם העובדה שקבוצתו משחקת, ככל הנראה, את הכדורגל הכי יפה בישראל, ההולנדי של מכבי נתניה כבר מצוי בשיחות עם ראשי המועדון לגבי העונה הבאה כשהוא זוכה לשבחים בעיר היהלומים, שם רוצים שימשיך את הפרויקט שהחל בקיץ.

שניהם, יחד עם לוזון, מקווים לשמור על המיקום שלהם בין שש הראשונות של הכדורגל הישראלי ויעשו הכל כדי למנוע מבית"ר ירושלים, עירוני קריית שמונה והפועל חיפה לתפוס להם את המשבצת. שלושתם ביחד, ראויים לכל המחמאות על כך שהביאו את הקבוצות שלהם לשיא בדיוק בזמן ולא עשו במכנסיים כמו בית"ר והפועל חיפה, שבנו בקיץ האחרון סגלים הרבה יותר נוצצים ומרשימים (רק על הנייר) ולא מצליחות לקיים בינתיים את ההבטחות הרבות שלהן.

שלושה חברים יצאו לדרך

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (איציק בלניצקי) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (איציק בלניצקי) (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

המשחק השלישי של רוני לוי בתפקיד מאמן הפועל ב"ש הסתיים עם הפסד ראשון, 1:0 להפועל ת"א, ומבלי להיכנס לסערת השיפוט יש להתעכב על הגורל המשותף שלו ושל המאמנים שהחליפו אותו בבית"ר, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה – מי שהיה עוזרו בעבר במכבי חיפה וחברו הטוב. בעוד שהראשון התמודד עם קשיים בבניית הסגל עם "המנהל המקצועי" משה חוגג, גם הצמד נתקל בכך בינואר האחרון (אחרי ההשתלחות של הבעלים, הגיעה העקיצה של המאמנים), ועוד אחרי שקיבל קבוצה שבנויה רע, גם לא הצליח לאזן את הסגל. 

הבלם הזמבי, בלי קשר ליכולותיו, היה נחוץ עכשיו והאגו של חוגג מנע ממנו להגיע. דן איינבינדר ביכולת שיא העונה, יכול היה לעזור לבית"ר אם היה נשאר לבקשת המאמנים. חנן ממן ייצר לבד 9 שערים (כבש 7, בישל עוד שניים) שזה יותר משליש מסך השערים שבית"ר כבשה העונה וקצרה היריעה מלהכיל את רצף הטעויות שנעשו בבירה העונה, בלי קשר לסאגת השייח' שרק הזיקה ולא מועילה למועדון בפועל.

עכשיו, אחרי שני הפסדים רצופים וקשים לבני סכנין ולמכבי ת"א, בדיוק במאני-טיים של העונה, יש להם 9 נקודות בקופה כדי לנסות ולקוות לנס שישחיל אותם לפלייאוף העליון. לא סביר בכלל שזה יקרה, כשגם לק"ש ולפ"ת יש משחקים חסרים, כך שדראפיץ' וברדה יקוו בעיקר למעידה של החבר והמנטור שלהם, רוני לוי. 

מצדו, כשהמקום בכלל לא מובטח, סיבוב שלישי בפלייאוף התחתון יהווה מכה אנושה לפרויקט שהחל בבירת הנגב, שאמור להימשך בעיקר בקיץ עם בנייה מחודשת והשקעה כלכלית גדולה יותר של אלונה ברקת שחזרה לעניינים. פרויקט שאולי לא יימשך בכלל למרות החוזה, מי יודע. אבל בינתיים, הוא לפחות לא בסכנת פיטורין מיידית כמו חבריו הטובים.

רוני לוי (רדאד ג'בארה)רוני לוי (רדאד ג'בארה)

להם, יש אמנם את כל הנסיבות המקלות שבעולם ועדיין האחריות בכישלון של בית"ר העונה רשומה עליהם, כי הם נמצאים בתפקיד מאוגוסט והיה להם מספיק זמן לבצע את כל השינויים שרצו ותכננו – כך שמדובר בכישלון גדול כפליים. הטענות לחוגג מוצדקות, ההפסקות בשל התפרצויות הקורונה והמשחקים החסרים גם לא הוסיפו בלשון המעטה, אבל זה נראה מהצד שדראפיץ' וברדה עשו העונה את כל הטעויות האפשריות בקבוצת כדורגל.

הם בעצמם לא הצליחו להוציא אפילו 50% מהפוטנציאל של שחקניהם, כשהתעקשו על השיטה שלהם בכוח, לא ניהלו טוב את הרוטציה ובכלל לא מרגישים כמו המאמנים שהצליחו בבית וגן ובנתניה. אחרי עונה שכזאת בשרון ובבירה, יש תחושה בפסק הזמן הבא שיהיה להם יחדיו, השניים צריכים לעשות חושבים ברצינות לגבי שיתוף הפעולה ביניהם, לאו דווקא להיפרד, אבל בטוח לשנות כמה מערכי היסוד שלהם, ולהתרענן.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */