מערכת ONE
|
“זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי אותו מרוקן ככה”, אמר הדירקטור של הקבוצה אוסקר גררו. “היו לו ימים גדולים פה. למעשה כמעט כל יום. אבל היום זו הייתה התמונה שאמרה מבחינתי את הכל: דן נתן כל מה שיש לו וזה פשוט לא הספיק. עשינו הישג מדהים פה, הימים הגדולים וההישגים הגדולים ביותר של הקבוצה - נצחון בשלב, מאבק על ניצחונות כל יום ומקום רביעי כללי בגראנד טור. אבל בסוף נוכל להגיד גם את זה: אי אפשר היה להשיג יותר. שלושת הרוכבים שמקדימים את דן בדירוג ויסיימו לפניו היו פשוט טובים יותר. אנחנו לא יכולים להיות גאים יותר. עלינו מדרגה. פרצנו דרך לקראת האתגרים העצומים שממתינים לנו בעונה הבאה”.
דן אכן מצא היום את נקודת הגבול שלו. המאבק הגדול בינו לבין יריביו הגדולים החל על העליה האחרונה, וכשישה ק”מ לסיום נותרו רק היריבים הגדולים: השלישייה המובילה רוגליץ, קארפאץ וקארתי ומספר רוכבים נוספים. בנקודה הזו, מרטין פשוט רכב בשליטה כדי לא להתפרק כליל ולאבד את המקום הרביעי לרוכב אנריק מאס. במשימה הזו הוא צלח, והצליח להגן על מקומו הרביעי הכללי.
זהו הישג מרשים מאוד עבורו ועבור הקבוצה שלו, כשהישג השיא הקודם היה מקום שישי כללי בטור דה פראנס. מחר תינעל הוולטה בשלב האחרון ברחובות מדריד שבו כמובן לא צפויים שינויים בדירוג הכללי - ובכך גם תסתיים עונת הבכורה ההיסטורית של ישראל סטארט אפ ניישן.
מרטין סיכם בעצמו: “התחלתי את הקטע בהרגשה מצויינת אבל לאט לאט, עם הקור והגשם, התחלתי להבין שזה הולך להיות גשר אחד רחוק מדי עבורי. התכנית שלי הייתה להתקיף את השלישייה המובילה אבל כשהגענו לנקודה המכריעה בעלייה, הייתי מרוקן מטיפת הדלק האחרונה כמעט, וידעתי שכל מה שאני יכול לעשות זה למזער נזקים.
“השלישיה שמסיימת את הטור הזה לפניי הייתה טובה יותר. הגעתי לישראל סטארט אפ ניישן כי האמינו בי. ומהרגע הזה כל מה שרציתי היה להוכיח שלא טעו בי. שאוכל להחזיר. שלחו אותי לוולטה עם הרכב שנבנה ועבד רק עבורי והיא הפכה בעזרתם למרוץ מטורף ומדהים, שבו השגתי נצחון ואת הדירוג הכללי הטוב בקריירה. השגנו פה ציון דרך אדיר עבור הקבוצה שנמצאת עתה בתהליך לקראת אתגרים גדולים עוד יותר שנה הבאה. אותי זה רק הפך לעוד יותר רעב לקראת העונה הבאה”.