יום שני, 08.07.2024 שעה 13:40

"אם אינך מסוגל לקבל את מרות ביה"ד - תתפטר"

משה גולדשטיין שלח מכתב נוקב ליו"ר ההתאחדות אורן חסון באמצעות עו"ד נאור: "התנהלות חמורה ופסולה. אם לא יתעשת, הדבר עלול להביא לפגיעה אנושה"

|
אורן חסון (רדאד ג'בארה)
אורן חסון (רדאד ג'בארה)

על רקע העובדה שעל אף פסק הדין של בית הדין העליון בהרכב מורחב, שדחה את העתירה של יו"ר ההתאחדות לכדורגל לגבי חבר ההנהלה עו"ד מורן מאירי, ואי קביעת ישיבה למזכירות ההתאחדות לכדורגל, חבר ההנהלה משה גולדשטיין שלח מכתב נוקב ביותר לחסון באמצעות עו"ד מיכאל נאור.

גולדשטיין דורש מחסון באמצעות עו"ד נאור: “עליך לציית לפסקי הדין המחייבים של בית הדין העליון, ובהתאם  לכנס את המזכירות, באופן מידי וללא דיחוי נוסף. וככל שאינך מסוגל לקבל את מרות בית הדין העליון ואת הכרעותיו, להתפטר לאלתר מתפקידך כיו"ר ההתאחדות".

עוד כתב עו"ד נאור: “בפסק הדין נדחתה טענת ההתאחדות לפיה "נדרשת הרמוניה בין חברי המזכירות", וקבע כי: המזכירות אינה אמורה להיות גוף אחיד, צייתני וממלא הוראות של ההנהלה באופן אוטומטי, וראוי בהחלט שיהיו בו מגוון דעות וסיעור מוחות". עוד הוא מוסיף כי: “בית הדין העליון, בהרכב מורחב, הוסיף ומתח ביקורת על הניסיון לסלק את עו"ד מאירי מהנהלת ההתאחדות בשל גישתו הביקורתית, וקבע כי זהו "שיקול אשר כשלעצמו אינו ענייני, שכן גישה ביקורתית ראויה עקרונית לעידוד, בכל ארגון”.

אורן חסון (חגי מיכאלי)אורן חסון (חגי מיכאלי)

עוד הוא מוסיף וכותב: “אין צורך לומר כי לאחר פסקי דין אלה של בית הדין העליון, לרבות בדיון ובהרכב מורחב, על יו"ר ההתאחדות לכבד את הכרעת בית הדין העליון ולפעול על פיה. מדובר בכללי היסוד הבסיסיים ביותר של שלטון החוק, משפט מנהלי ומשטר תאגידי. אולם, נראה כי יו"ר ההתאחדות סבור שאינו כפוף לפסקי הדין של בית הדין העליון, ומכל מקום הוא נמנע מלקיים אותם. לאחר שבית הדין ביטל את הניסיון של יו"ר ההתאחדות להחליף את הרכב המזכירות ולקבוע בה הרכב "אחיד, צייתני וממלא הוראות", יו"ר ההתאחדות פשוט מסרב לכנס את המזכירות".

עוד מעביר חבר ההנהלה ביקורת קשה על התנהלות חסון: “גם כאשר נשלחה אליך על ידי חברי מזכירות וחברי הנהלה דרישה לכינוס המזכירות - סירבת לדרישה זו, והודעת כי אין בכוונתך לכנס את המזכירות "במצב הדברים הנוכחי". מדובר בהתנהלות חמורה ופסולה ביותר. אם יו"ר ההתאחדות  לא יתעשת ויחל לפעול בהתאם לפסקי הדין של בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל- הדבר עלול להביא לפגיעה אנושה בהתאחדות לכדורגל כולה ובמערכת המשפטית שלה, ובכלל זה פגיעה קשה ביותר באמון של הקבוצות והשחקנים במוסדות ההתאחדות ובמעמדם המחייב של פסקי הדין של בית הדין העליון. אם יו"ר ההתאחדות אינו מכבד את פסקי הדין של בית הדין העליון, מה יעדו הקבוצות והשחקנים?".

ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)ההתאחדות לכדורגל (איציק בלניצקי)

עוד מוסיף עו"ד נאור: “בכל הכבוד,  פסקי הדין של בית הדין של בית הדין העליון ברורים ביותר ומדברים בעד עצמם. הניסיון לא לציית להם בטענה שהם אינם ברורים, אינו מכבד  את תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, והדברים נאמרים בלשון זהירה ביותר. פסק הדין של בית הדין העליון בדיון הנוסף הוא סופי, וניסיון של ההתאחדות עצמה לתקוף אותו יהיה הבעת אי אמון חסרת תקדים של יו"ר ההתאחדות במערכת השיפוט הפנימית בהתאחדות. מכל מקום, כוונה לבקש מהנהלת ההתאחדות להגיש הליך משפטי אינה משחררת אותך מהחובה לפעול בהתאם לפסק הדין, באופן מידי".

עוד מציין עו"ד נאור לחסון: “טענה נוספת שהעלית היא כי ההנהלה רשאית להפקיע את כלל סמכויות המזכירות. גם טענה זו היא מופרכת וחסרת יסוד, עומדת בניגוד לפסקי הדין של בית הדין העליון לכדורגל כפי שפורט לעיל ואף לתפקידי המזכירות בכל שנות קיומה של המזכירות.  משעה שהוקמה מזכירות, מסורות לה כלל הסמכויות המוקנות למזכירות בתקנון, ויו"ר ההתאחדות אינו מסומך לשנות זאת.  בלא יותר מעוד ניסיון למנוע אפשרות לביקורת על פעולותיך כיו"ר ההתאחדות, ובית הדין העליון כבר חיווה את דעתו על ניסיונות אלה".

תגובתו של חסון תובא כאשר תתקבל.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */