יום שני, 08.07.2024 שעה 10:29
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

אבדיה: רוצה להוביל קבוצה וגם להגיע לפלייאוף

שבוע לפני רגע השיא, הפורוורד ענה לשאלות אוהדי מכבי: "הייתי במעמדים שלא הרבה שחקני דראפט היו בהם". וגם: מדוע בחר במספר 8 והיכולת של הצהובים

|
דני אבדיה (איציק בלניצקי)
דני אבדיה (איציק בלניצקי)

דראפט 2020 של ה-NBA הולך ומתקרב בצעדי ענק, ודני אבדיה, שיעמוד לבחירה עבור קבוצות הליגה הטובה בעולם, ממשיך להיות אחד השמות החמים בבורסה לקראת האירוע שייערך ביום רביעי בעוד שבוע (18 בנובמבר). בינתיים, הכוכב הצעיר ערך שיחת זום עם אוהדי מכבי תל אביב במסגרתה נשאל שאלות הנוגעות ללחץ, הציפיות, חייו האישיים וגם לאקסית הצהובה. בנוסף, סיפר על תחילת הדרך שלו, תקופת האימונים בארצות הברית והחלומות. 

צעדיו הראשונים על הפרקט: “כשהתחלתי שיחקתי גם כדורגל וגם כדורסל בהרצליה, ואז עברתי לשחק רק כדורסל. המועדון של מכבי מקדם הרבה יותר שחקנים והוא הרבה יותר מצליח מהמועדון שאני גדלתי בו, אבל גם המועדון שגידל אותי נתן לי המון כלים להמשיך ולהיות שחקן טוב, מהר מאוד עזבתי. הבנתי שאני צריך להתקדם למועדון שהוא יותר טוב והתקדמתי למכבי ת”א. אז מהתחלה הסתכלתי על כדורסל בתור תחביב, אבל כשהצטרפתי למכבי הבנתי שזה נושא אחר לגמרי, שזה הרבה יותר רציני. צריך הרבה יותר להשקיע ולעבוד על הגוף שלי ועל הכוח, אז עד שבעצם הגעתי למכבי לא כל כך לקחתי את הכדורסל כמשהו רציני".

"כדי לנצח נצטרך לשחק טוב הגנתית"

האם ההתעסקות ותשומת הלב של התקשורת בארה”ב לקראת הדראפט משפיעה עליו? "לאורך השנים כל המאמרים על השחקנים - על מי אמרו שהוא כבד מדי, על מי אמרו שהוא יצליח או על מי אמרו שאין קליעה - הכל מתהפך. אין מה לעשות, אף פעם אי אפשר לפגוע ואי אפשר לחזות את העתיד. אני יכול להיות קלעי של 10%, להגיע לליגה, לעבוד על הקליעה ולהגיע לקליעה של 40-35% מהשלוש. זה מה שקרה גם לקוואי לנארד, שנבחר בבחירה יחסית נמוכה ותראו איפה הוא היום. אני לא מכניס שיקולים כאלה ללב. יום אחד יכולים לכתוב עליי אחרי משחק טוב שאני השחקן הכי טוב בארץ וצריך להיות בחירה ראשונה בדראפט. יום אחרי אני יכול לשחק גרוע ויכתבו עליי שאני הכי גרוע בעולם.

זה כל כך למעלה-למטה, כמו רכבת הרים. נכון, יש הרבה דברים שאני עוד צריך לשפר. נכון, הייתי במעמדים שלא הרבה שחקני דראפט היו בהם - הם שיחקו בקולג'ים בזמן שאני שיחקתי עם שחקנים יותר בוגרים, גדולים ומנוסים. שוכחים גם את זה. אני חושב שבסך הכל הסתדרתי יפה. ראיתי גם את השיפור הזה, שיגיע לכל אורך הקריירה שלי. אני לא מאמין לדברים שאומרים, נשאר נאמן לעצמי". 

דני אבדיה (רדאד ג'בארה)דני אבדיה (רדאד ג'בארה)

החיים האישיים בתקופה העמוסה הזו עבורו: “אני בזוגיות כבר שנתיים ושמונה חודשים. חברה שלי בדיוק השתחררה מהצבא ואין לה ויזה בגלל כל המצב של הקורונה, תהיה לה קצת יותר מאוחר ואני אצטרך להסתדר קצת לבד. היא תומכת בי בכל מה שצריך ואני מקווה שהיא תצטרף אליי בהמשך הדרך. אמא שלי תיסע איתי". 

למה בחר לשחק עם הגופייה מספר 8? "בחרתי את המספר 8 בהתחלה עוד כשהתחלתי לשחק בהרצליה כי החודש שאמא שלי נולדה בו הוא השמיני, שזה אוגוסט. ואם אתה הופך אותו, שמונה הוא אין-סוף. מאוד התחברתי לזה שאין סוף ליכולות שלי ולאן שאני יכול להגיע. זה היה מספר עמוק בשבילי, אז בחרתי 8 ונשארתי איתו". 


העמדה האהובה עליו במגרש: "זה באמת תלוי בקבוצה שאנחנו משחקים מולה ואת מי אני מתקיף. אני יכול לשחק בעמדות 2 עד 4, שזה יתרון גדול בשבילי. אני מאוד אוהב לשמור על גבוהים בצבע. אני אוהב לקחת את האתגר הזה, למרות שאני יותר נמוך מרוב הגבוהים שמשחקים ביורוליג. אני אוהב להעניש שחקנים שנמוכים ממני בפוסט-אפ, להשתמש בגודל שלי ובפיזיות. אין לי כל כך עמדה, זה תלוי במשחק ואילו סיטואציות נוצרות לי". 

דני אבדיה (רדאד ג'בארה)דני אבדיה (רדאד ג'בארה)

ההתקדמות המטאורית משחקן תיכונים עד למועמד לבחירה גבוהה בדראפט בתקופה קצרה יחסית: "השינוי הזה קשה, כי פתאום מכירים אותך יותר ויש עליך יותר לחץ. תכונה שאני נורא אוהב בעצמי, ואני לא אומר את זה כמעט בכלל, זה שנשארתי נאמן לחברים שלי. למי שגדל איתי, למי שהיה איתי מהתחלה והאמין בי. זה משהו שחשוב לכולכם, לא לשכוח מאיפה באתם ולכבד את כולם. תמיד לדעת מי החברים האמיתיים שלכם. אני נשארתי עם חברים שהתחילו לשחק איתי בכתה ד' בהרצליה והם איתי עד היום. זה המון קשיים, בעיקר מנטליים. כשאתה בן 16 ומתחילים להכיר אותך, ואז אתה בן 17 ומקבל יותר דקות ואז יש את הנבחרת ויותר לחץ. יש לכם לחץ בקריירה. לחץ בסופו של דבר זה כיף, אתה חי מזה. כיף שיש לך אתגרים בחיים ולא משעמם". 

הציפיות מעצמו ליום שאחרי הדראפט: "להגיע לקבוצה שלי ולעבוד מאוד מאוד קשה. לעזור לקבוצה כמה שיותר לנצח ואולי להגיע לפלייאוף. בסוף השנה לראות את עצמי איך שהגעתי ואיך שסיימתי ולראות שהשתפרתי - האחוזים שלי עלו, אני יותר חזק, אני קולע יותר טוב. יכול להיות שאקבל פחות דקות ואולי יותר. חוויתי את זה גם במכבי ויכול להיות שאחווה את זה גם ב-NBA, אני מוכן לזה. בסופו של דבר להיות דני אבדיה הכי טוב שאני יכול להיות ולהוביל קבוצה". 

דני אבדיה עם הכדור (איציק בלניצקי)דני אבדיה עם הכדור (איציק בלניצקי)

האם יצליח ב-NBA יותר מעומרי כספי? "זאת שאלה שאני לא יודע לענות עליה. רק הזמן יכול להגיד. עומרי עשה קריירה משלו ואני אעשה קריירה משלי. שנינו שחקנים שונים וגם בזמנים שונים. לפני עשר שנים הליגה ב-NBA הייתה שונה ממה שעכשיו. אני שואף הכי גבוה שיש. עומרי כספי עשה קריירה מדהימה ויהיה קשה להתעלות על זה, אני מקווה שאני אצליח".

מה לקח מהעונה בה שיחק לצד אמארה סטודמאייר? "אמארה הוא מישהו עם רזומה ממש מכובד. כל דבר שיכולתי לקחת מאמארה, לקחתי. איך לשחק עם סטיב נאש, איך זה להיות רוקי בליגה ואיך מתייחסים אליך שם. אמארה עזר לי מאוד וגם עומרי".

אמארה סטודמאייר ודני אבדיה (איציק בלניצקי)אמארה סטודמאייר ודני אבדיה (איציק בלניצקי)

ההתמודדות עם הציפיות הגבוהות: "תמיד היו ממני ציפיות. גם כששיחקתי במכבי ובאו לראות אותי סקאוטים או כשעשיתי טעות וידעתי שלא אחזור לשחק באותו ערב. אני שמח שזה קשה, זה נותן לי כלים להתמודד עם לחצים בהמשך הקריירה. מקווה שלא יהיה עליי הרבה לחץ ושהכול ילך חלק, אבל אני מוכן לכל רגע".  

איך תרמה לו תקופת האימונים בארה”ב? "אני חושב שמאוד השתפרתי. באטלנטה היה לי מאוד קשה. הייתי מגיע לאולם, משם לחדר כושר, משם לעשות פילאטיס ואז הביתה. ככה כל יום. בקושי היה לי זמן לנשום, אבל זה שיפר אותי בצורה בלתי רגילה. אני מרגיש שאני שחקן הרבה יותר טוב עכשיו. שיחקתי אחד על אחד ושניים על שניים מול הרבה שחקנים טובים. אימנו אותי מאמנים עם המון ניסיון. זה שיפר אותי ושיפר לי את הידע, חד משמעית".

“לוקח לקבוצה זמן להתחבר”, “יש לנו דור שיכול לעשות פלאים בעתיד” 

מעבר לפן האישי, אבדיה גם התייחס לפתיחת העונה הצולעת של האקסית במסגרת היורוליג: "מאוד קל כמו שאני כאן לשבת בבית ולהגיד 'ההוא לא בכושר, ההוא לא קולע פתאום, ההוא אין לו בטחון'. מאוד קל לעשות את זה ואסור לשכוח שלקבוצה לוקח הרבה זמן להתחבר. ברגע שמגיעים 4-5 שחקנים חדשים אליך, זה נותן איזשהו שינוי בקבוצה. שינוי שגם השחקנים ששיחקו שנה שעברה לא הרגישו. פתאום להביא שחקנים חדשים שיידעו את כל התרגילים, שכולם ישחקו ביחד ושתהיה כימיה קבוצתית. משחקים בלי קהל, שזה גורם מאוד חשוב למכבי כי הקהל של מכבי באמת דוחף את הקבוצה קדימה. זה לוקח זמן. יש לנו מערכת מדהימה במכבי, אני יכול להגיד מבפנים, שעובדת 24 שעות כדי שהקבוצה תצליח. אין מה לעשות, לפעמים זה לוקח זמן. אז בתור אוהד צריך להישאר חיוביים, אני גם מעודד כרגע את מכבי ואני רואה כל משחק. צריך להיות סבלניים, אני חושב שיש לנו הרבה כשרון בקבוצה".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)


איך הוא רואה את העתיד של הנבחרת שזכתה בשתי אליפויות אירופה לעתודה בהובלתו:? "יש לנו פה דור כשרוני וצעיר, שבאמת יכול לחולל פלאים בעתיד. אני מחכה לראות איך השחקנים יתפתחו. כן, אני מקווה שתהיה לנו נבחרת ממש טובה שתגיע לתארים גם באירופה. אחת המטרות שלי הן לקחת אליפות אירופה, מקווה שנצליח לעשות את זה". 
 


 

שחקני נבחרת העתודה של ישראל (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת העתודה של ישראל (איציק בלניצקי)






 



 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */