יום רביעי, 03.07.2024 שעה 07:59

ענק: בריידי הוביל את טמפה ביי לזכייה בסופרבול

בגיל 43, הגדול מכולם זכה בטבעת שביעית והוביל את הבאקס לאליפות שנייה בהיסטוריה, עם 9:31 מוחץ על האלופה היוצאת קנזס סיטי ומהומס שסומן כיורשו

|
טום בריידי והגביע (רויטרס)
טום בריידי והגביע (רויטרס)

כשהסופרבול ה-55 יצא לדרך הלילה (בין ראשון לשני) בטמפה, כולם כבר ידעו שטום בריידי הוא הקוורטרבק הגדול בהיסטוריה וגם שחקן הפוטבול הטוב בהיסטוריה. אבל היו שחשבו שפטריק מהומס, האלוף המכהן והקוורטרבק שמולו, יכול להיות גדול יותר. ובכן, אחרי 60 דקות של משחק, בריידי לימד את מהומס שיעור שהוא לא ישכח והפך למועמד מוביל לתואר הספורטאי הגדול בהיסטוריה, לפחות בספורט הקבוצתי, כשהוביל את טמפה ביי ל-9:31 על האלופה היוצאת קנזס סיטי וזכה באליפות השביעית שלו, בסופרבול העשירי בו הוא שיחק.

כדי להסביר כמה זה גדול – אף קבוצה לא ניצחה בסופרבול יותר משש פעמים ואף שחקן לא זכה באליפות יותר מחמש פעמים. לבריידי יש שבע זכיות. כדי להסביר כמה זה עוד יותר גדול – הוא עשה את זה בגיל 43, הרבה הרבה אחרי שרוב השחקנים פורשים. בנוסף, הוא הקוורטרבק השני שזוכה בתואר עם שתי קבוצות, אחרי שפייטון מנינג עשה את זה מוקדם יותר בעשור החולף. אחרי שש זכיות עם ניו אינגלנד הקוורטרבק שעבר בתחילת העונה לטמפה ביי הוביל את קבוצתו החדשה לזכייה השנייה שלה בהיסטוריה (ועוד באצטדיון הביתי שלה, בפעם הראשונה שקבוצה משחקת בסופרבול באצטדיון הביתי) ונתן לברוס אריאנס אליפות ראשונה כמאמן ראשי, בגיל 68 – המבוגר ביותר לזכות בתואר.

במחצית ראשונה פשוט מופתית בריידי, שהתעקש שהבקאנירס יחזירו את רוב גרונקאוסקי, חברו הטוב מהימים בניו אינגלנד, מפרישה ויצרפו את אנטוניו בראון הבעייתי, מסר לשני טאצ’דאונים של “גרונק” ועוד אחד של בראון. כל זה בזמן שההגנה של טמפה ביי, שהציגה משחק פשוט ענק ושיש לה חלק לא פחות גדול מההתקפה בזכייה באליפות, שיתקה את מהומס וההתקפה הנהדרת בדרך-כלל של הצ’יפס, בדרך ליתרון 6:21 במחצית. בתחילת הרבע השני השיג לאונרד פורנט את הטאצ’דאון הרביעי בדרך ליתרון 22 נקודות, שנשמר עד לסיום, עם עוד שער שדה לכל צד. בריידי סיים עם 21 מסירות מוצלחות מ-29 נסיונות ומסר ל-201 יארד (וכאמור שלושה טאצ’דאונים).

טום בריידי והגביע (רויטרס)טום בריידי והגביע (רויטרס)
טום בריידי חוגג (רויטרס)טום בריידי חוגג (רויטרס)

אם זה לא מספיק, בריידי עשה את כל זה מול הקבוצה הכי טובה בליגה בשנתיים האחרונות, האלופה היוצאת, ומול מי שסומן שוב ושוב כיורש שלו, פטריק מהומס. מהומס היה נהדר לאורך כל השנה וקיווה להוביל את הצ’יפס לאליפות שנייה ברצף – הישג שאף קבוצה לא רשמה מאז ניו אינגלנד של בריידי בתחילת המילניום. אבל הוא לא יכול היה להתמודד מול ההגנה של הבאקס ודווקא ברגע הגדול ביותר הוא לא מסר אפילו לטאצ’דאון אחד, בפעם הראשונה בקריירה, במשחק נפל אישי וקבוצתי. מהומס סיים אמנם עם מסירות ל-270 יארד (ב-26 מסירות מוצלחות מ-49 ניסיונות), אבל חלק גדול מזה הגיע כשהמשחק כבר היה גמור. בנוסף שתי מסירות שלו נחטפו. לא היום שלו, אבל עוד יהיו לו הזדמנויות. לצערו, גם לבריידי יהיו עוד הזדמנויות וכל עוד ה-GOAT בליגה, אף אחד לא יהמר נגדו.

בריידי חוגג (רויטרס)בריידי חוגג (רויטרס)

רבע ראשון – 3:7 לטמפה ביי

עוד לפני המשחק, זמר הקאנטרי כריס צ’רץ’ וזמרת האר אנד בי ג’זמין סאליבן הלהיבו עם ביצוע נהדר של ההמנון האמריקאי ולאחריו מטס של שלושה מטוסים וזיקוקים, כמו שיודעים לעשות בארצות הברית.

מטס (רויטרס)מטס (רויטרס)

הדרייב הראשון של הבאקס לא עלה יפה, בריידי לא הצליח להשיג דאון ראשון ואחרי פאנט לאזור ה-30 יארד של הצ’יפס, מהומס עלה למגרש. הקוורטרבק של הצ’יפס רץ בעצמו 17 יארד בדאון שלישי כדי להשיג דאון ראשון, אבל ההגנה של הבאקס הצליחה לעצור אותו מיד לאחר מכן והכדור חזר לבריידי. הראנינג בק רונלד ג’ונס השיג דאון ראשון בריצה, אבל הבאקס לא הצליחו לעשות יותר מזה וסאק על בריידי העביר את הכדור שוב לקנזס סיטי.

סאק על טום בריידי (רויטרס)סאק על טום בריידי (רויטרס)

בדרייב הבא של האלופה מהומס וקלייד אדוארדס-הילייר רצו על הדשא והצליחו להתקדם מול ההגנה של הבאקס, בעוד שבאוויר מהומס לא הצליח למצוא את הרסיברים שלו, כולל ניסיון מסירה לאנד-זון לטייריק היל, שכמעט צלח. לבסוף הריסון באטקר עלה לבעוט מ-49 יארד והשיג שער שדה, 0:3 לצ’יפס.

טום בריידי בפעולה (רויטרס)טום בריידי בפעולה (רויטרס)

הכדור חזר לבריידי. פורנט השיג דאון ראשון עם שתי ריצות קצרות ולאחר מכן מסירה של בריידי לאנטוניו בראון על 16 יארד הביאה דאון ראשון נוסף. ההתקדמות המשיכה במהירות עם ריצה של פורנט לקו ה-13 יארד של קנזס סיטי, ומסירה נוספת לאנטוניו בראון הביאה את הבאקס לאזור המסוכן. ואז הגיע הרגע של הוותיקים, כשמסירה של בריידי לרוב “גרונק” גרונקאוסקי הביאה לטאצ’דאון ראשון, וגם בעיטת ההמרה הלכה טוב, 3:7 לבקאנירס.

גרונק חוגג (רויטרס)גרונק חוגג (רויטרס)

רבע שני – 6:21 לטמפה ביי

דרייב נוסף של הצ’יפס הלך לאיבוד למרות שהוא התחיל טוב (עוד בסוף הרבע הראשון) והכדור חזר להתקפה של הבאקס, שהתקדמה 15 יארד עם עבירה של שימוש לא הכרחי בכוח ולאחר מכן עם שתי ריצות ומסירה נהדרת של בריידי על 31 יארד של אוואנס, שהביאה את טמפה ביי לקו ה-6 יארד. אלא ששם ההגנה של הצ’יפס העלתה רמה, ההתקפה התקדמה רק עד קו היארד בדאון שלישי וברוס אריאנס החליט ללכת על דאון רביעי במקום שער שדה, אבל גם הפעם ידה של ההגנה הייתה על העליונה והכדור עבר לקנזס סיטי אחרי ארבעה דאונים שלא הביאו נקודות.

מהומס הצליח להוציא את הקבוצה שלו מהאנדזון עם מסירה להיל, אבל שוב – לא יותר מזה, ההגנה של הבאקס המשיכה לעשות את העבודה ואחרי פאנט מזעזע, בריידי וההתקפה חזרו למגרש עם הכדור בקו ה-38 יארד של הצ’יפס. בדאון שלישי, מסירה של בריידי נתפסה על ידי טיירן מת’יו והאלופה כבר חגגה אינטרספשן, אבל עבירת הולדינג במהלך הדאון הובילה לעונש של חמישה יארד ודאון ראשון לבאקס. לאחר מכן בריידי שוב לא הצליח להתקדם בדאון שלישי והבאקס כבר העלו את הבועט שלהם לשער שדה, אבל עבירה של ההגנה במהלך הבעיטה נתנה לטמפה ביי דאון ראשון נוסף. הפעם הוא ניצל את זה עם מסירה על 17 יארד לגרונק באנדזון, שוב. שני טאצ’דאונים לגרונק, בעיטת המרה מוצלחת ו-3:14 לטמפה ביי.

גרונק חוגג עוד טאצ'דאון (רויטרס)גרונק חוגג עוד טאצ'דאון (רויטרס)

בדרייב הבא מהומס הבין שהוא חייב להתעורר והתחיל להתקדם עם מסירה לטראוויס קלסי לדאון ראשון, ואחר כך עוד אחת, ועוד אחת, ופתאום הצ’יפס מצאו את עצמם בקן ה-18 יארד של הבאקס. עוד מסירה קצרה לקלסי הביאה את האלופה לקו ה-14 יארד, אבל ההגנה של טמפה ביי עשתה את העבודה בדאון השלישי וקנזס סיטי הסתפקה בשער שדה, 6:14 לטמפה ביי, כשנותרו על השעון דקה ו-4 שניות, מספיק זמן בשביל טום בריידי לעשות את הקסמים שלו.

מהומס נאלץ לברוח אחורה (רויטרס)מהומס נאלץ לברוח אחורה (רויטרס)

והקסמים אכן הגיעו. פורנט התחיל את הדרייב האחרון של המחצית עם תפיסה של הפאנט וריצה לקו ה-29 יארד. מסירות קצרות לגודווין וגרונק הביאו לבריידי דאון ראשון. ואז הגיע רגע דרמטי – בריידי ניסה מסירה ארוכה לאוואנס בשמאל, ברילנד נתקל בו רגע לפני הניסיון לתפוס והשופטים פסקו על פאס-אינטרפירנס, מה ששלח את הבאקס עד לקו ה-24 יארד והבטיח לפחות שער שדה. 18 שניות נותרו על השעון, פורנט הצליח להתקדם בדאון הבא עד לקו ה-9 יארד, ועם 13 שניות על השעון בריידי הבין שהוא חייב למסור לאנד-זון. הוא ניסה למצוא את אוואנס, לא הצליח, אבל מת’יו תפס את אוואנס במהלך הניסיון והשופטים קבעו שגם זה פאס-אינטרפירנס. אחרי שתי המתנות מההגנה של הצ’יפס, הכדור הונח על קו היארד והפעם בריידי מצא עוד חבר מהימים בניו אינגלנד, אנטוניו בראון, לטאצ’דאון השלישי במשחק. בעיטת ההמרה הייתה מוצלחת, 6:21 לטמפה ביי עם הירידה למחצית.

רבע שלישי – 9:31 לטמפה ביי

אחרי הופעת מחצית מושקעת של דה וויקנד, המחצית השנייה התחילה עם ריצה של אדוארדס-הילייר על 25 יארד, תפיסה של קלסי ל-9 יארד ועוד ריצה של אדוארדס-הילייר שהביאה את הצ’יפס לקו ה-37 יארד של טמפה ביי. אבל החלקה של הארדמן מנעה התקדמות בדאון שני, מהומס לא הצליח לייצר בדאון שלישי ושער שדה מוצלח של באטקר מ-52 יארד הוריד את זה ל-9:21 לבאקס.

אנטוניו בראון חוגג (רויטרס)אנטוניו בראון חוגג (רויטרס)

איך הגיב בריידי? אחרי התקדמות עם כמה מסירות קצרות בדרייב הבא, הגיעה מסירה לגרונק ורווח של 25 יארד עד לקו ה-27 של קנזס סיטי. מיד לאחר מכן השאיר הקוורטרבק את הבמה לרץ האחורי פורנט, שרץ ורץ ורץ ונעצר רק באנדזון. טאצ’דאון רביעי ועוד בעיטת המרה מוצלחת, 9:28 לבאקס.

לא מספיק? הכדור חזר לצ’יפס, מהומס נלחץ שכן הוא הבין שהוא חייב לייצר נקודות מהר וזה הוביל למסירה לא מספיק טובה להיל בדאון שלישי, אדוארדס נגע בכדור בדרך ו-ווינפילד תפס אותו, אינטרספשן לבאקס והכדור חוזר לבריידי. איזו מפלה של מהומס. שתי ריצות של פורנט הביאו את טמפה ביי לקו ה-30 יארד של הצ’יפס ושתי ריצות של ג’ונס הביאו לדאון ראשון בקו ה-19 יארד. שם, בפעם הראשונה מאז תחילת הרבע השני בריידי נעצר בשלושה דאונים והבאקס הסתפקו בשער שדה של ראיין סאקאפ – 9:31 לבאקס.

רבע רביעי – 9:31 לטמפה ביי

הרבע הרביעי נפתח עם הדרייב שסיים את הרבע השלישי וכבר הביא את הצ’יפס לקו ה-29 יארד של טמפה ביי עם הכניסה לרבע האחרון. מהומס ידע שהפעם הוא חייב טאצ’דאון, פתח את הרבע עם מסירה לקלסי לקו ה-12 יארד של הבאקס, אבל שם ההגנה בלבן העלתה הילוך, מהומס ניסה פעמיים למסור לאנדזון אבל זה לא עבד והצ’יפס איבדו את הכדור בדאונים. טמפה ביי בדרך הבטוחה לניצחון.

מאותו רגע כבר היה די ברור שהצ’יפס לא יצליחו לחזור, שתי הקבוצות לא הצליחו לייצר נקודות והמשחק הסתיים ב-9:31 לטמפה ביי – אליפות שביעית לבריידי ושנייה לבקאנירס.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */